صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
بخش اول : قوانين و مقررات استخدامى ( تكاليف ادارى و عمومى مستخدمين دولت )

صفحه 4:
ey Pe) فصل دوم : ورود به خدمت ۲ 0 2 egw Lod eS NC De Tree ete deed Peete ere eo byrne ar ee] hel Wren) ‏ما‎ رسمی فصل ششم : تکالیف عمومی مستخدمین فصل هفتم : حفظ حقوق استخدامی مستخدمین ‎oe Pees) coe Teed‏ ‎Re TOOBIN Sn et Td‏ فصل دهم : مقررات مختلف ا ا ل ل ل 0 ا ۱۳

صفحه 5:
مبنا و_معانى حقوق و كرايشهاى آن | ‏ل ا‎ ILE 00 rare me (| م سیستم و نظام حقوقی 9 ‎cy‏ ا 6 ‎Prarie a‏ USC oe Med en (Gee D NRCE oD Woot ‏ل‎ ‏الاق‎ ©- تعريف آئين دادرسى كيفرى

صفحه 6:
فصل اول - کلیات 3 الف - استخدام دولت عبارت از يذيرفتن شخصى به خدمت دولت در يكى از وزارتخانه هايا موسسات دولتى است . ‎eat)‏ ا ل م ا ااا اا ا ۱ ‎Sat)‏ م ا ا ا اا ‎yee Re ee toe ei‏ ‎oy‏ 0 ت - وزارتخانه عبارت از واحد سازمانی مشخص است که به موجب قانون به این عنوان شناخته شده است . ث - موسسه دولتى عبارت از سازمانى است كه به موجب قانون به وسيله دولت ايجاد و اداره مى شود. ل ا ا ا ل ا ا ا 0 الف - وزارت دربار شاهنشاهی . SE Teens SLOPE Te EEE EE Ie poe ic ete SLO Slee ce eya) ‏رسيد.‎ وزارت دربار شاهنشاهی می تواند بدون رعایت محدودیت های مندرج در این قانون از وجود مستخدمین رسمی وزارتخانه ها و موسسات دولتی استفاده کند. ب - سازمان اطلاعات و امنیت کشور. ت - موسسات دولتى كه طبق اساسنامه مربوط به آنها به صورت يكى از شركت هاى مندرج در قانون تجارت اداره شوند: مقررات استخدامی شرکت های مذكور بايد حداکثر تا یک سال پس از اجرای این قانون توسط سازمان امور اداری و ‎eet Te Bre Tee el‏ ۱ ت - شهردارى ها و موسسات تابع آنها و انجمن هاى بهدارى و سازمان هايى كه جنبه محلى داشته و هزينه آنها از ‎eens)‏ 000

صفحه 7:
ث - مستخدمین تابع مقررات قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی : ا م ل ا ا اا ا ‎IEEE Neri [ [ [ [|‏ 0 17۹ ‎OnE EB y ec]‏ م لا ااا اا مم0 1171 خواهد بود. ۲ - اجرای تمام یا فسمتی از وظایفی که به موجب این قانون به عهده سازمان امور اداری و استخدامی کشور ‎ie Leet oy‏ و را ۱ تشريفات مقرر معمول خواهد شد. ا ا ا 1 011011 تبصره - مستخدمین مشمول بندهای (ج ) و (چ ) در هر مورد که قائونی برای تعیین تکلیف آنان وجود نداشته اباشد يا طبق قوائين مربوط تابع احكام عمومى قوائين استخدام كشورى شده باشند مشمول مقررات اين قانون ۳۳۹9۳۹ ح - سازمان بیمه های اجتماعی . مقررات استخدامى سازمان مزبور بايد حداكثر تا شش ماه يس از تصويب اين قانون توسط سازمان امور ا ا ا ۱

صفحه 8:
ماده ! - نخست وزير و وزرا و معاونان و سفرا و استانداران و مدير عامل سازمان برنامه و دبير كل 7 1 1 1 111 ‎apn A EEN re CIE SPN TE PCy‏ 110010 5211010101 شوند مدت خدمت آنان در اين مقامات از هر لحاظ جز سابقه خدمت رسمى منصوب شده و مقررات اين قانون تا آن جا که با قوانین خاص آنان مغایرتی نداشته باشد شامل حال آنها خواهد بود. ‎EaE ION)‏ ااا ااا ااا ا ل 10 در مقامات مذكور در صورتى كه در وزارتخانه يا موسسه مربوط بستى متناسب با وضع استخدامى آنان وجود نداشته باشد می توانند در موسسات دولتی غیر مشمول این قانون به خدمت اشتغال ورزند مدت خدمت آنان در این قبیل موسسات جز سابقه خدمت رسمی محسوب و حقوق و مزایای آنها فقط از محل خدمت جدید پرداخت ۳-9۳۹ اه ۱۳ تبصره - افرادی که طبق مقررات قانون کار به خدمت دولت مشغول می شوند ۱ کارگر شناخته شده اند مشمول مقررات این قالون نیستند. تشخیص مشاغل کارگری در وزارتخانه ها و م مل ا ا ‎ee Te SES Ee‏

صفحه 9:
COTS ETE 0 sie ee Tee e yee EE Sa teen Yee SY et eee rae) Creer rer etn iS Be CS elon etc Tees Tee ‏استخدام شده باشد.‎ تبصره - واگذاری پست های سازمانی به اشخاص غیر از مستخدمین رسمی ممنوع است ولی در ‎ee DS ee Kee Tee etn Bees Tees Deve eyo‏ ار سردا است با تصويب سازمان امور ادارى و استخدامى كشور مستخدمين موسسات دولتى مستثنى شده از اين ‎li ee syorec)‏ ا ا ا ل ا ل | ا ا ل ا ا ا ۳ ‎Oe ‏م ام ا م ا ل‎ eee eae eS a) re ere ekoerteed ‏ار‎ ‏استخدام می شود.‎ ‏ا ا ا ا 1۱ اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد. ‎Ne Loe eee ee ey PT SEND ou Ty POR oe Pant sen ey ‏سازمان امور ادارى و استخدامى كشور به عتوان كار واحد شناخته شده باشد.‎ ‏رسته عبارت از مجموع رشته های مشاغلی است که از لحاظ نوع کار و حرفه و رشته تحصیلی و تجربی وابستگی نزدیک داشته باشد

صفحه 10:
ماده 4 - يست سازمانى عبارت از محلى است كه در سازمان وزارتخانه ها و موسسات دولتى به طور مستمر برای یک شغل و ارجاع آن به یک مستخدم در نظر گرفته شده اعم از اين که دارای ۰۰ ۰ 0 0 ‏ا ا ا ا ا ل‎ CRD STI pec eee Cpe ce OO . ‏طور رسمی برای تصدی این پست ها ممنوع است‎ PRPS eres Moyet ier kerr or Bis he epee ye yy fom ke concn Pree eS ‏وزارتخانه ها و موسسات دولتی مشمول این قانون را تهیه و به مجلسین تقدیم کند.‎ 1 ‏ا ل ا كت‎ سازمانى كليه واحدهاى تابع خود تهيه و به سازمان ادارى و استخدلمى كشور تسليم كنند. سازمان ا ل ‎rete‏ 0 یا اصلاح آنها به وزارتخانه ها یا سازمان های دولتی اعلام کند. هر نوع تغییرات بعدی در سازمان ۱ استخدامی کشور خواهد بود. در صورت بروز اختلاف نظر در هر یک از دو مورد فوق بین وزارتخانه ها یا موسسه مربوط با سازمان امور اداری و استخدامی کشور دولت تصمیم مقتضی اتخاذ ‎٩‏

صفحه 11:
۳ ماده ‎١١‏ - استخذام اشخاص به خدمت رسمى دولت از طريق امتحان و سابقه انجام مى شود. ‎res‏ 1100101000 0 0 ۱[ أورند. فارغ التحصيلان أموزشكاه هاى اختصاصى يا دوره هاى تربيتى كه قبل از تصويب اين قانون از طرف ‎ee rrem entre te hp nic merece Sy‏ 000 ‎Ey tee ee ene ere eee ener‏ دار و استخدامی کشور تهید و به تصویب شورا خواهد رسید. مازمان آمور اداری و استخدامی ماده ۱۴ - داوطلبان ورود به استخدام رسمی باید دارای شرایط ذیل باشند: 79 Week eye Feros eee 0 00 0 1 arr ات - نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر. ث - عدم محکومیت به فساد عقیده و عدم معروفیت به فساد اخلاق و تجاهر به فسق و معتاد نبودن به استعمال ‎rm rer‏ 0 1 eck ho erg SRC Urabe eye ars تبصره - افرادی که مجددا به استخدام رسمی پذیرفته می شوند مشمول محدودیت مربوط به حداکثر سن مذکور 53100000

صفحه 12:
0 Ee Te Perey ce PTE TE re Coe eee De ‏خدمت رسمى يك دوره آزمايشى را طى خواهند كرد.‎ تبصره ‎١‏ - انتصاب موقت افرادى كه دوره آزمايشى را طى مى كنند به يست هاى ثابت ‎en)‏ 00 20 ‏لا اا ا‎ Re oon) ‏محسوب می شوند.‎ ۱ er tee ON WE REDE To Phe rep kev an ERE Ney ‏پ»پبپ ات‎ ere تبصره ۱ - حقوق دوره آزمایشی برابر حقوق اولین پایه گروه مربوط خواهد بود و در صورتی که مستخدم به استخدام رسمی پذیرفته شود خدمت آزمایش جز سابقه خدمت وی محسوب مى شود. تبصره ۲ - فوق العاده و هزینه های مستخدم آزمایشی مطابق فوق العده ها و هزینه های مستخدم رسمی تعیین و پرداخت خواهد شد

صفحه 13:
Pe Sree eres Et ‏ا‎ Sekar EA) ۱ ‏ل‎ Te kee Bee ‏ل‎ Sw) ‏ماده ۲۶ - انتصاب مستخدمین رسمی به پست هایی که مشاغل مربوط به آنها در‎ ‏رسته مربوط مستخدم قرار ندارد ممنوع است مگر با داشتن شرایط لازم احراز آن‎ ‏بست و رضايت مستخدم و تقاضاى وزارتخانه يا موسسه دولتى مربوط و موافقت‎ پر | ۰ ا ۱ ۱ 7 کشور مستخدم را با داشتن شرایط لازم در رسته دیگر به خدمت بگمارند .

صفحه 14:
BETIS CU wort ate bt ete ee ECD byt sheen Sone) ‏می گیرد. سازمان امور اداری و استخدامی کشور مکلف است کلیه مشاغل. را بر اساس اهمیت‎ ‏وظایف و مسئولیت ها و شرایط تصدی از لحاظ معلومات و تجربه طبقه بندی و برای تخصیص به‎ . ‏يكى از كروه هاى دوازده كانه مزبور به شورا بيشنهاد كند‎ ماده 7" - حقوق ماهانه مستخدمين رسمى مشمول اين قانون به موجب جدول واحد بر ميناى عدد صد به شرح زير تعيين مى شود: م ل ا ل ا اا ا ل ا ‎Ce ee‏ ‎ES Tee‏ ا ۱ اما ا ا اا ‎ews) Seer‏ 00 الف - معاون وزارتخانه ۸۷۵ ب - استاندار - سفیر - معاون نخست وزیر - مدیر عامل سازمان برنامه - دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور ۱۰۰۰ ت - وزير ‎1١78‏ Shr cae bye cere

صفحه 15:
ماده ۳۸ - در صورتی که نوع کار و وظایف و مسئولیت های بعضی از مشاغل وزارتخانه ها و موسسات دولتی مشمول این قانون اقتضا نماید که مبالغی علاوه بر حقوق به مستخدمین رسمی شاغل آن يرداخت شود مبلغى به عنوان فوق العاده شغل به شاغلين آن مشاغل برداخت خواهد شد ‎c ov a‏ ا ا ل ۱ ‎ve lee SEW Ee nie Ter ko cy‏ ا الا ا ا ‎Bre Tee‏ و تصویب هیئت وزیران صورت خواهد گرفت . BYTE oe ee SO Tete Oe Tornoe fo OR nee 53 ۱ ‏ل ا ا ا‎ fo Tee Poe ee wres ‏العاده مزیور به آن تعلق می گیرد انجام وظیفه کند.‎ تبصره ۳ - مستخدم رسمی هنگام مرخصی استحقاقی از فوق العاده شغل مورد تصدی خود استفاده خواهد کرد. تبصره ۴ - مستخدم رسمی طی مرخصی استعلاجی حداکثر تا چهار ماه در هر دوازده ماه خدمت ‎ENON y Is Ur Te Fees)‏ ۱ تبصره ۵ - میزان اعتبار فوق العاده شغل همه ساله ضمن بودجه کل کشور پیش بینی خواهد شد و ‎BPO ere LOT eer om re ns we OE Tete Ted‏ كند

صفحه 16:
rie Ree TOES MITE rts oe Pee ‏ا‎ ‎۳ en Ote) [۱ ‏ل ا ا‎ ete) . ‏مستمر قابل يرداخت است‎ ل ا ا ا ا ا ل هزینه زندگی و محرومیت از تسهیلات زندگی تعیین می شود. ت - فوق العاده ماموريت كه فقط در قبال روزهايى كه مستخدم خارج از محل خدمت خود انجام وظيفه مى کند قابل پرداخت است . ت - فوق العاده اشتغال خارج از کشور فقط به مستخدمینی که در خارج از کشور انجام وظیفه می کنند قابل داخت است . OER Tee ON REY Rene ae err Pee Ree SEs Pee ne doen cern e ‏ا ا‎ Bag 1 Us To rere Lela re eel ee SS Rao 2101110101110 ceeee) 121011101 1 111 0 Pty eae} BUS Pete nro rarer ey) و است ت - هزینه نتقال که فقط در موقع تغیبر محل خدمت مستخدمین دولت قابل پرداخت است

صفحه 17:
۱ ere ees ماده ۴۴ - وزارتخانه ها و موسسات دولتی مکلفند با رعایت مقررات اين قانون ‎a Een‏ ل ل ا ل كت سازمان امور ادارى و استخدامى كشور برسائند. تبصره ۱ - سازمان امور اداری و استخدامی کشور می توانند با توجه به احتیاجات وزارتخانه ها و موسسات دولتی و همکاری آنها برنامه های آموزشی و ‎Tere‏ 0[ تبصره ۲ - سازمان آمور اداری و استخدامی کشور می تواند برنامه های مصوب ‎Peon teh een reel iene ine verter To)‏ 1S [yal Spo fag Dae Cola ga ۱3 eer Cie (Ope ore Pere OPEC ECs hreen 7 rer ere oe eke Tey Taree Sore BE rer EEE ay ert PCE Wee ee Se See ‏ا‎ ee) سازمان امور اداری و استخدامی کشور را در اين مورد جلب کرده باشند

صفحه 18:
ماده 1" - مستخدمين رسمى دولت سالى يك ماه مرخصى با استفاده از حقوق و فوق العاده هاى مربوط دارند. ماده ۴۸ - مستخدمین رسمی و صورت ابقلابهبیماری هابی که مانع از انجام خدمت آنان باشد از ‎ipee ime ery‏ | تبصره - جز در موارد بیماری های صعب العلاج حداکثر مدت استفاده از مرخصی استعلاجی چهار ماه در سال خولهد بود. ۱ ‏سر‎ Te eee) owe AIC ۳-3 ۳ ۱ RSE Tee Soe Stet E Teresa nel SPSS ed RPE serach Te CCD ee Sie Sie EEE Seber cra) Eee er Tet Ces ike sere knoe toy eet E Sette SO Ete Oe Tees) Sere Skreet amor) eed SIs ee Te See Die he See mes od Bee ‏ا‎ Cee nw NEE erry Sr Cryer Kate etree RAM ROM RAM Cot ee ee Nee SNe re Der bet Da) eye ese we Soil Serre CE Bree Se er ees oes oe) ae ماده ۵۱ - دولت مکلفت است به طرق مقتضنی وسایل بهداشت و درمان مستخدمین رسمی و خانواده آنان را فراهم كند

صفحه 19:
5 Pee Ty ماده ۵۴ - مستخدم مکلف لست در حدود قوانین و مقررات احکام و اوامر روسای مافوق خود را ا ‎mr‏ ۱ ‎ne ed‏ سا ‎Bl‏ ‎IDLE Eee Ltr ot See ee Debio‏ رس( اجراى دستور صادر خواهد بود. ماده ۵۵ - مستخدم دولت از هر نوع عملی که موجب ایجاد وقفه در امور اداری کشور ممنوع 1 ا ا ۱ ‎ken Poy‏ 0 ‎BCS ONS PPS Tere Ee Rie ee Tee Roe)‏ رسیدگی به موجب آیین نامه ای خواهد بود که به وسیله سازمان امور اداری و استخدامی کشور اتهيه و به تصويب هيئت وزيران خواهد رسيد. ا ا لم ا ا ل ‎CY CIES‏ 000 ۱

صفحه 20:

صفحه 21:
1 نک ۱ استعفاى مستخدم رافع تعهدلت او در برلبر دولت نخواهد بود استعفا از تاريخى تحقق مى يابد كه ۳ ‏ا‎ by] ‏موسسه دولتى مكلف است ظرف يك ماه از تاريخ وصول استعفا رد يا قبول استعفا را كتبا اعلام دارد‎ 1۷ ‏ا ا‎ Peers FAs) . ‏شكايت كند‎ *٠ ‏شد مستخدم مى تواند در صورت قبول نشدن استعفا طبق ماده‎ ماده /1© - استخدام مجدد مستخدم رسمى كه طبق ماده 77 استعفا كرده است در صورت احتياج به ‎Ene D Peet OM ETS e)‏ ما ااا ‎VP‏ ‏شد به شرط آن كه وجوهى را كه طبق ماده ** دريافت داشته لند يى جا به صندوق بازنشستكى مسترد دارند. PE eee keene aren op kere repre ese Perks IA ar ONO Se Ope ReC PIES eat Zen ey | TEE te eee EST) eC SOY eye te BS We Den Ye epee ee Pes ee eee gE EC ECD BT) ‏معاف دارد.‎ 9 COPECO IS a Ee ۱ ele) FTP EE fey ec pe Pere ECeCS BIVEEEE EVE - Gucci p< Lip SE e mec) ‏تواند او را از گذراندن دوره آزمایشی معاف دارد‎

صفحه 22:
۱ oS ESe TCS Soe Te S Ee Te Tees ne TS) en eed eee See ew Slee Sot Pos Ena. en ‏ماده ۷۱ - وزارتخانه ها و موسسات دولتی مکلفند هر ماه هشت و نیم درصد از جمع حقوق و تفاوت‎ ‏تطبیق حقوق و مزایای مستمر و فوق العاده های مستخدمین رسمی و مستخدمین آزمایشی را به استثنا‎ ‏و‎ ee ee Ee Te er! ‏اي رةه‎ ‎oo eee Ee reed‏ م ا م ا ل ل مشغولند هشت و نيم درصد مذكور در اين ماده حداكثر تا انقضا مهلت مقرر در مواد ‎١77‏ و ‎١57‏ از جمع دریافتی ماهانه ایشان به استثنای فوق العاده های تضمین و کسر صندوق کم شده به صندوق ۱ ا ا ا ا ا ا ۳ و برداشت خواهد شد. ‎| ‏ا اام اا ا‎ POR MS ro Br en tree Lone Te Sere ‏ا ام ا ا‎ S eed BENE Ses SCRE eSB TLE ee eee TESS Oe) ‎ey marley pea) dies alse eerie yy adr‏ را رت رس ‎ey See Ye aby ees‏ ‏پذیرفته می شوند برداشت کنند و به صندوق بازنشستگی کشوری بپردازند

صفحه 23:
Cr BIOL CART Ma TC CePE NC ONey: fat Pe Pe rele PMP ET ECS TER Aa 1322111 7 ‏ا ا ا ا‎ ERE ey و 0 ل م ا ال ‎AD eles eer ernie‏ ۱ سنوات خدمت رسمى خواهد بود. تبصره ۲ - اگر متوسط حقوق مستخدمین رسمی که در تاریخ تصویب اين قانون در خدمت دولت هستند از میزان حقوقی که در تاریخ تصویب این قانون در صورت بازنشسته شدن به آنان تعلق می گرفته کمتر شود حق دارند ا اام ااا ا ا ل ا ااال درخواست در صورتی مورد قبول واقع خواهد شد که مستخدم رسمی متقاضی در مدت ده سال تمام طبق ضرایب ا م اما ا ا ا ا ا و سال | وا و 0 ‏ا م ا ا ا ا ا لم‎ STILE Ses Ree) ‏منصوب شده یا می شوند اعم از شاغل یا بازنشسته با رعایت مقررات قسمت آخر تبصره ۲ این ماده عبارت است از‎ ‏یک سی ام آخرین حقوق مقام مربوط طبق جدول حقوق این قالون ضرب در سنوات خدمت مشروط بر اين که از‎ ‏با‎ ‎Bese She se eee ee eee Sr eee SBP es oy شمول اين تبصره مستثنى هستند

صفحه 24:
م ا ‎Bie Se BE Sern E ise ir neta oe ielst rp were aS‏ بماند حقوق وظیفه ای برلبر با یک سی ام متوسط حقوق ضرب در سنوات خدمت دریافت خواهد کرد مشروط بر اين كه از متوسط حقوق او تجاوز نكند. تبصره ‎١‏ - در صورتى كه سنوات خدمت مستخدم موضوع اين ماده از بانزده سال كمتر باشد مدت خدمت او بانزده سال منظور خواهد كرديد. تبصره ۲ - در صورتی که مستخدم مذکور در اين ماده فوت شود نصف حقوق وظیفه لو با رعایت شرايط قانونى به وراث وى تعلق مى كيرد. Pree Te Ci ‏ا ا ا‎ Tee) Sens aon) ‏ال 9 متوسط حقوق او به عنوان حقوق وظيفه در مورد وى بر قرار‎ ‏مى كردد.‎ تبصره - در صورتی که مستخدم موضوع این ماده فوت شود نصف حقوق وظیفه او با رعایت شرایط مقرر به وراث قانونی وی تعلق می گیرد ولی اگر فوت او در اثر همان حادثه باشد متررات ماده ۸۳ اين قانون درباره وراث قانونی اجرا خواهد شد. ی ‎Sie ee Teen ere‏ | تبصره - در صورتی که سنوات خدمت مستخدم موضوع لین ماده از پانزده سال کمتر باشد مدت خدمت ‎Fi‏ | ماده ۸۲ - هر گاه مستخدم بازنشسته فوت شود نصف حقوق بازنشستگی لو به عنوان حقوق وظیفه طبق مقررات این قانون به وراث قانونی وی پرداخت خواهد شد. ماده ۸۳ - هر گاه مستخدم رسمی به سبب انجام وظیفه فوت شود تمام متوسط حقوق او به عنوان حقوق وظیفه به وراث قانونی وی پرداخت خواهد شد

صفحه 25:
فمل 5 ازمان امور اداری و استخدامی ک۵ Pon ‏ا‎ Tee ie terre Sere ke Ea) ‏کشور وابسته به نخست وزیری تاسیس می شود کلیه اوراق اسناد و دارایی همچنین مستخدمین شورای‎ ۱ ere eee Te ees ere CS en BETTS re BBY ese ney ‏ا‎ kere LY Tes ‏ل‎ ‎Rr er Sew ماده ۱۰۴ - وظایف سازمان امور اداری و استخدامی کشور به قرار زیر است : الف در زمينه لمور استخدامى . با سس مشمول این قانون . eer Ten eee eee Vee Ee TS St SECO Sy Tee Eons هماهنگی , Peres yore eee Rae Dele SC Eas PERE Bion cise Slee eae tS) Ree oor al Bree Set Tere ‏ا‎ Ea) ۶ - اداره امور استخدامی مستخدمین آماده به خدمت , ۷ - اظهار نظر درباره مقررات استخدامی موسسات دولتی خارج از شمول این قانون .

صفحه 26:
ee ESE ee ete Ter ie kere ter eae STE RANT) coke Ee De Econ On Wt STEN ve Coen BYe ey Ome Ten | ماده ۱۱۵ - حذف و یا ایجاد پست سازمانی فقط به پیشنهاد وزارتخانه و يا موسسه دولتی مربوط و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران امکان پذیر است . فا اس اس ات یند. تبصره ۱ - در مورد حذف پست سازمانی مستخدمین آماده به خدمت مدت شش ماه با اطلاع سازمان ‎eer Teor s Siero‏ ری ظرف شش ماه مذکور برای این قبیل مستخدمین پست سازمانی دیگر در آن وزارتخانه یا موسسه دولتی ‎Br eo Ite ens oe ee Se tote er Slee Enon]‏ قرار خواهند گرفت تا سازمان پست سازماتی دیگری برای آنان در وزارتخانه ها یا موسسات دولتی فراهم كند. 1 Rr Tew br ete ‏ل ا‎ تبصره ۳ - در مورد انحلال وزارتخانه مستخدمین آماده به خدمت آن وزارتخانه بلافاصله در اختیار سازمان امور ادارى و استخدامى كشور قرار بر فراهم كند

صفحه 27:
تعرین قانون بهمعني 0 ‎y iret rire tet ery ts‏ اا | تون شامل هر چه که ضمانت اجرائي درد ميباشد . ‎et‏ ۱[ ‎pen Toe eared‏ ۱ ‎ea ee ted re reed Seca eerie] Corea et ote ate ea eer ete‏ أنهارا بجاي هم استمال كرد : ‎Bt reo Sepa oh orn‏ اا 0111111 ا ‎BOATS CETL‏ نظریه اول ز ‎pe,‏ ماود بل لس ویب بو ور ۱ امد زاين نظرید : أكر بيذيريم كه موارد منظور ماده مذكور قوانين و مقررات استخدامي است اين نظريه ب ۹ ۱ ‎er eon rece Sree ir Les ren)‏ نظریه دوم : ممکن است در مقابل برخي چنین استلال ‎he ork‏ است که اطلاق فده عموم مي کند پس شامل کلیه لین و مقرزرات اعم از جزايي امني يو 1 ‎ror eee)‏ تحص ی ۳ سم : ابه عقيده مأ در جمع بين اين در نظريه بليستي قاتل به تفصيل شده بأين نحو كه : لف : مرحله ‎Rear‏ ‏۳ ‏لین دو مرحله علیرغم آنکه از هم جدا هستند ولي هیچ تعارضي با هم ندارند ؟ پس زمانیکه مرحله تشخیص قوانین و مقررات مد نظر است باید بر آن بو که عقل و آمنطق حكم مي كند به دلايل ذيل كليه رشته هاي مختلف قوانين و مقررات را در نظر كرفت . 0 0 ۱ ‎Teeny Coen CCIE‏ أ اا م 1۱9 اداري تشخیص دهیم ؟ مگر نه ان است که تشخیص حدود بر علم ؟ اطلاع؛ درري و تخاب استوار است

صفحه 28:
و ۱۳ ماده 06 قانون استخدام كشوري محدود گشته و اين نکته حکایت از ارتباط تنگاتنگ شعب قوانین و مقررات با یکدیگر دارد . لیکن در مرحله اجراي قوانین و مقررات باید بر آن بود که مستخدم فقط در زمینه امور اداري آن هم پس از ارزيابي مکلف به ا ا ‎rer yer)‏ 11111 10111100000 ا ا ا ا ل لا مم ا ال ۱ است ؟ پاسخ منطقي این است که بستگي به درجه معلومات و استعداد و آشناتي فرد با مباني علمي و تعلط او در به کار بردن قواعد اصولي ؛ منطقي ؛اصولي ؛ منطقي ؛ عقلي و حقوقي دارد, ازيرا اصل عقلي و شرعي بر اين است كه هر كس به اندازه تواناي خود تكليف و مسئوليت دارد . ليكن در مورد تسري دادن اين اصل به كليه رشته هاي قوانين و مقررات ؛ هز جند كه در بيش بذيرفتيم كه دستورات مخالف قوانين جزايي و حقوقي به ‎Teepe Tir ir cee EPEC EE To Ry On Teh‏ ۱ ‎Peeper aes eS Oe TN Tire er reeC eye rmCe I Cee RICE ay‏ ‎COPE. ey) res See rr ero eee‏ جزايي )) جهل به قاتون رافع مسئولیت نیست. Coed ‎oo‏ ا ‎er‏ زد ذکر تعاریف و اقسام آن خودداري مي شود و فقط به تعریف حکم تكليفي اکتفاء مي شود . ((هر قائوني را که مشتمل بر امر و ۱ ‎e eT ef em mL aren nee i tom fe‏ 1 ‎Oe ee ee ee rem thir at on bres res bm Bs at)‏ ترك کار است و امر به ترك کار همان معني نهي از کار را دارد ولي امر را به اعتبار دستور دهنده آن مي توان به دو قسمت تقسیم نمود. ‏ا ۱ ‎۱ Te hee ee ‏ا ا‎

صفحه 29:
از طرز بیان ماده *6© قانون استخدام كشوري و حكمروهاي مختلف آن جنين استنباط مي شود كه دايره وسعت اين ماده برغم اجمال آن در حمل بسیار گسترده مي باشد و نمي توان آن را در قالب يك نظر علم که کلیه مصادیق خارجي آنرا تحت پیشش قزار دهد بیان تمید .لیکن مي توان گفت اوامر و احکامي که از ناحیه روساي مافیق صادر مي شود از سه اصل کلي ناشي مي شود و آن سه اصل عبارتد از : ۳ اصل اطاعت از اومر مافوق در داخل اداره . اصل اطاعت از قوانين . اين اصول غير قابل تجزيه از يكديكر بوده ونمي,توان آنها را به صورت جداكائه يه كار برد سل مش ری از رنه مت رن ی ردول بر رد راد ود رام ره حرف اجراي آن سؤالاتي مطرح مي. رک آیايك اصل مطلق است با اسثاييدارد؟ صمانت اجرائي مؤثر دارد يا خير؟ 001 01011 Bee Onl Ec at ie Pn COE Ce eee el) ‏.أداره ي اطاعت از قوانين بايد تفسير نمود . اصل سلسله مراتب ادراي يك جاده دو طرفه است و ليكن ضعف و شدت آن را از بائين به بالا ويا از‎ ۱ . ‏نادرمي باشد‎ آيا احكام و اوامر مافوق مي بايست كتبي صادر شود يا به صورت شفاهي نيز امكانهذير است؟ هر جند از ظاهر ماده مذكور مي توان ايذكونه ‎tet eet. ee ee es rey on ey sree)‏ ۱ أست . ليكن براي استنباط صحيح از مفاد قانون بايد عقل و منلق رأ به كمك طلبيد ومفاد قانون را با ترازيي غفل سليم و منطق سنجيده زيرا از نظر علم و عمل نمي توان از مفاد قوانين و مقررات ادراي ؛ قواعد كلي و همه كير منطبق با وقايع خارجي مختلف ترسيم نمود . بلكه بايد آثار حاصله از امر و حكم نيز مورد توجه قرار كيرد . بايد ديد كه هر حكم يا امري جه آثار و نتايجي از خود باقي خواهد كنشت و اثرات مادي و ‎al Sores en Y ot elo b eke e ee te oe eee tele‏ | ‎Peer err ree ORES Brice pen te nee ar ent eee Bret th aaron‏ انمي ياشند بايد از اصول و قواعد كلي و عقل و منطق استعانت خواست .باين نحو كه بين احكام و اوامر بايد قائل به تفصيل شد . زيرا آنجه كه از ‎ee Tee ee et bane aie ee fer rie entre Ty aad‏ ‎eens ie ok Tel St Brel oS ere atte eB nT T e eer ire te cnet eB)‏ ‎Perret ener ain ie)‏ ارابطه ماده ©6© قانون استخدام كشوري با قوانين جزابي. و ۱۳

صفحه 30:
SSD ei er eS bel ‏ات‎ ‏محسوب نمي شود:‎ در صورتي که ارتکاب عمل به امر آمرقانوني باشد. 1 oe ele. os eer Reet Sie Sesto a ee eer eon Sas ‏مي شوند . ولي در مورد ماموري كه امر آمر را به علت اشتباه قابل قبول 4به تصور اينكه قانوني است اجراء كرده باشد در‎ ‏مجازات اسلامي سال 1900 که ناسخ ماده 6*0 قانون مجازات سال 10060 مي باشد .آمده است اعمالي که براي آنا‎ ‏رد‎ hsm oe hasta lala Santee) ake taal fea ek oman ea at ead RORY eee aac We eM eN en eae nC ITO در صورتي كه ارتكاب عمل به عنوان امر به معروف و نهي ان منكر باشد. ا ل لام 2 محکوم مي شوند ولي در مورد ماموري که آمر وآمر را به طت اشتبهقبلقبولي ؛ به 211110111100 باشد فقط به برداخت ديه يا منمان مالي محكوم خواهد شد . Be on BIDET SY ere TnL ‏ا ا ا‎ ren Sees Tre CT er Ms int ores. ewok as nt eee we Ter : ‏قانوتي باید داراي شرایط زیر باشد‎ 000 آمر بايد در سلسله مراتب اداري قرار كرفته باشد. امر آمر قانوني بايد واجد شرايط كتبي ورسمي باشد. بس هم جنانكه اشاره شد ماده “6 قانون استخدام كشوري با قوانين اجرايي ارتبلط نزديك دارد و به همين منظور يك سؤال ما ۱۳| نموده و قانوني و غیر قانوني بودن آنرا احزار کند؟ و فقط در صورت منطبق بودن با متون قانون به مورد اجراء گذارد *یا ‎alae ee anecdote a ore ei cl cee Dae‏ رح اه نموده ند : نظریه کور کور انه ؛ تطبیق آگاه و بینابین.

صفحه 31:
لس براي آنکه نظمي در کار باشد لازم است مامور مادون از مقام مافوق خود اطاعت نموده و دستورات او را به مورد اجراء گذارد زیرا اگر قرار باشد هر ماموري به نحوي قانوني را تغییر و تفسیر کند و بنابه میل و تشخیص خود در مورد اجراي قرانیناقدام نماید؛ هماهنگي در امور از بين مي رود ؛ به طور كلي طرفداران این نظریه مي گویند که افرادبسیار ENE eM Sp Di Breer s Lr OB oS eee Is sion eh es نظریه تطبیق آگاه عده اي از علماء بر عکس براي مادون حق و یا تکلیف ارزيابي نمودن ارامر صادر ؛ و تشخیص قانوني بودن یا قانوني ‎ene wert Meee e ws Ubtelfer‏ 0 اطاعت کند ؛ چرا که اطاعت از مافوق باید تا حدي باشد که قانون نقض نشود . بر این نظریه نیز ايرادي وارد نموده اند . بدین نحو که اگر مامورین را موظف به ارزيابي و تطبیق اوامر مقامات مافوق با متون قانوني نماییم ؛ حس انظباط و ‎Ten enter em ersten saa}‏ ۱ ‎PCCD ee Bet EY rece Bt Sonn yer oe oct stew AP Sy tonne ery‏ پا از اوامر مافوق وارد خواهد شد و انسجام اداري از بين مي رود. نظریه نتایج سوء و نا مطلوبي که هر دو نظریه داشت برخي از علمام نظریه ديگري را مطرح نمودند . طبق نظریه مذکور ‎ieee ete‏ 7 ۱۳ ۱ ‎Ere ee SET Cn ery‏ | ‎Per Ee eth cic eee Ub ee tt ein oe oe ttsr ny eit. toe =)‏ ‎tree Werte tor}‏ ااا ‎PP PC‏ مافوق مخالف قوانين باشد ؛ بايد كتبً مغايرت دستورات صادره را با قوانين و مقررات به ما فوق اطلاع دهد ؛ حال اكر ‎ir rai Bicone Siren)‏ ا 000 اكر امور اداري باشد مامور مادون مكلف به اجراي دستورات رؤساي ما فوق خود خواهد بود و در اين مورد مسئوليتي متوجه وي نخواهد بود. ‎۱ rene Oe ile vent Tet Sets See Bee ee ‏مسئولیت دارد و آمر و مامور هر دو مقصر خواهند بود.‎

صفحه 32:
مشکلات عملي و اجرايي ماده قانون ۱9 oe eRe e ren wer Sorento ECE ey ‏هر مورد به ارزيابي اوامر و احکام مقام ما فوق خود بپردازد و مواد مغایرت‎ 00 pice echt bp iron r Lei pIh ey ‏مشکلات عدیده اي مواجه خواهد شد از جمله اينکه هر چند رژساي مافوق‎ ey eS ite Poet er rae aren Cae) 0۳ Rr Str eye cen ke ES eee ere rey ‏از انحاء اعلام کنند و حاضر هم نیستند علامت قانوني شكني به ناصیه آنان‎ ‏نصب گردد . از اینجاست که اختلاف سلیقه و تضاد دروني مقام مافوق و‎ ‏مامور مادون شروع مي شود . مادوني که نيازهاي مادي و معنوي فراواني‎ ‏دارد و تامین اين نیازهاً همیشه الزاما و قهراً از طرف قانونگزار انجام نمي‎ شود.

صفحه 33:
مشکلات عملي و اجرايي ماده قانون * در پاره اي از موارد : تصویبنامه ؛ آیین نامه بخشنامه اداري به صورت تسخيري تعیین تکلیف مي کند که در این مورد رزساي مافوق مي تواند از اختیارات قانوني خود استفاده کرده و حقي را اعطاء و يا از اعطاي آن دربغ ا ا ‎Bee eee me Peers‏ امتيازات رفاهي اختياري است كه در قدرت رؤساي مافوق قرار دارد ؛ مادون جكونه مي تواند نسبت به اين امتيازات بي تفاوت باشد و اقدام به امري نمايد كه هر چند موجه و قانوني است کینه و نفرت رئیس یا رژساي مافوق خود را ی ۱ ‎er Se wer eens en oe rear‏ ل ا ۱

صفحه 34:
نتيجه ككيري ۶۱ ‏اا‎ eee eoe lm) WE er FLOORS CAR ir FRC e Crm Ree ar rte eo ‏و‎ ‏با او کار میکند ؛ آرزوي همه مستخدمان است تا میان زن و فرزند دوستان‎ ۳0 ‏ل‎ eevee ie) همه در يك زمان نمي توانند به پست با مقام رئیس دست یابند از این رو كارمندان از راههاي نه كون كه ساده ترين أن فرمان يري مطلق و حتي انجام دستورهاي غير قانوني رئيس ؛سريع انجام دادن كارهأي كساني كه رئيس مي خواهد .

صفحه 35:
نتيجه گيري BOE BORE CeCe ‏انگیزه اي ؛ اداره رفتار آنان را نمي پسندد ؛ از. اين قبیل‎ ‏امور مي باشند.‎ ور ات ‎OTe vere te Loree SRS re Bey)‏ ‎RD LE Cre rr pea ere gery‏

صفحه 36:
حق شکایت ا ا ل ل الل 0 ل شود به آدیوان عدالت اداری شکایت نماید. دیوان مزبور که مطابق. اصل ۱۷۳ قانون اساسی,جمهوری اسلامی آیران به منظور رسیدگی به شکایات» تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین پا واحدها با آئین نامه های دولتی و احقاق حقوق آنها زیر نظر رئیس قوه قضائیه ایجاد شده. مرجع رسيدكى به اینگونه شکایات می باشد. " بنابراين كاركنان دولت در صورت تضييع حقوق شاكى بودن از سازمان متبوع خود مى توانند به ديوان عدالت ادارى شكايت "" نمونه فرم شكايت به ديوان عدالت ادارى

صفحه 37:
‎eee‏ نام و نام خانودکی ‏وکیل شاکی طرف شکایت ‎Feary ‎eee ‏قوهقضانیه ‏101 ‏۳ ‏تام پدر ‎535 ‏شوح 535000 ‏امضاءيا اث نكشت شاكى بايد به وسيله دفتر يكى از دادكاه هايا بحشدار ا تيروهاى انتظامى يا يكى از ادارات دولتى و نهادهاى اتقلاى ويا عام جماعت مسجد محل سكوفت مدعى كواهى شده ياشد و ذرصورتيكة شاكى مقيم خارج از كشور باشد يه كواهي يكى از مامورين كنسولى جمهورى اسلامى ابران رسيدهباشد

صفحه 38:
مستخرج از قانون دیوان عدالت اداري ماده 09- .. کساني که مفرضانه دعواي بي اساس و خلاف واقع علیه اشخاص اقامه نمایند در صورت ثبوت غرض و خلاف وأقع و بي ‎Wrie e arn Wocr ren)‏ ا ل ‎Aver‏ ‎RRB Urea Perse ieee In nt eee eo‏ ‎eee ES ke te we ete ie nie‏ ‎Bee Sey ert eee vee eek BY eee eee‏ ‎PRP RO‏ ينات وابستد و ‎Pe Surya Dae pee Tope Pag per‏ ‎reed ۳ Eee)‏ ۳ سوابق یا سشد مورد مطالبه را ارسل نماید و گر بطلي انجام آن مقدور نباشد جهات آن را به دیران اعلام کند در غبر اینصورت متخلت به انفصال موقت تا يك سال محكوم خواهد شد. همین مجازات مقرر است براي موردي که دیوان احتیاج به اخذ توضیح از نماینده واحدهاي مذکور در بند آلف ماده 0 دارد و مسئول مربوط آز تعیین نماینده خودداري دور ‎CS Soe hood ee eh ELIS trae tl ecto‏ دولتي و شهرداريها و تشكيلات و موسسات وابسته به آنهأ و نهادهاي انقلابي مكلفند احكام ‎Poe sole aye re)‏ ل ‎See ee eel‏ استتکاف مرتکب به حکم دیوان به انفصال از خدمت دولتي و قانوني محکوم مي شود. ا ا ۱

صفحه 39:

صفحه 40:
بخش دوم : آئين نامه هيات تخلفات اداري كاركنان آشنايي با نظام رسيدكي به تخلفات اداري كارمندان دولت

صفحه 41:
تخلف جمع تخلفات کمه عربي مصدر است از باب تفعل تخلف يعني خلاف کردن» خلاف وعده کردن» خلاف گفته یا پیمان خود عمل کردن» عقب ماندن . * تخلف اداري عبارتسست از ارتکاب اعمال در رفتار نادرست توسط مستخدم و عدم رعايت نظم و انظباط اداري كه منحصر به موارد مذکور در قانون رسيدگي به تخلفات اداري مي باشد و به دو ‎pal dias‏ ) 5 ۱ الف: قصور عبارتست از كوتاهي غیر عمدي در انجام وظایف اداري محوله . " ب: تقصير عبارتست از نقض عمدي قوانين و مقررات مربوطه.

صفحه 42:
مقررات حاكم بر دستكاههاي دولتي ".در قانون استخدام كشوري كه در تاريخ 50/9/0909 ‎Ce nee ne Lie eke rere)‏ به تخلفات کارمندان را بعهده دادگاه اداري گذاشته بود كه طبق آئین نامه مصوب هیات وزیران » میتو انستند نسبت ‎Wp neeWy Tar pee)‏ ۱

صفحه 43:
"يس از ييروزي انقلاب اسلامي » بدليل لزوم سالم سازي محيط ادارات از وجود عناصر كذشته » قوانين ل ا ا ل ا ل 2 كرديد . لكن با انقضاي مدت اعتبار قوانين مزبور قانون رسيدكي به تخلفات اداري در تاريخ ‎genre ec le) (elle)‏ 0 00 امور استخدامي و قضائي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي رسید و.

صفحه 44:
‎mn 5‏ قانون فعلي رسيدكي به تخلفات اداري در تاريخ ‎(\eole)‏ ل 7 0 00 كم رسیده جایکزین قانون قبلي شد این قانون نیز به تصویب ‎EBS TOR COW Oe ar eee 0‏ اسلامي رسیده و به مدت ينج سال قابلیت اجر ايي داشته اصلاحاتي در تاریخ 2/۵/9۵ قانون رسيدگي به تخلفات اداري به تصویب مجلس شوراي اسلامي رسید

صفحه 45:
تشکیلات و حدود وظایف هیأت ها : " ماده قانون رسيدگي به تخلفات اداري " به منظور رسيدكي به تخلفات.اداري در هر يكاز دستكاههاي مشمول اين قانون هيأت هايي تحت عنوان هيأت رسيدگي به تخلفات اداري کارمندان تشکیل خواهد شد هیأت هاي مزبور شامل هیأت هاي بدوي و تجدید نظر مي باشند

صفحه 46:
ساختار ۳2 به تخلفات اداري کارکنان ۳۳ مس م ae ee ene

صفحه 47:
تشكيلات و حدود وظايف هيأت ها " ماده © قانون رسيدكي به تخلفات اداري " هريك از هیأت هاي بدوي و تجدیدنظر اداري ننه عضو اصلي و يك.يا دو عضو علي البدلي مي باشد كه با حكم ‎SE)‏ ا ا ل ا ا ل 0 6 سایر دستگاههاي موضوع تبصره ماده يك برباي مدت سه سال منصوب مي شوند و انتصاب مجدد آنان بلامانع است .

صفحه 48:
تشكيلات و حدود وظايف هيأت ها ماده 09 : وزراء يا معاونان آنان در صوريت تفويض وزير » رئیس مجلس شوراي اسلامي بالاترین مقام سازمانهاي مستقل دولتي و سایر دستگاههاي موضوع تبصزه ) ماده 6 اين قانون » شهردار تهران ‎٠‏ استانداران و روساي دانشگاهها و مراکز مستقل آموزش عالي و تحقيقاتي و معاونان انان مي توانند كارمنداني را كه يرونده أنان به هیأت هاي رسيدگي ارجاع شده يا مي شود را حداکثر به مدت سه ماه آماده به خدمت نمایند .

صفحه 49:
فرایندها PCD yee eee Cr renee ar Cort hp TOU ep ey) DeBoer res per Orep RN Rt = re Pyar cca ees . ‏در اسرع وقت به مديريت منابع انساني ارسال نمايد‎ 57 ‏ا‎ ES تصوير آخرين حكم حقوقي ‎eee ee Deas ire)‏ كم ‏مدیریت منابع انساني مدارك ارسالي را به جهت تصمیم گيري به هيأت بدوي رسيدكي به تخلفات اداري كاركنان ارسال مي نمايد .

صفحه 50:
هیأت در جلساتي که به منظور رسيدگي به تخلفات کارکنان ا ا 9 " )- طي ابلاغيه اي متهم مي خواهد تا براي دفاع از خود بصورت و ویر ‎lear‏ ات 0 ‏و‎ ‎APs. Oper Se Wiener ewer ero ie reieg ‎ *‏ - آراء صادره از سوي هیأت بدوي به مدیریت منابع انساني [ ۳ ۰

صفحه 51:
نم ‎KA‏ bute حدتر رت 1۰ از ريت این برگ دی کب خود رب سم ار زم ‎en‏ نخان ند جتب ساؤمان هلال احمر ساختدان مركزى دانشكاء علوم يزشكي طبقه هشتم دفتر هينات تجديدلظر رسیدکی ‎ha ls Id‏ اه اد ای نت زرد ‎eae‏ ای ‏جر سیک سا رد هت یا م-صاوروسری ود ‏ده اعد وق ابعورت تايس رسال كرد ‏نایک له خی سا ‎ ‎ ‎ ‎ ‏تنك :جنل در ميت ملكور داع كب خود رليم ‎a‏ يق ماه ‎٠١‏ لین رش قلون رسيدكر به تلفت ار سل وه کرد

صفحه 52:
هیأت در جلساتي که به منظور رسيدگي به تخلفات كاركنان تشكيل مي دهد اقدامات زير را انجام ميدهد : * 6 مدیریث منابع انساني طي ابلاغ رأي متکور را به محل خدمت متهم ارسال میدارد . در صورتیکه رأي قطعي باشد قابل اجرا است و کارگزین مکلف به اجراء حکم مي باشد . بندهاي ( الف » ب » ج » و »ز » ازماده 6 ) و در مورد اجراي آراي قابل پژوهش ( ماده ‎LED Nees Freres rs obs ere rer on (~)‏ اعتراض خود را به همراه مدارك مستند به مدیریت منابع انساني ‎Perey i See SSE TEST oD mee aes)‏ مدارك را به هیأت ارجاع ندهد برابر بند 06۶ ماده 0 به مسئول ا 0 ‎ene Pre]‏ ۱۳

صفحه 53:
هیأت در جلساتي که به منظور رسيدگي به تخلفات كاركنان تشكيل مي دهد اقدامات زير را انجام ميدهد : !5 )3< مدارك ارسالي در ارتباط با اعتراض به رأي صادره از طریق مديريت منابع انساني به هيأت تجديد نظر رسيدكي به تخلفات اداري کارکنان جهت اتخاذ تصمیم ارسال میگردد . کت هیلت تجدیدنظر طي ابلاغبه اي که به واحدمتهم ارسال ‎ae een peer OU RB RTD)‏ ۱ 00 ‎PEON Dye BE ie mete ys re mer cere ee ISEB)‏ ارسال مدارك مستند در مهلت مقرر قانوني هیأت مذکور رأي نهايي را صادر مي نماید .

صفحه 54:
هیأت در جلساتي که به منظور رسيدگي به تخلفات كاركنان تشكيل مي دهد اقدامات زير را انجام ميدهد : ا ل ل ا ‎Se exec)‏ 0 7 تهم ارسال میدارد . اين رأي از تاریخ رویت قابل اجرا است و ا 1 از رأي مذكور را جهت صدور حكم به مديريت منابع انساني ارسال ‎BREA Vee oY Sree er eee ws anton‏ تاریخ رویت به مدت یکماه به دیوان عدالت اداري شکایت نماید . در صورتیکه رأي صادره از هیأت تجدید نظر از سوي دیران عدالت اداري لغو كردد مديريت منابع انساني ملزم به اجراي رأي ديوان مي باشد .

صفحه 55:
ماده 49 قانون رسيدگي به تخلفات اداري ۱ yr wee ‏اشخاص مدیران » سرپرستاران اداري یا بازرسان هیأت‎ . ‏عالي نظارت شروع به رسيدكي مي كنند‎

صفحه 56:
یب ین ری پا ان رن ماد ری ات شا درا تسا ار ‎ip‏ یل کب ده اسرد ره و ‎ ‎ ‏قاری سپ ۱۳11/1/1 نجل فو املا ديز تبي ذا متخقف باسنا ...اه نش رف وت عم يرنه ‏ای هل ی ری ند سر ی ی ی در شوت عي ار وه ا حار وق ‎A‏ ‏قيس مقع يدنام ‎ ‎ ‏»ا ا ازع انس ات را ‎At ‎ ‎ ‎

صفحه 57:
پسمه تعالی 1 ۸ ‎lash‏ م شماره رای ۰ تاريخ رأی جلسه هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلف ات اداری کارمندان دانشگاه علوم پزسکی در تاريخ با حضور سه نفر از اعضام جهت رسیدگی به اتهام ‎ ‎٠ .‏ هتولد سمال شماره شناسنامه صادره از فرزئد ‎tm‏ ‏متأهل /مجرد که با مدرک تحصیلی داراى كروه با سال سابقه کار در پست سازمانی در بخش شهرستان استان ‎ .‏ خدمت "هی تعاید و در زمان صدور رأی در حالت استخدامی برده که بر اساس ری شماره هيأت بدوی به مجازات محک رم ‏گردیده است, تشکیل شد. با ملاحظه اسناد و صدارک موجود در پرونده و با توجه به شرح كردش كار مذكور در ذيلء اتهام /اتهامات منقسب به متهم که منطبق است با بند ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۱۳۷۲/۹/۷ مجلس تسورای اسلامی ‎Some‏ نگردید. لذا رأی به برائت عتهم داده می شود. ‏لين رأي قطعی است.

صفحه 58:
wae hosted HA ‏تجديد نظر رسيدكى يه تظلفكت أدارى ردان دانگاهعلچم زشکی و‎ cha ae ‏بهناشتى درمائي قار‎ FN ee nena tho یت رده شا وم پزهکی ‎sae‏ ار بر الس در يبان رد کار رای ام

صفحه 59:
تخلفات اداري موضوع ماده 6 قانون رسيدگي به تخلفات اداري عبارتند از : ‎clas) asa PIS ality oy dae‏ یز ‎OEE Ae ae He ‏* ایجاد نارضايتي در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تأخیر در ‎ped eye)‏ 0[ ‎[۹ ee EOC ee ‏" اخاذي ‎۱

صفحه 60:
SET B New) ee EB ke ‏ل‎ i ‏او مقر ات تیییت به اشیخاص‎ ور ای جک مت دز سا زک هابور یف جاور هک ار ۳ 0 7 و و و رز 3 بنالزن كس مجو ل" ‎Sac |‏ سور الو اجر ی رک ار ‎As ge‏ ‏بحا انشاي ‎cre area) er‏ 50 اداري ‎ie‏ ا ا

صفحه 61:
تخلفات اداري موضوع ماده 0 قانون رسيدگي به تخلفات اداري عبارتند از : ‎Ssh Aes Be‏ ا ل ا ره ی ی ‎PN AES ey OE des eS set ele ome Or Bee Years EN ‏اف ان رک‎ ‎aS SO ses eee!‏ ی ‎peek i‏ رف

صفحه 62:
۱۳۳ ‏ا ل ل‎ cia ‏خودداري از تسليم مدارك به اشخاص كه حق دريافت آن را‎ ‏دارند‎ " تعطيل خدمت در اوقات مقرر اداري PEE AOE IA ‎ee eNO ae eo a Sam‏ م ‏ی و ‎ee‏ ‎BA OCR TAA rie ‏* داشتن شغل دولتي دیگر به استثناي سمتهاي آموزشي و تحقيقاتي

صفحه 63:
تخلفات اداري موضوع ماده 0 قانون رسيدگي به تخلفات اداري عبارتند ان : PE See eS oe cee ۱ Te Teen Tier y [Ve prone tye cy er ke CO I EE PCS PT eT ‏دادن نمره یا امتیاز برخلاف ضوایط‎ eer SS et ee tar Pee Pry ns Pen Ee توقيف ‎٠‏ اختفاء » بازرسي يا باز كردن باكتها و محصولات بستي يا معدوم كردن آنها و استراق سمع بدون مجوز قاتوني

صفحه 64:
* كارشكني و شایعه پراكني» وادار ساختن يا تحريك ديكران به كارشكني يا كم كاري و ايراد خسارت به اموال دولتي و اعمال فشارهاي فردي براي تحصيل مقاضد غير قانوني و 00 برپائي تحصن » اعتصاب و تظاهرات غیر قانوني و اعمال فشارهاي ‎ER LOL RA ARETE‏ RVD OACCE RAPS Min PCH NPE pe nretes . اند ۱۳ ‏ا ا ا ل‎ econ ‏دادن گزارش ضد مردمي‎ * عضویت در سازمانهائي که مرامنامه يا اساسنامه آنها مبتني بر نفي ادیان الهي است یا طرفداري و فعالیت به نفع آنها 00 ‏ل‎ Sy Leeper SB eet h ee PERU oem ree

صفحه 65:
ماده © تتبیهات اداري به ترتیب عبارتند از : eSB TIS Byer ewes Ge ‏ی‎ oad cag ale ‏و‎ aml cla peas ‏سوم از ماه تا يك سل‎ ۱ ‏ره‎ NEE ‏ی و‎ 9 ‏ا‎ Ca gape OE PEE ‏مديريتي در دستگاههاي دولتي و دستگاههاي مشموا‎ ‏ی‎ a ae aL aa, adele ‏وق‎ ‏مدت‎

صفحه 66:
ماده © تنبيهات اداري به ترتيب عبارتند از : ا ا ا ال 6 خدمت دولتي در مورد مستخدمين زن و كمتر از ©© سال سابقه ل ا ال ا ال ‎pod‏ ‏روز حقوق مبناي مربوط در قبال هر سال خدمت به تشخيص هيأت ‎Bye genres‏ " ط) بازنشستكي در صورت داشتن بيش از بيست سال سابقه خدمت دولتي براي مستخدمین زن و بیش از 06 سال سابقه خدمت دولتي ‎DT ene ee ene eee etre)‏ ‎(tt‏ " ي ) اخراج از دستكاه متبوع ‎Pet Qe‏ ا ا ا ل 0 ا

صفحه 67:
فصل چهارم - سایر مقررات Pe TUR Por tee R Dc RO EAR) Poa aes ei ‏به كارمند ابلاغ و ان تاريخ ابلاغ 00 روز براي دفاع آنها‎ . ‏منظور نمایند‎ " كارمند متهم يا نماينده وي مي تواند به منظور ارائه دفاعيه ‎RES‏ ا ۱ مورد اتخاذ تصميم با هيأت است در هر حال مدت تمديد از ‎ie)‏ ل م

صفحه 68:
فصل چهارم - سایر مقررات " دفاعيه بايد به زبان فارسي نوشته شود و حاوي نكات زير باشد : " الف ) نام و نام خانوادكي * ب ) آخرین اقامتگاه شخصي 0 50 مب ور ور : * د ) تصاویر مدارك مورد استناد * ه ) امضاء

صفحه 69:
فصل چهارم - سایر مقررات can ee Te eee S EW se PSE i ‏هاي رسيدگي به تخلفات اداري اعتراض داشته باشد‎ ‏تواند حداکثر تا يك ماه پس از ابلاغ رأي به دیوان عدالت‎ 205 0 ere ror wre Bh . ‏در دیوان نخواهد بود‎ © ‏-ط دي -ك - ماده‎ 0 il ۳ Ne Stree rene er bys ee ee ere ere es a است .

صفحه 70:
حق شکایت ا ا ل ل الل 0 ل شود به آدیوان عدالت اداری شکایت نماید. دیوان مزبور که مطابق. اصل ۱۷۳ قانون اساسی,جمهوری اسلامی آیران به منظور رسیدگی به شکایات» تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین پا واحدها با آئین نامه های دولتی و احقاق حقوق آنها زیر نظر رئیس قوه قضائیه ایجاد شده. مرجع رسيدكى به اینگونه شکایات می باشد. " بنابراين كاركنان دولت در صورت تضييع حقوق شاكى بودن از سازمان متبوع خود مى توانند به ديوان عدالت ادارى شكايت "" نمونه فرم شكايت به ديوان عدالت ادارى

صفحه 71:
‎eee‏ نام و نام خانودکی ‏وکیل شاکی طرف شکایت ‎Feary ‎eee ‏قوهقضانیه ‏101 ‏۳ ‏تام پدر ‎535 ‏شوح 535000 ‏امضاءيا اث نكشت شاكى بايد به وسيله دفتر يكى از دادكاه هايا بحشدار ا تيروهاى انتظامى يا يكى از ادارات دولتى و نهادهاى اتقلاى ويا عام جماعت مسجد محل سكوفت مدعى كواهى شده ياشد و ذرصورتيكة شاكى مقيم خارج از كشور باشد يه كواهي يكى از مامورين كنسولى جمهورى اسلامى ابران رسيدهباشد

صفحه 72:
مستخرج از قانون دیوان عدالت اداري ماده 09- .. کساني که مفرضانه دعواي بي اساس و خلاف واقع علیه اشخاص اقامه نمایند در صورت ثبوت غرض و خلاف وأقع و بي ‎Wrie e arn Wocr ren)‏ ا ل ‎Aver‏ ‎RRB Urea Perse ieee In nt eee eo‏ ‎eee ES ke te we ete ie nie‏ ‎Bee Sey ert eee vee eek BY eee eee‏ ‎PRP RO‏ ينات وابستد و ‎Pe Surya Dae pee Tope Pag per‏ ‎reed ۳ Eee)‏ ۳ سوابق یا سشد مورد مطالبه را ارسل نماید و گر بطلي انجام آن مقدور نباشد جهات آن را به دیران اعلام کند در غبر اینصورت متخلت به انفصال موقت تا يك سال محكوم خواهد شد. همین مجازات مقرر است براي موردي که دیوان احتیاج به اخذ توضیح از نماینده واحدهاي مذکور در بند آلف ماده 0 دارد و مسئول مربوط آز تعیین نماینده خودداري دور ‎CS Soe hood ee eh ELIS trae tl ecto‏ دولتي و شهرداريها و تشكيلات و موسسات وابسته به آنهأ و نهادهاي انقلابي مكلفند احكام ‎Poe sole aye re)‏ ل ‎See ee eel‏ استتکاف مرتکب به حکم دیوان به انفصال از خدمت دولتي و قانوني محکوم مي شود. ا ا ۱

صفحه 73:
ا 1۳

صفحه 74:
1 ur ory e une ey سلام عليكم احتراما نظر به اينكه اخيراً مشاهده كرديده در بعضي از واحدهاي تابعه دانشكاه به علت نداشتن آشنايي كافي به قوانين و مقررات تخلفات اداري در خصوص ابلاغ رأي و صدور احكام هيأت بدوي و تجديد نظر دجار كوتاهي و سهل انكاري شده اند . لذا خواهشمند است دستور فرمایید موارد ذیل را به مسئولین امور اداري و كارگزيني اعلام نمایند تا خداي نکرده حقي ضایع نگردد و از تخلفات. اداري مستولان جلوكيري شود . ۱ موظف است مدارك ذيل را در اسرع وقت به مديريت توسعه سازمان و منابع انساني داتشكاه ارسال نمايند الف ) گزارش تخلف ‎ee‏ ب ) تصویر آخرین حگم حقوقي و ابلاغ آخرین محل خدمت Opens boat ach erga ‏ل‎ 3 0 ‏در صورتیکهکرمند بهترتیببه يكي از آيهاي زیر محکوم گردیدمسیل کارگزيني یا مستول میراداري مولف است حکم مربوظه را‎ - . ‏صادر نمليند و كارمند متهم در صورت داشتن اعتراض حداكثر يك ماه بس لز ابلاغ رأي ميتواند به ديوان عدالت اداري شكايت نمايد‎ توجه : فهرست راي هابي كه كاركزيني الزام دارد حكم آنان را صادر نمايد: الق) اخطار كتبي بدون درج در برونده استخدامي ب) توبيخ كتبي با درج در برونده استخدامي. 0 0 0 ‏ا‎ Pie ‏رب تر سيت‎ EAN TTT aM ‏و در صورت نداشتن اعتراض حداكثر يس از يكماه از ابلاغ نسبت به صدور حكم اقدام نمايد‎ ‏به هيلت تجديد نظر‎ ٠ ‏در صورتيكه به رأي صادر شده هيأت بدوي اعتراض داشته باشد مي تواند حداكثرظرف مدت يك ماه بس از ابلاغ رأي‎ 00 Ow i tote aber tre State men re iene ‏مقرر يك ما ثبت و مدارك مورد نیاز را به مدیریت منبع اساني جهت ارجاع به هیات تجدیدنظر آرسال نمایند.‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان