ghavanin_estekhdami_Aaban_95

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قوانین و مقررات استخدامی ۲”

قوانین و مقررات استخدامی ۲

اسلاید 1: دوره آموزشی قوانین و مقررات استخدامی آبان ماه 1395

اسلاید 2: هدف کلی:آشنایی بیشتر با مباحث مربوط به استخدام، ورود به خدمت، تبدیل وضعیت کارکنان و مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، ضریب کا و پیام آوران بهداشت

اسلاید 3: مهمترین اهداف رفتاری:آشنایی فراگیران با تاریخچه قوانین و مقررات اداری و آیین نامه اداری، استخدامی آشنایی با نحوه بکارگیری نیروی انسانی در دانشگاههای علوم پزشکی شناخت روشها و مراحل مختلف انتخاب نیرو شناخت کارکنان مختلف شاغل در دانشگاهها و مقررات حاکم بر آنانشناخت کارکنان مشمول طرح، پیام آوران بهداشت و ضریب کا و مقررات حاکم بر آنان

اسلاید 4: االف) آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی و آیین نامه اداری استخدامی

اسلاید 5: الف)آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی(قانون استخدام کشوری)1. قانون استخدام کشوری: اولین قانون استخدامی کشوری، آذرماه ۱۳۰۱ به تصویب رسید این قانون مشتمل بر ۵ فصل بود: فصل اول: ورود بخدمت فصل دوم: مراتب خدمت و ارتقاء رتبه فصل سوم: طریقه محاکمه و مجازات فصل چهارم: تقاعد و وظایف فصل پنجم: مواد مخصوصهدر این قانون به جز مقام وزارت ، سفارت، ریاست ، قضات و دادستانها که خارج از شمول آن بودند طبق ماده (۱۵) مراتب خدمات اداری کشوری به ۹ قسم به شرح زیر تقسیم می شدند:1- ثباتی ۲- منشی گری ۳- منشی گری دوم ۴- منشی گری اول ۵- مدیر شعبه ۶- مدیر دایره ۷- معاونت اداره ۸- ریاست اداره ۹- مدیرکل یا معاونت اداره کلحالات مختلف استخدامي چون ؛ رسمي ، دون پايه ، جزء ، پيماني ، حكمي، روزمزد ثابت و روزمزد كارگري كه بعضي از آنها حالا نيز متداول است بوجود آمدند.

اسلاید 6: الف)آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی(قانون استخدام کشوری)1. قانون استخدام کشوری: – ازدياد فوق العاده حجم مستخدمين دولت موجب گرديد كه در سال 1332 گروهي مامور بررسي امور استخدامي كشور شدند و با مقايسه امور اداري و استخدامي كشور با ضوابط متداول در كشورهاي فرانسه و بلژيك ، مامورين دولتي را 25 درصد افزايش دادند.نتيجه اين تلاش ها ، موجبات تاسيس قانوني اداره كل طبقه بندي مشاغل در ابان ماه سال 1333 شد. در سال 1337 به موجب تصويبنامه شماره 277764 هيئت وزيران ، اين اداره كل به سازمان خدمت كشوري تغيير عنوان داد.از مهمترين اقدامات شوراي عالي اداري كشور، تهيه و تنظيم لايحه قانوني استخدام كشوري را بايد نام برد. لايجه قانوني استخدام كشوري سرانجام بعد از سالها انتظار در 1345/03/31 در كميسيون مشترك مجلس شوراي ملي و سناي وقت تصويب و جهت اجرا به دولت ابلاغ شد و بدينگونه سازمان امور اداري و استخدامي كشور تشکیل شد.این قانون مشتمل بر 151 ماده و ۱۱ فصل به شرح زیر بوده است: فصل اول : کلیات فصل دوم: ورود بخدمت و انتصابات فصل سوم: حقوق و مزایای مستخدمین فصل چهارم: آموزش فصل پنجم : تأمین آسایش و حفظ سلامت کارکنان فصل ششم: تکالیف عمومی مستخدمین فصل هشتم: بازنشستگی فصل نهم: تشکیل سازمان امور اداری و استخدامی کشور فصل دهم: مقررات مختلف فصل یازدهم:درتطبیق وضع مستخدمین

اسلاید 7: الف)آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی(قانون نظام هماهنگ)2. قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب 1370/06/12 مجلس شورای اسلامی: این قانون مشتمل بر (۲۲) ماده بوده که ماده (۱) و (۲) و تبصره های آن حقوق مبنا و افزایش سنواتی کارکنان رامشخص می کرد در واقع حقوق مبنا و افزایش سنواتی جایگزین گروه و پایه گردید و برای جبران خدمات کارکنان فوق العاده های مختلف ازقبیل فوق العاده مدیریت ، تخصصی، ویژه ، جذب و … براساس مصوبات هیات محترم وزیران به کارکنان دولت پرداخت می گردید. کلیه کارکنان دولت در تاریخ 1370/01/01 با این قانون تطبیق وضع داده شدند و کارکنانی که پس از این تاریخ به استخدام رسمی و پیمانی دولت در می آمدند حقوق و مزایای آنان براساس قانون فوق الذکر تعیین و پرداخت می گردید و به استناد ماده (۱۲) این قانون دستگاههای و شرکتهای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی که دارای مقررات خاص استخدامی بوده مقر گردید از 1371/01/01 با این قانون تطبیق وضع داده شدند. قضات، اعضای هیئت علمی، مستشاران دیوان محاسبات و نیروهای نظامی و انتظامی از این قانون مستثنی بودند.

اسلاید 8:

اسلاید 9: الف)آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی(قانون مدیریت خدمات کشوری)3. قانون مدیریت خدمات کشوری: این قانون به عنوان منشور قانونی جدید برای تنظیم مناسبات اداری، به استناد اصل 85 قانون اساسی در تاریخ 1386/07/08 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که به علت بار مالی و آئین نامه ها و دستورالعملهای مورد نیاز تاریخ اجرای آن از 1388/01/01 تعیین گردید. –نقطه تمایز این قانون با قانون استخدام کشوری توجه ویژه به حقوق مردم و بهره گیری دستگاههاو موسسات دولتی از فن آوری اطلاعات می باشد

اسلاید 10: الف)آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی(قانون مدیریت خدمات کشوری)3. قانون مدیریت خدمات کشوری:این قانون مشتمل بر 124 ماده و ۱5 فصل به شرح زیر بوده است: فصل اول : تعاریف فصل دوم: راهبردها و فناوری انجام وظایف دولت فصل سوم: حقوق مردم فصل چهارم: ساختار سازمانی فصل پنجم : فناوری اطلاعات و خدمات اداری فصل ششم: ورود به خدمت فصل هفتم: استخدام فصل هشتم: انتصاب و ارتقاء شغلی فصل نهم: توانمند سازی کارکنان فصل دهم: حقوق و مزایا فصل یازدهم: ارزیابی عملکرد فصل دوازدهم: حقوق و تکالیف کارمندان فصل سیزدهم: تامین اجتماعی فصل چهاردهم: شورای عالی اداری فصل پانزدهم: مقررات مختلف – کلیه کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه های موسسات دولتی که تا تاریخ 1387/12/29 شاغل بوده اند از تاریخ 1388/01/01 با این قانون تطبیق داده شده و حقوق و مزایای آنان در مرحله تطبیق وضع ، می باید ۱۵% بیشتر از حقوق و مزایای آنان در تاریخ 1387/12/29 باشد در غیر اینصورت به آنان تفاوت تطبیق وضع پرداخت می گردید.

اسلاید 11: الف)آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی(آیین نامه)4. آیین نامه اداری استخدامی و تشکیلاتی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی : به دنبال تحولات به وجود آمده در كليه شؤون سياسي, اقتصادي, فرهنگي و اجتماعي، به ويژه تحولات عميق آموزش عالي کشور و فرصتي که با تصويب ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه اجتماعي, اقتصادي, فرهنگي و سياسي كشور و پس از آن بند ب ماده 20 قانون برنامه پنجم براي دانشگاهها پيش آمده است ايجاد تغييراتي در نظام استخدامي كاركنان غيرهيأت علمي دانشگاهها اجتناب ناپذير بود.

اسلاید 12: الف)آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی(آیین نامه)4. آیین نامه اداری استخدامی و تشکیلاتی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی : بند ب ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه کشور:«دانشگاهها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فرهنگستانهایی که داراي مجوز از شوراي گسترش آموزش عالی وزارتخانه هاي علوم، تحقیقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراجع قانونی ذيربط می باشند بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاههاي دولتی به ویژه قانون محاسبات عمومی، قانون مدیریت خدمات کشوري، قانون برگزاري مناقصات و اصلاحات و الحاقات بعدي آنها و فقط در چهارچوب مصوبات و آئین نامه هاي مالی، معاملاتی و اداري استخدامی تشکیلاتی مصوب هیأت امناء که حسب مورد به تأیید وزراء علوم، تحقیقات و فناوري وبهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در مورد فرهنگستانها به تأیید رئیس جمهور می رسد، عمل می نمایند.»

اسلاید 13: الف)آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی(آیین نامه)4. آیین نامه اداری استخدامی و تشکیلاتی دانشگاهها ی علوم پزشکی:پس از اولين تجربه تدوين آيين نامه اداري و استخدامي اعضاءهيات علمي و غير هيات علمي دانشگاه ها در سال 1386، به منظور مرتفع نمودن نقاط ضعف و قوت آئين نامه قبلي و ايجاد تحول در مفاد آن در راستاي ايجاد برقراري عدالت اجتماعي و افزايش رضايتمندي کارکنان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی کشور، طي برگزاري جلسات متعدد و با کسب نظرات كارشناسان منتخب دانشگاه ها و ستاد وزارت،آیین نامه های مزبور تدوین و از ابتدای سال 91 ابلاغ و اجرا گردیده است.

اسلاید 14: الف) آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی (آیین نامه) آیین نامه اداری استخدامی و تشکیلاتی دانشگاهها شامل دوازده فصل و119 ماده می باشد :فصل اول : تعاریف فصل دوم : راهبردها و انجام وظایففصل سوم : فناوری اطلاعات فصل چهارم: ورود به خدمت فصل پنجم : استخدام فصل ششم : انتصاباتفصل هفتم : توانمند سازی کارکنان فصل هشتم : حقوق و مزایا فصل نهم : نظارت و ارزیابی عملکرد فصل دهم : حقوق و تکالیف کارکنانفصل یازدهم : بازنشستگی فصل دوازدهم : مقررات مختلف

اسلاید 15: ب) استخدام و ورود به خدمت فصل چهارم: ورود به خدمت فصل پنجم : استخدام مواد 30 تا 40

اسلاید 16: ب) استخدام و ورود به خدمت ماده 30: الزام به برنامه ریزی نیروی انسانی متناسب با برنامه پنج ساله توسعه بر مبنای شاخص های استاندارد.ماده 31: اختصاص سهمیه صرفاً از سوی معاونت توسعه و شاخص های توزیع آن؛ شامل هفت تبصره و اشاره به مواردی همچون استخدام موردی، قرارداد کار معین، پزشک خانواده و ...ماده 32: در خصوص فعالیت های خدمات عمومی (مشاغل کارگری) که 4 تبصره دارد در مورد نحوه جذب و بیمه و بازنشستگی آنها.ماده 33: استخدام پیمانی و یا قراردادی صرفاً در فضای رقابتی (آزمون مصاحبه و یا ترکیبی از آنها)*تبصره: اختصاص شماره ملی به عنوان شماره مستخدم ماده 34: شرایط عمومی استخدام مانند شرط سنی، تابعیت ایران، مدرک تحصیلی دانشگاهی با شش تبصره.

اسلاید 17: ماده 35. رابطه استخدامي در موسسه به سه شكل است:الف) استخدام رسمي، ب) استخدام پيماني براي مدت معین ج) استخدام قراردادي براي مدت معين.تبصره1. استخدام در بدو ورود به شكل پيماني يا قراردادي است. تبديل وضع کارکنان قراردادي به پيماني به شرط قبولي در آزمون استخدامي و پيماني به رسمي بر اساس دستورالعملي است که از سوي هيأت امناء موسسه تصويب مي‌شود.تبصره 2. مستخدمين پيماني حداقل 3 سال و حداکثر پس از شش سال خدمت پيماني در صورت داشتن شرايط، برابر دستورالعمل مصوب هيأت امناء به مستخدم رسمي آزمايشي تبديل وضع مي‌شوند. ب) استخدام و ورود به خدمت

اسلاید 18: ماده 36: شرایط تبدیل وضعیت (آزمایشی به قطعی)تبصره: اعطای مهلت یک ساله – قطع رابطه استخدامی ماده 37: خروج از خدمت: بازنشستگي و يا از كارافتادگي كلي،استعفاء، بازخريدي، اخراج يا انفصال به موجب احكام مراجع قانوني ، فوت.ماده 38: ممنوعیت بکارگیری کارمندان اخراج یا منفصل شدهماده 39: شرایط تمدید قرارداد کارکنان پیمانی و قراردادی و لزوم اعلام نظر هسته گزینش تا پایان بهمن ماه هر سال.ماده 40 : بیمه بیکاری کارمندان تابع قوانین و مقررات دولت استب) استخدام و ورود به خدمت

اسلاید 19: ج) جذب و بکارگیری نیرو

اسلاید 20: ج) روشهای جذب و بکارگیری نیروی انسانی (کارمند یابی)*کارمندیابی: «عمليات كاوش و پژوهش در منابع انساني و كشف افراد شايسته و بااستعداد و ترغيب و تشويق و دعوت آنها به قبول شغل در سازمان مي نامند.» - منابع و روشهاي تامين نيرو:1.منابع داخلی: شامل [كاركنان موجود , موجودي مهارتهاي قابل استفاده, مراجعه مجدد كاركنان پيشين و انتقال و ارتقاء مي باشد] 2. منابع خارجی: شامل[مراجعه مستقيم داوطلبان استخدام، آگهي و خبر، مراکزکاریابی،مدارس و دانشگاهها و ...]

اسلاید 21: * شاخص های مورد توجه در اختصاص سهمیه استخدامی به دانشگاهها به استناد ماده 30 و31 آیین نامه:- تعداد کارکنان خروجی: بازنشسته، از کارافتاده، فوت، بازخرید، اخراج و استعفا - واحد های جدید التاسیس:- بخش ها و واحد های توسعه یافته: *در چهارچوب طرح سطح بندی بیمارستانها، گسترش شبکه های بهداشت و درمان با اخذ مجوز از وزارت یا با مصوبه هیات وزیران*

اسلاید 22: ج) روشهای جذب و بکارگیری نیروی انسانی (کارمند یابی)1- انواع اعضای غیر هیات علمی شاغل در دانشگاههای علوم پزشکی: رسمی ، پیمانی، قرارداد کارمعین(تبصره3)، قرارداد مشاغل کارگری(تبصره4)، مشمولین قرارداد پزشک خانواده، مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، مشمولین تعهدات ضریب کا، پیام آوران بهداشت، نیروهای شرکتی، قرارداد پرکیس، ساعتی و ...

اسلاید 23: ب) نحوه جذب و بکارگیری نیروی انسانی دستورالعمل های موجود در خصوص جذب و بکارگیری نیروی انسانی:- دستورالعمل اجرایی استخدام و بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز دراجرای مفاد ماده 33 آیین نامه. - دستورالعمل پذیرش و استخدام بهورز در اجرای تبصره 6 ماده 34 آیین نامه- قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان - قانون نحوه بکارگیری پیام آوران بهداشت- دستورالعمل نحوه توزیع فارغ التحصیلان رشته های تخصصی پزشکی- دستورالعمل مشمولین طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی - دستورالعمل خرید خدمات و واگذاری تصدی ها- دستورالعمل طرح نظام نوین بیمارستانی (مبتنی بر عملکرد)ج) روشهای جذب و بکارگیری نیروی انسانی (کارمند یابی)

اسلاید 24: دستورالعمل های اجرایی جذب و بکارگیری نیروی انسانی موضوع ماده 33 آیین نامه

اسلاید 25: نکات مهم دستورالعمل ماده 33 (برگزاری آزمون استخدامی و م فضای رقابتی)تعریف داوطلب بومی(محل مورد تقاضا- شهرستان- استان)ممنوعیت به کار گیری افراد بازنشسته، بازخرید شده و مستخدمین رسمی و پیمانی سایر دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتیممنوعیت شرکت دارای مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر از مدرک تحصیلی مورد نیاز رشته شغلی مندرج در آگهی استخدامحراست به عنوان مسئول حفظ امنیت آزمون.امکان افزایش سقف سنی (ایثارگران- کارکنان قرادادی- مشمولین طرح- مدت سربازی)نحوه شرکت مشمولین طرحمعرفی کمیته آزمون، اعضا و شرح وظایف آن.امکان انتخاب از بین افراد ذخیره تا یک سال پس از برگزاری آزمون در صورت انصراف فرد اصلی (حتی در صورت صدور حکم)

اسلاید 26: لزوم شرایط بومی بودن، سکونت یکسال اخیر و شرایط احراز حتی در مورد ایثارگرانجذب دانش آموزان بهورزي به جايگزيني بهورزان بازنشسته، مستعفی، فوت شده و از کار افتاده كليبلامانع بودن پذيرش و به كارگيري بهورز به صورت قرارداد کار معین در صورت عدم تامين مجوزهاي پيماني به موقع در مقاطع تحصیلی دیپلم و کاردانیاضافه نمودن يك شرط به شرايط بومي( پذیرش داوطلبان زن كه با فرد واجد شرایط بومي ازدواج کرده و در حال حاضر در روستای مورد تقاضای ساکن باشد) تعیین حد نصاب نمره آزمون كتبي در صورت تشخيص دانشگاهبلامانع بودن استفاده از افراد ذخیره تا یک ماه پس از شروع دوره آموزشی در صورت انصراف پذیرفته شدگان دوره هاي فراگیر يا کارآموز بهورزی ممنوعیت رشته های فوق دیپلم کودکیاری و بهداشت مدارس ممنوعیت شرکت دارندگان مدارک بالاتر از فوق دیپلم و فوق دیپلم در رشته های غیرمرتبطنکات مهم دستورالعمل تبصره 6 ماده 34 (پذیرش و استخدام بهورز)

اسلاید 27:

اسلاید 28: * نکات قابل توجه در انتشارآگهی های استخدامی:- اشاره به مجوز و نوع استخدام- شرح کامل مشاغل مورد نیاز اعم از: تعداد ، محل جغرافیایی، شرایط احراز ، جنسیت و ... - اعلام شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام - زمان شروع و پایان ثبت نام - مواد امتحانی - نحوه انتخاب پذیرفته شدگان و سهمیه های قانونی مورد عمل آگهی استخدامی و مراحل برگزاری آزمون

اسلاید 29: د) تشکیل پرونده استخدامی

اسلاید 30: تشکیل پرونده استخدامی *مدارک مورد نیاز جهت ضبط در پرونده استخدامی کارکنان جدید الورد :- فرم مشخصات فردی : حاوی اطلاعات کامل شخصی، شغلی، تحصیلی و خانوادگی کارمند.- مجوز استخدام : شامل کلیه بخشنامه ها و مکاتبات در خصوص کسب مجوز جذب نیرو - مدارک هویتی : مشتمل بر تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت(آقایان)، وضعیت طرح نیروی انسانی و مدرک تحصیلی -تائیدیه ها: شامل مکاتبات مربوط به اخذ تائیدیه مدرک تحصیلی، استعلام کارت پایان خدمت، وضعیت طرح نیروی انسانی، گواهی تندرستی، گواهی عدم سوء پیشینه و ....- مدارک مربوط به سهمیه: مدارک مثبته دال بر تائید سهمیه در صورت استفاده فرد از سهمیه های قانونی اشاره شده در آگهی (ایثارگری، معلولیت و... - تصویرآگهی استخدامی: - فرم تعیین مشخصات شغل و شاغل:- تصویر نتایج آزمون که در سایت و یا از طرق دیگر اطلاع رسانی شده:-مکاتبات مربوط به هسته گزینش : شامل نامه ارسال لیست پذیرفته شدگان و تائیدیه هسته گزینش- سوگند نامه و منشور اخلاقی - ابلاغ اولیه استخدام و یا عقد قرارداد- سایر مدارک موردی: به عنوان مثال: اصل سند تعهد محضری در صورت تصویب کمیته آزمون، و ...

اسلاید 31: د) معرفی انواع نیروهای استخدامی دانشگاه قوانین حاکم، نحوه ورود و تبدیل وضعیت

اسلاید 32: د) معرفی انواع نیروهای شاغل در دانشگاه قوانین حاکم، نحوه ورود و تبدیل وضعیت1- قرارداد مشاغل کارگری : به استناد ماده 32 آیین نامه و تبصره های ذیل آن در مورد واحد های جدید و توسعه یافته با ابلاغ دفتر منابع انسانی وزارت و در خصوص جایگزینی نیروهای خروجی رأسا توسط موسسه. * ورود به خدمت : از طریق فضای رقابتی موضوع ماده 33 آیین نامه مشاغل نظافت‌چي،پيش‌خدمت، آبدارچي، نامه‌رسان، تلفن‌چي و رانندگان اتومبيل‌هاي صرفاً دولتي، آشپز، متصديان توزيع غذا و متصدي تأسيسات (مکانيسين و تکنيسين تأسيسات)* حداکثر طول دوره خدمت یک سال می باشد که در صورت نیاز موسسه و با تائید هسته گزینش تمدید آن بلامانع است .* تبدیل وضعیت کارکنان قرارداد مشاغل کارگری به قرارداد کار معین مجوز ندارد و تبدیل وضعیت به پیمانی پس از قبولی در آزمون های استخدامی امکانپذیر است.*حقوق و مزایا، آنان مواردی طبق آیین نامه اداری و استخدامی و عمدتاً براساس قانون کار و تامین اجتماعی بوده و از نظر بیمه و بازنشستگی تابع قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی می باشند. *از نظر استفاده از انواع مرخصی ها تابع ضوابط قانون کار می باشند.

اسلاید 33: د) معرفی انواع نیروهای شاغل در دانشگاه قوانین حاکم، نحوه ورود و تبدیل وضعیت2- قرارداد کار معین : در صورت عدم تامین مجوز استخدام پیمانی براساس تبصره 5 ماده 31 آیین نامه، براساس مجوز معاونت توسعه وزارت و با تشکیل کمیته ای با حضور معاون توسعه موسسه و مدیر کل منابع انسانی وزارت * ورود به خدمت : از طریق فضای رقابتی موضوع ماده 33 آیین نامه * حداکثر طول دوره خدمت قراردادی یک سال می باشد که در صورت نیاز موسسه و با تائید هسته گزینش تمدید آن بلامانع است .* براساس تبصره 1 ماده 35 آیین نامه تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به پیمانی پس از قبولی در آزمون های استخدامی امکانپذیر است.*حقوق و مزایا، آنان مواردی طبق آیین نامه اداری و استخدامی و عمدتاً براساس قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان بوده و از نظر بیمه و بازنشستگی تابع قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی می باشند. ولی از شمول قانون کار خارج هستند. *از نظر استفاده از مرخصی استحقاقی تابع ضوابط مندرج در آیین نامه و دستورالعمل نحوه استفاده از مرخصی ها می باشند.در صورت استفاده از مرخصی استعلاجی بیش از سه روز حقوق و مزایای آنان بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.* * حداکثر مدت استفاده از مرخصی بدون حقوق یک دوازدهم مدت قرارداد می باشد.

اسلاید 34: د) معرفی انواع نیروهای شاغل در دانشگاه قوانین حاکم، نحوه ورود و تبدیل وضعیت3- قرارداد طرح پزشک خانواده: به استناد تبصره 6 ماده 32 آئین نامه اداري و استخدامی کارمندان غیر هیأت علمی موسسه مجاز است صرفاً در صورت تشخیص و نیاز، نیروهاي مورد نیاز طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی را در قالب بسته هاي مورد تائید معاونت بهداشت وزارت متبوع، بدون برگزاري آزمون و صرفاً با انجام مصاحبه و احراز صلاحیت عمومی و انجام گزینش به صورت قراردادي به خدمت بپذیرد.* حداکثر طول دوره خدمت قراردادی یک سال می باشد که در صورت نیاز موسسه و با تائید هسته گزینش تمدید آن بلامانع است .* تبدیل وضعیت آنان به پیمانی پس از قبولی در آزمون های استخدامی امکانپذیر است.*حقوق و مزایا، آنان مواردی طبق آیین نامه اداری و استخدامی، دستورالعمل پزشک خانواده و عمدتاً براساس قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان بوده و از نظر بیمه و بازنشستگی تابع قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی می باشند. ولی از شمول قانون کار خارج هستند. *از نظر استفاده از انواع مرخصی ها تابع دستورالعمل طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی و قانون کار و تامین اجتماعی می باشند.

اسلاید 35: د) معرفی انواع نیروهای شاغل در دانشگاه قوانین حاکم، نحوه ورود و تبدیل وضعیت4- استخدام پیمانی: به استناد تبصره های 1 و 2 ماده 31 آیین نامه اداری، استخدامی و تشکیلاتی، براساس سهمیه تخصیصی از سوی سازمان مدیریت برای واحد های جدیدی و توسعه یافته و معاونت توسعه وزارت برای جایگزینی نیروهای خروجی* ورود به خدمت : از طریق فضای رقابتی موضوع ماده 33 آیین نامه * طول دوره خدمت پیمانی حداقل سه و حداکثر شش سال می باشد که در موارد خاص مانند عدم تائید هسته گزینش تمدید می گردد.*شرایط تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی: تائید هسته گزینش، رضایت مسئول بلافصل،60 درصد میانگین نمره ارزیابی عملکرد سه سال آخر، طی دوره توجیهی بدو خدمت.*حقوق و مزایا، آنان براساس آیین نامه اداری و استخدامی بوده و از نظر بیمه و بازنشستگی تابع قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی می باشند. از نظر استفاده از انواع مرخصی ها همانند کارکنان رسمی تابع ضوابط مندرج در آیین نامه و دستورالعمل نحوه استفاده از مرخصی ها می باشند.در صورت استفاده از مرخصی استعلاجی بیش از سه روز حقوق و مزایای آنان بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.*

اسلاید 36: د) معرفی انواع نیروهای شاغل در دانشگاه قوانین حاکم، نحوه ورود و تبدیل وضعیت5- استخدام رسمی آزمایشی: -به استناد تبصره 1 ماده 35 آیین نامه، استخدام رسمی آزمایشی در بدو ورود وجود ندارد.«در صورتیکه هسته گزینش با استخدام قطعی مشمولین قانون جامع ایثارگران در بدو خدمت موافقت ننماید ؛ ممکن است رای به شروع به صورت آزمایشی صادر شود.»* ورود به خدمت : خارج از فضای رقابتی* طول دوره خدمت آزمایشی حداقل یک و حداکثر دو سال می باشد که در موارد خاص تا یکسال دیگر نیز تمدید می گردد.*شرایط تبدیل وضعیت به رسمی قطعی: تائید هسته گزینش، طی 50 ساعت دوره آموزشی، 70 درصد نمره جدول امتیاز بندی عملکرد.*حقوق و مزایا، آنان براساس آیین نامه اداری و استخدامی بوده و از نظر بیمه و بازنشستگی براساس تبصره 2 ماده 99 آیین نامه بایستی همچنان تابع قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی باشند. از نظر استفاده از انواع مرخصی ها همانند کارکنان رسمی تابع ضوابط مندرج در آیین نامه و دستورالعمل نحوه استفاده از مرخصی ها می باشند.*

اسلاید 37: د) معرفی انواع نیروهای شاغل در دانشگاه قوانین حاکم، نحوه ورود و تبدیل وضعیت استخدام رسمی قطعی.6-به استناد تبصره 1 ماده 35 آیین نامه، استخدام رسمی قطعی در بدو ورود وجود ندارد.«در اجرای ماده 21 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران جهت مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران«جانبازان، فرزندان شاهد، و فرزندان جانباز بالای بیست و پنج درصد و...» * ورود به خدمت : خارج از فضای رقابتی *استخدام رسمی قطعی افراد فوق حتما پس از تائیدیه هسته گزینش انجام خواهد شد. *حقوق و مزایا، آنان براساس آیین نامه اداری و استخدامی و از نظر بیمه و بازنشستگی می توانند مشترک و تابع قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی کشوری و یا سازمان تامین اجتماعی باشند. از نظر استفاده از انواع مرخصی ها تابع ضوابط مندرج در آیین نامه و دستورالعمل نحوه استفاده از مرخصی ها می باشند.* - مرخصی استحقاقی 30 روز در سال به نسبت کارکرد و 15 روز ذخیره. - حقوق و مزایای مرخصی استعلاجی با تائید پزشک معتمد و یا شورای پزشکی از محل اعتبارات دانشگاه - مرخصی بدون حقوق تا سه سال و در موارد خاصی تا پنج و یا شش سال قابل افزایش.

اسلاید 38: د) موارد مهم مرتبط با استخدام و تبدیل وضعیت در قانون گزینش کشور

اسلاید 39: ه) موارد مهم مرتبط با استخدام و تبدیل وضعیت در قانون گزینش کشور *ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون گزینش کشور: «امر گزینش و اجرای ضوابط و مقررات مربوط به آن درباره داوطلبان ورود به خدمت اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد و ... که حداقل 40 ساعت در ماه فعالیت دارند الزامی و پرداخت هرگونه وجهی بدون رعایت این ماده غیرقانونی است.* ماده 23 آیین نامه: « واحد کارگزینی یا عناوین مشابه اداری در دستگاه مکلف است به محض دریافت نظر هسته گزینش مبنی بر عدم موافقت با ادامه خدمت، نسبت به فطع رابطه استخدامی وی اقدام نماید.-تبصره1 : در صورت اعتراض کارمند به رای هسته گزینش حفظ پست سازمانی فرد تا زمان رسیدگی در مرحله دوم تجدید نظر الزامی است.- تبصره 3: در مواردی که پس از تجدید نظر داوطلب محق تشخیص داده شود بابت ایام عدم اشتغال از حقوق آمادگی به خدمت بهره مند خواهد شد مگر اینکه رای با غمض عین صادر شود. که در این صورت فقط سابقه افراد در این مدت مورد محاسبه قرار می گیرد.

اسلاید 40: ه) موارد مهم مرتبط با استخدام و تبدیل وضعیت در قانون گزینش کشور *ماده 25 آیین نامه اجرایی قانون گزینش کشور: «واحدهای کارگزینی و یا عناوین مشابه مکلفند حداقل 6 ماه قبل از انقضای مهلت خدمت آزمایشی نظر هسته گزینش را در مورد استخدام قطعی استعلام نمایند و در غیر اینصورت به عنوان متخلف به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد.»* تبصره 1: « در صورتی که هسته گزینش تا زمان پایان مهلت خدمت آزمایشی نظر خود را اعلام نمایند؛ واحدها می توانند برابر قانون اقدام نمایند.»-ماده 26 آیین نامه: « تاریخ صدور رای گزینش مبنای قطع رابطه استخدامی و عدم اشتغال توسط کارگزینی بوده و در اینصورت پرداخت وجه بابت ایام کارکرد مستخدم تا یک ماه بلامانع است. ماده 47 آیین نامه :«در مواردی که تبدیل وضعیت مستخدم آزمایشی براساس نظر هسته گزینش به استخدام قطعی میسر نگردد ادامه اشتغال وی به صورت پیمانی و یا قراردادی در صورت تائید گزینش و نیاز دستگاه مجاز خواهد بود.

اسلاید 41: با سپاس از توجه شما

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید