علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزار های کامپیوتری

ghanone_hemayat_az_hoghoghe_padid_avarandegane_narm_afzarhaye_computeri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزار های کامپیوتری”

قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزار های کامپیوتری

اسلاید 1: قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزار های کامپیوتریمواد قانون مصوبه 1379آیین نامه اجرایی مربوط به ماده 2 مصوب 1383تهیه و تنظیم: نیما شفیعیاستاد راهنما: استاد برادران هاشمی

اسلاید 2: تاریخچهقانون ثبت علایم و اختراعات در سال 1310پیوستن به کنوانسیون پاریس 1335قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان 1348تکمیل آن در ارتباط با آثار صوتی و ترجمه در سال 1352سرانجام تصویب قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزار های کامپیوتری 15/8/1379

اسلاید 3: ماده 1: حق نشر عرضه اجرا و حق بهره برداری مادی و معنوی نرم افزار رایانه ای متعلق به پدید آورنده آن است. مدت حقوق مادی 30 سال پس از تاریخ پدید آوردن نرم افزار است.آیین نامه: محل تولید نرم افزار و پدید آورنده آن باید ایرانی باشند. ماده 2:در صورت وجود علایم ثبت اختراع نرم افزار می تواند . به عنوان اختراع شناخته شود.چماده 3:نام عنوان و نشانه نرم افزار مورد حمایت است(ماده 13 قانون بالا)

اسلاید 4: مواد مربوط به استفاده از نرم افزار های دیگر:ماده 4: حقوق ناشی از آن بخش از نرم افزار که به واسطه نرم افزار های دیگر می باشد متعلق به دارنده حقوق نرم افزار های واسط نیست.ماده 5:پدید آوردن نرم افزار های مکمل و سازگار با دیگر نرم افزارها با رعایت حقوق مادی نرم افزارهای اولیه مجاز است.

اسلاید 5: ماده 6:پدید آوردن نرم افزار ممکن است ناشی از استخدام یا قرارداد باشد. در این صورت:الف) باید نام پدید آورنده توسط مراجع ثبت در این قانون به منظور صدور گواهی ثبت اعلام شود.ب) اگر هدف از استخدام یا قرارداد پدید آوردن نرم افزار مورد نظر باشد. حقوق مادی و حق تغییر و توسعه نرم افزار متعلق به استخدام کننده یا کارفرما است. مگر آن که در قرار داد به صورت دیگری پیش بینی شده باشد.

اسلاید 6: ماده 7: تهیه نسخه پشتیبان و همچنین تکثیر نرم افزاری که به طریق مجاز برای استفاده شخصی تهیه شده است چنانچه به طور همزمان مورد استفاده قرار نگیرد بلا مانع است.ماده 8:ثبت نرم افزار در مواد 1و2 تایید در شورای علی انفرماتیکثبت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا مرجع رسمی ثبت شرکت ها!

اسلاید 7: ماده 9: دعوای نقض حقوق پس از صدور تاییدیه فنی در مورد اختراع علاوه بر تاییدیه مذکور تقاضای ثبت نیز به مرجع مذکور باید ارایه شود. ماده 10: در مورد ثبت اختراع نرم افزاری کمیته ای در شورای عالی انفورماتیک.اعضای آن :نماینده شورای عالی انفورماتیکنماینده سازمان ثبت اسنادکارشناس حقوقی معرفی شده توسط ثبت

اسلاید 8: ماده 11: ممنوعیت تاییدیه در موارد زیر:خلاف اخلاق اسلامی و عفت عمومیبر ضرر سلامت وشخصیت کودکان و نوجوانانماده 12: تشکیل صنف رایانه ای تخلفات بر اساس لایحه امور صنفی مصوب 13/4/1359ماده 13:هر کس حقوق مورد حمایت این قانون را نقض کند .علاوه بر جبران خسارت به حبس از 91 روز تا شش ماه و جزای نقدی از ده میلیون تا پنجاه میلیون ریال محکوم می شود.

اسلاید 9: ماده 14- شاكي خصوصي مي توان تقاضا كند مفاد حكم دادگاه در يكي از روزنامه ها با انتخاب و هزينه او آگهي شود ماده 15- رسيدگي جرم مذكور در ماده (13) با شكايـت شاكي خصوصي آغاز و با گذشت او موقوف مي شود. ماده 16- حقوق مذكور در ماده (1) در صورتي مورد حمايت اين قانون خواهد بود كه موضوع براي نخستين بار در ايران توليد و توزيع شده باشد.

اسلاید 10: ماده 17- آيين نامه اجرايي اين قانون شامل: چگونگي صدور گواهي ثبت و تأييديه فني هزينه هاي مربوط همچنين نحوه تشكيل نظام صنفي رايانه ايقانون فوق مشتمل بر هفده ماده و يك تبصره در جلسه علني ه مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 10/10/1379 به تأييد شوراي نگهبان رسيده است.

اسلاید 11: جمع بندیبا تشکر

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید