مدیریت و رهبری

فناوری بازشناسی با امواج رادیویی RFID technology

RFID-technology

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فناوری بازشناسی با امواج رادیویی RFID technology”

فناوری بازشناسی با امواج رادیویی RFID technology

اسلاید 1: فناوری بازشناسی با امواج رادیوییRFID technology

اسلاید 2: عنوانفناوری بازشناسی با امواج رادیویینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: امروزه ضرورت شناسايی خودکار عناصر و جمع آوری داده مرتبط به آنان بدون نياز به دخالت انسان جهت ورود اطلاعات در بسياری از عرصه های صنعتی ، علمی ، خدماتی و اجتماعی احساس می شود . در پاسخ به اين نياز تاکنون فناوری های متعددی طراحی و پياده سازی شده است . به مجموعه ای از فناوری ها که از آنان برای شناسايی اشياء ، انسان و حیوانات توسط ماشين استفاده می گردد ، شناسايی خودکار و يا به اختصار Auto ID گفته می شود . هدف اکثر سيستم های شناسايی خودکار ، افزایش کارآيی ، کاهش خطاء ورود اطلاعات و آزاد سازی زمان کارکنان برای انجام کارهای مهمتر نظیر سرویس دهی بهتر به مشتریان است . تاکنون فناوری های مختلفی به منظور شناسايی خودکار طراحی و پياده سازی شده است . کدهای ميله ای ، کارت های هوشمند ، تشخیص صدا ، برخی فناوری های بيومتريک ، OCR (برگرفته شده از optical character recognition ) و RFID برگرفته شده از radio frequency identification ) )نمونه هايی در اين زمينه می باشند . آشنايی اولیه با فناوری RFID چندین تعریف از RFID در ذیل آمده است :•RFID با استفاده از ارتباطات مبتنی بر فرکانس های راديويی امکان شناسايی خودکار ، رديابی و مديریت اشياء ، انسان و حيوانات را فراهم می نماید . عملکرد RFID وابسته به دو دستگاه تگ و کدخوان است که جهت برقراری ارتباط بين يکديگر از امواج راديويی استفاده می نمایند . •به مجموعه ای از فناوری ها که در آنان برای شناسايی خودکار افراد و اشياء از امواج راديويی استفاده می گردد ، RFID گفته می شود . از روش های مختلفی برای شناسايی افراد و اشياء استفاده می شود. ذخيره شماره سريال منتسب به يک فرد و يا شی درون یک ريزتراشه که به آن یک آنتن متصل شده است ، يکی از متداولترین روش های شناسايی خودکار است . به تلفيق تراشه و آنتن ، تگ RFID و يا فرستنده خودکار RFID گفته می شود . تراشه به کمک آنتن تعبيه شده ، اطلاعات لازم جهت شناسايی آيتم مورد نظر را برای يک کدخوان ارسال می نماید . کدخوان امواج راديويی برگردانده شده از تگ RFID را به اطلاعات ديجيتال تبدیل می نماید تا در ادامه ، امکان ارسال داده برای کامپيوتر و پردازش آن فراهم گردد.

اسلاید 4: • RFID يک پلت فرم مهم جهت شناسايی اشياء ، جمع آوری داده و مديريت اشياء را ارائه می نماید . پلت فرم فوق مشتمل بر مجموعه ای از فناوری های حامل داده و محصولاتی است که به مبادله داده بین حامل و يک سيستم مديريت اطلاعات از طریق یک لینک فرکانس راديويی کمک می نماید . تگ های RFID با استفاده از يک فرکانس و بر اساس نياز سيستم ( محدوده خواندن و محيط ) ، پياده سازی می گردند . تگ ها به صورت فعال ( به همراه يک باطری ) و یا غيرفعال ( بدون باطری ) پياده سازی می شوند . تگ های غيرفعال، توان لازم جهت انجام عمليات را از ميدان توليد شده توسط کدخوان می گيرند . کدخوان RFID ، معمولا به یک کامپيوتر متصل می شود و دارای نقشی مشابه با یک اسکنر کد میله ای است . مسئوليت برقراری ارتباط لازم بين سيستم اطلاعاتی و تگ های RFID برعهده کدخوان RFID است.RFID چگونه کار می کند ؟ تگ و يا دستگاه فرستنده خودکار ، شامل يک مدار الکترونيکی است که که به شی مورد نظری که لازم است دارای یک کد شناسايی باشد ، متصل می گردد . زمانی که تگ نزدیک و یا در محدوده کدخوان قرار می گيرد ، میدان مغناطيسی تولید شده توسط کد خوان باعث فعال شدن تگ می گردد .در ادامه ، تگ بطور پيوسته اقدام به ارسال داده از طریق پالس های راديويی می نماید . در نهايت داده توسط کدخوان دريافت و توسط نرم افزارهای مربوطه نظیر برنامه های ERP (برگرفته شده از Enterprise Resource Planning ) و SCMS (برگرفته شده از (Supply Chain Management systems پردازش می گردد .

اسلاید 5: اهداف به کارگیری تکنولوژی RFID در صنعت 1- افزایش کارآمدی2- کاهش خطای ناشی از ورود اطلاعات3- نبود نیاز به نیروی انسانی برای انجام کارهای ساده و پرحجمقیمت سیستم RFIDبزرگترین مانع رشد و گسترش سیستم های RFID، قیمت Tag های RFID است. در حالی که قیمت کدهای میله ای بسیار پایین است، قیمت یک Tag غیرفعال RFID که صرفا” قادر به خواندن در یک محدوده چندین سانتی متری است بسیار بیشتر از قیمت تمام شده کدهای میله ای است. تولید کنندگان مختلف سیستم های RFID با توجه به ضرورت استفاده از اینگونه سیستم ها، تمامی تلاش خود را صرف کاهش قیمت Tag ها می کنند و پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور شاهد کاهش قیمت Tag های RFID باشیم تا زمینه بکارگیری سیستم های RFID بیش از گذشته و در حوزه های متنوع تری فراهم گردد.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطکنترل موجودی Inventory Controlمزایا1- کاهش هزینه‌ها (کاهش فعالیت‌های دستی و افزایش سرعت)2- اتوماسیون (بدون توقف)3- کاهش خطا4- کنترل فرآیندهای غیر قابل رویت5- امکان به روز رسانی بر چسب‌ها بدون دخالت دست6- امنیت7- یکپارچگیمعایب1- نبود استاندارد معتبر که موجب عدم توسعه آن شده ولی تدوین استاندارد در امریکا شروع شده‌است.2- هزینه راه اندازی این سیستم در مقایسه با سیستم‌های دیگر بیشتر است.3- ممکن است با سایر فرکانس‌ها و فلزات تداخل ایجاد کند.4- عدم شناسایی در محیط‌های مایع و حائل‌های فلزی در بعضی از برچسب‌ها.5- تجاوز به حریم خصوصی افراد (می توان به طور غیرمحسوس حریم خصوصی افراد را کنترل کرد).

اسلاید 7: کاربردهااز تکنولوژی RFID در بسیاری از ساختمان های اداری و به منظور کنترل تردد کارکنان در بخش های مجاز و غیرمجاز استفاده می گردد. تعداد زیادی از فروشندگان کالا به منظور مراقبت الکترونیکی از محصولات خود در مقابل سرقت از این تکنولوژی استفاده می نمایند. برخی نهادهای دولتی نیز برای نظارت و کنترل متخلفین از تکنولوژی RFID استفاده می نمایند.مهم ترین کاربردهای RFID -1 کنترل موجودی2- کنترل دستیابی3- تحلیل آزمایشگاهی4- کنترل تعداد دور. به عنوان نمونه، ثبت اتوماتیک تعداد دفعاتی که یک دونده می بایست طی نماید.5- ثبت زمان و مکان تردد. به عنوان نمونه، ثبت اتوماتیک زمان و مکان گشت زنی برای برخی مشاغل خاص.6- شناسایی خودرو7- امنیت ساختمان ها8- ردیابی دارایی ها9- کنترل ترافیک، ردیابی رانندگان متخلف و ثبت اتوماتیک تخلفات10- سیستم های حمل و نقل11- مدیریت بار مسافران12- کنترل ورود و خروج وسایط نقلیه13- مدیریت کتابخانه ها و کتاب ها14- کاربرد فن آوری RFID در مباحث پزشکیو موارد متعدد دیگر

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان