مدیریت و رهبری

قانون نانوشته Unspoken rule

صفحه 1:
۳ ‏قانون رن‎ Unspoken rule ۱۸۵۲ Is

صفحه 2:

صفحه 3:
قوانین ناگفته موی ‎satan ees U9 oly on aaa ot‏ 5 بان با وت نشده است. آنها معمولا در فرمت ناگفته و نانوشته وجود دارد چرا که آنها بخشی از بحث منطقى ویا دوره ای از عمل که توسط مقروضات ضمنی شکل گرفته می باشد. مثال های درگیر قوانین ناگفته شامل سلسله مراتب نانوشته و غیر رسمی سازمانی. فرهنگ سازمانی, و هنجارهای رفتاری قابل قبول حاکم بر تعاملات بین اعضای سازمان می باشد. به عنوان مثال, از کاپیتان یک کشتی همیشه انتظار می رود که آخرین فردی باشد که در یک فاجعه آنجا را تخلیه می کند و يا آنگونه که وینس والدرون نوشت: "یک حیوان خانگی, هنگامی که نامدار شد. قوزا یک عضو جدایی ناپذیر از خانواده می نشود. ‎ee eee‏ < وچ ارتند از : ‏* ایمنی کارکنان به عنوان اولوبت نخست مطرح میگردد. در حالی که بنظر میرسد برنامه و بودجه ‏جهت دریافت بیشتر آن تاکید دارد. ‏* احترام به عنوان اززش اصلی سازمانی دکرٍ ‎soa‏ با اين حال تحمل آشکار برای چوک ها و ‏نظرات که تحقیر و متزلزل کننده است. ‏* درنظر گرفتن خانواده برای استخدام ها که به آنهاابتدا گفته میشود. ‏مدیران به‌منظور اطمینان یافتن از آمادگی و موجود در سازمان‌ها را كه به شرح زیر است. آموزش دهند:

صفحه 4:
‎Vs‏ مدیریت سازمان ‏موفقیت سازمان مستلزم درک عمیقی از نحوه عملکردهای سازمان ازجمله جایگاه سیاسی, ا و ار وا از مس اس در رل دی برد است که در نحوه و چگونگی ااا ۳ تاثیرگذار خواهد بود. کارمندان باید از دلیل استخدام و چایگاه خود در سازمان آگاهی داشته باشند. بسیاری از کارمندان بدون درک از دلیل وجودی خود در سازمان و تتها به‌دلیل استخدام و ‎ai‏ به‌دلیل توانایی در انجام وظایف, در سازمان مشغول به فعالیت هستند. مدیران لایق در مدیریت و شناخت سازمان به کارمندان کمک شایانی می‌کنند. این وظیفه کارمندان است تا همواره برای رسیدن به اهداف سازمان تلاش کنند و همچنین به اندازه‌ای در مدیریت کارآزموده شوند تا با پیش‌بینی فراز و نشیب‌های موجود. از زمان رسیدگی به مسائل اطلاع داشته باشند و همچنین بدانند که مسائل جاری, سازمان را به چه سمت و سویی هدایت می‌کند. مدیران هرگز تباید دست از مدیریت سازمان بردارتد و نحوه عالی مدیریت را به خوبی فرابگیرند تا ازعهده پیش‌بینی مشکلات احتمالی و یافتن راه‌حل و رسیدگی به مشکلات فعلی برآیند. هیچ شخص دیگری به جز مدبر, مسوول موفقیت حرفه‌ای سازمان تیست؛ بنابراین باید مانب را به درک پیرامون خود اختصاص دهند تا بتوانند سازمان را به طرز شایسته‌ای مدیریت ‎ ‎ ‎ ‏۲ ایجاد روابط ناثبرگذار روابط برقیار شده در درون سازمان, مطمئنا بر آینده حرفه‌ای مدیران تاثیر خواهد گذاشت. کارمندان باید با افراد قابل اعتمادي ارنباط برقرار کنند که موجب ترفیع توانایی‌ها و سوق دادن أنها نه سوى موفقیت می‌شوند. چگونگی شکل‌گیری روابط کارمندان, طی زمان, در محل کار موجب شهرت مدیران خواهد شد که در غیر این صورت. مشکلات و دردسرهایی پیش خواهد آمد. بسیاری از مدیران, کارمندان را به برقراری روابط در داخل و خارج از محل کار نشویق می‌کنند که هدف از این کار. افزایش قدرت نفوذ کارمندان است که مستلزم صراحت و روشنی مدیران درباره اهداف و مقاصد در کار می‌شود. هیچ دلیلی وجود ندارد تا برای رابطه‌ای که منافع متقابل به همراه ندارد, زمان و انرژی صرف کرد. مسلما مدیران می‌توانند دوستان و آشنایانی داشته باشند اما اگر هدف, پیشبرد زندگی حرفه‌ای و ارتفای تاثیر کارآیی باشد. باید افرادی را برای دوستی انتخاب کنند که بتوانندآنها را در انجامٌ برنامه‌ها و کارهای مورد نیاز جهت دستیابی به اهداف, حمایت کنند. اطرافیان تاثیر بسزایی در موفقیت اشخاص دارند. آیا می‌توانید پنج نفر از همکاران در محل کار که حامی و مشوق موفقیت ‎(oe‏ نا ری بش یار وی تب آنها دارید؟

صفحه 5:
۴ چگونگی انجام کار مدیران علاومبر آموزش نحوه انجام کارها و مسوولیت ها, موجب وسعت دید و درک بیشتر کارمندان از انتظارات روسا می‌شوند و در ضمن به کسب موفقیت‌های بیشتر کازمندان کمک" می‌کنند. زمانی که کارمتدان از کارآیی خود در قسمت‌های مختلف اطلاع داشته باشند با پذیرفتن مسوولیت‌های بیشتر در چهت بهیود مجموعه سالمترء جدی‌تر لاش می‌کنند. پسیاری از مدیران ترجیح مي‌دهند تا اطلاعات درباره کل سازمان و نحوه عملکرد آن را در اختیار کارمندان نگذارند و تنها به آموزش بخشی از کار که جزو شرح وظایف آنها است, بپردازند. اتخاد این رویکرد با وجود قابل درک بودن, نتایج منفی به دنبال خواهد داشت, به‌ویژه هنگامی که برای پست مدیریت به‌دلیل ترفیع یا تعویض, جایگزین مناسبی که از عهده مدیریت بر آید. وجود نداشته باشد. مدیر کاردان: دند و قدرت وسیعی پست یه مسوولیت‌های ضروری خود دارد: یتابراین کارمندان را در معرض نحوه عملکرد کل سازمان قرار می‌دهد و آنها را به گونه‌ای آماده می‌کند تا در آینده از عهده انجام اکثر مسوولیت‌های مدیریت برآیند. ر۴ تفکر مستقل: دلیل اینکه کارمندان نمی‌توانتد بدون حضور مدیر, به فعالیت و کار خود ادامه دهند مطمئنا کوتاهی مدیران و رفتار غیرمسوولانهآنها در قبال کارمندان است که در نهایت سازمان را هم در معرض خطر قرار می‌دهند. مدیران هرگز متوجه تمام استعدادهای کارمندان نمی‌شوند مگر اینکه از نحوه تفکر, عملکرد و نظرات آنها اطلاع پیدا کنند. شکست در کار نه تنها مخرب نیست بلکه بستری برای رشد و پیشرفت محسوب می‌شود. مذیران باید کارمندان را به در میان گذاشتن نظرات, ایده‌ها و آرمان‌های خود تشویق کنند و به هیچ وجه از عواقب کار یا به وجود آمدن هرج و مرج در سازمان واهمای ‎Ata AERIS‏ همجنين به كارمدران لموريل دهتد كه ‎ge‏ توان با پذیرفتن افکار متفاوت در کار پیشرفت کرد. مدیرانی که دارای تفکر مستقل هستند با اطمینان خاطر از عهده مدیریت بر می‌آیند. ریسک و خطرات معقول را به جان می‌خرند و تصمیمات صحیحی اتخاذ مىكنتد و از اين طريق: مدير جسارت لازم جهت توسعه نام تجاری شخصی را به دست می‌آورد.

صفحه 6:
ره شناخته شدن مدیران با آموزش موارد فوق, به شکوفایی کارمندان کمک می‌کنند. زمانی که مدیران شرایطی را فراهم می‌وزند نا استعدادهاى كارسدان شكوفا شود و ثواناين هايشان موردتوجد قرار گرد احتمال دیده شدن کارمندان افزایش خواهد یافت. در صورتی که مدیران ماع بروز توتیی‌های رای كل اا ان ‎aT els Suc Gas ee‏ كاركتان را تشويق كتند كا علاومير داشتن تمركز به‌منظور ترفی در كارء تلاش‌های دیگزان را هم مورد توچه قرار دهند. زمانی که كارمندان از طريق اتخاذ روشهاى معنادار و هدفمند در نتيجه كار و اطرافيان خود تاثير م ىكذارند. در نهايت مورد توجه قرار خواهند كرفت, اما أكر تنها يه فكر منافع و ترفيع خود باشند و جنين تقكرى را به عنوان استراتزى در كار انتخاب كنند. موفقيتى کوتاه‌مدت ونه دائمى تصييشان خواهد شد. تقاوت موفقيت كوتاءمدت و بلندمدت افراذ به ارزش آنها در کار بستگی دارد. تمرکز بر منافع شخصی باعت شناخته شدن تخواهد شد, فقط سرعت روند کار را کاهش خواهد داد. مدیران دقیقا مانند آموزگاران که مسووليت کنترل کلاس را به عهده دارند بايد در محل كار مه کارمندان در زمین‌های گوناگون آ آموزش دهد مدیریت ‎abe a‏ أمورش نجوه مديريت به ديكرآن ست و به هيج وجه تهايد از انجام اين كار ترسى به ذل راه داد» أمورش فرد ددكر که تون مستقل فكر ‎af‏ شام شود يا حتى وطيقه مدير را اتجام دهد ب ‎pete‏ ونكى جايكزينى مديريت نيست يلكه به اين معنا است كه مديرء زميته را ‎alain‏ پتشترفت عود فراهم کرده و همچنیی به صکرفانی اسععطد کارمتدان کمک من گنه

صفحه 7:
> خارج از حدود اختیارات قانونی ‎Ultra Vires‏ Covert Leadership Mintzberg ula: sya) > در محل کار, قوانین ناگفته می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی رضایت شغلی, فرصت های پیشرفت و مسیر حرفه داشته باشد. مدیران به منظور اطمینان یافتن از آمادگی کارمندان جهت کسب موفقیت, باید قوانین نانوشته موجود در سازمان‌ها را آموزش دهند

صفحه 8:
مان 3 a LONI

صفحه 9:

رایگان