علوم مهندسی معماری و عمران

فلکه دوم کیانپارس اهواز

kianpars-falake-dovom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فلکه دوم کیانپارس اهواز”

فلکه دوم کیانپارس اهواز

اسلاید 1: به نام خدابررسی و تحلیل فلکه دوم تا سوم کیانپارس خیابان چمران تا پهلواناستاد گرامی:دانشجویان :

اسلاید 2: هنر ادامه کار خداست تا آنچه را هست به آنچه باید باشد، بدل سازد.

اسلاید 3: پیشگفتار:پیشگفتار فضاهای شهری بخشی از فضاهای باز و عمومی شهرها هستند که به نوعی تبلور ماهیت زندگی جمعی می باشد . یعنی جایی که شهروندان در آن حضور دارند . فضاهای شهری صحنه ای است که داستان زندگی جمعی در آن گشوده میشوددوبه همه مردم اجازه میدهد که به آن دسترسی داشته باشند و در آن فعالیت کنند .در این فضا فرصت آن وجود دارد که برخی مرزهای اجتماعی سشکسته شوند و برخوردهای از پیش تدوین نیافته به وقوع بپیوندند و افراد در یک محیط اجتماعی جدید با هم اختلاط یابند. بنابراین شرط اساسی برای انکه یک فضای عمومی فضای شهری تلقی شود . این است که در آن تعامل و تقابل اجتماعی صورت گیرد . کاربرد عمومی فضاهای شهری ایجاد آرامش سرگرمی و محلی برای گردش فراهم آوردن ارتباط و زمینه معاشرت و امکان تردد می باشد و از آنجایی که در عین حال هیچ تک عملکرد خاصی به آنها مرتبط نیست استعداد پذیرش تمام این کاربری ها را با هم یا به صورت گزینشی دارند .

اسلاید 4: فضاهای شهری مکان هایی هستند که به عموم شهروندان تعلق داشته منحصر به جنبه کالبدی و فیزیکی نبوده و در حقیقت و با حضور انسان و فعالیت اوست که معنا می یابند. فضاهای شهری قدمتی دیرینه در تاریخ شهرسازی داشته و در ادوار مختلف به اشکال گوناگون در در شهرها حضور یافته و فضاهای ویژه آنان توجه کرده ایم . سبب شکل گیری بافت شهری در پیرامون و یا بر حول محور خو گردیده اند . اما پس از اواخر قرن نوزدهم و پس از حضور اتومبیل در در عرصه شهرها فضاهای عمومی به یکباره عمده کارکرد گذشته خویش را از دست داده و چالش ها و مفاهیم جدیدی مطرح گردیدند .

اسلاید 5: در عین حال که از حدود سه دهه پیش و با گسترش فناوری ارتباطات و اطلاعات و افزایش تقاضای عمومی کیفیت بخشی به فضاهای شهری از یک راهکار به ضرورتی انکارناپذیر بدل گردیده است . ایجاد و گسترش فضاهای شهری موثر کارآمد و پویا از جمله مباحثی است که مورد توجه معماران طراحان و برنامه ریزان شهری بوده و هست . فضاهای شهری که به عنوان بطن حیات اجتماعی و شهری امروزی مطرحند دارای ابغاد مختلفی می باشند اما به نظر می رسد در کشور ما به جز معدود مواردی در حیطه طراحی شهری همچنان به تعاریف نظری موضوع پرداخته و کمتر به مردم فعالیت های آنان وفضاهای ویژه انان توجه کرده ایم.

اسلاید 6: موقعیت جغرافیایی استان خوزستان :موقيعت جغرافيايياستان خوزستان به مركزيت شهر اهواز با و بامساحت ۶۴٬۰۵۷ کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران قراردارد.اين استان از شمال به استان لرستان، از شمال شرقی و شرق به استان چهار محال و بختیاری، از شمال غربی به استان ایلام، از شرق و جنوب شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج فارس، و از غرب به کشور عراق قراردارد.

اسلاید 7: نقشه و موقعیت شهر اهواز در استان:سرشماری وجمعیت شهراهواز ۹۶۹٬۸۴۳ نفر بوده که اهواز را در جایگاه هفتمین شهرايران قرار ميدهد.

اسلاید 8: دسترسی های شهر اهواز

اسلاید 9: دسترسیشهر اهواز با بهره جويي از شبكه ارتباطي درون شهري مطلوب نقشه شطرنجي و منسجم، امكان دسترسي بين نقاط مختلف شهر را فراهم آورده است. اما ضعف در خدمات رساني و مديريت شهري همواره موجب بروز اختلالاتي در روند ترافيك انساني و ماشيني، به ويژه در محدوده مركزي شهر مي‌گردد. اين اختلالات كه بيشتر به صورت توقفهاي طولاني مدت و يا تصادفات رانندگي بروز مي‌كند علاوه بر اتلاف وقت و انرژي و ايجاد آلودگي‌هاي زيست محيطي با تاثير گذاري بر جسم و روان شهروندان باعث بروز بيماريهاي جسمي و روحي در يمان شهروندان مي‌گردد و سلامت عمومي جامعه صدمه مي‌زند كه اين مسئله خود مي‌تواند مشكلات بعدي را به دنبال داشته باشد.

اسلاید 10: نقش و عملكرد شهر اهواز با دارا بودن منابع عظيم سوختهاي فسيلي از نظر سياسي و اقتصادي در جايگاه ويژه‌اي در سطح كشور قرار دارد و تمركز صنايع اعم از فولاد،‌نيشكر ، نفت و صنايع جانبي آنها در اين شهر،‌باعث شده اهواز از شرايط ممتازي برخودار گردد. همچنين با توجه به عبور رود كارون از اين شهر و حاصلخيز بودن زمينهاي كشاورزي اهواز همواره يكي از قطبهاي مهم كشاورزي در كشور بوده است. از طرفي به دليل مجاورت استان خوزستان با كشور عراق و با توجه به تجربيات هفت سال دفاع مقدس اهوازاز نظر نظامي نيز داراي وظايفي است كه موجبات حضور گردان‌هاي بسياري از نيروهاي ارتش و سپاه در اين منطقه را فراهم آورده است. اما متاسفانه با وجود تمام استعداد بالقوه و بالفعل شهر اهواز اين شهر با مشكلات و معضلات فراواني روبرست بنحوي كه قادر نيست به خوبي نيازهاي شهروندان را برآورد كرده، نقش خود را در مقام يك كلان شهر محقق سازد.

اسلاید 11: ساختار و خوانايیهر چند نقشه شطرنجي از يك طرف و عبور رود كارون از ميان شهر كه آن را به دو نيم تقسيم مي‌كند از طرف ديگر، هر كدام به نحوي به خوانايي و جهت يابي در شهر كمك مي‌كنند،‌اما پراكندگي محلات شهري كه معلول گستردگي بي‌قاعده بافت كالبدي شهر است موجب شده تا ارتباط فضايي مطلوب بين اجزاي شهر برقرار نگردد.

اسلاید 12: بهداشت و ايمنی شرايط آب و هوايي شهر اهواز در اكثر ماههاي سال خارج از حدود «منطقه آسايش» است از اين رو نيازبه تجهيزات و تاسيسات شهري جهت تعديل شرايط آب و هوايي حاد منطقه به روشني احساس مي‌شود. اين در حالي است كه شهر اهواز فاقد هرگونه امكاناتي در اين زمينه است. براي عابرين پياده هيچگونه حفاظتي در برابر آفتاب گرم تابستان در نظر گرفته نشده و ايستگاههاي اتوبوس فاقد طراحي اصولي متناسب با ويژگي‌هاي اقليمي منطقه‌اند و ساختمانهاي عمومي از تهويه مناسب بي‌بهره‌اند.سرانه فضاي سبز ناچيز است وفضاي باز و مكانهاي مناسبي جهت توقفهاي كوتاه در بين مسيرهاي پياده مشاهده نمي‌شود.

اسلاید 13: دیاگرام فضای شهریفعالیتعوامل کالبدی غیرکالبدیفضای شهریعوامل مصنوع عوامل غیر مصنوعرفتارتک فضاارتباط باسیرفضاهاپوشش گیاهیآبجمعیفردیبدنهکفمبلمان

اسلاید 14: طراحی در شهرهای ایران، بخشهای قدیمی یا درونی، بخش میانی، بخش جدید و کل مجموعه شهری را شامل میشود. از این میان، در بخشهای قدیمی (درونی) و تا حدی میانی، اصول سازماندهی فضا بیشتر دیده میشود. این اصول عبارتند از :اصل پیوستگی فضایی .اصل هم پیوندی واحدهای مسکونی و عناصر شهری. اصل محصور کردن فضا،اصل مقیاس و تناسب. اصل فضاهای متباین. اصل قلمرو. اصل ترکیب.

اسلاید 15: مشخصات وپیشینه محدوده مورد مطالعه:محله ی کیانپارس در غرب اهواز و در جنوب اراضی کیان آباد به موازات راه آهن و رود کارون منطقه کیان پارس قرار گرفته است. دارای ۳۴۰۷۴۵۸ متر مربع مساحت کل و ۱۲۴۹۵۹۲ متر اراضی ساخته شده و از ۵۹۸۱ نفر جمعیت برخوردار بود که در هر هکتار ۴۸ نفرسکونت داشتند. ساکنین اولیه این محله را تجار، کارمندان دولت، کارکنان شرکت نفت و شرکت های ساختمانی تشکیل می دهند بنابراین اهالی کیانپارس از نظر اقتصادی ،سطح سواد ،فرهنگ در وضعیت خوبی قرار داشتند. اگرچه در آن مقطع محله ای فاقد هویتی مشخص به شمار می رفت و شکلی روستایی داشت اما  استقرار خانه های سازمانی نورد، ژاندارمری، بانک سپه و… کیانپارس را روستایی مدرن در موقعیتی خاص قرار می داد که در زمانی کوتاه دچار تحول و دگرگونی شد.

اسلاید 16: کیان پارس فعلی ، شکل دگرگون شده محله ای کم جمعیت و آرام برای ساکنانش قدیمی خویش است.طبق اعلام شهرداری منطقه ی ۲ اهواز،  وسعت این منطقه ۷۲۸هکتار و۸۹۳۰ متر مربع می باشد. کیانپارس علاوه بر منطقه ای مسکونی محله ای اداری و تفریحی هم محسوب می شود.  و در دو نوبت صبح و عصر محله ای کاملا شلوغ است. صبح ها فضایی اداری دارد و عصرها به پاتوقی برای جوانان و مکانی برای تفریح خانواده ها تبدیل می شود. در کیانپارس ادارات و شرکت هایی همچون آب و فاضلاب خوزستان، شرکت آب و فاضلاب اهواز، بنیاد جانبازان، اداره بهزیستی خوزستان، اداره کل تعاون خوزستان،سازمان حسابرسی خوزستان ،سازمان ثبت و احوال خوزستان،سازمان حج و اوقاف خوزستان،اداره بازرگانی خوزستان، بنیاد مسکن خوزستان، بنیاد مسکن اهواز ، سازمان بازرسی خوزستان، دادگاه انقلاب، شورای حل اختلاف ،شرکت مخابرات خوزستان، شرکت توزیع برق اهواز و….. واقع است.

اسلاید 17: عناصر حائز اهمیت در محله ی کیانپارس ساکنان این محله به لحاظ اقتصادی از شرایط بهتری در مقایسه با محله ی عامری و بسیاری محلات دیگر اهواز برخوردارند و در انتخاب محله زندگی خود اختیار زیادی داشته اند .از نظر سطح سواد نیز در جایگاهی بالاتر از محله ی عامری قرار دارند ، چه بسا که بسیاری ساکنان کیانپارس را قشر تحصیلکرده ای تشکیل میدهند که کودکی و نوجوانی خود را در محلاتی نظیر عامری گذرانده باشند. اما تحلیل و بررسی پرسشنامه های توزیع شده میان ساکنین آن نشان می دهد که علی همه ی تفاوت های موجود و مدرن تر بودن این محله ، شاخص هویتی قابل ذکری وجود ندارد.

اسلاید 18: موقعیت محدوده

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید