علوم مهندسی معماری و عمران

فنگ شویی در معماری

فنگ شویی

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فنگ شویی در معماری”

فنگ شویی در معماری

اسلاید 1: عنوان پروژه: فنگ شویی در معماریاستاد مربوطه: خانم مهندس بهروئیانارائه دهنده :محمدباقرفلاح09217912278آذر ماه 93پروژه درس تاریخ مبلمان

اسلاید 2: Feng=windباد (جریان انرژی)Shui=waterآب (منبع انرژی و حیات بخش)فنگ شویی برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمانهای مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به طور کلی انرژی مثبت چی داشته باشد.فنگ شویی چیست؟این دو عنصر منبع انرژی و حیاتندمعنای فنگ شویی:

اسلاید 3: انباشتگی و بی نظمی (مثلاً اتاق نامرتب و کپه‌های لباس، یا وسایل بی مصرف در کیف، یا در راهرو و تراس ساختمان) موجب می‌شوند چی نتواند آزادانه به حرکت درآید و به شا چی تبدیل می‌شود.برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک تیز اجتناب کرد. مثلاً اثاثیه‌ای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است. زیرا چی در خطوط منحنی حرکت می‌کند و شاچی در خطوط تیز و شکسته.در فلسفه فنگ شویی، چی، نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت باشد شنگ چی یا انرژی حیاتی نامیده می‌شود و شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می‌کند و جریان داشتن درست و مناسب چی در خانه بسیار مهم است.انرژی چی اگر چی راکد بماند و نتواند جریان آزادانه‌ای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل می‌شود که شا چی یا همان شا نامیده می‌شود.

اسلاید 4: فاكتورهايي كه سبب انسداد انرژي چي در يك مكان مي‌شوند:الف: آلودگي فيزيكي هرگونه چرك، ناپاكي كه در محيط زندگي آلودگي ايجاد مي‌كند. ب: انرژي ساكنان قبلي هر آن چه كه در عمارتي رخ دهد در ديوار و كف و اشياي موجود در آن فضا ضبط مي‌شود و مانند چرك و آلودگي به صورت لايه‌هايي روي يكديگر قرار مي‌گيرد.

اسلاید 5: ج: انباشتگي و درهم‌ريختگي.هرگونه بي‌نظمي و درهم‌برهمي يا نگهداري انبوهي از اشياي غيرلازم و مواد زايد مانع جريان نرم و آزادانه‌ی انرژي فضا می‌شود.برای رفع انباشتگي ما 5 دسته داریم:1- دور ریختنی‌ها2- نذورات و بخشیدنی ها3- تعمیرات4- نامنظم5- هر چیز ناتمام

اسلاید 6: در فرهنگ چین اعتقاد دارند که جهان و کائنات از پنج عنصر به وجود آمده اند. و می‌گویند که این پنج عنصر در همه جا وجود دارند و نقش خیلی مهمی در کیفیت انرژی یا همون چی دارن. عناصر پنج گانه فنگ شویی:

اسلاید 7: جدول عنصرها، جهتها، رنگها و نمادها

اسلاید 8: آتشزمینآبچوبفلزرنگ هاقرمز نارنجیقهوه ای زردسیاه آبی تیرهسبز آبیسفید خاکستریاجسامالکتریسیتهسنگ سرامیک کاشیشیشهچوب کاغذفلزاتشکل هامثلثمربعمواج غیر هندسیمستطیلدایرهلوازم خانهشمع شومینه اجاق گاز تلویزیون ضبط چراغ کامپیوتر شوفاژمرمر کوزه کاشی سفالینظرفشویی دستشویی آکواریوم آبنما استخر اجسام شیشه‌ایگیاهان اجسام چوبی کتاب هالوازم فلزی قابلمه قاشق چنگال

اسلاید 9: یین و یانگ :یین و یانگ نشان دهنده قطب‌های مخالف و تضادهای جهان هستند. البته این بدان معنا نیست که یانگ خوب است و یین بد استنماد سنتی نشان‌گر نیروهای یین و یانگیین و یانگ نیز در فلسفه فنگ شویی کاربرد دارد.وقتی تعادل و احساس خوبی به وجود می‌آید که تعادل بین یین و یانگ برقرار باشد.

اسلاید 10: یانگیینراستچپاعداد فرداعداد زوجمتحرکثابتسختینرمیزاویه دارمنحنیسبکیسنگینیگرماسرماروشناییتاریکیآسمانزمینآتشآبکوهدرهتیزکُندبالاپایینجلوعقبروحبدنپُرخالیمردانگیزنانگی050100یانگییناتاق خواب کودک باید یین نگه داریم.اتاق خواب والدین باد یانگ باشد.

اسلاید 11: مربع لوشو و جهات هشت گانه در فنگ شوییهر محیطی را اعم از خانه٬ دفتر کار٬ کلاس٬ میز٬ ماشین و ... را به ۹ قسمت تقسیم می کنند. نکته: در نقشه های چینی جایگاه شمال پایین صفحه است.

اسلاید 12: 4چوب9 آتش2زمین3چوب5 زمین7فلز8 زمین1آب6فلز4 پول9شهرت و موفقیت2ازدواج و روابط دو طرفه3روابط فامیلی5سلامتی7فرزندان و خلاقیت8 علم و خرد و دانش1شغل6حمایتمربع لوشو

اسلاید 13: چرخه سازنده : این عناصر به هم تبدیل می شوند. چوب آتش رو می سازد، آتش خاک رو ، خاک فلز رو، فلز آب رو و آب هم چوب رو می سازد. برای اینکه یک انرژی خوبی در محیط داشته باشیم این عناصر باید به صورت متعادلی در محیط حضور داشته باشند. اگر هر کدام از این عناصر کم و زیاد شوند، انرژی ما دیگر شنگ چی نیست و تبدیل به شارچی میشود. چرخه مخرب : این عناصر رابطه دیگری هم باهم دارند و آن چرخه مخربه. آب آتشو خاموش می‌کند. آتش فلز را ذوب می‌کند. فلز چوب را از بین می برد. چوب زمین را از بین می برد. و خاک آب را گل آلود می کند.

اسلاید 14: چرخه تحلیل: این چرخه عکس چرخه سازنده است.آتش چوب را تحلیل می برد. چوب آب را ضعیف می کند.آب فلز را، فلز خاک را، و خاک آتش را. چرخه مخرب و تحلیل برنده تفاوت مهمی باهم دارند. چرخه مخرب انرژی مخرب و شاچی تولید می کند. ولی چرخه تحلیل برنده انرژی منفی ایجاد نمی کند. فقط عنصر مورد نظر را کمی ضعیف می کند. و در مواقعی که عنصری بیش از حد وجود دارد، از چرخه تحلیل برنده استفاده می کنیم تا بدون ایجاد انرژی مخرب تعادل را در محیط به وجود آوریم. زمینچوبآبفلزآتش

اسلاید 15: خانه موفقیت و شهرتعنصر خانه: آتشعنصر سازنده: چوبعنصر تحلیل برنده: زمین عنصر مخرب: آبخانه ازدواج و روابط دو طرفهعنصر خانه: زمینعنصر سازنده: آتشعنصر تحلیل برنده: فلزعنصر مخرب: چوبخانه خلاقیت و فرزندانعنصر خانه: فلزعنصر سازنده: زمینعنصر تحلیل برنده: آب عنصر مخرب: آتشخانه روابط فامیلیعنصر خانه: چوبعنصر سازنده: آب عنصر تحلیل برنده: آتشعنصر مخرب: فلزخانه علم و خرد و دانشعنصر خانه: زمینعنصر سازنده: آتشعنصر تحلیل برنده: فلز عنصر مخرب: چوبخانه شغلعنصر خانه: آبعنصر سازنده: فلزعنصر تحلیل برنده: چوب عنصر مخرب: زمینخانه حمایتعنصر خانه: فلزعنصر سازنده: زمینعنصر تحلیل برنده: آب عنصر مخرب: آتشخانه پول و ثروتعنصر خانه: چوبعنصر سازنده: آب عنصر تحلیل برنده: آتشعنصر مخرب: فلزچرخه زندگیخانه سلامتیعنصر خانه: زمینعنصر سازنده: آتشعنصر تحلیل برنده: فلز عنصر مخرب: چوب

اسلاید 16: وقتی یک خانه یا هر محلی به هر ترتیب یک قسمتی را کم دارد یا قسمتی را زیاد دارد باعث به وجود آمدن عدم تعادل در آن محیط می شود. ما باید از تکنیک هایی استفاده کنیم تا عدم تعادل انرژی را بر طرف کرده ، اجازه دهیم تا انرژی به شکل صحیحی جریان پیدا کند.برای این کار می توان از نور، صوت،گیاه زنده، رنگ ها و چرخه عناصر استفاده کرد.

اسلاید 17: فضای ورودی خانه:درب اصلی خانه به منزله دهان می‌باشد. درب فنگ شویی مناسب، بیشترین انرژی را جذب می‌کند و خانه ای را که در آن زندگی می‌کنید، تغذیه می‌کند. از این رو بهترین انرژی را برای شما فراهم می‌کند تا زندگی خود را پیشرفت بدهید.

اسلاید 18: کدام رنگها برای درب اصلی بهترین می‌باشند؟اگر درب رو به جنوب باشد، عنصر فنگ شویی جنوب، آتش می‌باشد و رنگ‌های عنصر آتش در فنگ شویی قرمز، نارنجی، بنفش و صورتی پر رنگ می‌باشند. همچنین می‌توان رنگ های عنصر چوب (سبز و قهوه‌ای) را استفاده کنید. چون که چوب در بر هم کنش 5 عنصر فنگ شویی، آتش را تغذیه می‌کند.

اسلاید 19: 1- راهرو باید باز و پذیرنده، روشن باشد. چون اگر ورودی تنگ و باریک و تاریک باشد،یا مستقیما رو به دیوار باز شود ،ممکن است فضای منفی ایجاد شده و مانع ورود انرژی شود.2- ورودی اصلی خانه را نباید به انبار و محل نگهداری اشیای اضافی تبدیل کرد.3- از گذاردن آویز برای آویزان کردن لباس خودداری شود مگر آنکه آن‌ها را در کمد مخصوص قرار دهید. 4- در صورت امکان و با توجه به مربع لوشو نصب یک لوستر یا کریستال‌های کوچک باعث افزایش چی ‌می‌شود.5- توصیه می شود‌ مقابل د‌ر ورود‌ی فرش نرمی پهن شود‌ و د‌ر صورت امکان گذارد‌ن یک کنسول و گلد‌ان طرحد‌ار روی آن مناسب خواهد‌ بود‌.

اسلاید 20: 6- د‌ر سرویس های بهد‌اشتی نباید‌ روبه‌روی د‌ر ورود‌ی قرار گیرند‌، زیرا چی وارد‌ آنجا شد‌ه و تحلیل خواهد‌ رفت. 7- اتاق خواب و آشپزخانه نیز نباید‌ روبه‌روی د‌ر ورود‌ی باشند‌. اگر اتاق خواب شما روبه‌روی د‌ر ورود‌ی است، د‌ر این صورت ناخود‌آگاه احساس امنیت نخواهید‌ کرد‌، زیرا اتاق شما بسیار د‌ر معرض د‌ید‌ است. 8- آشپزخانه نیز نباید‌ روبه‌روی د‌ر ورود‌ی باشند‌ زیرا ممکن است مد‌ام احساس گرسنگی کنید‌. بهتر است اتاق نشیمن روبه‌روی د‌ر ورود‌ی باشد‌. 9- د‌یوار روبه‌روی د‌ر ورود‌ی محل مناسبی برای نصب د‌عاها و نماد‌های مذهبی است

اسلاید 21: فنگ‌شویی در آشپزخانهفنگ‌شویی در آشپزخانه نشانه سلامتی است. بهتر است آشپزخانه نزدیک در ورودی نباشد چون انرژی به راحتی از دست می‌‌رود.

اسلاید 22: در وسط آشپزخانه یک میز مستطیل شکل قرار دادن که جلوی رفت و آمد راحت را می گیرد.چاقوهای تیزی که به دیوار آویزان شده اند هم یک عامل خطر زا استگیاهان خشکی را می بینیم که به صورتی نا منظم قرار گرفته اند و بی نظمی ایجاد کرده اند.دیوار ها به رنگ آبی تیره هستن که احساس خنکی و سرما به ما میده که با حرارت و گرمای آشپزخانه مقابله می کنه.ولی در عوض بعد از مدتی کار احساس افسردگی و خستگی می کنیم.اجاق و سینک کنار هم قرار گرفته اند و این از نظر فنگ شویی اشتباه است.

اسلاید 23:  2- سعی کنید برای عدم تداخل انرژی سرویس‌‌ بهداشتی با سایر جاها، در همیشه بسته باشد.فنگ‌شویی در سرویس ها و حمام 3- از چاه بست استفاده کنیم و هر وقت از شیر آب دست شویی و ظرف شویی استفاده نمی کنیم روی چاهکش را بپوشانیم.1- توالت مستقیما رو به روی در ورودی قرار نداشته باشد.4- استفاده از سنگ نمک

اسلاید 24: دکوراسیون صحیح سرویس‌ها طبق اصول فنگ شویی

اسلاید 25: دکوراسیون صحیح اتاق غذاخوری طبق اصول فنگ شویی

اسلاید 26: دکوراسیون صحیح اتاق خواب طبق اصول فنگ شویی1- اتاق‌خواب محل استراحت، آرامش و کسب انرژی است، بنابراین هرگونه وسایل اضافی مانند تلویزیون، کامپیوتر، وسایل ورزشی و لوازم کار را حتی اگر داخل کشو هستند، از آن بیرون آورید.2- پنجره‌ها را باز کنید تا هوا و اکسیژن کافی به داخل نفوذ و جریان پیدا کند.3- هنگام شب، استفاده از نور شمع مناسب است. اگر این امکان وجود ندارد، برای تنظیم نور از سوئیچ کم و زیادکننده استفاده کنید.4- طیف رنگی از سفید تا شکلاتی برای اتاق‌خواب مناسب است.5- اتاق‌خواب دارای بزرگ‌ترین مبلمان است پس ایجاد تعادل در آن اهمیت زیادی دارد. برای این منظور از دو پاتختی در دو طرف تخت استفاده کنید (یکی کافی نیست). روی آن‌ها وسایل تزیینی قرار دهید تا انرژی را کامل کنند.6- بهتر است بالای تخت لبه‌دار باشد. معمولا جنس چوب که با پوشش نرم پوشیده شده باشد، مناسب است.

اسلاید 27: فنگ‌شویی در اتاق خواب 6- قسمت بالای تختخواب 3 تا 5 سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد.7-  قسمت پایین تخت نباید رو به در باشد.8- فضای زیر تختخواب باید تمیز و مرتب باشد.9- هر سال یک بار کمد دیواری را مرتب کنیم.9- از قرار دادن میز تحریر در اتاق خواب پرهیز کنید.

اسلاید 28:

اسلاید 29: استفاده مناسب از آیینه ها در فنگ شوییدر حالی که آینه ها به عنوان دکوراسیون بکار می روند در فنگ شویی انرژی آب را به هم دارد. ریشه آینه، از نگاه کردن ما به آب شروع شده است. آب آرام، عمیق و پاک همیشه به عنوان انعکاس هر چیزی بوده است.آینه ها به فضا وسعت می‌بخشند. آینه ها احساس تازگی و آرامش می‌بخشند.

اسلاید 30: آینه های معمولی: به وسیله شکل و فرم آنها متمایز می‌شوند (بیضی، گرد، مربع، غیره) برای مثال، یک آینه گرد با یک فرم طلایی می‌تواند در ناحیه جنوبی شرقی هر فضایی در خانه به کار برود.آینه‌های مقعر: این آینه‌ها در بیرون فنگ شویی به کار می‌روند و یک انعکاس وارونه و فشرده به وجود می‌آورند.

اسلاید 31: بهترین نواحی در خانه برای استفاده از آینه ها:شرق(خانواده و سلامتی) شمال(شغل و گذر در زندگی) جنوب شرقی(ثروت و دارایی)مکان هایی در فنگ شویی که نباید آینه را در آنجا قرار داد:جنوب(شهرت و آوازه)  روی دیواری که به طرف درب اصلی می‌باشد.  روی دیواری که به طرف تختخواب می‌باشد.

اسلاید 32: آبنمابهترین قسمت ها برای قرار دادن آبنما: ضلع (قسمت) شرق جنوب شرقی شمال خانه

اسلاید 33:

اسلاید 34: کریستال ها برای افزایش انرژی استفاده می شوند..تعداد، شکل و رنگ کریستال ها دارای معنای خاصی هستند. استفاده از کریستال های نوک تیز در فنگ شویی توصیه نمی شود. کریستال‌هابرای انتخاب شکل کریستال ها معمولاً اشکال تراش دار، قطره ها و قلب ها را جلوی پنجره ها آویزان می کنند تا باعث تلألو نور شوند.

اسلاید 35: خانه سلامتیخانه موفقیت و شهرتخانه ازدواج و روابط دو طرفهخانه خلاقیت و فرزندانخانه روابط فامیلیخانه علم و خرد و دانشخانه شغلخانه حمایتخانه پول و ثروت

اسلاید 36: ورودی خانه خانه خلاقیت و فرزندان

اسلاید 37: اتاق خواب والدینخانه حمایت

اسلاید 38: سرویس و حمامخانه شغل

اسلاید 39: خانه علم و خرد و دانشاتاق خواب

اسلاید 40: اتاق خواب خانه روابط فامیلی

اسلاید 41: محل قرارگیری تلویزیون و حیاط خانه پول و ثروت

اسلاید 42: خانه ازدواج و روابط دو طرفهنشیمن

اسلاید 43: آشپزخانهخانه خلاقیت و فرزندان

اسلاید 44: خانه سلامتینورگیر و گلخانه

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید