مدیریت و رهبری

قدرت خبرگی (رهبری پیشتاز) Winning Expert Power

صفحه 1:
قدرت خبرگی (رهبری پیشتاز) Winning Expert Power © ۱۸۵۵5

صفحه 2:

صفحه 3:
منابع قدرت متعددی وجود دارد که رهبران می‌توانند آنها را یه کار گرفته و استفاده کنند.این نیروها شامل موارد پیچیده مختلفی مثل قدرت حاصل از جایگاه. قدرت تشویق کردن و جایزه دادن, قدرت تنبیه و قدرت کنترل داده‌ها می‌شود. هرچند استفاده از اين قدرتهاء قوتهایی را بیای رهبیان ایجاد می‌کند اما باعث خواهد شد افراد در موقعیت تامطلوب و موضع ضعف قرار بگیرتد و ممکن است باعث شود رهبرانی که از این منابع قدرت استفاده می‌کنتد مستبد و دور از دسترس به نظر برسند. علاوه بر این. جامعه در 50 سال گذشته تغییرات جدی کرده است. شهروندان به صورت فردی قوی‌تر شده‌اند و کارمتدان قابلیت بیشتری برای تغیبر شغل دارند. افراد کمی از اعمال قدرت مدیران بر روی خويش رايت دارند و اغلب افراد سعى مىكنند با روش -هاى مختلف اين نوع قدرت را كاهش دهند و از بین ببرند. با این تفاسیر سه نوع قدرت مثبت وجود دارد که رهیران کارآمد از آنها استفاده می‌کنند و آنها عبارتند از: نیروی کاریزماء قدرت تخصص و قدرت مرجعیت. تحوه استفاده از ابزار قدرت تخصص برای رهبران بسیار ضروری است چرا که به عنوان رهبر یک تیم. افراد تیم شما برای جهت‌گیری و هدایت به شما نگاه می‌کنند. اعضای تیم نیاز دارند تا بتوانند قابلیت-های شما را برای نشان دادن جهت درست, شنیدن راهنمایی‌های ارزشمند و دستیایی به نتایج مطلوب باور کرده و به آن اتکا کنند. اگر افراد گروه شما, شما را یک متخصص خبره بدانند. هنگامی که سعی در قانع کردن آنها برای موضوعی دارید یا هنگامی که از آنها می‌خواهید تلاش بیشتری به خرج دهند. اقبال و پذیرش بیشتری نسبت به شما خواهند داشت. لذا هنگامی که آنها شما را یک متخصص بدانند شما راه ساده‌تری برای ایجاد انگیزه در آنها خواهید داشت. *اگر اعضای تیم به تخصص شما احترام بگذارند و آن را قبول داشته باشند, آنها برای نشان دادن روش اثیبخش کار كردن به شما اعتماد خواهند كرد. ‏ . ۳ *اكر اعضاى تيم قضاوت شما را قبول داشته باشند. آنها در استفاده شما از کار و تلاش آنها در مسیری که شما تعبین می‌کنید اطمینان و اعتماد خواهند کرد و تمام تلاش خود را صرف آن خواهند نمود »اگر آنها تخصص شما را ببینند. آنها باور خواند کرد که شما خبرگی لازم برای هدلیت آنها به سمت اهداف واقعا ارزشمند را داريد. 9 از همه این موارد می‌توان فهمید که اگر تیمتان شما را یک متخصص بدانند. ایچاد انگیزه در آنها برای تولید بهترین عملکرد ممکن برای شما بسیار ساده‌تر خواهد بود.

صفحه 4:
حال شما چگونه می‌توانید اين قدرت تخصص را ایجاد کنید؟ *بدست آوردن تخصص: اولین گام که بسیار مهم است (اگر زمان داشته باشید), کسب مهارت و تخصص است. آگر شما از ازارهایی مانندازازهای جمع‌وری اطلاعات استفاده می‌کنيد, موقعتهیی را كه بنشال اين داشته‌اید و تجربیاتی را که کسب کرده‌اید. داشته‌های ارزشمندی برای پیروزی در اين مسیر است. توجه کنید که فقط متخصص بودن کافی نیست. تخصص برای اینکه افراد شما را به عنوان یک خبره بدانند و روی شما به عنوان یک ‎gute‏ معتبر و راهنمای مناسب حساب کنند. شرط لازم است. گری یوکل در کتاب رهبری در سازمانها جزییات بیشتری را در مورد قدمهای لازم برای ایجاد قدرت تخصص اراثه کرده است. اين قدمها عبارتند از: تصویری از تخصص خود در مجموعه ایجاد کنید: از آنجا که خبرگی در بسیاری از حوزه‌ها به تحصیلات و تجارب افراد شناخته می‌شود. رهبران باید (به صورت ماهرانه‌ای) از اینکه زیردستان, همتایان و مدیران بالادست از تحصیلات رسمی, تجربیات کاری مرتبط و سوابق اجرایی قابل توجه آنها اطلاع دارند. اطمیتان حاصل کنند. یکی از روشهای رایج برای انجام این کار گذاشتن مدارک تحصیلی, گواهیناه‌هاء جولیز و سایر مدارک و مستندات مربوط به تجارب در جایی متأسب در دفتر کار است. ينابر اين مناسب است بعد از تلاش فراوانی که برای کسب دانش انجام می‌دهید مدرک معتبر مربوط به آن را نیز دریافت کنید. تاکتیک ماهرانه دیگر ارجاع دادن به برخی از سوایق و تحصیلات قبلی در صحبت-‌ها و موقعیتهای مناسب است. (مثلا گفتن ایتکه: وقتی من در جنرال آلکتریک مهندس ارشد بودم با مشکل مشابهی مواجه شدیم.) مراقب باشید که اين موضوع به راحتی ممکن است افراطی شده و اثر منفی ایجاد کند. از اعتبار خود مراقبت نمایید: بعد از اينکه برای خود تصویر معتبری از یک متخصص ایجاد کردید. بايد از اين تصویر با دقت مراقیت کنید. از اظهار نظرهای سرسری در موزد موضوعانی که اطلاعات کمی در مورد آنها داريد اجتناب كنيد و در بروزههايى كه اميد كمى به موفقیت آنها هست مشارکت تکنید.

صفحه 5:
در بحرانها با اطمینان و قاطعانه عمل کنید. زیردستان و کارمندان در بحرانها و موقعیتهای حساس رهبر مسئولیت‌پذیری که به نظر می‌رسد میداند چگونه گروه را در مواجهه به مسائل هدایت کند. را ترجيح می‌دهند. در چنین موقعیتهایی نیروهای شما از رهیری شرکت که دانش تخصصی داشته باشد اعتماد به نقس کسب می‌کنند. در مقابل اگر شما در مورد مقابله با بحران اطمینان نداشته باشید و سردرگم به نظر پرسید نفوذ خود را بین اعضای تیمتان از دست خواهید داد. اطلاعاتتان را به‌روز نگه دارید: اعمال قدرت تخصص و خبرگی حاصل اقناع منطقی افراد و بروز تخصص و خبرگی از شما اتفاق می‌افتد. اقناع منطقی افراد حاصل این است که آنها شواهد و داده‌های به روزی را از شما مشاهده کنند. بنابر ین ضروری است که شما به خوبی از توسعه و رشد در تیم خود, سازمان خود و محیط بیرون اطلاع داشته باشید. علایق اعضای تیم خود را شناسایی کنید: به نظر نمی‌رسد اقناع منظقی افراد یک مسیر یک طرفه از سمت رهیر تیم به طرف کارکنان و اعضای آن باشد. با دقت به علايق و دغدغه‌های اعضای تیم خود گوش دهید و مطمئن شوید که به آن رسیدگی کردهاید. از تهدید عزیت ‎ee‏ رد جلوگیری کنید: قدرت خبرگی مبتنی بر تفاوت سطح دانش و تخصصر رهیر تیم با سایر اعضا است. متاسفانه اگر مراقب نحوه اعمال قدریت خبرگی نباشید مشکلات بسیار شایعی از اين اختلاف سطح بروز خواهد کرد. 1 اگر اين فاصله عمیق و معنادار باشد اعضای تیم از اين فاصله نامطلوب زده میشوند. آنها به سیعت از رفتارهای مدیرمأبانه بالادستی‌های خود و خودنمایی مغرورانه آنها به خاطر تخصص بیشتر, ناراحت می‌شوند. برخی مدیران در مسیر استدلال در مورد خواسته‌های خود. سخنرانی محبت‌آمیز و دوستانه‌ای برای اعضای تیم انجام می‌دهند و طی ‎ul‏ این تصویر را منتقل می‌نمایند که برخی از دیگر اعضای نادان تیم در مقابل خواسته مورد نظر بوک بی‌گیرتو؟

صفحه 6:
Emotional Intelligence wilur ‏ابزارهای مرتبط )> هوش‎ Visionary Capacity Framework ‏جارجوب ظرفيت نظرى‎ < Mentoring: An Essential Leadership so, ‏مشاوزه: مهارتی لازم در‎ > ‎yw‏ ار ‎J‏ ‎SS rd)‏ ‏نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک ‏اربردها منابع قدرت متعددی وجود دارد که رهبران می‌توانند آنها را به کار گرفته و استفاده کنند. ‏سه نوع قدرت مثبت وجود دارد که رهبران کارآمد از آنها استفاده می‌کنند و آنها | عبارتنداز: نیروی کاریزما, قدرت تخصص و قدرت مرجعیت. ‎ ‎ ‎

صفحه 7:

صفحه 8:
براى كسب اطلاعات بيشتر به وب‌سایت ۷۱0۲۵۵۱5۰۱۳ مراجعه ۱۳۵۵5

رایگان