اقتصاد و مالی

قیمت گذاری و تنظیم قرارداد‌های ساختمانی

gheymat_gozari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قیمت گذاری و تنظیم قرارداد‌های ساختمانی”

قیمت گذاری و تنظیم قرارداد‌های ساختمانی

اسلاید 1: قیمت گذاری و تنظیم قرارداد های ساختمانیارائه دهنده: الیاس فاریابیاستاد : دکتر عندلیبی زادهپاییز 1398بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: قیمت گذاری تسهیلات ساخته شدهبه دلیل ماهیت یکتای تسهیلات ساخته شده تقریبا اجباری است که برای هرکدام از تسهیلات قیمت جداگانه ای داشته باشیم.هزینه بالاسری و سود:قیمت قرارداد کارهای ساختمانیهزینه مستقیم پروژهمخارج نظارت کارگاهیافزوده تحمیل شده از طرف پیمانکارعوامل موثر در قیمت تسهیلات با نوع تسهیلات و همچنین محل آن تغییر می کند.

اسلاید 3: مناقصه رقابتیساختار مناقصه:از فرمول بندی نقشه های تفصیلی و مشخصات یک پدیده تسهیلاتی بر اساس هدف ها و نیازمندی های مالک و دعوت از پیمانکاران واجد شرایط برای شرکت در مناقصه به قصد بردن حق اجرای پروژه تشکیل می شود.شرایط تعیین پیمانکار:گواه از تجربه قبلیپایداری مالینکته: اگر مالک ضمانت نامه بخواهد پیمانکار ضمانت نامه ای می دهد که در صورت برنده شدن پیمان ضمانت نامه قرارداد را تامین خواهد کرد تا مالک در مقابل قصور قراردادی و دیگر تعهدات حمایت شود.تفاوت مناقصه عمومی و خصوصی: در خصوصی مالک امکان انتخاب شرکت کنندگان در مناقصه را دارد و همچنین در نظر گرفتن امتیازاتی برای بعضی شرکت کنندگان اما در مناقصه عمومی مقررات دقیقا روشن شده اند تا تمامی پیمانکاران واجد الشرایط در شرایط مساوی برای رقابت باشند.

اسلاید 4: نقشه های تفضیلی و مشخصات فنی را معمولا یک شرکت معماری مهندسی که از جانب مالک بر جریان مناقصه نظارت دارد تهیه می کند.پیشنهاد های مناقصه نهایی را معمولا بر اساس قیمت کلی یا بر اساس قیمت واحد به نحوی که مالک مشخص کرده است ارائه می دهند.پیشنهاد مناقصه کلی: معرف قیمت کل است که پیمانکاری برای تکمیل یک تسهیلات مطابق با نقشه ها و مشخصات تفصیلی ارائه می کندمناقصه براساس قیمت واحد: در مورد پروژه های به کار می رود که کیفیت مواد یا مقدار نیروی کار درگیر بخصوص در بعضی فعالیت های اساسی آن پروژه قطعی نیست. در این موارد پیمانکار می تواند فهرستی از قیمت های واحد این فعالیت ها را ارائه دهد . به هر حال کل پرداخت پیمانمار بر اساس مقادیر واقعی استفاده شده ضرب در قیمت واحد پیشنهاد شده انجام می گیرد.

اسلاید 5: قرارداد های مذاکره ایدلیل استفاده از قرارداد های مذاکره ای: انعطاف پذیری این نوع توافق های قیمتگذاری به خصوص برای پروژه های بزرگ با پیچیدگی زیاد یا برای پروژه هایی است که الگوی اساسی ان ها تسهیلات قبلی مالک است.قرارداد این نوع معامله لازم است که استرداد هزینه های مستقیم پروژه به علاوه مزد پیمانکار مطابق با یکی از روش های زیر تعیین شود:هزینه به علاوه درصد ثابتهزینه به علاوه مزد ثابتهزینه به علاوه مزد متغیربراورد مطلوب حداکثر هزینه تضمین شدهدرصد ثابت یا حق الزحمه ثابت در ابتدای پروژه تعیین می شود.حق الزحمه متغیر و براورد مطلوب به عنوان انگیزه کاهش هزینه ها از طریق سهیم کردن در هرگونه صرفه جویی در هزینه به کار می برند.توافق به صورت حداکثر هزینه تضمین شده در صورت خروج از معیار هزینه توسط پیمانکار و ناتوانی او در تکمیل به موقع پروژه جریمه ای برای او به حساب می آید.

اسلاید 6: خانه سازی به قصد فروشدر ساخت منازل مسکونی خانه ساز ها اغلب خانه ها و مجتمع های مسکونی را با پیش بینی تامین تقاضای خریداران خانه ها می سازند. چون نیاز های اساسی خریداران خانه ها بسیار مشابه است و طراحی های خانه ها را می توان تا حدی استاندارد کرد؛احتمال یافتن خریدار برای واحدهای مسکونی خوب در مدت زمانی نسبتا کوتاه بسیار زیاد است.خانه ساز ها اصولا قیمت هر واحد مسکونی را در حد تحمل بازار اعلام می کنند و می توانند قیمت واحدهای باقیمانده را در هر زمان لازم مطابق با روند بازار تنظیم کنند.

اسلاید 7: کار های ساختمانی امانیبعضی از کارفرما ها نیروی کار درون سازمانی خود را برای اجرای قسمتی از کارهای اساسی از کارهای ساختمانی بخصوص برای نوسازی و تعمیرات مورد استفاده قرار می دهند.به این ترتیب کل هزینه های کارهای امانی که هزینه های بالاسری نیروهای درون سازمانی را شامل می شود؛ توافق قیمت گذاری برای کار ساختمانی است.

اسلاید 8: پیش بینی تخصیص مخاطره در قرارداددر موارد مختلفی پیش بینی تخصیص خطر بین طرف های درگیر یک قرارداد علاوه بر قیمت کل کار ساختمانی جلوه می کند.این پیش بینی ها اصولا مسئولیت به عهده گرفتن هزینه های احتمالی یا وقایع غیر قابل پیش بینی را تعیین می کنند. فهرست مسئولیت ها با مخاطرات مربوطجبر: پرداخت برای هزینه های ناشی از قوای قاهره و دیگر رویدادهای خارج از کنترل مانند جنگ یا اعتصابات کارگریغرامت: پرداخت برای خسارات و ضررهایی که توسط شخص دیگری تحمیل می شود.حق حبس: اطمینان از اینکه ادعاهای شخص ثالث به نحوی حل و فصل می شود مانند حق حبس کارگری برای دستمزد های کارگرانقوانین کار: پرداخت ها برای هر تخلفی از قوانین و مقررات کار در محل کارگاهتغییر شرایط کارگاهی: مسئولیت در برابر هزینه های اضافی که نتیجه شرایط کارگاهی غیر منتظره است.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید