علوم مهندسی معماری و عمران

قالب بندی ساختمان

ghaleb-bandi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قالب بندی ساختمان”

قالب بندی ساختمان

اسلاید 1: قالب بندیاستاد راهنما:مهندس مسیب زادهتهیه کننده:یاسر ابراهیمی

اسلاید 2: تعریف قالب بندی قالب بندی مجموعه ای است برای در بر گرفتن بتون و حفظ آن تا زمان سخت شدن و رسیدن به مقاومت کافی که شامل: رویه، بدنه، پشت بندها، حایل ها و چپ و راست ها ، میله های تنظیم و نظایر آن.داربست سازه ای موقت است که برای نگه داری قالب بندی ، سکوهای کار و تحمل بارهای هنگام اجرا بر پا می شودو شامل: شمع، پایه های قائم، صفحات افقی، بادبندها و زیرسری ها و همانند آن است.

اسلاید 3: قالب بندی یکی از قسمتهای اجرایی بسیار دشوار و پر هزینه در سازمان های بتون آرمه است. اغلب پیمان کاران ساختمان ادعا می کنند که هزینه ی قالب بندی همیشه با قیمت های مصوب سازمان برنامه مطابقت نداشته باعث ضررو زیان پیمان کار می شود و به طور کلی می توان گفت که حدود 35% تا 60% مخارج هر اسکلت بتونی به قالب بندی اختصاص دارد.

اسلاید 4: هدف از قالب بندی هدف از قالب بندی شکل دادن بتون خمیری به ابعاد و حجم دل خواه است به دیگر سخن قالب بندی سبب می شود بتون خمیری به شکل دل خواه در آید.

اسلاید 5: قالب‌بندی :در ساختمانها و ابنیه بتنی قالبها، كه در حقیقت ظروف موقتی با شكل و فرم مورد نظر برای نگهداری میل‌گردها (آرماتور) و بتن خیس تازه هستند، نقش مهمی به عهده دارند. قالب‌بندی قسمت عمده‌ای از مخارج ساخت و اجرای اسكلت‌های بتنی و اجزای بتنی ساختمان را به خود اختصاص می‌دهد.

اسلاید 6: استفاده از قالبهای پیش ساخته:مرسوم ترین نوع این قالبها، قالبهای فلزی ، چوبی وفیبری می باشند.الف) قالبهای چوبی:این قالبها به صورت الوار عرضه می شوند که دارای پهنای (10تا30) سانتیمتروضخامت (5/2تا3) و در طولها تا (4) متر ارائه می شوندجنس چوب مصرفی از درختان سوزنی برگ نظیر کاج وسرو هستند که از نظر جنس نرم ودارای صمغ زیاد وبوی تندی میباشند. قالبهای چوبی دارای مقاومت مناسب-سبک- عایق حرارت- کم هزینه- قابلیت استفاده مجددوقابلیت اتصال وطویل شدن می باشند.

اسلاید 7: عمل کردهای قالب الف- قالب باید بتون را در شکل مورد نظر در محدوده ی رواداری های مجاز نگاه دارد، هم چنین به سطح آن نمای دل خواه بدهد و وزن بتون را تا زمان سخت شدن و کسب مقاومت کافی تحمل کند.ب- قالب باید بتون را در مقابل صدمات مکانیکی حفظ کرده از کم شدن رطوبت بتون و نشست شیره ی آن جلوگیری کند و عایقی مناسب در برابر سرما و گرمای محیط باشد، هم چنین اجزای داخل بتون را در محل مورد نظر نگاه داشته در برابر نیروهای ناشی از لرزندان و مرتعش ساختن بتون مقاومت کند و بدون آسیب رسیدن به بتون، از آن جداشود.

اسلاید 8: قالبهای فلزی:قالب بندی فلزی بهترین نوع قالب بندی می باشد. البته نکات و پیش­بینی­های لازم برای استفاده از قالب فلزی از جمله، اضافه خاکبرداری برای بستن قالب، پر کردن پشت پی بعد از باز کردن قالب با پرکننده­های مناسب و دسترسی کم به قالب فلزی باعث می­شود که استفاده از قالب فلزی در شهر استقبال چندانی نداشته باشد.این گونه قالبها از آهن یا آلومینیوم ساخته می شوند قالبهای آلومینیومی از نظر وزن سبک ومقاوم در مقابل زنگ زدگی ودارای قابلیت شکل پذیری مناسبی می باشند. در صورتی که قالبهای آهنی را بایستی  بعد از کار پرداخت نموده ودر مقابل زنگ زدگی محافظت نمود ودر جای خشک نگهداری نمود .قالبهای فلزی دارای عمر طولانی هستند از این رو هزینه اولیه بالای آنها قابل توجیه میباشد. این گونه قالبها در کارهای بزرگ کاملا به صرفه می باشند. ضمنا استفاده از اینگونه قالبها در جاییکه نیاز به مقاومت بیشتر قالب باشد، استفاده می شود.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید