علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

فلسفه ازدواج های پیامبر اکرم (ص)

ezdevajhaye_payambar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فلسفه ازدواج های پیامبر اکرم (ص)”

فلسفه ازدواج های پیامبر اکرم (ص)

اسلاید 1: بسم ا... الرحمن الرحيمفلسفه ازدواجهای پیامبر اکرم (ص)تهیه و تنظیم : محمد علی علی نیا دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد استاد راهنما : دکتر مجتبوی تاریخ ارائه: 91/9/9

اسلاید 2: نکاتی در تعدد ازدواج حضرت رسولتعدد ازدواج قبل از حضرت محمد ( صلی اله علیه و اله) نیز رایج بوده در کتاب عهد عتیق فراوان از تعدد ازدواج سخن رفته و حتی حضرت سلیمان را صاحب هفتصد زن دائمی و سیصد زن موقت معرفی کرده اند نگاه کن به ( کتاب پادشاهان.بند 3- باب 11) با آنکه زن زیاد بر پادشاهان حرام بوده(کتاب تثنیه-بند (4 -3 ) در تورات تعدد ازدواج جایز بوده و در کتاب داوران آمده که جدعون را هفتاد فرزند بود وزنان بسیار داشت (کتاب قضات یا داوران بند 8-30)

اسلاید 3: واماتحلیل ما از ازدواج و تعددان درمورد حضرت محمد(ص.اله)..مسئله ازدواج نبی گاهی برای مبارزه با خرافات و کج اندیشی هاست مانند قضیه زینب وزید که به امر خداوند پس از طلاق با رسول خدا ( صلی اله علیه و اله) ازدواج کرد و شاید خداوند ازباب مثال فلسفه این را گفت و بقیه را بشر خودش باید در صورت نیاز حدس بزند .و داستان آن از این قرار بود که عرب رسم داشت کسی با زن مطلقه و بیوه پسر خوانده ازدواج نکند .

اسلاید 4: خداوند پیامبرش را مامور کرد که این کار بکن آیات نازله نشان می دهد که این کار شجاعت خاصی لازم داشته بطوری که این ایات باید در جنگ نازل می شد نه در این جا (الذین یبلغون رسالات الله و لا یخشون احدا سوره احزاب /39. کسانی که رسالت های خدا را می رسانند و از احدی نمی ترسند. معلوم می شود سنت شکنی از جنگ هم سخت تر است

اسلاید 5: حال که فلسفه یکی از ازدواج ها حل شد یقیناً بقیه هم فلسفه دارد و قران اگر همه را توضیح دهدمثنوی هفتاد من کاغذ می شود نه کتابی که باید خلاصه باشد و حمل و نقل گردد. 4- آیا پیامبر اسلام گناهی در ازدواج مرتکب شده که باید نتواند الگو باشد با فضائل و کمالات اخلاقی بزرگ که حتی حضرت عیسی ع گفت من لایق بستن بند کفش (محمد-صلی الله علیه و اله) نیستم (انجیل برنابا)

اسلاید 6: الگو گرفتن از محمد (محمد-صلی الله علیه و اله) در ازدواج امروزه بهترین داروی درد جامعه امروزی است زیرا آمار زنان بی سرپرست و بی شوهر بسیار بالاست و اگر جامعه سر عقل بیاید هم مشکل انها حل می شود و هم فساد به حداقل می رسد زیرا معشوقه بازی با زنان بی شوهر و دختران بی شوهر بسیار کم می گردد .6- بزرکترین مانع بر سر این کار عرف غلط جامعه است و برای شکستن این عرف غلط کسی باید پیش قدم گردد که کار او حجت باشد و کسی مخالفت نکند مانند پیامبران .

اسلاید 7: 7و8- ازیازده همسر رسول خدا ص اله به جز عایشه که ان هم نوشته اند با اکراه و اصرار بسیار پدرش , رسول الله( ص واله ) او را گرفت بقیه زنان پیامبر ز ماریه کنیزسن داشتند یا بی سرپرست بودند و یا بیوه بودند و یا شوهرشان در جنگ کشته می شد ویا ...و حتی اولین ازدواج انسان که برایش رویایی است ایشان بیوه ای گرفت بزرگتر از خودش آیا این شخص روحیه بدی دارد .؟ (البته با اختلافی در سن ایشان و نیز بیوه گی). 9- مردم عادی حاضر نیستند با چنین زنانی ازدواج کنند و معمولاً دنبال باکره می گردند .

اسلاید 8: زمانی که خدیجه فوت شدند سن حضرت محمد نزدیک به 50 بوده و چنین سنی کسی انگیزه تعدد ازدواج ندارد و اگر دا شته باشد بیش از یکی نمی گیرد . واگر کسی بگوید کسی که شهوتی باشد ممکن است بگیرد در مورد حضرت ایشان که دو ثلث شب را نماز شب دعا می خواندند باید همزمان با زندگی حضرت خدیجه و در اوج جوانی زنان زیادی می گرفت . چون نگرفته معلوم می شود انگیزه های الهی در کار بوده است و یا می توانست پنهانی بگیرد و کسی نفهمد.

اسلاید 9: .. ازدواج دائم در این شرایط انگیزه خاصی دارد 11- مسیحی ها به این دلیل باشکال بر ایشان در ازدواج تاکید می کنند که بهانه ای دیگر ندارند زیرا اسلام خیلی دقیق استو کمبود استدلال خود را این گونه با عوام فریبی می خواهند جبران کنند. 12- گاهی برخی مسیحی ها به همبستری با کنیز اشکال می گیرند ولی در قران هم بستری با کنیز جایز است چنانجه در قران آمده است :وکسانی که شرمگاه خود را حفظ می کنند مگر در مورد همسرانشان یا کنیزانی که مالک انها شده اند./ مومنون 6-5

اسلاید 10: پنجاه درصد مشکلات جامعه به نحوی به زنان بر می گردد و امروزه اگر مشکل زنان بی شوهر که در جهان اسلام وعرب وغیر عرب بسیار بالا ست حل نشود جامعه هم چنان دچار ایدز و قتل و معشوقه بازی و .. خواهد بود . مردان در جنگها و کارخانه ها و جاده ها و.. کشته می شوند ولی زنان چون بیشتر در خانه اند می مانند و تعادل به هم می خورد نتیجه جز تعدد ازدواج چاره ای نیست . مسیحیت به علت جوابگو نبودن به این مشکلات وامثال ان ناتوان است و نمی تواند دین امروزی باشد این مطلب را کسانی که از مسیحیت به اسلام آمده اند بیان کرده اند .

اسلاید 11: رسول خدا ص اله فرموده در هیچ حلالی بسته نمی شودمگر آنکه. در حرامی باز می شود

اسلاید 12: نمونه هايي از تهمت هاي مسيحيت:در آغاز قرن 18نويسندگان مسيحي مبارزه ي جديدي را بر ضد اسلام شروع كردند.آنها با انتشار كتابهاييكه مملو از دروغ بود ميخواستند مردم را از توجه به آيين اسلام منصرف ونسبت به پيشواي بزرگ آن حضرت محمد(ص)بدبين سازند.ماخذ اوليها ين افسانه ها آثاروتاليفات متعصبين مسيحي قرون وسطي بود .به ويژه درقرن15ميلادي شخصي بنام ژان آندره مور تحت عنوان رد بردين كتابي نوشت كه مورد استفاده ي نويسندگانكتابهاي ضد اسلامي بعدي گرديد وچون نويسندگان ديگر زبان عربي نمي دانستندوبه منابع اسلامي دسترسي نداشتند در باره ي اسلام شناسي فقط به استنساخ ورونوشت كتاب او قناعت ورزيدند.

اسلاید 13: درقرن15ميلادي شخصي بنام ژان آندره مور کتابی تحت عنوان رد بردين نوشت كه مورد استفاده ي نويسندگانكتابهاي ضد اسلامي بعدي گرديد وچون نويسندگان ديگر زبان عربي نمي دانستندوبه منابع اسلامي دسترسي نداشتند در باره ي اسلام شناسي فقط به استنساخ ورونوشت كتاب او قناعت ورزيدند.

اسلاید 14: آري نويسندگاني كه كتاب مقدس آنان به طور آشكارنسبت زنا به پيغمبران ميدهد درباره ي پيشواي بزرگ ما حضرت محمد(ص) مي نويسد:آنحضرت تابع هوي وهوس بود وبا اين كه به پيروانش دستور مي داد:بيش از 4زن دائمي اختيارنكنند خودش زنان بيشتري داشت آنها به خيال خام خود خواسته اند پيامبر اسلام را در نظرخواننده ي بي اطلاع مسيحي هوسباز معرفي نمايند تا بدين وسيله شخصيت او را لكه دار كنند واز پيشرفت وگسترش اسلام بكاهند.

اسلاید 15: ولي اين پندار هم مانند سايرپندارهاي آنان پوچ وبي اثربود وديري نپاييدكه دانشمندان باانصاف مسيحي به دفاع از پيامبر اسلام پرداختند وازحملاتي كه به پيشگاه محمد(ص)وقرآن شده بودعذرخواستند مسلم است كه اين افسانه ها نزد ما كه معتقد به عصمت انبياء هستيم بسيار نادرست است ولي كسانيكه در اين عقيده با ما همراه نيستند لازم است حقيقت مطلب دقيقا روشن گردد.

اسلاید 16: قضاوت تاريخ:تاريخ نويسان محقق وبي طرف اعم از مسلمان ومسيحي نوشته اند كه ازدواجهاي رسولخدا براي شهوتراني نبوده است زيرا اگر چنين بود آنحضرت در سن 25سالگي كه دوران شور وهيجان جوانان است وافكار آنانراچيزي چون داشتن همسري جوان مشغول نمي سازد با خديجه بانويي 40ساله كه نشاط وجواني را در خانه ي دو شوهر سابقش از دست داده بود ازدواج نميكرد .محمد(ص)قريب 25سال با خديجه دركمال صفا وصميميت زندگي نمود وبا اين دوشيزگان وزنان زيباي عرب به همسري آنحضرت مباهات ميكردند ولي حضرتش حتي يكبارهم با دوشيزه وزن ديگري ازدواج نكرد.

اسلاید 17: تعدادهمسران رسول خدا:پيامبراسلام بعدازخديجه همسراني ديگراختيار كرد وازآن جمله اند:سوده-عايشه-غزيه-حفصه-ام حبيبه-ام سلمهزينب دخترجحش-زينب دخترخزيمه-ميمونه-جويريه-صفيه.

اسلاید 18: اكنون لازم است موقعيت وشرايطي كه ايجاب ميكرد رسول خدا ازدواجهاي متعدد نمايد بررسي كنيم.اصولا ميتوان گفت ازدواجهاي پيامبر اسلام به چند منظور بوده است:1- به خاطر محافظت يتيمان ودرماندگان2- به خاطر وضع قانون وكوبيد ن سنتهاي غلط جاهليت3- به خاطر آزادي اسيران وبردگان4- به خاطر پيوند با قبايل بزرگ عرب

اسلاید 19: قالَ رَسُولُ اللّهِ صلّى اللّه عليه و آله :اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ عليه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منينَ لا تَبْرَدُ اَبَداً.پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله فرمود:براى شهادت حسين عليه السلام ، حرارت و گرمايى در دلهاى مؤ منان است كه هرگز سرد و خاموش نمى شود.

اسلاید 20: پایان

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید