پزشکی و سلامت آناتومی و فیزیولوژی

قلب و ساختار و عملکرد آن

ghalb-va-sakhtaar-va-amalkard-aan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قلب و ساختار و عملکرد آن”

قلب و ساختار و عملکرد آن

اسلاید 1: عملکرد جالب قلب انسان

اسلاید 2: قلب:قلب با کمک ساختارهایی مانند بطن، دهلیز و دریچه ها خون را در بدن پمپ می کند. ساختار قلب به چهار حفره تقسیم شده که از دو دهلیز و دو بطن تشکیل شده است. دهلیز ها خون بخشی از قلب هستند که خون را دریافت می کنند، در حالی که بطن ها وظیفه پمپ خون را برعهده دارند.دهلیز راست خون را از سینوس کرونر، سیاهرگ های زبرین و زیرین دریافت می کند. سپس خون به بطن راست وارد می شود و از طریق آن به ریه ها پمپ می شود. ریه ها به خون اکسیژن لازم را می دهند و آن را به دهلیز چپ می فرستند. خون از دهلیز چپ به بطن چپ از طریق دریچه میترال ( دولختی) حرکت می کند. سپس، خون از بطن چپ به آئورت پمپ می شود که خون را به اندام ها و ماهیچه های بدن می فرستد.

اسلاید 3: لایه های ساختار قلبقلب از سه لایه تشکیل شده است: اپیکارد، میوکارد و غدد درون ریز. دیواره داخلی قلب توسط غدد درون ریز اندود شده است. میوکارد از سلول های عضله قلب تشکیل شده است که لایه میانی و بخش عمده دیواره قلب را تشکیل می دهند. لایه بیرونی سلول ها اپیکارد نامیده می شوند که لایه دوم آن یک ساختار لایه ای غشایی (پریکارد) است که قلب را احاطه کرده و از آن محافظت می کند. فضای کافی برای پمپاژ شدید را فراهم می کند، اما قلب را در جای خود نگه می دارد و باعث کاهش اصطکاک بین قلب و سایر ساختارها می شود.

اسلاید 4: تپش قلب:این عضو مهم، عضله ای قدرتمند است که بدون وقفه‌ در طول شبانه‌ روز، کار خود را بدون هیچ نقصی انجام می‌دهد. به طور متوسط قلب هر انسان ۱۱۵ هزار بار در طول روز به تپش میفتد. یک سیکل قلبی که شامل انقباض و پمپاژ خون و سپس آرام شدن ماهیچه بوده و ما به آن ضربان قلب می گوییم، ۰٫۸ ثانیه طول می کشد. قلب انسان قادر است در خارج از بدن نیز به تپش ادامه دهد. این اتفاق به دلیل وجود سیستم الکتریکی است که موجب می شود تا مدتی پس از قطع عضو این روند فیزیولوژیکی ادامه پیدا ‌کند. قلب یک عضو کاملا عضلانی است و به همین خاطر مادامی که انرژی ((atp و کلسیم در بافت عضلانی قلبی به صورت ذخیره باقی مانده باشد، به انقباض خود ادامه می‌دهد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید