صفحه 1:
به نام او که ساخت عمارتی بس نکوتر از آنچه
aces anor pa ead nee pe
صفحه 2:
۳۳۱۸۱۶۰
a lett
سس 5
egestas ار
صفحه 3:
زيل دلوز
۱
HM 7
| apres)
0 مارکسر)
Dee eae) ee aM Ne a
eC ene Nene gene
0
2011707
42
فلسفه فولرنگ برای اولین بار توسط این
فیلسوف در اوائل ۱۹۹۰ مطرح شر و منطق
ارسطویی را زیر سوال بر
صفحه 4:
١ ۳ 2 7 7 Me م
Be ee en Lee ee ee)
sine رس 2 ۲
شركه اصطلاح ريزوم ترلع ىكنثره انررشه افقى استءريزوم ريشه و ساقه برف
2 —
ا كياهان اس تكه غره هایی در روبه آن آشکار می شور و ريشه هایش به صورت
ا ا لك اينع كاه بر مر ی منطقی * زترگی م یگنر و
ا ا NED ا
علوم ماثتر شیمی, زبان شناسی ما مراتب نمورار ررفتی به صورت عموری را «اریع اما در
مقابل لین کر یل دلوز واتاری روش درک و شنافت لفقی را ارائه رارنر.
مفهوم تس 00000 52000 و رانا را
| ل ل ean eA
Frc ل TOM en Te ae
قفا ستا تقی نمی شو رکه وز لین مفیوم جریا خصوصیت بارز ولیرمی راثر و بر همین
PO Nor ae! Tn ROM gl are er)
صفحه 5:
فولر به معنى جين و لايه هاى هزار تو. يعنق هر لاي هكتار لايه
5700 برون نله و
صفحه 6:
| رک wae
7 ام ۲
أن افقى لرابى را مطرح مى لنر. Cie ae
صفحه 7:
در واقع فولر به عنوان يك فن معمارى
مى توائ كيفيات متضارى را عاصل ثماير.
غولر می تواثر تفاوت ها را ب هگونه ای
9
CRG Sere a ee
Te ETO ORC ed
كرون بين جيزهليى متقاوت به صورت
انتقال فرم صورت م یکیرد.
صفحه 8:
صفحه 9:
CUO ل eT] Ye OIC wie
00 ال
صفحه 10:
۱ Ce Met RCM
PL MeO RY nS Cah nee Nan]
21110101000 00003
(Cpe Tae eo
صفحه 11:
صفحه 12:
برح سيزر رر ٠٠١ طبقه به عنوان تمارى ازْ معمارى
7
۱
10006 0
الو قرار راشت. اين برج از تعراری ملعب روى
فلل نافئة جور له ارتقاع. غر بل إز ابرع قلعتي
لا ل ل ل |
ra i ۳
هاى عمورى متفاوت بور و هر لرام تا ارتفاع معي
ree 5 en
بالا رفته بورنر( درست «ر نقطه مقابل تلر فولريك
ee 3
له سلسله مراتب را رر می لنر) این برچ تفریب
مریم ۲
لررير. ترك لين (515) به صورت نمارين با تبر
ا ل ER a
Fh tees we le 3 1
ey ae) ا ل Oe Le
انرافتن برج به روى زمين» لين) لايه هاى هنرسى و
ل 6
00 ا 0 هم قرار رار
صفحه 13:
صفحه 14:
#ویژگی های معماری فولدینگ:
صفحه 15:
ا
هر لايه و قرا ركيرى لايه هاكتار هم
00 Cae fee
ROS اا
Pee ve ey
صفحه 16:
OT eee ERC CLM ON MCI ee Cr)
اما این تفارها به شسبت وکانستراگشش منعلف ترثر و ر هم می آمیزثر , به
عبارت ويلر مثل «يلانسترالشن تشارهاكاملاً مهزا نيستئر و با عناصر واسطله به هم
هربوطنر
صفحه 17:
صفحه 18:
اصول معماری فولدینگ :
صفحه 19:
احفرم تابع عمکرر با py ite فرم يست.
فرم برای تولیر فور رونری را رال م یک رکه
الزاماً با معمارى رابطه مستقیم فرارر و فرع
ال 0
معرفت شهورى وجور «ارد.
صفحه 20:
۱ RC Coe ay ea
صفحه 21:
ne eer ye Cee me ee an ere ro a
Cm mete Coe anya Cyan 0
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
مقايسه معمارى فولدينتكقك زا
شباهت هاء
ا تت كت
ره مق ون ۱
211117 ل VON ae OL LL ey SW ae ae
ae 5 5 ۳ 95 ۳
لما قرارم یگیرند.
ااا
ay ROE POT See Oe aS 120
eo 4 2
هر رو سبک, با اللویرراری ازعلم روزءفرم هايى را بوجورمى آورر.
صفحه 25:
قفاوت هاه
Ce Ae 2 0
eee 2 توبه بیشتری به افق لرایی وه
ترازی است.
EES ee ره
es ee ea ri he ree La)
OWT ا Be
رر فولريئك توجه بيشترى به طراى ارانيك مى شور.
00 RO MeCN CNM ON Mer ae
2 ا ek I CL فولرتک ضمن وبور
آمیزنررر واقع ار عنصر واسطه در اینبا استفاره می شور.
صفحه 26:
معماران و نظریه پردازان سبک فولدینگ:
۳4
cei! pe
32006
7 زاها حرير
v ۲ :
معمار مررئيست فيليب جانسون)»
سم
لرد لین
9
2
4 كك
صفحه 27:
aCe 5 er
۱۷ On ROLE BT Te Teo Pah ae OT a
۳ ۳ 5 0 ۳ es 2 oi ar
anal lly j1 1, 9s sl ah 9 lust lly j) Ly p95 Cuil B98 Syn «i fll
oa 9 :
درياف تكرد. به وى يك ولتراى افتثارى هنرهاى زيبا از طرف «انسّلاه ايلينويز شيلاكو اهرا شر
صفحه 28:
4
v
نقطه شروع آيزنمن آيين افلاطون است .«نفست صورت اب بور و زهنق وكامل .
00 سافتمانها را با رو میار می ا
5 2 wie 5 he ۳ Pe مس 3
0 eC OE Ree RO se Tee a
5-5 yee ge وس ۳ 5 at ۳۳
۱ Oo) سافتمانها یکنونی
1 Ne RCO AC) eT
ملان در بيش زمينه قرا ركرفته است و با اين عال ا وكارى به ويلران ترارد كه با روج
06 م ا 72 7
00 me GENO ee MeO ee ee eld
۱ ACEO ey Oe BRO
صفحه 29:
2 ۲ 5 ۰
آيزنمن به عنوان بانى طرح فلسفه فولرنگک >) 0/94 "Weak Form" oly (5 laze
0 ل hy ane a Ta
مفيش وفق دهر .همانظو ركه وله با سَلل ظرف فور تطبيق مى يابر . لزا فرم ها يا لايه هاى
Tne Eee 7 Ee eI
Ble eee Oe Yee کالبری
7 ov
a eee ee ere SEN at ene ee ae Sy En
2 3
5 er RC Va هر رو
صفحه 30:
Tae
مر زگررهمای یکلمبوس در ایالت اهایو مرا که نماینره
صفحه 31:
01 ier eee ree
ne TRC ya oe
"طرح المييك آبى لنرن
00 Cea
fo Pl "سافتمان مرلزى ی
كك (Le "موزة
1200 er ae
صفحه 32:
1
1
|
۱9 ا EOL ey OU LOT) i
ST ee RC ey OR a ae RC EY ECT)
PROD PRC OB I ee NOMS POCO NLS
1 به آن می راند. طرح های سافتمانی «ری ره به
ا ا Oe
PEE tie ees Mer er Ny IR ee.
ورک به نمایش رآمره و بنشی رائمی آنهاست.
هنرهای مررن
صفحه 33:
صفحه 34:
8 3 ۳ ۳ Ae
2 ye)
صفحه 35:
ی و 7
۱
صفحه 36:
|
صفحه 37:
ra
2 ل
صفحه 38:
صفحه 39:
3 1011110101000
۵ Nia —
۰ uw ee
= ie
memaraniirs “y= a
صفحه 40:
OTE aC CLR MO eM OEIC
آبی المیک ۲۰۳ سافته خواهر ش که قسمتی از آن به شُلل 5 متمک
37 7 Sea ea
Sore Oy ل ل ل م 02200000
از وسط بارك المييك لنرن كر و در بفش وروری و در فارج از ياك
0 eT ge
صفحه 41:
صفحه 42:
موزه حمل و نقل دریایی-اسکاتلند-معمار زاحا حدید | A
۳ برنده)
صفحه 43:
صفحه 44:
موزه حمل و نقل
Se
ار ی
0
(ern ow
صفحه 45:
27 000 ea bp] eras] rw ey ات ساختمان مرکزی بی ام
صفحه 46:
۳ SI
۴ او در سال ۱۳۳۹ در شهر تورنتو یکانرا (ا
تام اصلی فراتک او نکلربرگ) ریره به جهان
کشور وآنون من لس آتبلس است.
FOIA ROL RC ae
معماران) سوئيس و فرانسه به خصوصس)
لوأوربوزيه مشاهر هكرر به طو ركلى و ركارهاى
كرى نوعى تنري سكرائى را مىتوان مشاهره
0157
ne
صفحه 47:
صفحه 48:
بلان سافتمان به صور تكلى است در هال باز شرن
a aes 11000000
هاى فلزى تيتانيم يوشيره شره است همهو نكلبرك
های ی ککل از مرگز سافتمان به سمت مبیط فارج
آ نکسترش یافته انم «ر این سافتمان معماری
ل ال كن
استاری تمام و به صورت فلاقانه ای طرامی شره
٠ است
صفحه 49:
0 ا Ne
Pero Gees ae)
صفحه 50:
صفحه 51:
|
صفحه 52:
ل 0
صفحه 53:
ت۱2
صفحه 54:
ل 0
صفحه 55:
موزه هترهاى معاصر بيلباثو
صفحه 56:
Pe eae
02 جه
لهذا جد اسةاةلفففةا حك عا
صفحه 57:
موزه هنرهای معاصر پیلبائو
صفحه 58:
0 ا ل yiad
صفحه 59:
صفحه 60:
صفحه 61:
الت 3 1
كك ل مجه
سر آنبلس ۱۹۸٩ طراح فرائك كهر
ا ا ل 3
تالار لنسرت وا 4
صفحه 62:
صفحه 63:
صفحه 64:
صفحه 65:
oe ee eae Ee) aa)
700 ene
۱
ا سن
يعن ىكس ىله اولي ساغقار را مى سازر.
صفحه 66:
0
eA را
"ا ار اسار
1
۳ موزه ملی اسکاتنر
صفحه 67:
فعاليك ضائ واف ل لشورة
پروژه موزه ملی آب ایران
ae 3 1-84
تاسيس شرلت مشاورشيرول و همكاران
شرلت در مسابقه طرامی یاک توسعه صاررات ایران
"دفر فن آورى نهار رياست جمهورى (ك رر اين مسابقه رتبه اول رالسب
کرر)
9
a طراهی شهری در یژر
a 4 ۳
فرورلاه بي المللى امام خمينق در تهران
صفحه 68:
0 معمارى شيردل را هم Ee ا ل ا يك 0
Oe es CAL 00
a 1
موزه ملی اسکاتنر
3
3
|
ihe 00 يلرام فرم يدون مرلز
سفارت ايران در برزيل
رفتر فن آوری نهار ریاست جمیوری
صفحه 69:
صفحه 70:
007
صفحه 71:
000
صفحه 72:
OG
۲ ل خمینی در تهران
صفحه 73:
0
هم 220 وهم معمارى فولريك وهتى معمارى
ey ا ال 0
Me AES 00 0 10200000000
ل ل 2
کلوبرداری LEC) مفاهیع به فرع های معماری
هستئر و با اندلى تغيير در ويرّلى هاى هريك ازاين سبك هاءنام
آنها تغيي ركرره است.
صفحه 74:
- ستركان زر صفئه: غرال ككرى - رم كولهاس- زاها حریر- پیتر آیزنمن ,
ا ل ل ا زیرا مر ae Se. 00
Te eT ا ed جلونه ee
pee 0 می توانر بهتر از 7 در پروژه های سیاتل و پرتوپریرآورر پلونه
000000 0 0007
۴ مسئله إير) اس تكه ما از نمايش) به ستوه آمره اب مكسانى هم له باكامييوتركار م ىكتثر . تنها از برثامه
MeL eae اا Ge
Fey eS mE ee mee ST eer) اجتماعی در آنها رنبال ز
می آیر به هیچ باز oo
6
زمان آن فرا رسيره_تا ستركانء معمارى به كار خور بإيان دهثر . ييشنهار من اين اس تكه بار ويلر به زبان
Cer ا ل لل ا |
mer 0
سياست به رست «ار .اما تباي رفراموش كرر له اين تغييرات برون) تقول همزمان ( ر ررون) معمارى
need ا Co)
املان را به رست وري له تعولى جرير ايعار كزير . من نمى. رائم اين تعول يه سه ey
هى توان آن را انهام ار . تنها اطمينان رارم له جهان رر رستهاى شايسته اى قرار دارر .
|
صفحه 75:
منابع:
"" مجله معمارى و فرهتنك. شماره *
میانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب, وحید قبادیانی
سخترانی دکتر قبادیانی و بانی مسعود در فروردین ۸۵ در خانه هترمندان
*# سایت های مورد استفاده:
و
elt معمارى
»كاتا ااا
www.arscomica.org ®
www.w3.uniroma.html #
www.tech-des-mainframe ™
www.flickr.com #