حسابداری

فصل ۷ تئوری حسابداری صورت مالی

faslee_7_soorathaye_mali

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل ۷ تئوری حسابداری صورت مالی”

فصل ۷ تئوری حسابداری صورت مالی

اسلاید 1: بسمه تعالیموضوع : صورت های مالی

اسلاید 2: 1. مقدمهصورت های مالی به عنوان محصول نهایی حسابداری، همواره از سوی نظریه پردازان این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. تئوری حسابداری با حرکت در لایه های درونی ارقام گزارش شده در صورت های مالی و استخراج منطق زیر بنایی حاکم بر این ارقام، موضوعات متعددی را مورد بحث قرار می دهد. این فصل به بررسی موضوعات تئوریک پیرامون صورت های مالی خواهد پرداخت. ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد از جمله صورت های مالی می باشند که به طور خاص مورد بررسی قرار گرفته اند.

اسلاید 3: 2. رابطه بين صورت های مالیدر تبیین رابطه بين صورت های مالی، تمرکز اصلی معطوف به رابطه بین ترازنامه و صورت سود و زیان می باشد. به طور کلی می توان دو دیدگاه اصلی در این حوزه را مد نظر قرار داد (1) وجود رابطه متقابل و (۲) عدم وجود رابطه متقابل. وجود رابطه متقابل بین صورت های مالی به این مفهوم است که می توان از منظر ریاضی ارقام گزارش شده در یک صورت مالی را بر اساس صورت مالی دیگر محاسبه کرد. به عنوان مثال می توان این دو صورت مالی را از دیدگاه ریاضی به شیوه ای تعریف کرد که سود خالص برابر با تغییر در حقوق صاحبان سهام برای یک دوره باشد، با فرض اینکه هیچ مبادله مالكانه ای به وقوع نپیوسته باشد و یا ثبت اصلاحی تعديل سنواتی صورت نپذیرفته باشد. حال آنکه در رویکرد عدم وجود رابطه متقابل بین صورت های مالی، رابطه بین ترازنامه و صورت سود و زیان، از دیدگاه ریاضی، قطع شده و هر یک از آنها مستقل از دیگری تعریف و اقلام تشکیل دهنده آن محاسبه یا اندازه گیری می شود.

اسلاید 4: جدول 1 . سیستم طبقه بندی حسابداریاز دیدگاه وجود رابطه متقابل بین ترازنامه و صورت سود و زیان، می توان تمامی رویدادهای مالی را بر اساس الگوی ارائه شده در جدول ۱طبقه بندی کرد.

اسلاید 5: 1-2 . رویکرد سود و زیانی (در آمد- هزینه)سود در سایه تطابق هزینه های هر دوره با درآمدهای شناسایی شده در همان دوره محاسبه می شود. اصولا صورت سود و زیان و ترازنامه، هر دو، تابع مقررات حسابداری در رابطه با شناخت درآمد و تطابق هزینه ها می شوند ولی این مقررات بیانگر دیدگاه مبتنی بر درآمد و هزینه می باشند. در این رویکرد ترازنامه محصول فرعی فرآیند تطابق هزینه ها در مقابل در آمدها می باشد؛ به این مفهوم که گزارش ارقام به عنوان دارایی در ترازنامه نشان دهنده آن بخش از بهای دارایی است که هنوز فرآیند تطابق را به طور کامل طی نکرده است و در انتظار تطابق با درآمدهای دوره های آتی نشسته است. اتخاذ چنین رویه ای منجر خواهد شد تا تنها به واسطه اینکه مبالغی در ایجاد درآمدهای دوره های آتی نقش خواهند داشت، در ترازنامه به عنوان دارایی گزارش شوند. حال آنکه بدون پذیرش چنین فرضی هیچ گاه این ارقام به عنوان دارایی تلقی نخواهند شد. در نتیجه، ترازنامه نه تنها در برگیرنده دارایی ها و بدهی ها می شود بلکه شامل اقلام بدهکار و بستانکار مبهمی همچون مخارج انتقالی، درآمدهای انتقالی و هزینه های تاسیس نیز خواهد شد.

اسلاید 6: 2-2. رویکرد ترازنامه ای (دارایی – بدهی)رویکرد ترازنامه ای درست نقطه مقابل رویکرد سود و زیانی است. در اجرای این رویکرد بر تعریف، شناسایی و تعیین ارزش دارایی ها و بدهی ها تاکید می شود. شناخت و اندازه گیری درآمدها و هزینه ها و محاسبه سود چیزی جز محصول فرعی محاسبه دارایی ها و بدهیها نیست. می توان ادعا کرد که در این رویکرد نسبت به رویکرد سود و زیانی ارقام گزارش شده در ترازنامه بیشتر نشان دهنده ارزش واقعی دارایی ها بوده و از قواعد بی ضابطه در حسابداری همچون استهلاک، کمتر بهره گرفته می شود.

اسلاید 7: 3- صورت های مالی1-3. ترازنامه وضعیت مالی یک واحد تجاری در برگیرنده منابع اقتصادی تحت کنترل، ساختار مالی، میزان نقدینگی و توان بازپرداخت بدهیها و ظرفیت سازگاری با تغییرات محیط عملیاتی است که در ترازنامه ارائه می شود. اطلاعات مربوط به منابع اقتصادی تحت کنترل واحد تجاری و کاربرد این منابع برای پیش بینی توانایی واحد تجاری جهت ایجاد وجه نقد در آینده مفید است. این اطلاعات همچنین می تواند در مورد ساختار مالی شرکت برای پیش بینی نیازهای استقراضی آتی و چگونگی توزیع سود و جریان های نقدی آتی بین افراد ذینفع در واحد تجاری مفید واقع شود. اطلاعاتی که در مورد نقدینگی و توانایی باز پرداخت بدهی ها در ترازنامه ارائه می شود همچنین برای پیش بینی توان واحد تجاری جهت ایفای تعهدات مالی خود در سررسید سودمند است. سه گروه اصلی حساب های ترازنامه ای دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام است.

1,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید