علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

فناوری اطلاعات و جنگ

fanavariye_etelaat_va_jang

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فناوری اطلاعات و جنگ”

فناوری اطلاعات و جنگ

اسلاید 1: فناوری اطلاعات و جنگ

اسلاید 2: تکامل جنگدر فرهنگ قدیم جنگ به معنی دویدن،جا خالی دادن و پرتاب کردن اشیا به طرف یکدیگر بود

اسلاید 3: کم کم پرتاب دستی جای خودرا به پرتاب با ماشین های مختلف داد

اسلاید 4: اختراع باروت باعث شد توانایی پرتاب به سمت دشمن افزایش یابد

اسلاید 5: اختراع ادوات الکترونیکی و به خصوص رادار باعث تغییرات اساسی در جنگ شدکشتی ها وهواپیماها قادر شدنن که به روی دشمناننی آتش کنند که جز یک سایه سبز رنگ از آنها نمی دیدند.

اسلاید 6:

اسلاید 7: موشک های کروز

اسلاید 8:

اسلاید 9: امروزه انسانها به این فکر افتاده اند که سلاح را به طور کامل از دست هم نوعان خود بیرون بکشند واین کار سنگین را به دوش کامپیوترها بیندازند.

اسلاید 10: جنگ های اینده با به کار گیری کامپیوتر ها انجام میگیرد

اسلاید 11: برای سرباز آینده جنگ بدون کامپیوتر بی معنی است

اسلاید 12: مهمترین اقداماتی که در این زمینه انجام گرفت:ترقی سیستمهای اطلاعات کامپوتری است که با تکثیر سیستم های خودکار و نیمه خودکار سیار مثل روبات ها ترکیب شده اند

اسلاید 13: سلاح های مدرن کامپیوتری توانایی درگیری با سرعت نور را دارند

اسلاید 14: کاربرد فناوری اطلاعات در جنگ فن آوری هميشه جزء مهمی از جنگ بودهاست.در عصری که تعريف فناوری همان تعريفی است که ازفن آوری اطلاعات می کنند جای تعجب نيست که IT هسته ی مرکزی شکل گيری و تکامل هر جنگی باشد.

اسلاید 15: . شايد نتوان پيروزی آمريکا در جنگ خليج فارس را همتراز با موفقيت مغول‌ها در قرن سيزدهم دانست

اسلاید 16: رمز موفقیت مغول در کسب اطلاعات از میدان نبرد بود

اسلاید 17: جنگ اطلاعاتی چیست؟عبارت است از استفاده از شبکه های الکترونيکی برای تخريب و يا از کار انداختن اطلاعات ديجيتالی و غير عملياتی کردن زير ساخت های اطلاعاتی که می تواند عليه يک جامعه يا نيروی نظامی باشد.

اسلاید 18: . اطلاعات در حال تبديل‌شدن به يک منبع استراتژيک می‌باشد و می‌تواند خود را به عنوان يک عنصر بانفوذ و ارزشمند در عصر فراصنعتی، همانند نقش سرمايه و کار در عصر صنعتی، مطرح کند. انقلاب اطلاعات در حال به‌چالش‌کشيدن طراحی سازمان‌های زيادی است.

اسلاید 19: سلسله مراتب در برابر شبکه‌ها بر اساس ديدگاه متداول، ارتش نهادی است که نيروهای آن به ميدان نبرد می‌روند در ارتش، وابستگی به سلسله‌مراتب بيشتر است انقلاب اطلاعات باعث نابودی تدريجی سلسله‌مراتب‌ها می‌شود

اسلاید 20: مغولها يک نمونه باستانی می‌باشند که مطابق اصول جنگ سايبر، به نبرد پرداختند؛ سازماندهی آنها بيشتر ساختار شبکه‌ای داشت تا اينکه سلسله‌مراتبی باشد

اسلاید 21: انواع جنگ اطلاعاتی: 1)جنگ سايبر نتيک (CYBERneticWARfare)2)جنگ شبکه ای (NETworkWARfare)

اسلاید 22: جنگ شبکه‌ای چيست؟جنگ شبکه‌ای برخوردی اطلاعاتی در سطح کلان بين ملل و جوامع گوناگون می‌باشد. هدف اين نوع جنگ، مخدوش‌کردن مسايلی است که مردم مورد هدف راجع به خود و جهان اطرافشان می‌دانند و می‌انديشند .

اسلاید 23: جنگ شبکه‌ای سبک نوينی در طيف گسترده برخوردها است که ابعاد اقتصادی، سياسی و اجتماعی را نيز همانند ابعاد نظامی در بر می‌گيرد. می‌توان جنگ شبکه‌ای را از طريق آرمانهای اطلاعاتی و ارتباطاتی آن تشخيص داد.

اسلاید 24: فضای سايبر: فضاي سايبر (Cyberspace) عبارتي است كه در دنياي اينترنت، رسانه و ارتباطات بسيار شنيده مي‌شود. واژه سايبر از لغت يوناني Kybernetes به معني سكاندار يا راهنما مشتق شده است. يك سيستم آنلاين نمونه اي از فضاي سايبر است كه كاربران آن مي‌توانند از طريق ايميل با يكديگر ارتباط بر قراركنند. بر خلاف فضاي واقعي، در فضاي سايبر نياز به جابجايي‌هاي فيزيكي نيست و كليه اعمال فقط از طريق فشردن كليدها ياحركات ماوس صورت مي‌گيرد.

اسلاید 25: جنگ سايبر چيست؟ به هدايت عمليات نظامی بر اساس قوانين حاکم بر اطلاعات، جنگ سايبر گويند .هدف از اين نوع جنگ، تخريب سيستم‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی می‌باشد؛ تلاش اين جنگ در جهت شناسايی مسايلی است که دشمن به‌شدت از آن محافظت می‌کند .

اسلاید 26: جنگ سايبر می‌تواند باعث خلق دکترين‌های جديد در زمينه انواع نيروهای موردنياز، و اينکه چگونه و کجا بايد آنان را مستقر کرد تا بتوان به دشمن حمله‌ور شد .اين که چطور و چه نوع کامپيوترها، حسگرها، شبکه‌ها و پايگاه داده‌ها در چه موقعيتی قرار گيرند، اهميتی هم‌سطح با نحوه استقرار بمب‌افکن‌ها و عمليات‌ پشتيبانی آن‌ها (در گذشته) دارد.

اسلاید 27: اهميت برتری اطلاعاتی در جنگ شبکه ای و سايبرنتيک: توانمندی گردآوری، پردازش و انتشار جريان بی‌وقفه‌ای از اطلاعات، ضمن بهره‌گيری يا جلوگيری از توانايی رقيب در انجام همان كار. حاصل اين امور برتری اطلاعاتی خواهد بود

اسلاید 28: . برتری اطلاعاتی تنها زمانی كه به نحو كارآمدی به دانش و تصميمات برتر تبديل گردد، برای نيروها ”مزيتی رقابتی“ فراهم خواهد کرد.

اسلاید 29: ماهيت، توضيع، ظرفيت، قابليت کاربرد و انعطاف پذيری چنين سيستمهايی، از جمله پيوندهای آنها با رادار، سيستمهای پدافند هوايی، و شبکه های ماهواره ای و مخابراتی، ارتشهای پيش رفته را از يکديگر متمايز خواهد ساخت.

اسلاید 30: در جنگ خليجسخت افزارها ستارهايی در شب بودند، اما ستاره ی واقعی نرم افزارها ی ناپيدايی بودند که اطلاعات را برسی، تحليل و توضيع می کردند در حالی که هيچ تماشاگر تلويزيونی نويسندگان اين نرم افزارها را نمی ديدند.

اسلاید 31: ماهواره ها

اسلاید 32: ماهواره های جاسوسی:

اسلاید 33: عموما ماهواره های جاسوسی بمنظوری جمع آوری اطلاعات نظامی ديگر كشورها و شناسايی استعدادهای نظامی آنها بكار برده مي شود. اين ماهواره ها همچنين اقدام به جمع آوری راديويی ديگر كشورها نموده و مكالمات راديوی آنها را مورد استراق سمع قرار می دهند

اسلاید 34: انواع ماهواره های جاسوسی:

اسلاید 35: 1) ماهواره های عكسبردای اپتيكال

اسلاید 36:

اسلاید 37: اين ماهواره ها مجهز به دوربينهای عكسبرداری با لنزهای بسيار پرقدرت هستند .تصاوير تهيه شده توسط اين ماهواره ها اپتيكال بوده و تنها از مناطقی تهيه می شود كه در پوشش نور خورشيد قرار داشته باشند. ماهواره های عكسبرداری جاسوسی توانايی خود را افزايش داده. از اين ماهواره ها در فعاليتهای نظامی بسيار استفاده می گردد. و در حملات نظامی از اين ماهواره ها برای هدايت موشكها نيز استفاده می گردد.

اسلاید 38: 2) ماهواره های عكسبرداری راداری:

اسلاید 39: از طريق امواج راديويی و مادون قرمز اقدام به مشاده و تصوير برداری از مناطق مختلف زمين می كنند می توانند در خلال شب و يا از ميان لايه های ابری اقدام به جمع آوری اطلاعات كنند ماهواره جاسوسی LACROSSE از اين نوع می باشد .

اسلاید 40: 3) ماهواره های جمع آوری الكترونيك (Sigint )

اسلاید 41:

اسلاید 42: اين ماهواره ها از سيستم های بسيار پيشرفته الكترونيكی بمنظور جمع آوری سيگنالهای راديوی و استراق سمع آنها برخوردار هستند اين ماهواره دارای ديكشنريهای كامپيوتری قدرتمندی هستند كه نسبت به علائم ، واژه ها ، كلمات خاصی حساس شده اند تا از ميان اطلاعات پراكنده رايويی اطلاعات مورد نظر خود را شناسايی و جمع آوری كنند.

اسلاید 43: 4) ماهواره های ارتباط نظامی

اسلاید 44:

اسلاید 45: مأموريت اين ماهواره فراهم ساختن فضای ارتباطی امن جهت ارتباطات نظامی در سراسر جهان می باشد .امكان شنود و يا پارازيت اين ارتباطات به هيچ وجه امكان پذير نبوده و ارتباطات امنی را برای نظاميان مهيا می كند.

اسلاید 46: ماهواره جاسوسی LACROSSE

اسلاید 47: اين ماهواره در دسامبر 1988 توسط آژانس فضايی امريكا NASA طراحی و ساخته شد. مبلغی بالغ بر 500 ميليون دلار هزينه ساخت اين ماهواره گرديداين ماهواره طيفی از انرژی مايكرويو را به طرف زمين گسيل داشته و سيگناهای ضعيف منعكس شده از سطح زمين را دريافت می كند اين ماهواره برای توليد انرژی لازم خود از پنلهای خورشيدی بسيار بزرگی استفاده می كند كه نسبت به ساير ماهواره ها بسيار قابل ملاحظه می باشد . ماهواره LACROSSE همچنين از تكنولوژی (SAR ) برخوردار می باشد

اسلاید 48: سرباز آینده:

اسلاید 49: بخش تجهيزات راديويی / رايانه ای سربازان آيندهزير سيستم های کامپيوتری همراه با تجهيزات راديويی از عمده ابزاری هستند که يک سرباز را در شناسايی موقعيت استقرار خودش و دشمن، نحوه ارتباط با رده های فرماندهی و ساير همرزمان و همچنين آشنايی با مناطق پيرامونی کمک می نمايند اين سيستم ها به عنوان دومين بخش مهم لندوريور (Land Warrior ) مطرح گرديده که شرکت موتورولا طراحی، ساخت و بهينه سازی آن را بر عهده دارد.

اسلاید 50: کل اين تجهيزات همگی در داخل کوله پشتی سرباز و به صورتی مشخص و منظم در دو قسمت جاسازی شده‎اند

اسلاید 51:

اسلاید 52:

اسلاید 53: GPS

اسلاید 54:

اسلاید 55: بخش تجهيزات کلاه يکپارچه سرباز:

اسلاید 56:

اسلاید 57:

اسلاید 58:

اسلاید 59: پایانگردآورندگان:شکوفه جلیلیانسحر رخزادی

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید