مهندسی شهرسازی

فناوری نانو

nano2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 30 اسلاید فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی به صورت متنی همراه با عکس میباشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: تعريف نانوفناوري تاريخچه ای از ظهور نانوفناوری کاربردها و اهميت نانوفناوری نانو تكنولوژی, علم ذرات ريز تأثيرات امنيتی نانوفناوری (فرصت و تهديد) كاربرد های ديگر فناوری نانو در جهان امروزی استفاده از نانوميله‌های طلا برای مبازره با تومورها نمونه ای از تقسيم بندی کاربردهای فن آوری نانو کاربرد در ساخت مواد کاربردهای نانو در کشاورزی، آب، انرژی و محیط زيست کاربردهای نانوفناوری در هوافضا و امنيت ملي کاربرد نانوفناوری در صنايع بهداشتی و آرايشی کاربرد فناوری در صنعت الکترونيک کاربرد نانوفناوری در صنعت خودرو برخی كاربردهاي پزشكی فناوری ‌نانو ده محصول جاري شده با استفاده از فناوري نانو واکس اسکی با کيفيت برتر محافظ پوست با قابليت نفوذ عميق دوربين ديجيتال OLED کرم های ضد آفتاب فيلتراسيون مونواكسيد به كمك فناوري نانو مهمترين فایده های نانوتكنولوژی و.....
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1330 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فناوری نانو”

فناوری نانو

اسلاید 1: فناوری نانو

اسلاید 2: تعريف نانوفناوري نانوفناوري در تعريف بسيار ساده، يعني تکنولوژي هايي که در ابعاد نانومتر عمل مي کنند. نانومتر واحد اندازه گيري است و برابر با 9^10 يک ميلياردم متر يا متر است. اندازه اتم ها و مولکول ها در اين محدوده قرار دارد. نانوفناوري که از دو کلمه «نانو» و «فناوري» تشکيل شده است به معناي توسعه، ساخت، طراحي و استفاده از محصولاتي است که اندازه آنها يك تا صد نانومتر قرار دارند.نانوتکنولوژی تولید کارآمد مواد و دستگاهها و سیستمها با کنترل ماده در مقیاس طولی نانومتر و بهره برداری از خواص و پدیده‌های نو ظهوری است که در مقیاس نانو توسعه یافته‌اند. پيشوند نانو از كلمه يوناني به معناي كوتوله مشتق مي شود .

اسلاید 3: تاريخچه ای از ظهور نانوفناوری چهل سال پيش ريچارد فايمن، متخصص کوانتوم نظري و دارنده جايزه نوبل، در سخنراني معروف خود در سال 1959 ميلادي با عنوان «آن پايين، فضاي بسياري هست» ، به بررسي بعد رشد نيافته علم مواد پرداخت. وي در آن زمان اظهاركرد: «اصول فيزيک، تا آن جايي که من توانايي فهميدن آن را دارم، بر خلاف امکان ساختن اتم به اتم چيزها حرفي نمي زنند.» فايمن در ذهن خود يک «دکتر مولکولي» تصور کرد که صدها بار از يک سلول منحصر به فرد کوچک تر است و مي تواند به بدن انسان تزريق شود و درون بدن براي انجام کاري يا مطالعه و تأييد سلامتي سلول ها و يا انجام اعمال ترميمي و به طور کلي براي نگه داري بدن در سلامت کامل به سير بپردازد. وقتي فايمن نظرو منطقه خود را بازگو کرد، جهان روندي به سوي کوچک شدن در پيش گرفت.

اسلاید 4: پس از آن، ماروين مينسکي تفکرات بسيار باروري داشت ، که مي توانست به انديشه هاي فايمن قوت ببخشد. ميسنکي پدر علم هوش مصنوعي است و در دهه 1960 تا 70 جهان را در تفکراتي که مربوط به آينده مي شد، رهبري کرد. در اواسط دهه 70 ميلادي، اريک در کسلر ميسنکي را به عنوان استاد راهنما جهت تکميل پايان نامه خود انتخاب کرد. او نيز اين مسؤوليت را بر عهده گرفت.مينسکي نيز با وي موافقت کرد.او افکار جوان ترها را با يک سري ايده ها که خود «نانوفناوري» نام گذاري کرد، مشغول است. در کسلر اولين مقاله علمي خود را در مورد نانوفناوري مولکولي MNTدر سال 1981 ارايه داد. او کتاب Engin of Creation: The Coming Era of Nanotechnology را در سال 1986 به چاپ رساند. در کسلر اولين درجه دکتري در نانوفناوري را در سال 1991 از دانشگاه MIT دريافت كرد.

اسلاید 5: کاربردها و اهميت نانوفناوری اگر چه هنوز نانوفناوري در آغاز حيات خود قرار دارد، ولي در همين چند سال اخير اميدهاي زيادي را در بين دانشمندان براي دستيابي به مواد با قابليت هاي بالا و ساخت محصولات با عمر و کيفيت بالا ايجاد کرده است.برخي از توانايي هايي كه در بشر از طريق علم نانو بدست آورده است :توليد نانوتيوب هاي کربني (ساختارهاي لوله اي کربني)چندين برابر نمودن سطوح خود تميز شونده يا هميشه تميز ساخت و ربايش مغناطيسي توليد لاستيک هاي با عمر بالاي ده سالدارورساني به تک سلول هاي آسيب ديده در بدن نانوفناوري، توانمندي توليد مواد، ابزارها و سيستم هاي جديد با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولي، اتمي و استفاده از خواص آن سطوح است. اين فناوري، در حوزه هاي مختلف اعم از غذا، دارو، تشخيص پزشکي، فناوري زيستي، الکترونيک، کامپيوتر، ارتباطات، حمل و نقل، انرژي ، محيط زيست ، مواد، هوافضا، امنيت ملي و غيره خواهد بود.

اسلاید 6: نانو تكنولوژی, علم ذرات ريز نانو تكنولوژي با استفاده از ساختارهاي ملكولي پيچيده مانند سلول انسان و 100 برابر محكم تر از فولاد, آغازگر يك تحول صنعتي خواهد بود. اين تكنولوژي جديد, از طريق دستكاري اتم ها, محصولات جديد وروش ساخت آنها را تغيير مي دهد, به طوري كه مواد حاصل, كوچكتر, محكم و سبك باشند. تاكنون تنها محصولات اندكي بر اين اساس توليد شده اند كه از آن جمله مي توان پارچه هاي مقاوم در برابر رنگ آميزي و بسته بندي هاي مواد غذايي تازه را نام برد كه وارد بازار شده اند اما برخي دانشمندان پيش بيني مي كنند نانو تكنولوژي بالاخره تنها فن آوري باقي, خواهد بود. به گفته جرج استفانو پالس, استاد مهندسي شيمي در انستيتوي تكنولوژي ماساچوست اين فن آوري فراگير خواهد شد. وي با انعكاس نظر ديگر طرفداران نانوتكنولوژي اظهار مي دارد كه كشورهاي صنعتي در همه جنبه هاي صنعت از اين علم بهره مي جويند.يك نانو مقياس يك ميليونيم متر يا حدودا به اندازه 10 اتم هيدروژن است. و اين معادل با يك هشتادهزارم قطر موي انسان است. اكنون دانشمندان به كمك ميكروسكپ هاي پيشرفته مي توانند اتم هاي مجزا را جايي كه مايلند, قرار دهند. كاربردهاي بالقوه نانو تكنولوژي بسيارند كه از آن جمله به كامپيوترهاي ميكروسكپي, آنتن هاي كشنده سرطان و موتورهاي غيرآلوده كننده ماشين ها مي توان اشاره كرد.

11,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید