کسب و کار مهارت‌های شخصی

قوانین طلائی هدف‌گذاری Golden Rules of Goal Setting

Golden-Rules-of-Goal-Setting

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قوانین طلائی هدف‌گذاری Golden Rules of Goal Setting”

قوانین طلائی هدف‌گذاری Golden Rules of Goal Setting

اسلاید 1: قوانین طلائی هدف‌گذاریGolden Rules of Goal Setting

اسلاید 2: عنوانقوانین طلائی هدف‌گذارینوعابزارمراحل استفادهطراحی / برنامه ریزی / اجرا موضوعتغییرات و سازمان / تصمیم گیری و حل مساله / استراتژیسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: هدف‌گذاری فرآیندی است که با ارزیابی های دقیق درمورد اهداف مورد انتظارتان آغاز میشود و با کار و تلاش سخت برای دستیابی به آن اهداف پایان می یابد. در این میان نیز گام های مشخص و خوبی طراحی شده است که ویژگیهای هر هدف را پوشش میدهند. شما نیز با آگاهی از این گامها میتوانید اهداف مناسبی را تدوین کرده و برای تحقق آنها تلاش نمایید. در همین راستا، 5 قانون طلایی هدف‌گذاری عبارتنداز:1. اهدافی را انتخاب کنید که به شما انگیزه بدهند.زمانی که برای خود هدف‌گذاری میکنید، انتخاب اهداف انگیزاننده بسیار اهمیت دارد. این اهداف، برای شما مهم بوده و ارزش تلاش شما را خواهندداشت. اما اگر علاقه کمی به اهداف خود داشته باشید و یا آنها با تصویرکلان شما هماهنگ نباشند؛ برای دستیابی به آن ها به خوبی تلاش نمی کنید. بنابراین؛ انگیزه، کلید تحقق اهداف است.اهدافی را انتخاب کنید که در زندگی شما از اولویت بالایی برخوردار باشند. درغیراین صورت، اهداف متعدد و پراکنده ای تعریف خواهیدکرد که زمان کافی برای توجه به همه آنها دراختیار ندارید. تحقق اهداف، نیازمند ایجاد تعهد لازم است؛ بنابراین برای اینکه احتمال موفقیت خود را افزایش بدهید، باید به نوعی اهمیت و فوریت هدف مورد نظر را بالا برده و این حس را در خود ایجاد کنید که: من باید این کار را به سرانجام برسانم!. اگر این اجبار درونی را در خود ایجاد نکنید، تمام تلاشهای خود را با خطر شکست روبرو خواهیدکرد. در نتیجه دچار احساس سرخوردگی و سستی میشوید که انگیزه شما را از بین می برد و در شما این حس را بوجود خواهد آورد که:من در انجام هیچ کاری توانمند و موفق نیستم!. 2. اهداف خود را برمبنای الگویSMART، تدوین کنید.در مورد این الگو، پیش از این نیز مطالبی ارائه شده است. این قانون، بدان معناست که هر هدفی را که انتخاب می کنید از الگویSMART، پیروی کند. این الگو خلاصه واژه های زیر است:•مشخص •قابل اندازه گیری •قابل دستیابی •مرتبط •دارای محدودیت زمانی  

اسلاید 4: تدوین اهداف مشخصهدف شما باید شفاف و دقیق باشد. یک هدف مبهم و کلی، قابل دستیابی نیست زیرا جهت حرکت شما را به درستی مشخص نمی کند. به یاد داشته باشید که اهداف، در کنترل جهت و مسیر حرکتتان لازم بوده و نقش کلیدی دارند. فرض کنید؛ قصد دارید با خودرو از تهران به شهری در استان سیستان بروید؛ اگر روی نقشه تنها محدوده ی استان ها مشخص شده باشند، نه مسیر و جهت دقیق؛ چگونه به آن شهر خواهیدرسید؟ آیا از مسیرهای استان مبدا خود اطلاعات کافی دارید؟چه برسد به مسیرهای استان مقصد! پس اگر به دقت و با آگاهی کامل از مقصد حرکت کنید، مسیر آسان تری در پیش خواهیدداشت.تعیین اهداف قابل اندازه گیریبا آگاهی از تاریخ ها، اندازه ها، نفرات و غیره، میتوانید میزان موفقیت خود را ارزیابی کنید. اگر هدف شما تنها کاهش هزینه ها باشد؛ شما در چه سطحی از کاهش، به موفقیت رسیده اید؟ آیا با کاهش 0.5 درصدی در یک ماه، کار تمام شده است؟با کاهش 15 درصدی در 2 سال چطور؟ بدون در اختیارداشتن راهی برای ارزیابی خود؛ هرگز نمی توانید موفقیت واقعی را جشن بگیرید!تعیین اهداف قابل دستیابیمطمئن شوید که هدف شما قابل دستیابی است. اگر هیچ امیدی برای دستیابی به هدف تعیین شده نداشته‌باشید؛ نه تنها هرگز موفق نخواهیدشد، بلکه روحیه و اعتمادبه نفس خود را نابود خواهیدکرد!البته پافشاری بر تعیین اهداف ساده و پیش پاافتاده هم زیان زیادی خواهدداشت. این کار توان شما را برای رسیدن به اوج، از بین می برد و از آن به بعد در تعیین اهدافی که با ریسک شکست همراه هستند؛ ترس و عدم اطمینان به سراغ شما می آید.بنابراین سعی کنید اهدافی چالشی و واقع بینانه برای خود انتخاب کنید. این اهداف توان شما را ارتقا می دهند و در انتهای کار نیز رضایت بیشتری نصیب شما خواهندکرد.تعیین اهداف مرتبطاهداف باید با جهت زندگی شخصی و کاری شما، هماهنگ باشند. در صورت وجود این هماهنگی میتوانید تنها بر مواردی تمرکز کنید که قصد رسیدن به آنها را دارید. اما اگر اهدافی پراکنده و غیر مرتبط برای خود برگزینید؛ زمان و زندگی خود را هدر داده اید.تعیین اهدافی با محدودیت زمانی مشخصبرای هدف خود یک بازه زمانی تعیین کنید. این کار به تلاش های شما اهمیت و فوریت بیشتری خواهدداد و احتمالا زودتر به موفقیت دست خواهیدیافت.

اسلاید 5: 3. اهداف خود را یادداشت نمایید.یادداشت کردن اهداف، احتمال عملی بودن و تحقق یافتن آن ها را افزایش می دهد. با این کار دیگر بهانه ای برای فراموش کردن آنها نخواهیدداشت. هنگام یادداشت نیز بجای ممکن است و سایر عبارات شرطی یا احتمالی از عبارت انجام خواهد، استفاده کنید. برای نمونه؛ بگویید: من امسال 10درصد از هزینه عملیاتی خود را کاهش می¬دهم؛ نه اینکه: من دوست دارم امسال 10 درصد از هزینه های عملیاتی خود را کاهش بدهم. عبارت نخست؛ قدرت را تداعی میکند و شما می توانید خود را به هنگام کاهش این هزینه ها، تصور کنید ولی عبارت دوم با اما و اگر همراه است و درصورت روبرو شدن با اتفاقات جانبی معلوم نیست که نتیجه چه خواهدبود!اهدافتان را در جلوی دید خود حفظ کنید تا هر روز پیش از آغاز کارها، آنها را بخاطر بیآورید. میتوانید یک برچسب یادآوری روی دیوار، میز، صفحه کامپیوتر، آیینه و یا حتی یخچال خود نصب کنید. همچنین میتوانید آنها را در صفحات اینترنتی مشترک با دوستان یا همکارانتان قرار بدهید تا از انگیزه آنها نیز بهره مند شوید.4. یک برنامه عملیاتی تدوین کنید.این قانون در بسیاری از فرآیندهای هدف‌گذاری، فراموش میشود. زیرا شما آنقدر بر خروجی و نتیجه مورد نظر تمرکز میکنید که طراحی گامهای لازم برای رسیدن به آنها را از یاد میبرید. اگر گامهای مورد نیاز را یادداشت کرده و پس از انجام، نشانه ای روی آنها ترسیم کنید؛ متوجه پیشرفت خود در مسیر تحقق اهدافتان خواهیدشد. این کار به ویژه برای اهداف مهم، بزرگ و یا بلندمدت، بسیار ضروری است. در همین کتاب نیز توضیحاتی درباره تدوین برنامه عملیاتی ارائه شده است؛ برای اطلاعات بیشتر، میتوانید به آن مراجعه نمایید.5. استوار باشید.به یادداشته باشید که هدف‌گذاری یک فرآیند مستمر است نه یک ابزار موقت برای اتمام کارها. برای خود نقاط کنترلی تعریف کنید تا شما را در مسیر درست حفظ کنند و همواره اهداف خود را مورد بازنگری قرار بدهید. ممکن است هدف نهایی شما در گذر زمان نیز ثابت بماند ولی برنامه عملیاتی که برای رسیدن به آن تدوین کرده اید، در طول زمان و براثر شرایط، تغییرات زیادی را به خود خواهددید. اطمینان یابید که سطح ارتباط، ارزش و ضرورت هدف شما هنوز هم بالا باشد.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطمدیریت بر مبنای هدف Management by Objectives (MBO)درخت تحلیل هدف Objective Analysis Treeهدف گذاری وارونه Backward Goal-Settingمزایابا رعایت 5 قانون کلیدی هدف‌گذاری می توانید با اعتمادبه نفس بالا اهداف خود را انتخاب کرده و از دستیابی به آن ها لذت ببرید. کاربردهاتنها با هدف‌گذاری می توانید به موفقیت دست پیدا کنید. بدون اهداف مشخص، شما جهت و تمرکز درستی نخواهیدداشت. هدف‌گذاری تنها به شما کمک نمی کند تا کنترل مسیر زندگی خود را در دست بگیرید؛ بلکه یک ابزار ارزیابی در اختیارتان می گذارد که ببیند آیا در مسیر پیشرفت هستید یا خیرمعایبهدف‌گذاری این نیست که فقط اعلام کنید: دوست دارید چه کارهایی را انجام بدهید. اگر دقیقا مشخص نکنید که چه می خواهید و درک درستی از علت انتخاب آن نداشته باشید؛ شانس موفقیت شما بسیار کم خواهدبود.

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان