صفحه 1:
دولتى © بازنشستكى © تجربى ( مربوط - مشابه - غير مربوط ) ©

صفحه 2:
تا روخچه قانون وظایف ؛( اولین قانونی که در ایران . پیوند استخدامی مستخدم را بادولت تعریف می کند) : ۱۲۸۶ * اولین قانون مدون استخدامی :۱۳۰۱ و قانین استخدام کشوری + :۱۳۴۵/۳/۲۱ © مباحثی نظیر طبقه بندی مشاغل - تشکیلات و روش ها - آموزش - تکالیف کارمندان - شرایط ورود به ,خدمت - حقوق و مزایا انون نظام هماهنگ پرداخت؛(پرداخت حقوق و مزایلی مساوی به مستخدمان اداری با کار : ۱۳۷۰/۶/۱۳ ‎٩‏ ‏برابر در سلزمان های عمومی کشور) اجرای برنامه های تحول در نظام اداری کشور ؛ : ۱۳۸۱/۲/۸ © © ۱۳۸۶/۷/۸ : ‏توسط کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی ؛‎ doy Yay gaa ابلاغ قلنون مدیریت خدمات کشوری توسط ریس مجلس شورای اسلامی به ریس : ۱۳۸۶/۷/۲۴ © ابلاغ قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی رییس جمهور به معاونت توسعه مدیریت و : ۱۳۸۶/۸/۲۳ 6 سرمایه انسانی رییس جمهور

صفحه 3:

صفحه 4:
فمل اول : تعاریف .اين فصل با عنوان « قعاريف » شامل 17 ماده ( مواد ‎١‏ تا 17) و "! قبصره است : نكات مهم اين فصل: تفکیک امور چهارگانه تعریف وزارتخانه ‎-١‏ امور حاكميتى © کر ‎eo‏ ‏تعريف مؤسسه دوا لجتماعی فرهنگیو -2 3 ‎Carer‏ فرهنگیو ۳ - امور زير بنايى تعریف نهاد عمومی غیردولتی * ؟- امور اقتصادى تعریف دستگاه اجرایی 6 تعریف پست سازمانی = تعریف سازمان .تعاریف مذکور به تفکیک تشریح شده است تعریف شرکت دولتی ‎٩‏

صفحه 5:
ماده 8- امورحاکمیتی: محدودیت شامل همه اقشار جامعه گردیده و بهره‌مندی | آن دسته از اموری است که تحقق آن موجب اقتدار و حاکمیت کشور است و منافع آن بدون نوع خدمات موجب محدودیت برای استفاده دیگران تمی‌شود. از قبیل: لف- سیاستگذاری,برنمه‌ریزی و نظارت در بخشهای افتصادی. اجتماعی. فرهنگی و ب- برقراری عدالت و تأمین اجتماعی و باز توزیع درآمد. چ- ایجاد فضای سالم برای رقابت و جلوگیری از انحصار و تضییع حقوق مردم. د- فراهم‌نمودن زمینه‌ها و مزیتهای لازم برای رشد و توسعه کشور و رفع فقر و بیکاری. ه- قانونكذارى. امور ثبتى, استقرار نظم و امنيت و اداره امور قضائى. و- حفظ تمامیت ارضی کشور و ایجادآمادگی دفاعی و دفاع ملی. ز- ترویج اخلاق, فرهنگ و مبانی اسلامی و صیانت از هویت ایرانی؛ اسلامی. ح- ادرهامور داخلی. مالیه عمومی, تنظیم روبط کار و روابط خارجی. ط- حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی و میراث فرهنگی. ی- تحقیقات بنیادی, آمر و اطلاعات ملی و مدیریت فضای فرکانس کشور ک- ارتقاءبهداشت و آموزش عمومی. کنترل و پیشگیری از بيماريها و آفتهاى واكير. مقابله و كاهش اثرات حوادث طبيعى و بحرانهاى عمومى. ال- بخشى از امور مندرج در مواد(9). (10) و (11) اين قانون نظير موارد مذكور در اصول قانون اساسى كه انجام آن توسط بخش خصوصى و تعاونى و نهادها و مؤسسات عمومى امکانپذیر نمی‌باشد. م- سایر مواردی که یا رعاي امور قرار مى كيرد. و نهم (29) و سىام(30) غيردولتى با تأييد هيأتوزيران ت سياستهاى كلى مصوب مقام معظم رهبرى بدموجب قانون اساسى در قوانين عادى جزء ين

صفحه 6:
ماده 9 - امور اجتماعی» فرهنگی و خدماتی: آن دسته از وظایفی است که منافع اجتماعی حاصل از آنها نسبت به منافع فردی برتری دارد و موچب بهبود وضعیت زندگی افراد می گردد. از قبیل: آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای. علوم و تحقیقات. درمان. توانبخشی. تربیت بدنی و ورزشء اطلاعات و ارتباطات عمومی و امور فرهنگی, هنری و تبلیغات اسلامی. ماده 10 - امور زیربنایی: آن دسته از طرحهای تملک دارایبهای سرمایه‌ای است که موجب تقویت زیرساختهای اقتصادی و تولیدی کشور می گردد. از قبیل : طرحهای آب و خاک و شبکه‌های انرژی» ارتباطات و راه.

صفحه 7:
هاده: 13 - ابور اقتصاه‌ی آی دسته از آموزی است که دولت: متصدی آداره و بهره‌برداری از ‎gal‏ ‏جامعه است و مانند اشخاص حقیقی و حقوقی درحقوق خصوصی عمل می‌کند. از قبیل : تصدی در آمور صنعتی, کشاورزی. حمل‌ونقل, بازرگانی مسکن و بهره‌برداری ازطرحهای مندرج درماده(10) این‌قانون.

صفحه 8:
ماده 13 - امور تصدیهای اجتماعی: فرهنگی و خدماتی با رعایت اصول بیست و نهم (29) و سی‌ام (30) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از طریق توسعه بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی تعیین صلاحیت شده و با نظارت و حمایت دولت وبا استفاده از شیوه‌های ذیل انجام مین گردد: [- اعمال حمایتهای لازم از بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مجری این وظایف. 2- خرید خدمات از بخش تعاونی وخصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی. 3- مشارکت با بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موّسسات عمومی غیردولتی از امکانات و تجهیزات و منابع فیزیکی . 4- واگذاری مدیریت واحدهای دولتی به بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی با ریق اجاره. واگذاری پرداخت تمام و یا بخش ی از هزینه سرانه خدمات. 5- ایجاد و اداره واحدهای دولتی موضوع این ماده توسط دستگاههای اجرائی. تبصره 1-اگر انجام امور موضوع اين ماده به يكى از طرق جهاركانه فو قالذكر(آلغايت4) مقدور نباشد ايجاد و اداره واحدهاى دولتى وظيفه دولت است. ين ماده در بخشهاى ششم اين قانون و تأييد مطابق قوانين و مقررات مربوط است. آموزشى. بهداشتى و فرهنكى اشتغال خواهند داشت استانداردهاى مربوط و كيفيت و قيمت خدما

صفحه 9:
ماده 14 - امور زیربنایی با مدیریت. حمایت و نظارت دستگاههای اجراتی توسط بخش غیردولتی (تعاونی و خصوصی و نهادها و مژسسات عمومی غیردولتی) انجام خواهد شد و در موارد استثناتی با تصویب هیأت وزیران توسط بخش دولتی انجام خواهد شد. ماده 15 - امور تصدیهای اقتصادی با رعایت اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری به بخش غیردولتی واگذار می گردد. دولت مکلف است با رعایت قوانین و مقررات مربوط از ایجاد انحصار. تضییع حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان جلوگیری و فضای رقابت سالم و رشد و توسعه و امنیت سرمایه‌گذاری و برقراری عدالت و تأمین اجتماعی و بازتوزیع درآمد و فراهم نمودن زمینه‌ها و مزیت لازم و رفع بیکاری را ‎wile gal,’‏

صفحه 10:
ماده 16- به منظور افزايش بهردورى و استقرارنظام كنترل نتيجه و مخصول (ستانده) و كنترل مراخل اتجام كار و يا هردو؛ جلوگیری از ‎So‏ ‏تصميمايرى و اعطف: اختيارات لازم به مديران برلى اخاره واجدخاى تحت سريرستى خود وراساس أليننامماى كه توسبط سازمان هيه و به تصويي. هیأت وزیران می‌رنسد دستگاههای اجرانی موظفند اقدامات ذيل را بمعمل أورند. cot ‏ععدات و تتصولات واعدعای مجری از قبیل واحتهای آموزحی پزوشکی,‎ lea pase sal ‏تولیدی واناری متسب با یت و مجل جنراشاین اد فایتها و ختمات در چهارچوب متوس قیمت تام شیم‎ ‏بودجه مصوب سالانه ملی و استانی با تبید سازمان مدیریت و برنمهریزی کشور یا استان,‎ ‏کننت و کیقیت تخیمانت ار‎ ES lp ‏وا تتنارد‌های کیفی غنمات و پیتی‌بینی سووکارایتطارتی‎ Fags ‏ب - عيين جاشتهاق عدقمندا و‎ چ - انعقاد تفاهمنامه با مدیران واحدهای مچری براساس حچم فعالي ‎slaty‏ وقبت لبخت آن وس سوت تن ‎oe Wen cl analy tae tn ete ging head late ety clip AAA ©‏ انكام قفون بروج مسالانه جاه یی اخشارت ملی براساس اعکام اون ودجه ملد خواهدبد ‏هت -پری اجره تم قیمت علمشدد: ابر لام طري ودالى بهمدیران به سوچب ‏ می‌رسد تعیین می گردد ‏و - لعتبارائى كه براساس قيمث تمام شده هر اختيار واخدها قرار م كيرد به هنوان كمف تلقى شده ويس أز يرفاغت به حسلب باثي واخدهلق خعویط هیده لمي منظور من كرهف مدي, ان دستكادياى أجرش تبت بد جعاق اهداق وتاي ويتريييق شده در فلعمنامه حرمت مديريت: خود مسؤول و به نهادهاى نظارتى باسخكو خواهند بود و موظفند كزارش اقدامات مربوطه را هر ششماه يكبار به سازمان ارائه نمايند و سازمان نيز مكلف است گزارش عملکرد این ماهر یک مه قبل از رسال ‎ul)‏ يودجه ساليائه به مجلس تقدديم نمايد. ‏تبصره 1 - دستگاههایی که با پيشنهاد سازمان و تصویب هیأت وزیران لمکان محاسبه قیمت تمام شدة محصولات و خدمات خود راد طریق ‎Soot alge all os ps pqs‏ ‏تبصره 2 - احكام اين مادهمی‌باید رف یک سال توسط سازمانمدیریت و برنامه‌ریزی کشور اجره شدم وا سال 1387 بودجه دشتگاههای موضوع این ان فقط با زعایت ماد این مادهقبل تنظیم و آانه ماش ‎ ‎ ‏نامه‌ای که با پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
ماده 17 - به دستگاههای اجرائی اجازه داده می‌شود ازطریق مناقصه و با عقد قرارداد با شرکتها و مسسات غیردولتی براساس فعالیت مشخص. حجم کار معین. قیمت هر واحد کار و قیمت کل به‌طور شفاف و مشخص بخشی از خدمات موردنیاز خود را تأمین نمایند. در صورت عدم مراجعه متقاضیان: اجازه داده می‌شود. با زعایت قانون برگزاری عناقصات و تأیید سازمان از طریق ترک تشریفات مناقصه اقدام گردد. تبصره - شرکتهای موضوع این ماده حسب وظایف مربوط توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا وزارت کار وامور اجتماعی تعیین صلاحیت شده و درصورت تخلف از حکم این ماده لغو صلاحیت می گردند.

صفحه 12:
ماده 24 - در راستای اجراء احکام این فصل(دوم)(راهبردها و فناوری انجام وظایف دولت ) کلیه دستگاههای اجرائی موظفنداز تاریخ تصویب لین قانون اقدامات ‎od‏ را انجام دهند: الف - حداکثر شش‌ماه بس از تصويب اين قانون آن‌دسته از وظایفی که قابل واگذاری به بخش غیردولتی است را احصاء و با رعایت راهکارهای مطروحه در این فصل نسبت به واگذاری آنها اقدام نمایند. به نحوی که طی هر برنامه بيست درصد(620 ) از میزان تصدیهای دولت در امور قابل واگذاری کاهش یابد. ب - تعداد مجوزهای استخدامی مذکور در ماده(51) این قانون به نحوی تعیین گردد که تعداد کارمندان دستگاههای اجرائى كه به هر نحو حقوق و مزایا دریافت می‌کنند و یا طرف قرارداد می‌باشند هر سال به میزان دو درصد(۹62) در آمور غیرحاکمیتی نسبت به سال قبل کاهش يايد ج - حداکترمعادل يك سوم کارمندان که به روشهای بازتشستگی, باژخریدی, استفاء و سایر موارد از خدمت دستگاههای اجرالی خارج می‌شوند استخنام نمایند تیستره 1-وطایف حاکمیتی موضوغ: مانم(8) این فلنون از شمول این فاده مسحکتی هستد. تبصره 2- آئین‌نامه اجرائی این ماده شامل وظیفه قابل واگذلری درچهارچوب این قانون. حمایتهای دولت برلی توسعه بخش غیردولتی و نحوه خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی و تعیین تکلیف کارمندان واحدهای واگذار شده و ساير موارد بنا به بيشتهاد سازمانبه تصویب هیأت وزیوان می‌رسد. تبصره 3- دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور موظفند اجراء این فصل را در دستگاههای اجرائی کنترل نموده و با مدیران متخلف برخورد قانونی نمایند.

صفحه 13:
ماده 32 - هریک از کارمندان دستگاههای اجرائی, متصدی یکی از پستهای سازمانی خواهند بود و هرگونه به کارگیری افراد و پرداخت حقوق بدون داشتن پست سازمانی مصوب پس از یک‌سال از ابلاغ این قانون ممنوع است. تبصره- دستگاههای اجرائی می‌توانند در شرایط خاص با تأیید سازمان تا ده‌درصد(9210) پستهای سازمانی مصوب. بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب افرادی را به صورت ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک‌سال به کارگیرند.

صفحه 14:
ماده 45- از تاريخ تصود یب این قانون. استخدام در دستگاههای اجرائی به دو روش ذيل انجام ‎Spee‏ ‏الف - استخدام رسمی: برای تصدی پستهای ثابت در مشاغل حاکمیتی. ب - استخدام پیمانی: برای تصدی پستهای سازمانی موقت و برای مدت معین. تبصره 1 - کارمندانی که به موجب قوانین مورد عمل به استخدام رسمی درآمده‌اند با رعایت مقررات این قانون به صورت استخدام رسمی ادامه خواهند داد. تبصره 2 - مشاغل موضوع بند(الف) این ماده باتوجه به ویژگیهای مذکور در ماده(8) این قانون بنا به پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. ه 3 - سن کارمند پیمانی در انتهای مدت قرارداد استخدام نباید از شصت و پنج‌سال و برای مشاغل تخصصی از هفتاد سال تجاوز کند . تبصره 4 - تعیین محل خدمت وشغل مورد تصدی کارمندان پیمانی در پیمان‌نامه مشخص می گردد و در مورد کارمندان رسمی به‌عهده دستگاه اجرائی ذی‌ربط می باشد.

صفحه 15:
ماده 61 - اعزام کارمندان دستگاههای اجرائی از زمان نصویب این قانون برای طی دوره‌ها ی آموزشی که منجر به اخذ مدرک دانشگاهی و يا معادل آن می‌گردد در داخل و خارج از کشور با هزینه دستگاههای مربوطه و استفاده از مأموریت آموزشی ممنوع می‌باشد. تبصره -ایثارگران مشمول مقررات خاص خود می‌باشند.

صفحه 16:
‎oslo‏ 84 - کارمندان دستگاههای اجرائی سالی سی روز حق مرخصی کاری با استفاده از حقوق و مزایای مربوط را دارند. حداکثر نیمی از مرخصی کارمندان .درهر سال قابل ذخیره شدن لاست ماذه 37 - ساعات کار کارستدان دولت چهل و چهار ساعت در صفته می‌باشد و ترتیب و تنظيم ‎ ‏ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان و تصویب هیأت‌وزیران تعیین می‌گردد و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضروری با رعایت سقف مذکور با دستگاه ذی‌ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضاء هیات علمی از ساعات موظف. درطرحهای طبقه بندی مشاغل ذی‌ربط تعیین خواهد شد. ‏تبصره 1 - کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجراثی ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه (حداکثر 11 ساعت) تقلیل دهند. ‎

صفحه 17:
ماده 91 -اخذ رشوه و سوآستفاده از مقا مآداری ممنوع می‌باشد استفاده از هرگونه امس" تسهیلات. حق مشاوره. هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاههای اجرائی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به‌جز دستگاه ذی‌ربط خود تخلف محسوب می شود. تبصره 1 - دستگاههای اجرائی موظفندعلاوه بر نظارت مستقیم مدیران از طریق انجام بازرسیهای مستمر داخلی توسط بازرسان معتمد و متخصص در اجراء این ماده نظارت مستقیم نمایند. چنانچه تخلف هر یک از کارمندان مستند به گزارش حداقل یک بازرس معتمد به تأییدمدیر مربوطه برسد بالاترین مقام دستگاه اجرائی یا مقامات و مدیران مجاز. می توانند دستور اعمال کسر یک سوم از حقوق. مزایا و عناوین مشابه و یا انفصال از خدمات دولتی برای مدت یک ماه تا یک سال را برای فرد متخلف صادر نمایند. تبصره 2 - در صورت تکرار این تخلف به استناد گزارشهایی که به تأييد بازرس معتمد و مدير مربوطه برسد پرونده فرد خاطی به هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع و یکی از مجازاتهای بازخرید» اخراج و انفصال دائم از خدمات دولتی اعمال خواهد شد. تبصره 3 - دستگاههای اجراتی موظفند پرونده افراد حقیقی و حقوقی رشوه دهنده به کارمندان دستگاههای اجرائی را جهت رسیدگی و صدور حکم قضائی به مراجع قضاتی ارجاع نمایند. تبصره 4 - سازمان موظف است اسامی افراد حقیفی و حقوقی رشوه دهنده به کارمندان .دستگاههای اجرائی را جهت ممنوعیت عقد قرارداد به کلیه دستگاههای اجرائی اعلام نماید

صفحه 18:
ماده 92 - مدیران و سرپرستان بلافصل, مسول نظارت وکنترل و حفظ روایط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله می‌باشند و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند. در صورتی که کارمندان مزبور با اقدامات خود موجب ضرر و زیان دولتگردند و یا تخلفاتی نظیر رشوه و يا سوءاستفاده در حیطه مدیریت مسوولین مزبور مشاهده و اثبات گردد. علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی با مدیران و سرپرستان کارمندان (حسب مورد) نیز که در کشف تخلف يا جرایم اهمال نموده باشند مطابق قوانین مربوط. با آنان رفتار خواهد شد. ماده 93 - کلیه کارمندان دستگاههای اجرائی موظفند در ساعات نعیین شده موضوع ماده(87) به انجام وظایف مربوط بپردازند و درصورتی که در مواقع ضروری خارج از وقت اداری مقرر و با ایام تعطیل به خدمات آنان نیاز باشد براساس اعلام نیاز دستگاه مکلف به حضور در محل کار و انجام وظایف محوله در قبال حق الزحمه یا اضافه کاری برابر مفررات مربوط خواهند بود.

صفحه 19:
ماده 94- تصدى بیش از یک پست سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع می‌باشد. در موارد ضروری با تشخیص مقام مسوول مافوق تصدی موقت پست سازمانی مد یریتی يا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می‌باشد. تیصره - عدم رعایت مفاد ماده فوق ال ذکر توسط هر یک از کارمندان دولت اعم از قبول کننده پست دوم يا مقام صاد رکننده حکم متخلف محسوب و در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد. ماده 95 - ب هکارگیری بازنشستگان متخصص(با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر) در موارد خاص به عنوان اعضاء کمیته ها. کمیسیون‌ها. شوراها, مجامع و خدمات مشاوره‌ای غیرمستمر, ندریس و مشاوره‌های حفوقی مشروط براین که مجموع ساعت اشتفا لآنها در دستگاههای اجرائی از ساعت ادار ی کارمندان موطف نجاوز نکند بلامانع می‌باشد. حق‌الزحمه این افراد متناسب با ساعات کار هفتگی معادل کارمندان شاغل مشابه تعیین و پرداخت می گردد.

صفحه 20:
ماده 99 - پرداخت اضافه کاری تنها در قبال انجام کار اضافی در ساعات غیر اداری مجاز فى اند و مردولة پرداخت تحت این عنوان بدون انجا مکا راضافی در حکم تصرف غیر ‎igi‏ به وامواا است.

صفحه 21:
از شرایط زیر می‌تواتد کارمند خود را بازنشسته نماید الف) حداقل سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و سی‌وپنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از 30 سال . ب) حداقل شصت سال سن و حداقل بيست و بنج سال خدمت با بیست و پنچ روز حقوق. تبصره 1- سابقه مذكور در بند (الف) و همجنين شرط سنى مزبور در بند «ب» براى متصديان مشاغل ان و معلولان تا بنجسا لكمتر مى باشد و شرط سنى براى زنان منظور نمى كردد. تبصره 2- دستكاههاى اجرائى مكلفند كارمندانى كه داراى سىسال سابقه خدمت براى مشاغل سخت و زيا نآور و جانبا غیرتخصصی وشصت سال سن و همچنین کارمندانی که دارای سی و پنج‌سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی وشصت و پنج‌سال سن می‌باشند را رأساً و بدون تقاضای کارمندان بازنشسته نمایند. تبصره 3- دستگاههای اجرائی موظفند کارمندانی را که درای شصت و پنج‌سال سن و حداقل بيست و بنج سال سابقه خدمت می‌باشند را بازنشسته کنند. تقف سنی برای متصدیان مشاغل تخصصی هفتادسال است ,كارمندان تخصصى فو قالذك ره سابقه خدم ت آنها كم راز بيست :و ينعسال الست :در صورتوعه بيش از بيست سال سابقه خدمت داشته باشند م ىتوانند تا رسيدن به بيست و بنهسال سايقه. ادامه خدمت دهند و در غير اينصورت بازخريد م ىشوند.

صفحه 22:
ماده 104- در هنگام تعیین حقوق بازنشستگی به کارمندائ ی که بیش از سی سال خدمت دارند به ازاء هر سال خدمت مازاد بر سی سال,. دو و نیم درصد(22/5؟ ) رقم نعیین شده حقوق بازنشستگی علاوه بر حقوق تعیین شده محاسبه و پرداخت خواهد گردید. ماده 105- منظور از سابقه خدمت در این قانون برای بازنشستگی آن مدت از سوابق خدمت ندان می‌باشد که در حالت اشتغال به‌صورت تمام وقت انجام شده و کسور مربوط را پرداخت المؤدة یا می‌نماید و مرخصی استحقاقی و استعلاجی و مدت خدمت ‎a‏ بانوان به استناد قانون راجع به خدمت نيمه وقت بانوان - مصوب 1362- (مشرو رياز تساي به‌طور کامل پرداخت شده باشد) و مدت خدمت نظام وظیفه اه خدمت كارمندان محسوب می گردد. تبصره - مدت خدمت کارمندانی که در ابتداء پا حین خدمت به تحصیل مقاطع رسمی آموزشی یا معاد لآن اشتغال می‌یابند و از مزایای تحصیلات مربوطه بهره‌مند می‌شوند جزء سابقه خدمت برای بازنشستکی منظور نمی‌گردد. مک رآ که همراه با تحصیل حداقل سه چهارم از وقت اداری را به انجام وظایف محوله اشتغال داشته‌باشند, مأموریتهای تحصیلی و تعهدات خدمتی تحصیلی با رعایت ماده(61) ار مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام می گیرد. قانون با موافقت سازمان

صفحه 23:
زماتی. ب - مرخصی استعلاجی . استحقاقی و بدون حقوق ج - آماده به خدمت به موجب ماده(122) این قانون . د -انتقال با مأموریت به دستگاههای اجرائی دیگر و یا مأموریت آموزشی برای طی دوره ها یآموزش کوتاه مدت و یا کا رآموزی. ه - انفصال موقت یا دائم و یا اخراج به‌موجب احکام قطعی مراجع قضائی و يا هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری ویا احکام ماده(91) این قانون . و - استعفاء وبازخریدی به موجب احکام م ذکور دراین قانون و قانون رسیدگی به تخلفات اداری. ز - سایر حالات که در قانون رسیدگی به تخلفات اداری و سایر قوانین پیش‌بینی شده .است

صفحه 24:
ماده 122 - کارمندان رسمی دستگاههای اجرائی در حالات زیر به صورت آماده به خدمت, که مدت آن حداکثر یک سال خواهد بود درمیآیند: 1- انحلال دستگاه اجرائی ذی‌ربط. 2- حذف پست سازمانی کارمندان . 3- نبود پست سازمانی بعد از اتمام مأموریت يا مرخصی بدون حقوق. 4- کارمندانی که براساس تصمیم مراجع مذکور در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری یا مراجع قضائی از خدمت معلق يا آماده به خدمت شده باشند. تبصره 1 - در دوران آمادگی به خدمت .به کارمندان مزبور حقوق ثابت پرداخت خواهد شد و در صورت عدم اشتغال در دستگاههای اجرائی دیگر کارمندا ن آماده به خدمت در صورت دارا بودن شرایط بازنشستگی, بازنشسته و در غیراین‌صورت با دریافت یک ماه و نیم حقوق و مزایای مستمر به ازاء هر سال سایقه خدمت و وجوه مرخصیهای ذخیره شده بازخرید خواهند شد. تبصره2 - کارمندان یکه براساس حکم مراجع قضائی‌و یا هیأتهای رسی دگی‌به تخلفات اداری ازاتهام مربوط برائت حاصل نمایند. حقوق و مزابای مستمرمربوط را براى مدت .آمادگی به خدمت دریافت خواهند نمود

صفحه 25:
ز ناریخ لازمالاجراء شدن این قانون آزمایشی این قانون پنج‌سال از تاریخ لازمالاج ماده 128 - مدت زما نآزمایشی این قانون پنج‌سال از خواهد بود .

صفحه 26:
احكم كار كزوعير rte crt tt eg Mae eg Sse Se at وت ورس همه sai a Se] eee gases iene ma کت ری وت سای وم سیر ی سای تسیب ‎iene‏ د عدوي 77 ‎Sas‏ ‎Bee] ae‏ ‎oS‏ ‎aaa‏ سم سس ‎ea‏ مه ۳ ‏هم مر‎ ae ee = 0 ‏ا‎ imei So — 5 mee ‏وی‎ aoa ae ‏ای رس کسوس ورس‎ ] SGT ERS SS ain ag IPRA ‏اج هون بودجه‎ Soe sae DRA ‏رساك‎ ‏یبد‎ he hea ae gat et SS Sa ae

صفحه 27:
4600 4800 5000 5200 5400 5600 5800 6000 4650 4850 5050 5250 5450 3600 3800 4000 4200 4400 4600 4800 5000 3650 3850 4050 4250 4450 4650 3600 3800 4000 4200 4400 313 = EEEEEESE EE

صفحه 28:
10 14 15 20 25 an 400 زیر دیپلم

صفحه 29:
50% حطس‎ cs 2350 1900 1450 1000 550 سطح شهرسة دو ان 9630 20% law 600 1050 1500 1950 2400 Pe 50% law 650 1100 1550 2000 2450 as 2500 2050 1600 1150 700 سطح استان3 دو 50 2550 2100 1650 1200 750 سطح 20%

صفحه 30:
Fea 400 500 600 700 900 1000 1100 داوطلیا در جبهه 3-6 ماه تا 12 ماه تا 18 ماه تا 24 ماه تا 30 ماه تا 36 ماه تا 42 ماه تا 48 ماه ارت 3- 6 ماه تا 12 ماه تا 18 ماه تا 24 ماه تا 30 ماه تا 36 ماه تا 42 ماه تا 48 ماه

صفحه 31:
دارندگان نشانهای دولتی نشان عالى 0 امتياز © نشان تخصصى و عومى درجه 1 650 امتياز © نشان تخصصى و عمومى درجه 2 500 امتياز © نشان تخصصى و عمومى درجه 3 400 امتياز © جنانجه كارمندى بيش از يى نشان دولتى داشته باشد تا © حداکثر 800 امتیاز محاسبه مى شود

صفحه 32:
تطیبیق حقوق و مزایای کارمندان در سال 1388 ۰ مرحله اول*_امتیاز حق شغل و شاغل و فوق العاده 6 مدیریت و ایثارگری ونشانهای دولتی وخدمت اداری در .مناطق < تعیین و در ضریب 500 ضرب خواهدشد در صورتیکه حقوق ثابت و فوق العاده های مشمول کسور # بازنشستكى به غير از سختی شرایط محبط کار و نوبت کاری نسبت به دریافتی قبلی بر اساس اخرین حکم کارگزینی سال 1387 کاهش یابد مابه التفاوت بعنوان تفاوت تطبیق پرداخت می گردد مرحله دوم:_کل امتیازات مذکور با ضریب 600 محاسبه 6 ‎wo‏ شود.چنانچه حقوق کارکندان کمتر از 9۵15 افزایش

صفحه 33:
یافته باشد مابقی بعنوان جز ب بند 11 قانون بودجه * .8 نیز در حکم کارگزینی پرداخت می گردد در صورتیکه میزان افزايش حقوق و فوق العاده هاى © مشمول کسور بازنشستگی و کمک هزینه اولاد و عایله مندی نسبت به دریافتی قبلی (حقوق و فوق العاده های مشمول کسور بازنشستگی و کمک هزینه عایله مندی و اولاد کمتر از 1000000 ریال باشد مابه التفاوت بعنوان جز بند ب قانون بودجه سال 1388 به کارمندان پرداخت می گردد.این مبلغ در مورد کارمندانی که از عایله مندی و اولاد برخوردار نمی باشند 600000 ریال خواهد بود.در مورد کارمندانیکه از کمک هزینه عایله مندی برخوردار نبوده ولی از کمک هزینه اولاد برخوردار هستند به ازای هر فرزند حداکثر سه فرزند

صفحه 34:
مبلغ یکصدهزارریال به ششصد هزارریال افزوده می © .شود ندسته از کارکنانی که در سال 1387 از حق © محرومیت از مطب و تمام وقتی برخوردار بودند به میزان سال 1387از مزایای فوق بهره مند خواهند .بود فقط 9۵20 کارکنان وزارت بهداشت مى توانند از © .اضافه کار مازاد بر ‎٩۵5۵‏ حقوق استفاده کنند -مبلغ هرساعت اضافه کار © مجموع امتیازات شغل و شاغل و مدیریت *600 © ‎9٠ 176‏

صفحه 35:
هزینه های رفاهی ‎٩‏ کمک های رفاهی مستقیم و غیر مستقیم در 6 ‎a>‏ اعتبادات مصوب و برای هرماه قابل پرداخت است الف) کمک هزینه روزانه مستقیم یا غیر © حستقیم غذا برای کارمتداننکه ساعت کار انان حداقل 8 ساعت کار ذر روز می باشد مبلغ .18000 ريال تعيين كرديد ت) كيك هزرقة مستقيم بااعين فيج مي © کودگ بای کارمتدان انات که دارای فرزند زیر 5 سال هستند ماهیانه 300000 ‎JL,‏ بازا هر کودک و حداکثر تا سه کودک تعیین گردید ب) كمكه قزبته مستقيم با غير مستديع ايانه و* ذهاب

صفحه 36:
کارمتدانه 44 رو توافت امن 9 ساعندر هفته کار می‌کنندمشروط بر انکه از سرویس‌سازمانی‌استفادم نز کننددر ت-هرن‌ماهبانه مبلغ 450000 ریا لو در شهرهاءپ انصدهزارنفر جمعیت و بادلثر 300000 ویا [ن عیین‌گردید

صفحه 37:
we cy ‏معرفی‎ شاغلین دانشگا

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان