صفحه 1:
به نام او که ساخت عمارتی بس نکوتر از آنچه ‎aces anor pa ead nee pe‏

صفحه 2:
۳۳۱۸۱۶۰ a lett ‏سس‎ 5 egestas ‏ار‎

صفحه 3:
زيل دلوز ۱ HM 7 | apres) 0 ‏مارکسر)‎ Dee eae) ee aM Ne a eC ene Nene gene 0 2011707 42 فلسفه فولرنگ برای اولین بار توسط این فیلسوف در اوائل ۱۹۹۰ مطرح شر و منطق ارسطویی را زیر سوال بر

صفحه 4:
‎١ ۳ 2 7 7 Me‏ م ‎Be ee en Lee ee ee)‏ ‎sine‏ رس 2 ۲ ‏شركه اصطلاح ريزوم ترلع ىكنثره انررشه افقى استءريزوم ريشه و ساقه برف ‎ ‏2 — ا كياهان اس تكه غره هایی در روبه آن آشکار می شور و ريشه هایش به صورت ا ا لك اينع كاه بر مر ی منطقی * زترگی م یگنر و ا ا ‎NED‏ ا ‏علوم ماثتر شیمی, زبان شناسی ما مراتب نمورار ررفتی به صورت عموری را «اریع اما در ‏مقابل لین کر یل دلوز واتاری روش درک و شنافت لفقی را ارائه رارنر. ‏مفهوم تس 00000 52000 و رانا را ‎| ‏ل ل‎ ean eA ‎Frc ‏ل‎ TOM en Te ae ‏قفا ستا تقی نمی شو رکه وز لین مفیوم جریا خصوصیت بارز ولیرمی راثر و بر همین ‎PO Nor ae! Tn ROM gl are er)

صفحه 5:
فولر به معنى جين و لايه هاى هزار تو. يعنق هر لاي هكتار لايه 5700 برون نله و

صفحه 6:
| ‏رک‎ wae 7 ‏ام‎ ۲ ‏أن افقى لرابى را مطرح مى لنر.‎ Cie ae

صفحه 7:
در واقع فولر به عنوان يك فن معمارى مى توائ كيفيات متضارى را عاصل ثماير. غولر می تواثر تفاوت ها را ب هگونه ای 9 ‎CRG Sere a ee‏ ‎Te ETO ORC ed‏ كرون بين جيزهليى متقاوت به صورت انتقال فرم صورت م یکیرد.

صفحه 8:

صفحه 9:
CUO ‏ل‎ eT] Ye OIC wie 00 ‏ال‎

صفحه 10:
۱ Ce Met RCM PL MeO RY nS Cah nee Nan] 21110101000 00003 (Cpe Tae eo

صفحه 11:

صفحه 12:
برح سيزر رر ‎٠٠١‏ طبقه به عنوان تمارى ازْ معمارى 7 ۱ 10006 0 الو قرار راشت. اين برج از تعراری ملعب روى فلل نافئة جور له ارتقاع. غر بل إز ابرع قلعتي لا ل ل ل | ‎ra i‏ ۳ هاى عمورى متفاوت بور و هر لرام تا ارتفاع معي ‎ree 5 en‏ بالا رفته بورنر( درست «ر نقطه مقابل تلر فولريك ‎ee‏ 3 له سلسله مراتب را رر می لنر) این برچ تفریب مریم ۲ لررير. ترك لين (515) به صورت نمارين با تبر ا ل ‎ER a‏ ‎Fh tees we le 3‏ 1 ‎ey ae)‏ ا ل ‎Oe Le‏ انرافتن برج به روى زمين» لين) لايه هاى هنرسى و ل 6 00 ا 0 هم قرار رار

صفحه 13:

صفحه 14:
#ویژگی های معماری فولدینگ:

صفحه 15:
ا هر لايه و قرا ركيرى لايه هاكتار هم 00 Cae fee ROS ‏اا‎ ‎Pee ve ey

صفحه 16:
OT eee ERC CLM ON MCI ee Cr) ‏اما این تفارها به شسبت وکانستراگشش منعلف ترثر و ر هم می آمیزثر , به‎ ‏عبارت ويلر مثل «يلانسترالشن تشارهاكاملاً مهزا نيستئر و با عناصر واسطله به هم‎ هربوطنر

صفحه 17:

صفحه 18:
اصول معماری فولدینگ :

صفحه 19:
احفرم تابع عمکرر با ‎py ite‏ فرم يست. فرم برای تولیر فور رونری را رال م یک رکه الزاماً با معمارى رابطه مستقیم فرارر و فرع ال 0 معرفت شهورى وجور «ارد.

صفحه 20:
۱ RC Coe ay ea

صفحه 21:
ne eer ye Cee me ee an ere ro a Cm mete Coe anya Cyan 0

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:
مقايسه معمارى فولدينتكقك زا شباهت هاء ا تت كت ره مق ون ۱ 211117 ل ‎VON ae OL LL ey SW ae ae‏ ‎ae 5 5 ۳‏ 95 ۳ لما قرارم یگیرند. ااا ‎ay ROE POT See Oe aS‏ 120 ‎eo 4 2‏ هر رو سبک, با اللویرراری ازعلم روزءفرم هايى را بوجورمى آورر.

صفحه 25:
قفاوت هاه ‎Ce Ae 2‏ 0 ‎eee‏ 2 توبه بیشتری به افق لرایی وه ترازی است. ‎EES ee‏ ره ‎es ee ea ri he ree La)‏ ‎OWT‏ ا ‎Be‏ ‏رر فولريئك توجه بيشترى به طراى ارانيك مى شور. ‎00 RO MeCN CNM ON Mer ae 2 ‏ا‎ ek I CL ‏فولرتک ضمن وبور‎ ‏آمیزنررر واقع ار عنصر واسطه در اینبا استفاره می شور.‎

صفحه 26:
معماران و نظریه پردازان سبک فولدینگ: ۳4 ‎cei! pe‏ 32006 7 زاها حرير ‎v‏ ۲ : معمار مررئيست فيليب جانسون)» سم لرد لین 9 2 4 كك

صفحه 27:
aCe 5 er ۱۷ On ROLE BT Te Teo Pah ae OT a ۳ ۳ 5 0 ۳ es 2 oi ar anal lly j1 1, 9s sl ah 9 lust lly j) Ly p95 Cuil B98 Syn «i fll oa 9 : ‏درياف تكرد. به وى يك ولتراى افتثارى هنرهاى زيبا از طرف «انسّلاه ايلينويز شيلاكو اهرا شر‎

صفحه 28:
4 v نقطه شروع آيزنمن آيين افلاطون است .«نفست صورت اب بور و زهنق وكامل . 00 ‏سافتمانها را با رو میار می ا‎ 5 2 wie 5 he ۳ Pe ‏مس‎ 3 0 eC OE Ree RO se Tee a 5-5 yee ge ‏وس‎ ۳ 5 at ۳۳ ۱ Oo) ‏سافتمانها یکنونی‎ 1 Ne RCO AC) eT ملان در بيش زمينه قرا ركرفته است و با اين عال ا وكارى به ويلران ترارد كه با روج 06 م ا 72 7 00 me GENO ee MeO ee ee eld ۱ ACEO ey Oe BRO

صفحه 29:
2 ۲ 5 ۰ آيزنمن به عنوان بانى طرح فلسفه فولرنگک >) 0/94 ‎"Weak Form" oly (5 laze‏ 0 ‏ل‎ hy ane a Ta مفيش وفق دهر .همانظو ركه وله با سَلل ظرف فور تطبيق مى يابر . لزا فرم ها يا لايه هاى Tne Eee 7 Ee eI Ble eee Oe Yee ‏کالبری‎ 7 ov a eee ee ere SEN at ene ee ae Sy En 2 3 5 er RC Va ‏هر رو‎

صفحه 30:
Tae ‏مر زگررهمای یکلمبوس در ایالت اهایو مرا که نماینره‎

صفحه 31:
01 ier eee ree ne TRC ya oe ‏"طرح المييك آبى لنرن‎ 00 Cea fo Pl ‏"سافتمان مرلزى ی‎ ‏كك‎ (Le ‏"موزة‎ 1200 er ae

صفحه 32:
1 1 | ۱9 ‏ا‎ EOL ey OU LOT) i ST ee RC ey OR a ae RC EY ECT) PROD PRC OB I ee NOMS POCO NLS 1 به آن می راند. طرح های سافتمانی «ری ره به ا ا ‎Oe‏ ‎PEE tie ees Mer er Ny IR ee.‏ ورک به نمایش رآمره و بنشی رائمی آنهاست. هنرهای مررن

صفحه 33:

صفحه 34:
8 3 ۳ ۳ Ae 2 ye)

صفحه 35:
ی و 7 ۱

صفحه 36:
|

صفحه 37:
ra 2 ‏ل‎

صفحه 38:

صفحه 39:
3 1011110101000 ۵ Nia — ۰ uw ee = ie memaraniirs “y= a

صفحه 40:
OTE aC CLR MO eM OEIC ‏آبی المیک ۲۰۳ سافته خواهر ش که قسمتی از آن به شُلل 5 متمک‎ 37 7 Sea ea Sore Oy ‏ل ل ل م‎ 02200000 ‏از وسط بارك المييك لنرن كر و در بفش وروری و در فارج از ياك‎ 0 eT ge

صفحه 41:

صفحه 42:
موزه حمل و نقل دریایی-اسکاتلند-معمار زاحا حدید | ‎A‏ ‏۳ برنده)

صفحه 43:

صفحه 44:
موزه حمل و نقل ‎Se‏ ‏ار ی 0 ‎(ern ow‏

صفحه 45:
27 000 ea bp] eras] rw ey ‏ات ساختمان مرکزی بی ام‎

صفحه 46:
۳ SI ۴ او در سال ۱۳۳۹ در شهر تورنتو یکانرا (ا تام اصلی فراتک او نکلربرگ) ریره به جهان کشور وآنون من لس آتبلس است. ‎FOIA ROL RC ae‏ معماران) سوئيس و فرانسه به خصوصس) لوأوربوزيه مشاهر هكرر به طو ركلى و ركارهاى كرى نوعى تنري سكرائى را مىتوان مشاهره 0157 ‎ne‏

صفحه 47:

صفحه 48:
بلان سافتمان به صور تكلى است در هال باز شرن ‎a aes‏ 11000000 هاى فلزى تيتانيم يوشيره شره است همهو نكلبرك های ی ککل از مرگز سافتمان به سمت مبیط فارج آ نکسترش یافته انم «ر این سافتمان معماری ل ال كن استاری تمام و به صورت فلاقانه ای طرامی شره ٠ ‏است‎

صفحه 49:
0 ‏ا‎ Ne Pero Gees ae)

صفحه 50:

صفحه 51:
|

صفحه 52:
ل 0

صفحه 53:
ت۱2

صفحه 54:
ل 0

صفحه 55:
موزه هترهاى معاصر بيلباثو

صفحه 56:
Pe eae 02 جه لهذا جد اسةاةلفففةا حك عا

صفحه 57:
موزه هنرهای معاصر پیلبائو

صفحه 58:
0 ‏ا ل‎ yiad

صفحه 59:

صفحه 60:

صفحه 61:
الت 3 1 كك ل مجه سر آنبلس ‎۱۹۸٩‏ طراح فرائك كهر ا ا ل 3 تالار لنسرت وا 4

صفحه 62:

صفحه 63:

صفحه 64:

صفحه 65:
oe ee eae Ee) aa) 700 ene ۱ ا سن يعن ىكس ىله اولي ساغقار را مى سازر.

صفحه 66:
0 ‎eA‏ را "ا ار اسار 1 ۳ موزه ملی اسکاتنر

صفحه 67:
فعاليك ضائ واف ل لشورة پروژه موزه ملی آب ایران ‎ae 3 1-84‏ تاسيس شرلت مشاورشيرول و همكاران شرلت در مسابقه طرامی یاک توسعه صاررات ایران "دفر فن آورى نهار رياست جمهورى (ك رر اين مسابقه رتبه اول رالسب کرر) 9 ‎a‏ طراهی شهری در یژر ‎a 4‏ ۳ فرورلاه بي المللى امام خمينق در تهران

صفحه 68:
0 معمارى شيردل را هم ‎Ee‏ ا ل ا يك 0 ‎Oe es CAL‏ 00 ‎a‏ 1 موزه ملی اسکاتنر 3 3 | ‎ihe‏ 00 يلرام فرم يدون مرلز سفارت ايران در برزيل رفتر فن آوری نهار ریاست جمیوری

صفحه 69:

صفحه 70:
007

صفحه 71:
000

صفحه 72:
OG ۲ ‏ل خمینی در تهران‎

صفحه 73:
0 هم 220 وهم معمارى فولريك وهتى معمارى ‎ey‏ ا ال 0 ‎Me AES‏ 00 0 10200000000 ل ل 2 کلوبرداری ‎LEC)‏ مفاهیع به فرع های معماری هستئر و با اندلى تغيير در ويرّلى هاى هريك ازاين سبك هاءنام آنها تغيي ركرره است.

صفحه 74:
- ستركان زر صفئه: غرال ككرى - رم كولهاس- زاها حریر- پیتر آیزنمن , ا ل ل ا زیرا مر ‎ae Se.‏ 00 Te eT ‏ا‎ ed ‏جلونه‎ ee ‎pee 0‏ می توانر بهتر از 7 در پروژه های سیاتل و پرتوپریرآورر پلونه ‎000000 0 0007 ‏۴ مسئله إير) اس تكه ما از نمايش) به ستوه آمره اب مكسانى هم له باكامييوتركار م ىكتثر . تنها از برثامه ‎MeL eae‏ اا ‎Ge‏ ‎Fey eS mE ee mee ST eer) ‏اجتماعی در آنها رنبال ز‎ ‏می آیر به هیچ باز ‎oo‏ ‏6 ‏زمان آن فرا رسيره_تا ستركانء معمارى به كار خور بإيان دهثر . ييشنهار من اين اس تكه بار ويلر به زبان ‎Cer‏ ا ل لل ا | ‎mer‏ 0 سياست به رست «ار .اما تباي رفراموش كرر له اين تغييرات برون) تقول همزمان ( ر ررون) معمارى ‎need‏ ا ‎Co)‏ ‏املان را به رست وري له تعولى جرير ايعار كزير . من نمى. رائم اين تعول يه سه ‎ey‏ ‏هى توان آن را انهام ار . تنها اطمينان رارم له جهان رر رستهاى شايسته اى قرار دارر . ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎|

صفحه 75:
منابع: "" مجله معمارى و فرهتنك. شماره * میانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب, وحید قبادیانی سخترانی دکتر قبادیانی و بانی مسعود در فروردین ۸۵ در خانه هترمندان *# سایت های مورد استفاده: و ‎elt‏ معمارى »كاتا ااا ‎www.arscomica.org ®‏ ‎www.w3.uniroma.html #‏ ‎www.tech-des-mainframe ™‏ ‎www.flickr.com #‏

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان