علوم تجربی

فصل ۶ زیست شناسی دوازدهم_ از انرژی به ماده _ گفتار یک: فتوسنتز

goftar-1-fasl-6

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل ۶ زیست شناسی دوازدهم_ از انرژی به ماده _ گفتار یک: فتوسنتز”

فصل ۶ زیست شناسی دوازدهم_ از انرژی به ماده _ گفتار یک: فتوسنتز

اسلاید 1: زیست شناسی (3)فصل6: از انرژی به مادهگفتار1: فتوسنتز، تبدیل انرژی نور به انرژی شیمیایی1

اسلاید 2: 2سرفصل‌هابرگ ساختار تخصص‌یافته برای فتوسنتزفتوسیستم: سامانه تبدیل ‌انرژی

اسلاید 3: 3پرسش‌هاانرژی مورد نیاز ما برای انجام فعالیت‌های حیاتی، از مواد مغذی مانند گلوکز تأمین می‌شود.منشأ انرژی ذخیره شده در ترکیباتی مانند گلوکز چیست؟ چه فرایند یا فرایندهایی در دنیای حیات وجود دارد که با ساختن ماده آلی، انرژی را در آنها ذخیره می‌کند؟چه جاندارانی می‌توانند این فرایندها را انجام دهند و این جانداران چه ویژگی‌هایی دارند؟

اسلاید 4: 4فرایند فتوسنتز گیاهان در فرایند فتوسنتز، CO2 را با استفاده از انرژی نور خورشید به مادۀ‌‌آلی تبدیل و اکسیژن نیز تولید می‌کنند. براین‌اساس می‌توان میزان فتوسنتز را با تعیین میزان کربن‌دی‌اکسید مصرف‌شده و یا اکسیژن تولید شده، اندازه گرفت.

اسلاید 5: 5

اسلاید 6: 6ویژگی جانداران فتوسنتزکننده1- داشتن مولکول‌های رنگیزه‌ که بتوانند انرژی نور خورشید را جذب کنند. 2- داشتن سامانه‌ای برای تبدیل انرژی نور خورشید به انرژی شیمیایی.انواعی از جانداران وجود دارند که فتوسنتز انجام می‌دهند. در ادامه به بررسی این فرایند در گیاهان می‌پردازیم.

اسلاید 7: 7برگ ساختار تخصص‌یافته برای فتوسنتزبرگ که مناسب‌ترین ساختار برای فتوسنتز در اکثر گیاهان است تعداد فراوانی سبزدیسه دارد.فتوسنتز در سبزدیسه‌ها (کلروپلاست) انجام می‌شود.

اسلاید 8: 8ساختار برگ گیاه دولپهبرگ گیاهان دولپه دارای پهنک و دمبرگ است. پهنک شامل روپوست، میانبرگ و دسته‌های آوندی (رگبرگ) است. روپوست رویی و زیرین به ترتیب در سطح رویی و زیرین پهنک برگ قرار دارند.

اسلاید 9: 9

اسلاید 10: 10

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید