صفحه 1:
2 One) 3 بیتش گرا احبه بر این نظریه مبتنی است که تعارضات عمیق دوران کودکی در نهایت به عوامل مزمن و آسیب زا الى تبدیل می شوند.اين عوامل موجب رنج و تحریف بیمار میشود به بینش گرا سعی می شود پرده ازتعارضات ناخودآگاه شده و آنها به آگاهی در آیند.تداعی آزاده»‌مواجهه بیمار با و شیوه فکری اش»مشخص کردن دفاعهاءتحلیل انتقال دك روشهای این نوع مصاحبه است. هدف هم تشخیص و مان است

صفحه 2:
علامت گرا احبه بر اين نظریه استواراست که اختلالهای روانی به صورت ای از علایم‌نشانه ها و رفتارها ظاهر شده ودوره ای مشخص ش بینی داشته وواکنش مشخصی به درمانها داده و یک رخداد می باشد احبه طبقه بندی شکایات و رفتارهای غیر انطباقی براساس تشخیصی معین است.واز ‎le‏ بیماری سخنی زده نمی شود احبه علامت گرا مشاهده رفتارهای بیمار و برانگیختن وی صیف دقیق مشکلات می باشد مصاحبه از سیستم تشخیص چند محوری استفاده می شود

صفحه 3:
نش گرا با رویکرد تفسیری علایم و رفتارهای بیمار را دهد مت گرا با رویکرد توصیفی علایم و نشانه ها را به خیصی تبدیل می کند لامت گرا دارای چهار ‎ja‏ است

صفحه 4:
راهبردهای ایجاد رابطه یمار را در شرلیط رلحتقرار دهید(اسف تسده که موه تیه و ار یش هت (0) ع از محاوره سادم شروع کنید.مشخص‌کنید که بیمار(9) با نام خانوادگی ویا با نام کوچک صدایش کنید فتلينكه جه ک‌اروباید لنجام دهید.نشانه. هاومربوط به قلمرو(9) کتی)» «یجانی(حا_لهایعاطفی‌چهر د و ...)»(لوکوموتور) صدا و حالت بیان) را تشخیص دهید و در قبال هر کدام واکنش ابراز دارید.به نشانه های قلمرو (دوری یا نزدیکی بیمار از شما به پاسخ دهید.با تکان دادن سر بالا بردن ابرو به واکنشهای بیمار ‎eel sie asic sly an (ee‏ هد ۲ ای خود شخص با او ارتباط برقرار کنید رنج بیمار بهترین روش برایابجاد رلحتی‌در اوسل4)

صفحه 5:
راهبردهای ارتباط‌ادامه اراحتیی یمار را دریابید(ب) نشانه هاوییمارویه هیجانهای‌همرله با رنج بیمار توجه() از همدلی‌ک نید یعنی‌درک‌خود از نارلحتیو رنج بیمار را لبراز(9) مار را ارزیابی‌ک نید و با بیمار همرلم شوید(ج) سطح بینش بیمار قادر خواهید بود از نقطه نظر بیمار به مشکلات و از آن به عنوان ملاکی برای سنجش واقعیت سنجی بیمار استفاده سه سطح دارد Hs ro Sey Flats ار تا حدی از بیماری خود آگاه است :بیمار کاملا بیماری خود را انکار میکند

صفحه 6:
راهبردها- ادامه به سطح بینش‌بیمار سئوا-لشخود را تتنظیم کنید(4) درون‌خود یکه‌شاهدم گر ساله دارد»ب ین‌لین‌ و جه(9) ی‌که بینش‌ساللم دارد ماهیتب یماری‌را تتوضیح دهید(9) یماریک » ب ینش نسبی‌دارد قسمتس الم ش خصیت و ا(؟6) . لین‌همان‌قسمتی‌لستکه در درمان‌می‌خولهید به لن شما دنبا لهی‌ک نید ممکن‌لستبا هفی‌که بیمار (5) آن‌مرلجعه کردم است ف اصله دلشته باشد. کسی‌که ارد هو دو هفوا همزمان‌دارد. هفشما در نهایتب‌اید

صفحه 7:
راهبردها-ادامه حرفه ای خود را نشان دهید بیماریب دستدهید و بیمار را گام ک نید که او تنها ک سیل(0) ناراحتی مبتلاست عاتخودرا در زمینه بیمارییه او نشان‌دهید.برلیلعتماد(9) پات سا | رل لت ان مه ما اه تا دیدهاوب-یمار از طریقرویاروییو لگر لازم شد تعبیر و(9) دازيد عاتولجم به نحوم درمان‌بیمار را لمیدوار کنید » ولیل؟6) لتغير ولقعىليجاد نكنيد

صفحه 8:
راهبردها -ادامه ى را از همان اول شروع كنيد. يذيرش تعبيرات و همكارى در نشان دهنده آن است که نقش هدايتكرى درمانكر يذيرفته شده با تاه گری که نی ار شحف ا ا بیماران خود بزرگ بین»شکاک.یا ضداجتماعی با بی احترامی قاومت و عصبانی کردن درمانگر با نقش هدایتگری او مبارزه می کرآان بیمار با این رفتارها وبحث و گفتگو در مورد آنها به حل مشكل

صفحه 9:
راهبردها - ادامه د بیمار»بی میلی و سرسختی اوءاطاعت محض او اضطراب می توانند حاکی از عدم تعادل در نقشهای مصاحبه گر باشند J > یماری در لینذ قش‌ب یمار صرفا خود را یبکآسیب‌دیدم تصور(4) ن خود و اختلالش یک فاصله ایجاد می کند.مثلا میگوید ازدواجش ‎See le‏

صفحه 10:
كت قش عكسن قش حاملبيمارواستتبيمار در نارلحتىو مشكلو(©) یکند و خولستار نوجه و همدلی‌زیاد لستقاتوصیه هی هی‌لا.زم لستدر مقابل‌چنینب یماریمحدودیتهاوت خصصی لفسردگیو لختلا لش خصیتی‌لین:ن قش‌دیدهم می‌شود بطه با چنین بیماری بسیار پیچیده و اعمال محدوديت غير قابل شخص‌مشکل‌دار؛تنها بعد از پذیرش‌لین‌ن فش الستک ب() اب درمائی میگردد

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:
تكنيك(راهبردهاى كسب ۳3 بيماران يا شكايات خود را مطرح میکنند ومصاحبه گر د باید کمک کند که آنها به صحبتهای خود ادامه دهند که رد تکنیکهای گشاینده»ءروشن کننده و پیش برنده موثر از مشکلات خود را پنهان کرده و در ابراز آنها مقاومت در اين موارد پذیرش و رویارو کردن مهمترین یف ادراکات خود از دیگران مو ضوع را پیچیده و غامض در اين موارد از رویارویی و در صورت لزوم از تعبیر و »

صفحه 14:
تكنيك-ادامه بصورت باز مطرح و سپس محدودتر و اختصاصی شوند. هر ضوع جدید با یک سئوال باز و وسیع شروع و سپس با سئوالهای گالاخره با طیف باریک»معطوف به موضوع؛ ودر صورت لزوم می شود ای روشن سازی ‎a‏ کردن‌یاتصریح:تغییر مسیر به سئوااخبسته و لختصاصیل) كه بار از باسخهاى تك كلمه اى و يا مبهم استفاده میکند» بلیمار ولقعه منفرد لخیری‌را مطرح میکند که نشانگر علایم معموللر(9) آشد»مصاحبه گر با لستفادم از قیدهایی‌همچون "لب "معمولا" و 1

صفحه 15:
تكنيك-ادامه لانیتری تاکید می کند تا به اطلاعات کلی تری نسبت به الگوهای ار دست يابد :مصاحبه گر میتولند برلیک مکبه بیمار فهرستیاز علمر9) یین‌نوع پسیکو پاتولوژیویه صورتسنوا خلختصاصی‌مطرح این موارد دقت کرد که از القای علایم به بیمار خودداری گردد بیتک‌نندم: از لین‌نوع سنوا-اجزمانییاید لستفادم كنيد كه ميل”6) 4 0 در جهتخاصیت حتت‌اثیر قرار دهید. در لین‌موارد پاسخ <إ هليتميشود: مثلا هيجوقتصدليىث نيده لق يا داروهايتوا © در معاينه رولنىاز لينيرسشها مىتواناستفاده كرد د كه اين نوع يرسش بيماران مضطرب را به انكارعلايم و افراد را به تناقض كويى وادار ميكند

صفحه 16:
تکنیک.ادامه کنکش(ه) وارسی دقیق مسایل بیماربا استفاده ازپرسشهایی نظیر جر ا؟" "جد" ”حطون؟* به تعيين سطح بينش بيمار” کشف محتوا و ماهیت افکار بیمار و تفسیر بيمار از آنها کمک میکند. همچنین این پرسشها برای بیرون کشیدن واکنشهای هیجانی بیمار. مفید است(وقتی این اتفاق افتاد چه احساسی داشتی؟) ربط دادن‌مطا ل(9) در این تکنیک روابط مغشوش افکار و اعمالی که بیمار حین مصاحبه بیان میکند کاوش میشوند. "صبر کن ببینم چطور الف و ب با هم ربط دارند.سعی در ایجاد

صفحه 17:
تكنيك-ادامه رابطه عقلانى مى تواند اختلال تفكر و سعى در ايجاد رابطه هيجانى بين اعمال و افكار مى تواند اختلال .عاطفه را آشكار كند خلاصه سازیلج) یکی از بهترین و کلیدی ترین روشهای مصاحبه است.با استفاده از اين روش در پایان هر بخش مهم مصاحبه خلاصه ای از آنچه که بیمار گفته است به او باز خوردداده میشود.اين کارچندین مزیت دارد:اولا بیمار مطمثن می گردد که به سخنان او توجه کرده ايد خود این نوعی همدلی شناختی است. دوم اینکه اگر بیمار مطالبی را نگفته است. یا شما اشتباه متوجه شده اید

صفحه 18:
تکنیک.ادامه ج) تکنیکهای پیش برنده ادلمه دهی با ک مکوستهاءتکان‌دادن‌سر»تماسر(1)) ی را ی ‎en WU, nen‏ دی بیمار تشویقمیشود که به ادلمه دلستان‌زندگی‌اش .بپردازد ومطمنن‌میگودد که مسیر درستی‌را میرود پژولکب در لین ت کنیکق سمتی‌از سخنان‌بیمار را(9) که مایلید بیمار در آن‌مورد بیشتر توضیح دهد تکرار میکنید. لین‌تکنیکدر مورد بیمارلنی‌که حاشیه پردازی‌میکنند وسر رشته ک ام را گم میکنند ودر نتیجه ممکن‌لستصحببدر بارم مطاب .مهمیرا از دستبدهند مفید لست

صفحه 19:
یی ‎PANS)‏ ‏هلیتمجدد: این‌ف نب ه بیمار کمکمیکند تا (6) مسير .انحرافى را دنبال نكند و به موضوع اصلى برگردد و در جزئيات نامربوط غرق نشود و در باره مشكلات خودش صحبت كند و نه ديكران. اين تكنيك در باره بیمارانی که پرش افکار دارند» ویاتفکر مماسی داشته و پا حاشیه پردازی میکنند و نیز در باره کسانی که بجای صحبت درباره مشکلات خود در باره مسایل اجتماعی بحث میکنند مفید است

صفحه 20:
تكنيك-ادامه گذارها: گذارها فن‌ورود به موضوعات‌جدید(؟6) .لست بسته به وضعیت بیمار»گذارها میتوانند ملایم‌سریع ویا ناگهانی باشد. خلاصه سازی خود یک فن گذارازیک حوزه به حوزه ای دیگر است.درگذارهای ملایم با عطف به ارتباط علت و معلولی یا بیان رابطه زمانی از یک موضوع به موضوعی دیگر میروید.اين نوع گذار در درون یک حوزه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. در گذار های سریع هدف تغییر موضوع صحبت است "حالا اجازه بدید بریم سراغ موضوعی دیگه". گذارهای ناگهانی دز مورد بیمارانی که دروغ میگویند وبا مدا لایم راید میکنند‌مفید است و گارد نها را باز میکند

صفحه 21:
فنون مقابله با مقاومت مقاومت دلایل مختلفی دارد:از جمله تمایل شخص برای حفظ يا ارائه تصویری خاص از خویش»عدم اعتماد ... به مصاحبه گرءترس از طرد یا مسخره شدن و :فنون مقابله با مقاومت عبارتند از بیان‌پذیرش‌دادن‌لطمینان‌از لینکه اورا مسخره و یا(4) طرد نمی کنیم ویابصورت ارزشی در باره اش قضاوت نمی کنیم»حرفهایش را می فهمیم و بدون داوری مى پذیریم. هنگامی که بیمار از صحبت اکراه دارد ولی آشکارا امتناع نمی کند» معمولا نگران مورد قضاوت قرار گرفتن است

صفحه 22:
فنون-ادامه رویارو کردن‌لین‌تکنیکشوجه بیمار را معطوفله) مقاومتش می کند» و فرصتی را برای بررسی وتوضیح آن فراهم می آورد.از طریق توجه به رفتارها و علایم .بیمار می توان به مقاومت او پی برد استفادم از پادلشورویارو کردنبا پسیامد):می‌توانبا(0) استفاده از پیامدهایی از قبیل مرخص شدن ازبیمارستان .در صورت بیان کامل مشکلات بر مقاومت بیمار فایق آمد بسایر شگردها:در صورادلمه مقاومتبیمار میل6) توان از مسير و زاويه دیگری وارد شد وبه اصطلاح ازدر پشتی واردشد مثلا اگر بیمار از صحبت در باره خودكشى خودداری میکند از طریق فیگری می وان نظر او در این باره را بیرون کشید(مثلا از طریق صحبت در باره یک شخص .(فرضی

صفحه 23:
فنون-ادامه مبا افهریکبیمار مضطربوسولسییا بسیار با(9) وجدلن! غبدر پذی رش لشتباهاتک وچکخودمقاومت -کرده و واهمه دارد.مصاحبه گر با آوردن مثالهای مبالغه آمیز در مقایسه با رفتار وی او را راحت میکند:بانک ملی را که نزدی؟ بچه رو که خفه اش نکردی؟ آدم که ۰ ‎del‏ افریر مور رح رم داربلی‌اختلا لش خصیتب طور خاص و لفرادیکه در موارد ویژم لیمقاومتمی‌ک نند علوم بر مباسلغه اسفاء لاف نیز شان‌دهندم پذیرش‌و درکشما بوده وترس ‎eee‏ ۱ ‏صحبتميكند( ب بينم بزنبهادر خوبی‌یودی)

صفحه 24:
ل ل بتك مم اداره كردن دفاعها درمصاحبه تشخیصی به کوشش عمدی بیمار برای خودداری از صحبت مقاومت گفنه می شود درحالی که دفاعها معمولا غیرعمدی بوده و به عنوان بخشی از. سبک ,شخصینی و الگوی رفناری او محسوب میشود دفاعها ادراک از خود را تحریف می کنند میان‌بر زدن قایقرا تکان‌ندم » ضرورتیندارم()) .بیمار را با مکانیزمهایدفاعی‌لش‌روبرو کرد لطمینان‌ب خشیزیا لیجاد حمایت لظهار همدلی و دادر(9) امید از اضطراب و بدگمانی بیمار می کاهیم و مانع توسل .او به سبکهای دفاعی ناکارآمدش می شویم

صفحه 25:
شیوه ها -ادامه (9)منحرف کردن حواس:از این تکنیک در باره بیمارانی که خلق غیر طبیعی دارند مانند مانیا و یا افسردگی و نیز موارد مربوط به سوءمصرف مواد استفاده میگردد. دراین شیوه بجای مواجهه بادفاعهای بیمار با طرح یک سنوال و یا استفاده از پرسشهای کوتاه و بسته توجه بیماررا به خود جلب میکنیم. (<4)رویارو کردن: در اين تکنیک مصاحبه گر توجه بیمار را به پیامدهای شیوه فکری و رفتاری خود جلب میکند.در کاربرد این فن سطح بینش بیمار باید مدنظر باشد.

صفحه 26:
شیوه ها-ادامه (6)تفسیر معمولا بعداز. رویارویی تفسیر انجام میشود اين شیوه درباره بیمارانی صورت میگیرد که ضمن داشتن بینشی خوب همپای شما پیش نمیایند» و یا در بیان احساسات و افکار خود مشکلاتی دارند.منظور از تفسیر درگیر كردن بيشتر بيمار با ادراکات و نگرشهای شکل ساز اوست وچنانچه با همدلی ودرک بیمار همراه شود »موثرتر است. توافق بیمار با تفسیر. وهمکاری او در اين زمینه از ملاکهای موفقیت تفسیر است.

صفحه 27:
شیوه ها-ادامه :تفسیر چهار. بعد دارد زمانبندی:زمانی تفسیر را مطرح کنید که بیمار به غیرمنطقی بودن رفتار خود آگاه شده ؛ و در باره معنا و مفهوم آن متعجب شده باشد. موضع مساعد:تعیین کنید که آیا بهتر است تفسیر از زبان مصاحبه گر بیان شود و یا از زبان بیمار. دامنه:آیا موضوع تفسیر محدود باشد و یا موضوعات وسیعتری همچون سبک زندگی راشامل شود. تفسیر- های وسیع ممکن است به اعتماد به نفس بیمار لطمه زده ورابطه را تخریب کند.

صفحه 28:
تاثیر بر بیمار تفسیر ار هیجانی بر بیمار دارد . ممکن است آگاهی تازه اى به او بدهد ويا اورا تحت فشار قرار دهد.

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
روشهاى جهاركانه ارزيابى وضعيت روانى در بررسى 705)اينجا و اكنون اهميت داردءازاين طريق ديدى مقطعى در مورد نقاط ضعف و قوت و كاركرد -هاى بيماربدست مى آيد.براى رزيابى وضعيت روانى از روشهاى زير استفاده ميشود:

صفحه 32:
مشا هدم( 0( تمام جوانب و ابعاد رفتار بيمار را در همان جند دقيقه اول مصاحبه»‌مشاهده کنید. اگر بیمارهمکاری نکند تنها روش کسب اطلاعات مشاهده است.در مشاهده موارد زير مورد بررسی قرار میگیرد: الف)ظاهر شخصی: شامل جنسیت.سنءتیپ بدنی»بهداشت » آراستگی؛ » تماس چشمی» تناسب سن تقویمی با وضعیت ظاهری ب) هوشیاری شامل: جهت یابی » لتارژی » دلیریوم » کوما ‎weed‏ ج)رفتار روانی - حرکتی شامل:وضعیت بدنی( کاتالپسی » انعطاف پذیری مومیکاتاپلکسی».شکلک در آوردن؛

صفحه 33:
(3 حرکات روانی حرکتی هدفمند(بیانگر عاطفه» ژستهای بیانگر و نمایشگر) حركات مركب غير طبيعى(استويورءتهييج ييج.لرزشءةآكاتزيا »كرهء تيكهاء اكويراكسى) ه)عاطفه شامل: کند » محدود » بازداری شده » سطحی ‘ و)انگرش شامل : همکاری کننده » تدافعی » بی تفاوت » دفاعی

صفحه 34:
2 از طریق گفتگو موارد زیر در معاینه روانی بررسی میشود: الف)تمرکز و توجه (از بیمار خواسته میشود از عدد صد هفت تا کم کریده و همینطور تا پایین ادامه دهد). #7ب) تکلم (اختلال در تلفظ مثل دیزآرتری » اختلال در ریتم يا دیس پروسودی » جویده حرف زدن » فشار تکلم » تداوم کلام » فقر کلام » سلیس نبودن کلام » آفازياها » پارافیزياها : معنایی مثل جایگزینی قلم با علف» صوتی ‎Se 9‏ نوشتم. و نئولوژیستیک مثل یاپیشکا به جای سیگار .

صفحه 35:
پ)تفکر (عینی؛ فراشمولی» درجازدن اکولالیاه کوپرولالیاه توقف فکرءاز خط خارج شدن. یاوه كويى »يرش افكاب سالاد فكرءحاشيه بريدازى «تفكر سس 007 ت)جهت یابی (مکانی» زمانی و شخصی) ث) حافظه (تحریف حافظه کربیتومنزباه آمنزیا» حالات دژاوی حافظه فوربی» اخیر وبلند مدت.

صفحه 36:
* هک در کاوش به همکاری بیمارنیازمندیم.بطور کلی در کاوش بايد خلق و کیفیت آن .واکنش پذیری خلقی ءشدت و مدت خلق سطح انرژی »ادراک » بینش »محتوای فکر »هذیانها »فوبیاها ءاجبارهای عملی و وسواسها »حالات پانیک و قضاوت مورد بررسی واقع شوند: هذیانها باید از نظر هماهنگی خلقی » سیستماتیزه بودن » عجیب و غریب بودن ‏ پارانوئیدی بودن ومنفعلانه بودن مورد بررسی واقع شوند. هذیانهای انفعال:تزریق احساس بدنی.انتشار افکار» ربایش افکارءتزریق افکارءتزریق عواطفتزریق تکانه» تزریق ارده بیرونی» ادراک هذیانی.

صفحه 37:
هذیانهای هماهنگ با افسردگی:گناه» فقر»نیست انگاری؛ مرگ بیماری. هذیانهای پارانوئیدی:انتساب» کنترل» گزند و آسیب» حسادت» اتهام» سوء تعبیر. هذیانهای آشفته: سحر و جادو شدن» همه کار توان؛ تفکر جادویی» عجیب و غریب. هذیانهای بززرگ منشی:توانایی های روحیءثروت» قدرت استعداد درخشان»سلامت از بین نرفتنی» زندگی جاودان.

صفحه 38:
هیوست های ار گلک لت های اروت وا تایلات دیگرکشی و خود کشی طور ویژه در قسمت کاوش باید بررسی شود .

صفحه 39:
1 > ۰ ازمون : در معاينه وضعيت روانى از دو نوع آزمون استفاده مى شود 6 آزمون های نوروسایکولوژیک ات با تکالیف ساده مربو 7 ۳ کشت ۰ انجام اعمال حرکتی هدف دار آزمون تصویر ....انجام مى شوند . > آزمون هاى رسمى 3 که با تست های شناخته شده او ت و هوش در اين قسمت آزمون هاى نوع /) موا

صفحه 40:
.آزمون سطوح هشیاری : لتارژی را با حرف زدن با صدای بلند ارزیابی کنید ؛ استوپور را با تحریکات مداوم و شدید.( در استوپورروان زاد بیمار هشیار است ولی ممکن است پاسخ ندهد ). 0.آزمون توجه و آمادگی : توجه توانایی شخص در معطوف كردن ذهتش به یک محرک خارجی است و تشکیلات ششبکه ای و لوب پیشانی مسئول این توانایی هستند . برای ارزیابی ته زمون فراخنای اعداد مستقیم و وارونه استفاده می شود . آمادگی یا تمرکز ؛ حفظ توچه ٍ ت که برای ارزیابی آن از آزمون عملکرد ف دال را شنیدی یک ضربه به میز بزن .( حد برصد پاسخ صحیح است اگر تکلیف پیچیاه روش دیگر کم کردن عدد )از ‎ID‏ .افراد دچار آسپب در سیستم شبکه ای » لیمبیک و تمرکز ناکام می شوند. همچنین افسرده ها ؟ بیش فعال و دلیریوم.

صفحه 41:
2. حافظه : حافظه فوری را از طریق تکرار حروف یا اعداد يا واژه های نامربوط ‏ يا كيى كردن تصاوير ارزيابى كنيد . حافظه کوتاه مدت ؛ را از طریق تکرار <6 کلمه نامربوط يس از حدود © يا 0 دی ارز یی کنید - حافظه بلند مدت ( یادآوری برای ‎OD‏ 4883 9 داستان یا کلمات نامربوط که در مصاحبه گفته بیشتر) را از طریق تکرار یک از (0©دقيقه بررسى كنيد. ادغام حافظه فورى و كوتاه مدت به صور؛ : ( امروز صبح جه خوردى ) اختلالات حافظه اخیر عبارتند انى در يادكيرى مطالب جدید ) و افسانه پرداز بيمارى هاى زير حافظه اخير رآ اموشى مقاوم تاشی از الکل ( ‎(cae BSL 5S‏ اراموشی کلی گذرا » اختلال در ‎HL‏ ‏در اختلالات تجزیه ای مانند گریز تجزیه ای به علت سرکوب و واپس زنی » [ تجزیه ای يا هویت يس گستر ایجاد می شود .

صفحه 42:
این آمنزی با آمنزی پیش گستر همراه نیست بنابراین اطلاعات جدید یاد گرفته می شود. در سندرم گانسر بیمار به عمد اطلاعات غلط می دهد ولی پاسخ هایش به پاسخ درست نزدیک است ؛ ( اسب 5 پا دارد ). ۰ ‏جهت یابی : از طریق نام » روز ۰ هفته » تاریخ » محل حاضر‎ P ‏آدرس و ..ارزیابی می شود . اختلال در ج به شخص شدیدترین‎ . ‏نوع اختلال در جهت یابی است‎ ‏زبان : آفازی » اگر بیمار‎ 5 3 ‏گفتگو دچارمشکل است و‎ ۱ ‏آپراکسی وآگنوزی باید بر‎ ۰ ‏در ارزیابی آفازی باید قبلا چپ‎ [ ‏آلکسی معرف نوعی آفازی حسی‎ 3 ‏آفازی حرکتی ( بیانی ) است . در‎ ‏در آفازی حرکتی قدرت تکرارکلمات ارا‎ در ارتباط و از نظر آفازی آقی معرف یک درک معانی کلمات و

صفحه 43:
آفازیها دو نوع هستند : آفازی مرکزی که خود 6 دسته هستند و آفازی های پری سانترال که باز 4 نوع است . آفازی مرکزی : ),حرکتی یا بیانی ( بروکا ) آفازی حسی یا دریافتی(ورنیکه ) که ممکن است با اختلال تفکر اسکیزوفرنیک با مانیک اشتباه گرفته 2 9 آفازی هدایتی که ناشی از آسیب آفازی گلویال : که در [

صفحه 44:
آفازیهای پری سانترال این آفازی ها ضایعاتی در اطراف مناطق مرکزی حسی و حرکتی ار وجود دارد : آفازی ترانس کورتیکال حسی : در اين آفازی بیمار به خوبی رار می کند و تکلم خود به خودش سلیس است ولی آنچه را تکرار کند یا می شنود را درک نمی کند . . آفازی ترانس کورتیکال حرکتی : که د آما کلام سلیس نیست . . آفازی نامیدن : که مشکل ف وجود دارد . , آسیب شکنج گیجگاهی این آفاز . آفازی ایزولاسیون : که در آن ببه لب را درک کند و تکلمش سلیس ذ می شنود تکرار می کند . ک مطلب وجود هرچه

صفحه 45:
آزمون های آفازی نوشتن ۰ اگر بیمار توانایی نوشتن خود را بدون عیب و نقص حفظ ده باشد آفازیک نيست در این صورت سایر ارزیابی ها باید ادامه یابد . همه آفازی ها قدرت نوشتن را تحت تاثیر قرار می دهند . ) ), تکرار » تکرار گفتار دیگران فقط در آفازیهای مرکزی مختل می شود . ر بیمار مبتلا به آگرافی آزمون تکرار را با موف |‘ ارد » اما می تواند آفازی پری سانترال لاست كلام دن | های مرکزی ) پا آفازی های ایزولاسیون ور انترال) تل مى شود . اگر تکلم سلیس « آقازی پری سانترال از نوع نامیا , درک مطلب » از قبیل به چشم را لت راست خود اره کن »( برای ارزیابی آفازی حسی ) ۲ 4 نامیدن و واژه یابی » از بیمار بخواهید رد این توانایی در آفازی های بری سانترال مختل می شود . یای نشان داده شده را نام

صفحه 46:
©. بلند خواندن و درک مطلب . مثلا ابتدا جملاتی را بخوانند و سپس به سوالات در آن مورد پاسخ دهند . (برای ارزیابی آفازی حسی و یا حرکتی ). #. بررسی واژه سازی ‏ اگر نئولوژیسم دیده شود چنانچه سمبولیک ‎oie Sa EES es‏ كر غير ‎Ni‏ ‏باشد ناشی از پارافیزیای آفازیک . ۵ ار یا - » معنایی ۱۰ ها توت ستل لجار ‎bel ok‏

صفحه 47:
9 آگنوزی لوب های آهیانه ای قشر مغز درون دادهای حسی را ترکیب می کند و آسیب به این لوب ها موجب آگنوزی می شود . آگنوزی یعنی اختلال در شناخت اشکال و ماهیت اشیا با استفاده از حواس ؛ از قبیل ناتوانی در تشخیص اشیا از طریق لمس کردن و یا ناتوانی تشخیص چهره ها و اشیا . ارزیابی از طریق گذاشتن اشیا در کف دست و درخواست از بیما گفتن نام آن انجام می گیرد م. آپراکسی ناتوانی در انجام اعمال ارادی و پیش حرکتی قشر پیشانی و لوب 1 منجر می شود . و چند نوع است : در انجام حرکت ؛ | شروع شود ؛ناتوانی در سازمان دد كردن يا ترسيم طرح ها با خواستن از نخ کردن سوزن ۰ ساختن مثلث با استفاده می شود . را نشان دهد ۰ ارزیابی

صفحه 48:
0 بازتاب ها و حرکات پاتولوژیک اگر راه های بازدارنده لوب پیشانی مسدود شوند بازتابهای لوب پیشانی در کودکی دوباره ظاهر می شوند . که عبارتند از : بازتاب پوزه که از طریق ضربه به لب بالایی ارزیابی می شود بازتاب مکیدن از طریق لس لب بالایی ارزیابی می شود » بازتاب چنگ زدن از طریق لمس کف د: و بازتاب گلابلا از طریق ضربه آهس ار بالای پل بینی که موجب پلک زدن مداوم می

صفحه 49:
کارکردهای پاتالوژیک یعنی اينکه بیمار حرکات القا شده غیر ‎Gale‏ را بدون توجه به پیامد آن انجام دهد . به طرق زیر ارزیابی می شود : اطاعت پاتالوژیک ( مثلا زبانت را بیرون بیاور ) » انعطاف پذیری مومی ‏ تمایل دو سوگرا ( بخواهید بیمار ويا بين خم شدن بلند شدن و نشستن گیر اکوپراکسی ‏ واکنش مغناطیسی ( يكذ از خود را از دست او بیرون می می کند )» در جا زدن . 9 عاطفه از بیمار بخواهید بعضی از عوا حالت چهره ای آن بیان کند . در ۲ چهره ای دقت کنید . افراد دچار عواطف دچار مشکل هستند . و ببينيد كه آيا مى نشيند » منفی گرایی » بيمار دست دستان شما را دنبال

صفحه 50:
) ‏تلقین پذیری ( تجزیه‎ CO ممکن است بعضی از علایم و نشانه های روانی ناشی از خود تلقینی باشد از قبیل علایم تبدیلی و تجزیه ای . برای ارزیابی تلقین پذیری مثلا گفته می شود تتفست سنگین و سنگین تر می شود پلکت خسته شده و چشمت بسته می شود و یا انگشتان دستانت ‎oe ee‏ 4 0 تفکر انتزاعی از طریق آزمون ۳ ۰ ‎dS‏ هوش و اطلاعات از طریق پرسش درباره چیز ساده هوشی ارزیابی می شود . ز آزمون های

صفحه 51:
, تشخیص گام اول : آماده کردن و غربال مشکل - ‎ 60------------‏ ی <<

صفحه 52:
بح دز الف ) به صورت بیان نارا احتئيهاى زوزملاة ؛ ذر اين مورد با فد از گنتگری غیر مسیه ی کلکاش » پرسش از شکایت ‎or‏ تعکای و .می توان به ای رد ب ) بیان شکایت اصلی ؛ که بیمار یک یا چند مورد زیر را ابراز می دارد ),.غلايم اضلی مثل قلبم درد می گیرد 5: الگوهای رفتار ناسازگازانه مثل از کوره در میرم 9. عوامل اسفرس زا مثل کارم را از دست داده ام 6. تعارضات بين فردى از قبيل شوهرم درکم نمی کند. ج) نشانه ها ؛ از رفتار و کلام بیمار استنباط می شود از قبیل اضطراب تشویش » نگرانی» دلهره و .

صفحه 53:
با سوالاتی از قبیل آیا مشکلات دیگرکن هم وجود دارد و از این طریق حوزه های تشخیصی را که می توائند نقطه,ای برای شروع درخت تصمیم گیرزی باشند ؛ غربال کند . ‎ .‏ ب) میتوان بر روی مشکل خاصی متمرکز شد و بیمار را با استفاده از تکنیک هایی از قبیل روشن سازی و ادامه دهی تشویق به بیان جزئیات بیشتر در مورد شدت ؛ 0 استر او اخ کارکرد نمود . پس از جمع آوری این اطلاعات بررسی می کنیم که اطلاعات موجود نشانگر کدام یک از موارد زیر می باشند : اختلالات بالینی ؛ اختلالات شخصیت يا مشکلات محیطی ؛ روانی اجتماعی

صفحه 54:
‎as‏ کنار گذاشتن شواهد رد کننده یک"تشخیص مشخص می شوند. نابراین طی فرآیند تشخیص 0 فهرست بدست می آید : ‏فهرست تشخیص ها که باید در نظر گرفته شوند . 6. فهرست تشخیص مایی که باید رد شوند . 6 . تشخیص هایی که هنوز نیاژ به کاوش دازند .

صفحه 55:
گام دوم دم ی ۱ در اين مرحله مشخص كذ که بیمار ذکر می کند و نشانه هایی که در او مشاهده می کنید يكظ يا جند اختلال را تامين مى کند ۶ = — در این گام از سوالات بسیار اختصاصی/ استفاده کنید تا فهرست اختلالات رد شده » طولانی تر و فهرست شمول کوتاه تر‌شود . در اين مرحله به ترتیب برای بررسی محور یک اطلاعات زیر را در مورد هر اختلالی که تشخیص آن مطرح است بررسنی کنید : (0) علایٌ اصلی(0) طول مدت و سیر آنها () شنت آنها و تاثیرشبان بر کارکرد و زندگی فرد ( منظور از کارکرد فعالیت شغلی روابط خانوادگی و اجتماعی » مشکلات قانونی » سلامت عمومی ‏ دارو درمانی » بستزی شدن و میزان وابستگی به دیگران است) ۰ (©) علايم همراه كه اين علايم اکثرا نباتی هستند . مثل بی اشتهایی » پرخوری ؛ علایم جنسی یا دردهای غير قابل توجيه .

صفحه 56:
علايم خفيفى كه در زندكق بيما رأ جا يجني كن معن ابن نشان دهنده شروع دوره پیش اختلال باشد . جنانجه علايم اساسى به اندا 5 و شدید باشند اما علایم همراه به اندازه کافی موجود نباشند تشخیطظل/009() را بگذارید . برای تشخیص اختلالات محور دو مزارد زیر را بررسی کنید : ).آیا بیمار به دنبال موقعیت های خاص مثل قرار گرفتن در معرض استرسور ها دچان::مشکل شده است و یا در طول زندگی الگوی پاسخی خاصی را از خودشن نشان می دهد 2 آیا در طول مصاحبه بیمار الگو و رفتار واکنشی خاصى دارد (:بى اعتماد » دمدمی » چسبنده » ترسو »مردد ) . الگوهای تکراری پاسخ به استرسورهای زندگی تشخیص اختلال انطباق یا افسردگی را رد می کند و بیشتر به نفع اختلال شخصیت است .

صفحه 57:
‎ys‏ این اختلالات قلخ زیر طبقه بندی نمود: ‏اساس یکی از سه مشخصه ‏موفعیتی که برای رفتار غیر اه . تعبیر و تفسیر اشتباه فرد از 7 9. رفتار غیر انطباقی و پاسخ هیجاني ‎a ‎33 ‎nes ‎6 ‎| 7 :

صفحه 58:
برای تشخیص اینکه بیماژم, باسح دهید : ( اسکیُزونید ) ؛ شکاکانه ( اسُکیزوتایپال ) تمایل به جدا آیا بیمار به خاطر رفتار سرد (پار انونید) یا عجیب و غریب خوا بودن از دیگران دارد ؟ 9. آیا خود را به دیگران تحمیل می کند ( ضد اجتماعي ) » رفتار نمایشی دارد (هیستریونیک و مرزی ) و یا خود مدار و به شدت مغرور است ( خودشیفته ) ؟ و. آيا از دیگران وحشت دارد ( اجتنابی ) » سلطه پذیر و مضطرب است ( وابسته ) و یا منظم و محدود شده است ( وسواسی ) ؟

صفحه 59:
ت رروانی - اجتماعی و محیطی بین فزدی یا سایر مشکلات روانی Bi cos 0 اکتلال بالینی یک اختلال ‎Zee‏ شیک واکنش اتطیاقی DM CEN, Sse ‏وت‎ ).برای اينکه ببینیم اختلال بالینی است يا نه بای تعارض بیمار را به زبان علایم ترجمه کرده و بر روی علایم اصلی و همراه اختلالات رانا #9سکنيم ‏ بناج تیگ مشب برد کل احتلازا ‎eS ia‏ 0,چنانچه مشکل روانی- اجتماعی بیمار یک الگوی تکرار, شونده مادام العمر بود ( مثل مشکل دائمی با مراجع قدرات ) ممکن است مشکل روانی - اجتماعی نشان دهنده وجود اختلالات الخصيت اد برای بررنی محور “#ورعنى مد

صفحه 60:
ت رد شد و به وجود نوعی برخی علایم روان پزشکی ظاهر افسنرده » اختلال سلوک و... ) ۰ اگر احتمال وجود ولاو 2( شی شده است ( مثل خلق مت ‎ayers‏ اختلال انطباقی را 1 “6 كز تعاررض بین فردی 2 8967 2 1 د اب عنوان يك مشكل روانى - اجتماعلى بدوّن وجود اختلال روانى مطرح می شود مثل سوگواری » مشکل تحصیلی » کارکرد هوشی مرزی و .. اين مشکل"زوانی - اجتماعی می تواند به صور زیر با یک اختلال روانی در محور 4 یا 6 رابطه داشته باشد : ),رابطه زمانی : اين دو فقط با هم ظهور کرده اند و ربطی به هم ندارند ©. عامل استرس زا ندید کننده اختلال بوده اسث . به عنوان یک ماشته چکان برای اختلال عمل کرده است . <64. خود عامل استرس زا نتیجه و پیامد آن اختلال بوده است . ‎ISAS ee OS A ee iar‏ بو ور یی

صفحه 61:
| د بيمار علت ب 5 زا بداند » اين فرض را بايد خو 2 ل فشار فرض را 5 ‏ارس‎ ie oa ۱ ۱ sliced os pa Wl Gash, 415 Saks ln Se درمان ‎wh‏ نظر قرار كيرد . علايم واكتش هاى غير انطباقى با علايم افسردكي اساسى ۰ اختلالات اضطرابى و«اختللالات..شخصيت به ويزبه ضدٍ اجثماعى مشابهت دارد . تاریخچه بیمار » سابقه خانوادگی و وضعیت روانی بیمار در این موارد به تخت اف رآفی کمک مي کند : در واکنش های غیر انطباقی معمولا بیمار سابقه فردی و یا خانوادگی اختلال خلق را ندارد .

صفحه 62:
‎aE Sota >‏ نهد برد د | در نظر بگیر ‏)وقتی بیمار فقط از یک می‌کند » سعی می کنیم آنرا به یک علامت اصلی یک ۱ "مرتبط کنیم (مثلا وقتی بیمار اظهار مى دارد كه از زندكى (تاشؤيى,اش لذت نمى برد ؛ سعی می ‎LF aS pags ans‏ اين ناشى از نشانه ترك لدت در افسردكى اساسى است یا نه ؟ ‏0 در صورت مثبت بودن نتیجه سعی می کنیم بفهمیم که آیا علایم همراه.مرتبط با اين علامت حضور دارند يانه ؟ ‏©,اجنانجه نتوانيم هيج علامت همراه دیگر را بیابیم شدت همان علامث را دنبال می کنیم و چنانچه به اين نتیجه برسیم که اين تک علامت نشان دهنده اختلال معنی دار در تفکر ء ادراک » خلق و يا کارکرد فرد است آن را به عنوان یک اختلال 0(069) طبقه بندی می کنیم . ‎ ‎

صفحه 63:

صفحه 64:
در بررسی تاریخچه روانپزشکی موارد زیر بررسی می شود : الف ) شخصیت پیش از بیماری کارکرد شخصیتی قبل از بیماری را به 9 دلیل زیر باید بررسی کرد : از طریق فهم شخصیت پیش از بیماری‌می توان وضعیت فعلی او را ارزیابی کرد و میزان انحراف او از شخصیت زمان سلامت خود را مشخص کرد برای این هدف حتما باید از وابستگان بیمار نيز يرس و جو کرد . ©. فهم شخصیت پیش مرضی تشخیص را قاطع تر و مشخصتر می کند مثلا برخی از اختلالات روانی با خصوصیات شخصیتی خاصی در دوره پیش مرضی همبسته هستند . 9. به تعیین اهداف درمانی کمک می کند .

صفحه 65:
ب) سیر اختلالات بالینی در بررسی این قسمت از پرسش هایی مانند ۰ اولین بار چه وقت مشکلات فعلی را احساس کردید استفاده می کنیم . همچنین باید توجه کنیم که اختلال فعلی ممکن است قبلا به شکل دیگری وجود ذاشته ‎ON SS! ha SE‏ است قبلا ۵ باتدريكك پذیر بوده باشد . فاصله زمانی بین سلامتی و شروع بیماری را باید مشخص کرد تا معلوم شود که آیا شروع بیماری تدریجی و موزیانه بوده و يا ناگهانی و حلد . همچنین طول مدث ۰ شدت و نوسان علایم را باید مشخص کرد ؛ مثلا علایم می توانند مزمن ایستا ( افسرده خویی ) »مزمن پیشرونده ( دمانس »وابستگی به مواد ) » دوره ای ( دو قطبی ) یا نوسان دار باشد .

صفحه 66:
ب 0 : در بررسی سیر اختلالات شخصیت از طریق تمرکز و توجه به تعارضات بين فردی عود کننده و تألسازگاری های شخصیتی میتوان شروع و طول مدت اختلال را ارزیابی کرد . برخی از بیماران از خصیصه های شخصیتی خود ( کمال گرایی ) و تعارضات بين فرديشان ( مثلا » مشکل با همسر ) آگاه هستند در این موارد میتوان مستفیما از بیمار سوال کرد . به طور کلی برای ارزیابی شدت اختلالات شخصیت بر حوزه های کلیدی زیر تمرکز کنید : رابطه با دوستان ‎٠»‏ زندگی خانوادگی ۰ زندگی شخصی . تعهدات اجتماعی » برنامه های تفریحی و روابط جنسی. یک روش دیگر ارزیابی اختلالات شخصیت بررسی تعداد اختلافات و ‎es‏ ین فردی مشابهی است که در طول یکسال بیمار با 11 روبرو می شود .

صفحه 67:
ج : در بررسی تاریخچه درمان ها این نکات مهم هستند : چنانچه بیمار علایم بیماری "رآ نتواند توضیح دهد و مدارک دیگری هم در دسترس نباشد آگاهی از سوابق قبلی کمک می کند تا به مشکل مراجع نزدیک شویم . می تواند کمک کند که روش های موثر درمانی قبلی را در درمان مشکل فعلی نیز مورد استفاده قرار دهیم . ©. اين اطلاعات به تائید و تشخیص اختلال فعلی مراجع کمک می کند .

صفحه 68:
د : تاریخچه اجتماعی اين قسمت را به دو بخش پیش از ابتلاً و بعد از ابتلا تقسیم می کنیم و در تاریخچه اجتماعی قبل از بیماری مراحل رشدی بیمار » و بالاترین میزان کارکردهای روانی - اجتماعی را با کمک *960) بررسی مى كنيم . ‎١‏ مقايسه كاركرد قبل از بيمارى با كاركرد فعلى به تعيين سير طبيعى اختلال ‎US‏ كرد: , دراى كفك أخود اختلال و یا اختلال های :۷1 نیز کمک می کند . در این تاریخچه مراحل رشدی ۰ سابقه شغلى » سربازی و روابط اجتماعی ۰ ترس ها و.... بررسی می شوند .

صفحه 69:
ه : تاریخچه پزشکی ( ارزیابی محور 9) در تاریخچه پزشکی باید مشخص کرد که آیا علایم روان پزشکی ۰ معلول اختلالات نورولوژیک ۰ غدد » متابولیک قلبی - عروقی یا مصرف دارو می باشد یا خیر ؟ . در صورت مثبت بودن جواب تشخیص اختلال روانی ناشی از,وضعیت طبی - عمومی یا ناشی از مصرف دارو داده می شود . به عنوان مثال بیماری 69() می تواند حالات اضطرابی . افسردگی و پارانوییدی ایجاد کند . یا کم کاری و پرکاری تیروئید می تواند علایم » پانیک » اضطراب و افسردگی ایجاد کند و ... . در بیماران سالمند که سابقه خانوادگی و شخصی روان پزشکی منفی است » سیر نامعمول یا شروع نامعمول و یا ترکیب نامعمول علایم بیشتر به نفع بیماری طبی است تا روانی .

صفحه 70:
و . تاریخچه خانوادگی : اخذ تاریخچه خانوادگی در تشخیص روان پزشکی و برای پیش بینی سیر بیماری و پاسخ به درمان مور است . مثلا هنگامی که بیمار چند دوره افسردگی را داشته ولی وابستگان درجه اولش سابقه اختلال دو قطبی را دارند وجود اختلال دو قطبی پّایدابرسی شود . چنین آگاهی به ما » در استفاده از درمان های دارویی هشدار می دهد مثلا استفاده از ضد افسردگی ها می تواند در چنین بیماری زمینه ساز یک دوره مانیک یا هایپومانیک باشد که می توان با ترکیب لیتیوم با سایر داروها از این خطر جلوگیری کرد . در هر حال وجود سابقه خانوادگی یک اختلال حتما باید به طور جدی بررسی شود . معمولا در اغلب بیماری های روانی یک الگوی اراك قابل شتاسايى است ,

صفحه 71:

صفحه 72:
تشخیص برچسبی برای اختلال است نه برای بیمار ۰ و اطلاعات متعددی را که از یک شخص به دست می آید در یک اصطلاح جمع می کند » بین اين اطلاعات رابطه برقرار می کند » و امکان پیش بینی پاسخ درمانی و نتیجه آن را فراهم می کند . ارزیابی تشحیصی دار ای استانداردهای زير للك : ). قابلیت ها و توانایی ها : شامل علاقه مندی ها » اطلاعات » مهارتها » استعدادها » تجربه » تحسین و وضعیت شعغلی . اين ها نشان دهنده توانایی هایی است که ‎Gay‏ از بیماری باقی مانده اند . و در تعیین برنامه درمانی و پیش آگهی نقش عمده ای دارد . ©. فرمول بندی تشخیصی : در اين فرمول بندی عوامل زیست شناختی ؛ از قبیل » سابقه خانوادگی و وضعیت های طبی - عمومی ء عوامل روان شناختی از قبیل مکانیزم های دفاعی توانمندی ایگو ء تکامل روانی -جنسی ء بحران های رشدی و عوامل زمینه ساز » آشکار کننده و تداوم بخش » و عوامل اجتماعی - حمایتی ملحوظ می گردد .

صفحه 73:
تشخیص در پنج محور صورت مى كيرد . تشخیص اصلی تشخیصی است که با اطمینان بیشتر و به صورت جامع علایم بیماری فعلی را تبیین کند . ممکن است بیمار در محورهای ۰0 0 ۰ 3 بیش از یک تشخیص داشته باشد . چنانچه بیمار همکاری لازم را نکند می توان از اصطلاح تشخیص موقتی صبحت کرد . تم چنانچه بیمار در حالت بهبود باشد می توان از اصطلاحات بهبود نسبی و یا کامل استفاده کرد و چنانچه نغیبرات مثبتی در سیر بالینی اختلال رخ داده باشد » می توان از اصطلاح نوع باقیمانده در تشخیص استفاده کرد .

صفحه 74:

صفحه 75:
4 در طول مصاحبه ؛ مصاحبه گر و تصميم هاى خود را به صورت يك يسخوراند تشختتكتتق با بيمار در ميان بكذارد تا بتواند راجع به برنامه هاق درمانی با بیمار صحبت کرده و به توافق برسد . طور کلی پیش آگهی تحت تأثیر 0 موضوع قرار مى كيرد : ). ماهيت خود اختلال بالینی يا شخصیتی . . | ©.نكرش بیمار به اختلال و روش های درمان ‎IN, aul,‏ گنل مسبت

صفحه 76:

صفحه 77:
هر مصاحبه 6 مرحله و 6۶ جزء دارد و هر مصاحبه گر دارای 6۶ وظیفه است » که عبارتند از : برقراری و نگهداری رابطه 2 استفاده از تکلیک های مناسب مصاحبه ای 9.ارزیابی وضعیت روانی انجام فرآیند تشخیص مرحله و 6۶ جزء مصاحبه و 6۶ وظیفه درمانگر به صورت زیر در عمل با هم ادغام می شوند :

صفحه 78:
.آماده سازی و غربال مشکل + بیمار را در شرایط راحت و آسوده قرار دهید » حدود را رعایت کنید » با او همدلی کنید و شنونده ای خوب باشید ( رابطه ) » سوالات وسیع » باز و غربال گر انتخاب کنید تا بیمار تشویق به حرت زدن شود ( تکنیک)» به ظاهر » اعمال روانی - حرکتی » تکلم : تفکر » عاطفه ۰ جهت یابی و حافظه توجه کرده و خلق ‏ بینش و قضاوت بیمار را ارزیابی کنید (وضعيت روانى ) ‎٠‏ 3 نکات مهم را یادداشت کنید ۰ علایم را ارزیابی کنید و شدت و سیر آنها را مشک سازید و استرسن هام تشخیص های افتراقی را فهر ست کنید ‎(oS)‏

صفحه 79:
©. پیگیری نظرات اولیه : با بیمار همراه شده و به طور واضح به موضوعات مختلف تغییر جهت دهید ( ز ابطه ) ء سوالات باز مطرح کرده و سپس برای رسیدن به پاسخ های خاص با سوالات بسته مصاحبه را پیش ببرید ( تکنیک ) » امکان خود کشی و محتوای تفکر بیمار را ارزیابی کنید ( و ضعیت 15( صحت و سقم تشخيص ها را بررسی کرده و پا رد کنید ( تشخیص ) .

صفحه 80:
9. تاریخچه روان پزشکی : علاقه » دقت و مهارت خود را نشان دهید و بیمار را برای ادامه برانگیژید ( رابطه ) » در موضوعات تغییر جهت دهید » دفاع ها را اداره کنید و با بی ثباتی های بیمار سازگاری نشان دهید ( تکنیک ) » قضاوت و حافظه را ارزیابی کنید » آزمون های خاص کارکردهای روانی و هوش را انجام بدهید ( وضعیت روانی ) » سیر اختلالات را با توجه به قشارهای زندگی و سابقه طبی و خانوادگی تعیین کنید ( تشخیص ).

صفحه 81:
تشخیص و بازخوراند : برای بیمار شرایط پذیرش یک تشخیص را فراهم کنید ( رابطه ) ‎٠‏ ‏اختلالات و امکان های درمانی را توضیح دهید( ‎(RS‏ درباره يافته های وضعیت روانی بحث کنید و در مورد رضایت و پذیرش بیمار کاوش کنید ( وضعیت روانی )> تشخیص ها را در 6 محور ثبت کنید ( تشخیص ) .

صفحه 82:
5 پیش آگهی و قرارداد درمانی : نقش رهبری خود را ایفا كنيد و در بیمار برای پذیرش درمان اطمینان بیافرینید ( رابطه) » در مورد قرارداد درمانی با بیمار صحبت کنید ( تکنیک ) » وت ‎Ajo Se as‏ پیش آگهی را توضیح دهید و اثرات درمانی را پیشگویی کنید ( تشخیص ).

صفحه 83:

صفحه 84:
مشکلات مربوط به مصاحبه با بیماران مشکل به ‎P‏ منبع زیر مربوط می شود: ۱ )علایم و نشانه های بیمار اثرات مستقیمی بر فرآیند مصاحبه داشته باشند » و در نتیجه بیمار اطلاعات رااکه ما در پی آن هستیم تحریف نماید . ( چه خود که مقلتنارض و چه ناخودآگاه مثل اختلال تبدیلی ). 2 بیمار سایکوتیک باشد و فرآیندهای سایکوتیک رفتار بیمار را تعیین کند مثلا بیمار در حالت استوپور ( بهت ) باشد یا به ما حمله کند و یا مارا جزء دشمنان خود قلمداد نماید . ©. در بیمار نقص شناختی وجود داشته باشد و این نقص در کنار فقدان بینش موجب پنهان شدن بیماری واقعی گردد در چنین مواردی مصاحبه گر ممکن است متوجه نقص نشود و یا فکر کند این نقص ناشی از اختلال دیگر است و در نتیجه در پی بررسی آنها نباشد . <. ممکن است بیمار تعمدا مصاحبه گر را فریب دهد و اطلاعات اصلی آسیب | جعل کند » شاید بکوشد که ما را به فورست کسانی که فریب داده اضافه کند .

صفحه 85:
ویژه اختلالات بالینی

صفحه 86:
. سردرگمی و سوء ظن در دمانس eu ee بیمار . نباید 4 ۳ و ارزیابی کیش ات ترس می نود ار ات ساده و عینی استفاده شود . گزاره هاباید آرام و ملايم ب مسیر گفتگو را گم نکند . چنانچه بیمار علایم خستگی از خود : داد باید گفتگو قطع شود و ادامه مصاحبه به جلسه بعد موکول شود.

صفحه 87:
6 پرفعالیتی همرباه با تحریک پذیری در اختلال دو قطبی فقدان بینش و حواسپرتی بیمار » عدم کنترل و بی هدفی به همراه افزایش سائق ها همگی منجر به پر فعالیتی همراه با تحریک پذیری می شود . به هنگام برخورد با چنین بیماری عصبانیت های انفجاری وی بسیار غیرقابل پیش بینی است و هر لحظه آماده است که از جا در برود . در مصاحبه با این بیمار بهترین رویکرد اين است که از سانق برانگیخته شده در جهت مصاحبه استفاده شود . دیدگاه او را تعیین کنید و نشان دهید که آنها را يذيرفته ايد . به عنوان مثال اگر او می خواهد بیمارستان را ترک کند شما می توانید بگویید که شما هم می خواهید او زودتر ولی برای هميشه به خانه اش برود . اگر با او مخالفت کنید ممکن است خشم و عصبائیت او را برانگیزید . به بیمار مانیک اجازه دهید که در مورد رفتارهایش توضیح دهد. اما از او انتظار نداشته باشید قبول کند که مشکلی دارد زیرا او احساس می کند در اين لحظه بهتر از هر وقت دیگری است .اگر به بن بست رسیدید از حواس پرتی او برای جهت دهی مجدد مصاحبه استفاده کنید . خلاصه یا این بیمار نباید جر و بحث کرد و نباید سعی در متقاعد نمودن او کرد .

صفحه 88:
9. سوءظن در اختلال هذیانی با 1.2 ’ أحبه ب بيمارى 5 ‎ole as‏ كرد وأسیب ‎cas ab‏ رل وجود دارد: يرسيدن سوال هايى نظير آيا نسبتا ب به نظرتان هسیه ما شمارا رار مي ‎Baa‏ 2 موحت خیم بیمر می نود ۰ اما سو(اتی که حاوى مى شوند از قبيل آيا تا به حال كسى به شما ظلم وستم كرده ؟ مو. خوب جنين بيمارى مى شود .

صفحه 89:
با احفن که که ر امه ماب او تصبعی اس ر او رز

صفحه 90:
©6. اجتناب در فوبیا با گفتار تاییدی و حمایتی سعی بیمار را تغییر دهید تا احساس راحتی کند .

صفحه 91:
9 بی اعتقادی و پریشانی در اختلال پانیک

صفحه 92:
تمایل به جواب دادن با ب علاوه بر این شخصیت های پارا و اسکیزونید ها اتزوای کامل دارند و ۱

صفحه 93:
م. هیجان های برجسته و مبالغه آمیز در شاخه 9) اختلالات رنج هاو مشكلات دود . سوالات باز از اين بيماران ياسخ هاى دنبال دارد طوری که لازم است سوالات را هدا کردن ۰ عشوه کردن و نیز خواهش و تمنا کردن از ویژ بیماران است ,

صفحه 94:
0.اضطراب » سلطه پذیری همراه با مقاومت در شاخه 0 تب و تسیز های وسواسی - چبری به مصاحبه با این بیماران سخت است . دارند ؛ وابسته ها کاملا مطیع هستند و وسواسی کمال گرا .

صفحه 95:
تخریب خود و رنج خود احساس هویت کنند .

صفحه 96:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان