ghazaa-va-ghadar-elaahi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۱۷ اسلاید پاورپوینت با موضوع قضا و قدر الهی زیبا و شکیل، دارای تصاویر مرتبط مطالب کامل و آماده ارائه سرفصل مطالب: تعریف، اقسام قضاوقدر، قضاوقدر تشریعی، قضاوقدر تکوینی، قضاوقدر و اختیار انسان،قضا و قدرعلمی و عینی، قضاو قدر در قرآن و روایات، فواید اعتقاد به قضا وقدر، قضا و قدر و اجل انسانها، دعا قضای الهی را برمیگرداند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1486 بازدید, 8 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قضا و قدر الهی”

قضا و قدر الهی

اسلاید 1: موضوع ارائه: قضا و قدر الهیارائه دهنده : استاد مربوطه : زمستان98

اسلاید 2: تعریف1اصل بحث قضا و قدر، یک آموزۀ دینی است. قضا و قدر یعنی دخالت خدا در جهان و انکار قضا و قدر انکار سلطنت خداوند است.قدر به معنای مشخص کردن اندازۀ یک شیء از حیث طول، عرض، رزق و روزی، فناء، بقاء و … است. قضا به معنای حکم است و قضا پس از قدر است. قضایعنی حکم و قطع و حتمیت. در نظام آفرینش، ‌موجودات مادی از چندین راه ممکن است به وجود بیایند، (مثلاً اگر به خانه شما از چند کوچه راه باشد، ورود به خانه شما از چند راه ممکن است). حال اگر از میان چندین راه ممکن، علل و اسباب پیدایش یکی از آن‌ها فراهم شد و تنها همان یکی تحقق یافت، این مرحله از تحقق را قضا می نامند.

اسلاید 3: 2قدریعنی اندازه و اندازه گیری و تعیین حدّ و حدود چیزی و در اصطلاح به این معنا است که خداوند برای هر چیزی اندازه ای قرار داده و آن را بر اساس اندازه گیری و محاسبه و سنجش آفریده است. خداوند در قرآن می فرماید: إنّا کلّ شی خلقناه بقدر؛ ما هر چیزی را به اندازه خلق کردیم (برای هر چیز اندازه ای قرار دادیم).

اسلاید 4: می‌‌توان قضا و قدر را در یک تقسیم به تکوینی و تشریعی تقسیم کرد، یعنی قدر را به قدر تشریعی و قدر تکوینی و قضا را هم به قضای تشریعی و قضای تکوینی تقسیم کنیم.3اقسام قضا و قدر

اسلاید 5: قدر و قضای تشریعی یعنی این که افعال از نظر شرعی واجب و حرام و مستحب و مکروه و مباح دارند و ثواب و عقابهای آن هم مشخص است. این مسأله مشکلی ندارد و همه قبول دارند. در روایت نیز این مسأله را توضیح داده‌ا‌ند. مثلاً شخصی از امیرالمؤمنین (ع‌) در مورد قضا و قدر پرسید. حضرت فرمودند: در جای دیگر هست که امام رضا (ع‌) در تفسیر قضا فرمودند:4قضا و قدر تشریعی﴿الْأَمْرُ بِالطَّاعَهِ وَ النَّهْیُ عَنِ الْمَعْصِیَه… الْوَعْدُ وَ الْوَعِیدُ وَ التَّرْغِیبُ‏ وَ التَّرْهِیب‏﴾ قضا و قدر یعنی امر به طاعت و نهی از معصیت …. و یعنی وعده‌های الهی دربارۀ ثواب و عقاب و تشویقها و هشدارها. بحار الأنوار، ج ‏5، ص 96.﴿الْحُکْمُ‏ عَلَیْهِمْ‏ بِمَا یَسْتَحِقُّونَهُ‏ عَلَى‏ أَفْعَالِهِمْ‏ مِنَ الثَّوَابِ وَ الْعِقَابِ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَه﴾ قضا یعنی حکم کردن خداوند بر بندگان به آنچه که مستحق آن هستند از ثواب وعقاب در دنیا و آخرت، دربرابر آنچه انجام می‌‌دهند. بحار الأنوار، ج ‏5، ص 12.

اسلاید 6: 6

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید