صفحه 1:
به نام ‎Rvs‏ را |۱۳ Se] ‏مرکز آموزش مدیریت دولتی‎ آذرماه 89

صفحه 2:
علم و يزوهش ۱ err ge rom pir CSE ei ge BPC Le ie 5) to ToC PTO eNT nr ETON NS) orp. nL ‎Sy et SU BB Re wens)‏ ل لا فناورى داشته باشيمء بايد بزوهش داشته باشيم.

صفحه 3:
علم وفناورى علم كوجك مبتنى بر كار فردى است. علم بزرك» علم سازماندهى شده و هدفمند مبتنى بر كار ‎eal‏ ا ۱ ‎eC SRC Do cd‏ ا ل لك جديد شد.

صفحه 4:
۳ eS dn Be) 00 SR Oy he ae ROME Fe ere ‏ل‎ ۲.تکنولویی کاربرد عملی ۰۰ و ابزاری برای کمک به تلاش ‎ber Bel moe ier‏ رت

صفحه 5:
درخت توسعه يكى از مفاهيم علم بزرك درخت توسعه است. براى توسعه بايد ‎Tor meron |e‏ ۱ کشوری حی تولند در توسعه پایدار میفق باشد که فناوری را بعنوان محصول این درخت بپذیرد.

صفحه 6:
درخت توسعه om ‏ا‎ 0 Gla dale .0 ‏ا ا‎ sali 5,963 - ‏يك‎ 2 Te ere any cor) 0 on Bree SS LB ny on ee eo Cs ا ا ا ‎Pee we‏

صفحه 7:
جهان متفاوت امروز ویژگی کلیدی عصر دانایی تغییر است بح تحقيقات نشان.مى مهد در ‎"١‏ سال اول قرن ‎"١‏ ميزان تغيبرات ی ار ۳

صفحه 8:
۸ 061005 & TECHMOLOGY TIMELINE 2010+

صفحه 9:
a ee a a. a b yay Oh ee es ‏تکنولوژی از‎ A OCT BY ee sere) ‏ی اس لان ين‎ beads ۲ ae eer ae es rye IO ‏ا م‎ rer St 020000 (ers ree ‏اا ل‎ ‏سایبرنتیک‎

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:
فشار فناوری و کشش بازار بررسي‌ها نشان مي‌دهد که در توسعهفناوري دوعامل مورند نوآوری فناورانه ب كان ‎Hes)‏ ‏9 انتخاب پا 5305 می‌شود) 111011011111111 | | تجاری كردن ۱ ena) iB Teas .بکپارچهسازي این دوعامل, ند تفیبر و در نتبجهبروز بر ,را تسریع مي‌کند 6

صفحه 13:
انقشه اراهارهنكاشتاففا وري امسيرايا!امسيرهايي 0000 زاحال ابه آيند ‎eee eee TT‏ ا 0 و 00 ۱۵ تاد رز

صفحه 14:
[ارقبالابا زار مشتري 3 پیت روندها صنعت 1 سجطأ 0 [اظبليت سيا[اخدمات 1 مصولاءة كاربرجظاسكوهاناظ011] 0 ا فرایندالا ‎oie‏ 0700 a ee

صفحه 15:
فين ارزض ها وترسيم ‎eee)‏ احما وم رها celles seu

صفحه 16:
پیشران ها رب یت عملکردی و اهداف فناوری و

صفحه 17:

صفحه 18:
او ii ob ‏مارا دنا نا‎ ices Poti 1 : a 3 Stes ret اف نيد

صفحه 19:
عناصر کلیدی نقشه راه فناوری کره 300 چشم‌انداز ۱: ساخت جامعه‌ی آگاه - دا - هوشمند با ایجاد هوشمندی:قابلیتانتقا و کاربری اسان در خدمات 10۳ بوان گستوهی متتوعی از نیزهای افراد جامعه را بآور: 1 (توجه مضاعف به مراکز درمانی با کیفیت بالا و همچنین درمان و تشخیص پیش گیرانه در زمان کم ] ۳ (طراحی و ساخت سیستم‌های کارا و پایدار تولید و بهره‌برداری از انرژی ] پیشروی در حوزدی انوژی و محیط زیست جشمانداز 4 : ارتقاى ارزش صنايع فعلى كره ا ا 000 30 : ۵ ‏چشم‌انداز‎ ‎(ved eae Re PERE Soe PERLE ToS Perret)

صفحه 20:
Cy dd ‎٠‏ هر سازمانى در راستاى انجام وظايف خود از فناورى هاى مشخصی استفاده می کند. یکی از مهمترین آنها فناوری اطلاعات ۳ ‎۱ ‏يت ‏"'.كاراتر بودن فناورى جديد ‎0 SPL Oe ‏۵.بالا بودن پشتیبانی از فناوری های قدیمی ‏مدرس :مهندس حسین سابري

صفحه 21:
Od "5 > aay ‏م‎ ‎ca ‎4 at

صفحه 22:
جرا فناورى اطلاعات؟ ا ‎eS ee we‏ ‎٠‏ علمل تسريع كننده تغييرات بنيادى در ساختار و عمليات و ‎le Slee)‏ ا ‎TOD‏ ‏خالق تحولى عظيم در مسير فعاليت هاى كسب و كار است. ۱ meow Ree an) Pvc) ape ree SY ۰ خلق مزبت راهبردی

صفحه 23:
اثرات فناورى اطلاعات در سازمان ل ل يل ". دفاع از سازمان در برابر فشارهاى آينده ‎tor ee Ce LS ane‏ ا ات ۴ فناوری اطلاعات می تواند اکثر واکنش ها را تسهیل کند

صفحه 24:
۱ 1 7۸۰ ؟. كاهش هزينه ها ل ۱۸۵/5 ‎en Ap hy‏ ITY GH oho BN 95 Spe CaO 5 ‏زد‎

صفحه 25:
حت 93000 ۳ ۵ | هس سا 0 اسهگويي وا دشوا و منوطهسازمن ها توسع بات و مدرن کر * 170 انديشه و دانشي است كاربردي. برراى آنكه امول رويه و كار با امالاعات در يك آهذك ببيستماتيك بصورت متحد رار كندد.. | Steen مک سیسم عه متا قا و ]لوا مسب وس اس وق سر . ‏ادر كر زمان باش‎ ture Thin: ‏عدر رمن معماري اطلاعات‎ Tice 1 0۵ By | leak tet neotead a ee eee ف 9

صفحه 26:
معماري اطلاعات چیست 0 fers eC re eee ‏اس مرب متا‎ به منظور کاوش و مدیریت موفقیت آمیز اطلاعات در سا اطلاعات است. و سیستم هاي سازماني, راهبري و جستجوي و سیف مس ۱ ‎eee pee Re]‏ 0 مك پردازش سیستماتیک ميتني بر پرسش براي ایجاد محصولات ارتباطي است که امور اربران را اصلاح و بهبود مي تست سنا ‎or‏ ول را ‎party‏ ‏مسا اسلا

صفحه 27:
‎ie NS Ce eee ESL‏ ل ه005 ‏ل ا ل ‎ene LE Se lee a tre Teor‏ مختلف سازمان, در گردش است. در سراسر دنیا در اینگونه سازمانهاء سالانه بودجه قابل توجهی صرف تولیدء نكهدارى و دستيابى به اطلاعات مى شود. در صورتى كه كردش اطلاعات در يك سازمان فاقد نظم و قانون مشخص و مدون باشد؛ مسئله گرردش اطلاعات, تبدیل به یک مشکل جدی خنواهد شد و این اتفاقی است که بمرای بسیاری از سازمانهای برگ در سراسس دنیا روی داده است. ‎oy Pe cite wane Cre ie oy icra sty ane ener RE By‏ ۱ ‎Peg Ere y meets e Ss IEC Meee Pele hs ree ie ioy Pee ie BenBy‏ ‎PE Dr CAb ress pmere CT CTO an | Tap Steed ecw ere Meet ITT)‏ کامل با یکدیگررند تشکیل می دهند. این وحدت؛ موجب ایجاد نظم و يكپارچگي لازم در نظام گرردش اطلاعات خواهد شد. ‎۱ Vor dd Meaty ‎ ‎ ‏((معماری اطلاغات )) در سازمان ها را گشود.

صفحه 28:
ار ‎sta‏ مانهای بزرگ و پیج ‏إن ممكن است يكار كير ‎510113 ‏التاركيرى قداورى در سازمان )2 اطلاعات نتيجه را کاهش داد ‏مشنی ‎

صفحه 29:
معمار 5 ساز ماني فص و وت )۱ ‎ees Rs 1 [ [ 11‏ 1 01111111 رفتارهاي سازماني است زيررا معمارى اطلاعات» سارتاندهِي اطلاعاته و سازماتتهی رفتار بر روی اطلاعات است. آ زاين رو ‎Pee pee‏ ‎Les Bees)‏ ۱ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اسايي و توصيف حوزه هاي مأموريتي و وظايف سازمان است ‎ ‏چه اطلاعاتي براي حمایت از مأموریت هاي سازمان لازم است ؟ ‎0 ‏جه داده هايي براي حمايت از مأموريت هاي سازمان لازم است ؟ الححح ار يچ ات از یت يس ۲ ‏ا سازمان ها هستند. ‎ ‎ ‏ا ل ور ۱3۰۱ ‏بي به یک امر اجتتاب ناپذیر تبدیل شده است و راهي ممکن و مطمتن براي يكپارچگي ‎ily‏ ار ‎ ‏ار ار ان

صفحه 30:
20 re ‏ا‎

صفحه 31:
۱92 ra ‏و ها‎ ere ‏الب ال‎ 00 00 0 to فيابي در سطح ملي يا منطقه اي برخوردار است. در حاليكه يك 9 یکی از خصوصیات مهم عمج( وجود محوریت فناوري اطلاعات در آن مي باشد و بدون فناور 00000000 و9 فرآيند محور است و بر همين اساس بكي ناز بارزترين خصوصيات آن يعبود و تكامل مداوم إينده است. مدرس :مهندس حسین سابري

صفحه 32:
۳

صفحه 33:
تعريف استنتاجي از معماري سازمان * معماري فناوري به تنهابي براي نيل به اهداف :11 سازمان كافي نيست. ‎ee eer en ere pets mee tre rea‏ 0ك * معماري سازمان هاي بزرك نمي تواند بسادكي بسوي كنترل متمركز بيش رود و يا كشانده شود. * تشريك مساعي و همكاري آري - متمركز شدن خير VALUE 8117114 حمق د فع ce ANU 23 aS EA=TA EIA EAA ETA SCOPE

صفحه 34:
a ]کاهش هزینه ها ۰ عي 6 ی Ena کاهش هزینه هاي آموزش ۰ ‎a OS ents ee Cn oe‏ ي را در برگیرد يتانسيل_,هاي رشد و تعالي سازمان افزايش خواهد يافت. ‎ ‎

صفحه 35:
بر مبناي تحقیقات گروه 1661 10۶0 53200 ا ا ۱۷ 13% ۱۷ nec eepy 11 0000000 49% 00000 ا 0 Performance = Efficiency * Effectiveness

صفحه 36:
Organization. Application Technical / 1 Sottware & Intras' چ ‎eas‏ > موجودیت ها * چطور: ؟ ستیستم هاي اطلاعاتي-ه فرآیندها 0 هو

صفحه 37:
سازمان و معمارى سازما 0-89 5200 00 ‎nye er‏ آ] مجموعه اي متشکل از تعداد زيادي از واحدها که از طریق تبادل اطلاعات با هم ارتباط دارند 1 ا ا ل ا * واحدها و منابع سازماني به منظور پشتيباني از مأموریت سازمان هماهنگ مي شوندلل معماري سازمان] Se a ‏ا‎ RS ie Rd ‏سازمان‎ ‏شده اند‎ 1 ‏ا ل‎ oe ] el se aio al

صفحه 38:
سیستم های اطلاعاتی ‎e‏ از از ‎Perry NIB) OF Ee ieee‏ 1 2( ‎CAAA AACA‏ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ ‎AAALAC AACA AA AACA ACA CTC‏ 0( ۱ 151 slalack ys Fr TTP Pe eee EMT nT Te TT PRO ET TI Te Pe ۱۱ PR ETT ۱ Pree ۲۱۱۱۱۱۸۱۸۱۸۵۱۴۵۵ ۱ ‏سس‎ ‎UNO UO‏ لك ||| ۱۱۱۱۱ ۱ ۱۱ ۱۱۱۱ ۱ ۱۱۱۰ ۱ ۱ ۱۱۱۱

صفحه 39:
۰ SPP re Ps eae eg i ‏یک‎ NTA IIRC SY PCR STINTS 1 0 MMC ATTN TCC ۱۱۳۵ ‏کر‎ Sn TNT EST ALAA AAT ۱/۱۱/۱۱۱۱ ‏لاا‎ ‎۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۸۵ 1 >< >< < 2 ز ز ز 2 0 7 ز 27ز2 2< 2< < >< ز <ز< نز 7 ز7 7+ << ز 2 ز ۹ ۳ ی ۳ 956

صفحه 40:
۱ de Gun ۳ Tere Ce eer) ‏شبكه اينترنت: سیستمی جهلني از‎ -1 * Pete won vege) LE PCR 3-0 never] ۶ 2- شبکه داخلیر اینترانت): محصول پیشرفت طبیعی ترکیب سازمان و فناوري اينترنت است. زير ساخت شبكه هاي داخلي به مرزهاي سازمان محدود مي شود و براي اي اطلاعاتي داخلي سازمان طراحي مى شود و غالباً به اينترنت نيز متصل است. اين شبكه ها قدرت تغيير ‎MG | SIME Seca ony‏ ا 7( دارد. * 3- شبکه هاي خارجي(اکسترانت):ژیر ساخت شبکه داخلي دو یا چند سازمان ژّا از طریق فنآوري اینترنت به یکدیگر متصل مي کند.

صفحه 41:
0 9551) 408 » On erat rat Gypstews ap) uw ‏و۱۱۳7‎ ean eee PTL BY) ‏كه‎ PAV Pd Ieee lee elo Se ‏پیادهسازی معماری اطلاعات سازمان ارائه میکند.‎

صفحه 42:
اصول و مناهيم اصلى ببرنامهريززرى سيستمهاى اطلاعاتى هر سیستم اطلاعاتی باید بتواند از رسالت و اهداف سازمان پشتیبانی کند. ‎te eee rE SIAE IE: ht Peco al ore‏ ۱ ‎Ab eA BY CoV Pee REN RE te Sp rene‏ ۱ هم سیستم اطلاعاتی در صورت تغییس مدیرریت و یا سازمان باید بتواند دوام یابد.

صفحه 43:
۳ sy oe) ‎١ | eA‏ اقراد شائسته مين صحیح بمرای افمراد شاد در زمان مطلوب ‎Information ce‏ ار ‎Right People wie Right Time‏ ‎

صفحه 44:
قدم‌های کلی بر نامه‌ریزی سیستم‌های اطلاعاتی Ear ye err mene hol clay 3 yaad glist 7 Pere eas one ae 1 Pr ne ‏شناسابى و تعرريف ارتباط سيستمها ب يكديك‎ ۲ ” زمینه‌سازی ایجاد جریان آمار و اطلاعات ۳ زمینهسازی ایجاد یکپارچگی بین سیستم‌ها

صفحه 45:
۱9 ee ene Seen TE RTS) 2 ‏و سس‎ ro Ce UK Pe) Rey oe) coe ‏تك‎ ha نحوی کسه سیستمهای اطلاعاتسی را حتسی المقدوربتوان جداگلنه طراحی و ابحاد کرد کمبا هم در تعامل ‎ater ep oy‏

صفحه 46:
مقاصد برنامهریزی سیستمهای اطلاعاتی * كاربرد راهبردى فناورى اطلاعات مشخص كردن اطلاعات كليدى و بحر‌انی " روشن شدن معمارى كلان اطلاعات براى حمايت از اهداف سازمان و

صفحه 47:
2 مزایای برنامهریزی سیستمهای اطلاعاتی ‎ee ee 1 115 7‏ ا اا اماع 0 ل ا ۱ ۷ Peer vs pee peer peste RY ae ۱ ‏ا‎ ‎۱ ‏ا‎ EUSP SOS he USN Te

صفحه 48:
۱ ee) مر رت ا 0 0 ” روشن شدن اهدافه مقاصد و مسائل و مشكللآت امکان افرایش کنترل مش بر سازهان

صفحه 49:
مزابای بر نامهر یزی سیستمهای اطلاعاتی (ادامه) 0 SRS eer eta] 1 9 Wee TB eR IC pero E PA Serene en eee) درگیر کردن کاربرران در تعیین اولویت سیستمها ۱ mn re ta 7 4 00206

صفحه 50:
ل 20 ‎TS)‏ ا ل ل لالد عدم 212111011111 عدم تطابق با اولویتهای سازمانی ۱ ‎ee i aT‏ نت ‏* سيستم براى رفع مشكلات اصلى آنها ايجاد نشده است . هزينههاى بالاى توسعه و تغييرات سيستم . ‎ed Pes eee‏ |

صفحه 51:
مهمترين دغدغه‌های سازما ن‌ها در ۳ ۳ ميستوهاق ‎Rey 7 er‏ 7 رد تشخيص 01000000 اهداف استراتژیک سازمان) اولويتبندى نيازهاى سيستمهاى اطلاعاتى زيرساختهاى مناسب استقرار سیستم‌های اطلاعاتى (سخت ‎a‏ ۱۳ ‎TO TC te Sele BIC SL)‏ سس جدید جلوگیری از رشد جزیره‌ای سیستم‌های اطلاعاتی در سازمان

صفحه 52:
99۹9۹۰ يق ‎Gece aid Nas Dc oak)‏ rn re ke RTO oo ents ee eae فرصت را برای سازمان ایجاد می‌نملید کمبا رویکردی صحیح و ۱ [1 0 ek ele) tt 121111111101000 fee rer fee eee] eye Re a peer Ome 1S) BC oy we) ا ا ا 0 ‎Pn‏ ‎Te Tee ro per ree yore goer‏ در آن سازمان را تبیین می کند.

صفحه 53:
كامهاي اجرايبي تدوين طرح جامع 70 در سازمان ها 20100000 Pe ea Lead all bee SEN) Pee eS rl eee Ts hota Phoned eed ‏این می‌گردد.‎ 2 0 ae aoe ‏انداز‎ 2 ات : در لین ارزیلبی سستم‌های ‎aa rons er‏ تج 5-5-5 مورد استفاده» هزینه‌های صورت ‏گرفته و پروژه‌های جاری فناوری اطلاعات سازمان به تفکیک ارزیلبی و مستند سازی ‎rey ‏گام سوم: ارزیلیی ساختار و فرآیندهای جاری سازمان: در لین ارزیلبي ساختار ۲ 1۳ فرآيندها ‎ ‏بای دی اا ۱ ‏اثرات فناوری اطلاعات برکسب و کا نی ‎ETS ES ere eel ern TON 2 Re‏ پوشش این نیازمندی‌ها و رشد کسب و کار در اين گام صورت می‌پذیرد. ‎

صفحه 54:
كامهاي اجرايبي تدوين طرح جامع ‎١‏ در ‎SAPS Or‏ فرآبندهای سازمان كا ها ‎ee ear‏ تا لح وت ‎Pere‏ ل ‎eed (OOO‏ 'علنى كسب و كار سازمان/ معماری فرم 12 ‎ST aT‏ ا 0 جمسازى سيستمهاى وی زاك داك ام دوين ع ‎SS‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎١ ‏مندىهاى‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏گام هفتم: ‎rs‏ ۳ ‎Fries‏ تاج ‎pee ۳ al fs‏ ۳ ی ‎age aA Hee et 7 ۳۳۹‏ لك عار ۳ ام ِجَّى مىباشد كه در 325 ‏اشطلپذیری + هزینه نگهذاری»امثیت و در دسترس بودن ‎preci Sy epee a‏ ‎ere tet ee ieee ‏ا‎ eh or - ‏موخودیه وشیت‎ or ‏رسد؟ 500 2 م ار‎ 7 on ‏3 لوم و ندوین می‌گردد. ‎ ‎ ‎ ‏و توان اجرایی

صفحه 55:
eS re ete سازمان فرآیند کاری خود را برای دستیابی جه پیشرفتی ی را ‎Provess reeuduerricy‏ 0

صفحه 56:
PLS) Ma rere Bore 0 re hy سازمان فرآبند كارى خود را در مقياسى كوجك تر تغيير مى ذهد. ا اا 0 956

صفحه 57:
مديريت فرآيندهاى سنازمانى 00 ‏ا‎ ١ 1 ene 1 الت ۱ BN ae edn ee ae ae | leek re oad

صفحه 58:
EOE eC ee Se Fre Opes ‏اجامع‎ و ۱ *اششلاسیگما 100 خن ‎Is‏ 523200 ور ۱۱۱۱۱ اوکار نل ممم ۱۱ ۱۱۱۱۱ ۱۳ ۱۵ 0 قلعت نوریو مدیرت های نوی از رکب ات بردایی. -_- ۱۱۳۹۱۱۱۱ (لمسمح هه را ‎CO‏ ا لاا للا سره

صفحه 59:
چرخه عمر واجزلی0 | 1 Bon ey ‏و«‎ » Coon peS Pe 0000101010101110011 ‏*ابياده:اسازي 000000000000000 طراحيأشماتيك‎ ۱0 GUL eRLU CTU s COO CO ee SO "0 اف رآيندهاي آهما هنگ اشد ه[1 om و ‎Pence Re‏ ا ‎Ser Ree TMNT MIUE LILLIE‏ ‏سین ‎

صفحه 60:
‎LLU‏ کت زا کش 10101110 تکنو لو ي 1[ پرو سس سس

صفحه 61:
۱۱0۱ جليكله BPMS HH, $25 12s, 20 mEnterprie Platform Multiple Process (Integrated) Separate Process layer wishin system ‘components to have more flexibility and B2B integration mExteasive Lifecycle management of procestes and process improvement Standard (BPMN) Extensive analytics on provers efficiency Facilities to share information with BI tools for Dusiness effectiveness tohuman singe Application Workgroup Using Workflow Eu embedded in Applications Limited wsTaskerouting / Task Automation Limited ‘None wBavie Scope ‘Approach Integration, Expectations Focus Process Modeling ‘Reporting

صفحه 62:
7 01 ۲۱۱ Eee PATOL ۱

صفحه 63:
‎LULL‏ دعسم ۱

صفحه 64:
‎RC Tere d‏ از و ‎ ‏" داده!!آواسیستمهاي‌آاناهماهنگ ۲ اطلاعاتاناقص[امتناقضآغیرجام 1 ‎1 Pee eer ۳ ۱

صفحه 65:
لین رهبلفت یکی از ساده تیین راه های یکپارچگی است که در ّن منلبع اطلاعلتی بین نرم افزارهای مختلف مبادله می شوند ete ‏ا ا‎ aloe aye Data Integration Biting Dale Al -Data Integration Trouble Ticketing

صفحه 66:
Bere ‏ما ا ا‎ SOF Se ee gene ine ri ‏طبق استانداردها و بروتكل هاى مورد توافق دو طرف ايجاد مى كنند.‎ Point-to-Point Application Connections Billing System Web Appligation Server cn 2 a CRM Application Wy ERP S) RP P System = Accounting System Shipment Tracking System

صفحه 67:
Re re ern epee vere pre] eer BUR pe ey ‏یک واسط استاندارد و بکبارجه است.‎

صفحه 68:
۰ ۷:/۷:) بسه عنولن‌واسط وظیفه بسکپلرچه نمومن ‎ETRE OEE Enemy Porte Nr rye‏ پسیلمها بسه عهدهمیگیرد. Integration broker (EAl)

صفحه 69:
لین رهیلفت تمام قابلیتهای رهیافتهای پیشین را داشته و قادر است یکپارچگی را درسطوح مختلف داده /فرایند /سرویس يشتيبلنى كندسبا كسترش كين سبك معمارى رهيافتهاى كفته ای لي Ba 1970s 1980s 19905 2000s. 0۶

صفحه 70:
روش های مختلف دسترسی به یک سرویس یکسان

صفحه 71:
مزاياى معمارى سرويس كرا از نكاه فناورى اطلاعات بهبود قابلیت استفاده ‎RRC‏ ‏0 ‏کاهش پیچیدگی و هزینه نگهداشت كاهش زمان جرخه توليد و توسعه سيستم هاى اطلاعاتى به ‎RRC Ty ee ee eer ae rte ree ec‏ ا ‎Lg a ge Te‏ ساك کاهش هزینه و زمان جهت پیکربندی مجدد

صفحه 72:
با تشكر از صبر و حوصله شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان