کسب و کار فروش و بازاریابی

قاعده هرم – Bottom of the Pyramid

13-Bottom-of-the-Pyramid

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قاعده هرم – Bottom of the Pyramid”

قاعده هرم – Bottom of the Pyramid

اسلاید 1: قاعده هرمBottom of the PyramidMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانقاعده هرمنوعمدلمراحل استفادهطراحی / برنامه ریزی / اجرا موضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: عموم این افراد در دنیا مورد توجه صاحب‌نظری به نام پراهالاد هستند که از آنها به عنوان قاعده هرم یاد می‌کند چرا که توزیع درآمد در جوامع به گونه‌ای است که می‌توان آن را به صورت یک هرم در نظر گرفت که اکثریت با درآمد کم در قاعده و اقلیتی با درآمد زیاد در راس آن قرار می‌گیرند که بسیاری از افراد این جامعه در نیاز‌های اولیه مانند آموزش، سلامت، انرژی، آب سالم و... نیز با مشکلاتی مواجه هستند. پراهالاد کسب‌وکارها را متوجه این بازار چهار میلیارد نفری می‌کند و در کتاب خود آنها را منبع ثروت و شانس معرفی می‌کند. سود آوری در کسب‌وکار به دو صورت امکان‌پذیر خواهد بود فروش کالاها در تعداد اندک و حاشیه سود بالا یا فروش کالاها با حاشیه سود اندک اما در تعداد زیاد. توجه به این قشر کم درآمد جامعه می‌تواند منبع عظیم ثروت و سودآوری باشد. این مدل توسط یک اقتصاددان مطرح شد و اینگونه بیان می‌کند که بیش از 4 میلیارد نفر روی زمین درامدی کمتر از 2 دلار دارند و در پایین هرم توزیع ثروت قرار دارند. اگر چه بیشتر از 50 سال است که سازمان‌های مختلفی در راستای از بین بردن فقر ایجاد شده‌اند، اما همه‌ی این سازمان‌ها نتوانسته‌اند که فقر را ریشه‌کن کنند. ارائه کننده این مدل بیان می‌کند که این 4 میلیارد انسان می‌توانند موتور اقتصاد و تجارت جهانی باشند. این جمعیت منبع بسیار مناسبی برای خلاقیت، کارآفرینی و مصرف محسوب می‌شوند و می‌توانند در این عرصه بسیار موفق عمل کنند. بر همین اساس، پراهالد اینگونه بیان می‌کند که این افراد در کنار آنکه منبع خوبی برای تولید ثروت هستند، می‌توانند بازار خوبی نیز برای محصولات باشند. او در همین راستا بازیگران مختلفی را که می‌توانند به کمک کاهش فقر بیایند معرفی می‌کند و راهکارهایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند هم فقر را ریشه‌کن کند و هم آنکه منافع گروه‌های مختلف در آن دیده شده است.با الهام از این مدل می‌توانید ایده‌های جدیدی برای کسب‌وکار شرکت خود فراهم کنید.12 اصل قاعده هرم : 1- تمرکز بر روی قیمت عملکرد2- راه حل های ترکیبی 3 – عملیات مقیاس پذیر و حمل و نقل سراسر کشور 4- کاهش شدت منابع 5- طراحی محدد محصول رادیکال از آغاز6 – ایجاد زیر ساخت ها 7 – کار خدمات 8 – آموزش استفاده از محصول به مشتریان9 – محصولات باید در مجیط های خصمانه کارکنند 10 – روابط کاربری سازگار به پایگاه های مصرف کننده ناهمگین11 – طراحی روش های توزیع 12 – تمرکز بر معماری گسترده

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطسود هر سهم Earnings Per Share EPS سود ظاهری Pro Forma Earnings مزایاعمومیت مدل برای بسیاری از شرکت‌ها و کشورهاسهولت و سادگی استفاده از مدل تعداد زیاد افراد در قاعده هرم فرصت‌های بی‌نهایتی را فراهم می‌آورد که هوشمندی صاحبان کسب‌وکار می‌تواند در فضایی که رقابت کمتری وجود دارد و حتی در مواردی با پشتیبانی دولت‌ها و سازمان‌های خیریه از این بازار، کسب درآمد کنند. فقرا سربار جامعه نیستند بلکه یک بازار بالقوه از مصرف‌کنندگان هستند. آنها از تکنولوژی‌های تازه استقبال می‌کنند به شرط آنکه این تکنولوژی‌ها برای آنها طعمی محلی و دوستانه داشته باشد و با ذائقه آنها سازگار باشد. به جای تطبیق این قشر با مدل‌های قدیمی کسب‌وکار مدل‌های تازه را توسعه دهید و به جای هزینه‌های زیاد بر نوآوری تکیه کنیدکاربردهابهبود کسب‌وکار از وجوه مختلفبهبود اکوسیستم کارآفرینی برای افراد پایین هرممیکرو کردیتمحصولات بازار خاصمشارکت های کسب و کار و جامعهمعایبدر بسیاری از موارد موضوع نوآوری که در این قاعده از اهمیت بالایی برخوردار است به عنوان هدف مطالعات موردی در نظر گرفته نمی شود، بنابراین اطلاعات مورد نظر نیز به انداره ی کافی واضح نمی باشد.عدم دسترسی به اطلاعات دقیق به دلیل عدم همکاری و یا مشکل بودن دسترسی به نقاطی که افراد فقیر زندگی می کنند.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان