علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

کاربرد کامپیوتر و MI در مدیریت، تشخیص، و درمان بیماری ها

mi_dar_modiriat_va_darman_bimaran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد کامپیوتر و MI در مدیریت، تشخیص، و درمان بیماری ها”

کاربرد کامپیوتر و MI در مدیریت، تشخیص، و درمان بیماری ها

اسلاید 1: كاربرد كامپيوتر و MI در مديريت، تشخيص، و درمان بيماريها استاد محترم : جناب آقای دکتر توحید خواهاستادیار محترم : جناب آقای احمدی پژوهتهیه کننده: شیرین عیانی (85233517)دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیرآبانماه 86به نام ایزد یزدان

اسلاید 2: مقدمهعمیات پزشکی بر پایه انجام سیکل معاینه و تشخیص و درمان انجام می شود .1_ معاینه ( observation)2_ تشخیص (Diagnosis)3_ درمان (Therapy)جمع آوری داده تفسیر داده و تولید اطلاعاتتصمیم گیری نهائیورود اطلاعات (Data entry)پردازش (Data processing)پیشنهااد عمل و یا اجراء (Output generation)Computer processingHealth careThree important stage

اسلاید 3: معاینه (OBSERVATION)در مرحله معاینه ، بحث در خصوص اخذ و جمع آوری داده هاست . منظور از اطلاعات مناسب ، اطلاعاتی است که بتواند به ما در کاهش خطاها و ابهامات موجود در تشخیص بیماری کمک نماید . تعریفمشکلات1_ عوامل ناخواسته و غیر طبیعیدر ارتباط با انجام معاینه1_1_پاسخهای غلط و ناقص بیمار2_1_وجود نویز و اغتشاش در ثبت سیگنالهای حیاتی بیمار3_1_خطاهای موجود در آنالیز بیو شیمیایی یکی از روشهای حل این مشکل دریافت اطلاعات افزونه می باشد (Redundancy)2_ عوامل مشکل زا در ثبت اطلاعاتدر کامپیوتر1_2_ کد کردن مدارک2_2_خطا در ثبت اطلاعات توسط کاربر3_2_عدم پیوستگی اطلاعات در سیستم های مختلفبه صورت کشوری (انتقال سوایق بیماری اشخاص در پرونده پزشکی هر فرد به صورت مستقل ) به کارگیری سیستم های یکپارچهسلامت و MI

اسلاید 4: تشخیص (DIAGNOSIS)تعریفتشخیص درست نتیجه تفکر و استنتاج اصولی و دریافت اطلاعات صحیح می باشد .کمک کامپیوتر در این راستا هنگامی تحقق می یابد که تشخیص بر مبنای دانش سازمان یافته و تعمیم یافته پایه ریزی می شود. روش1_ سنتی :1_1_ تصمیم گیری بر اساس اطلاعات دریافتی 2_1_درخواست تشکیل کمیته های پزشکی3_1_ مراجعه به کتابها گاها بر اساس تجربه شخصی تصمیم گیری می شودامکان حضور متخصصین در یک لحظه مشکل استامکان جستجو و یافتن اطلاعات مشکل است2_ جدید :1_2_ تصمیم گیری به کمک کامپیوتر 2_2_امکان ایجاد شورای پزشکی3_2_استفاده ON_LINE از اطلاعات جدیدنیاز به کد شدن داده ها وجود دارد. که در این صورتامکان استفاده ازسیستم های DSS وجود دارد.امکان درخواست کمک از متخصصین در اقصی نقاط کشور وجود داردوجود E_BOOK و کتابخانه های الکترونیکی جستجوی متخصصین را راحتر کرده است .

اسلاید 5: درمان (TERAPY)تعریفاجرا به موقع و صحیح تصمیمات اخذ شده ، در راستای کمک به بهبودی بیمار مراجع1_ موجود:1_1_ تجویز دارو در دفترچه بیمه2_1_ عمل جراحی بوسیله جراح3_1_ آموزش در راستای کنترل بیماری4_1_ارجاع بیمار به متخصصین در راستای انجام روشهای لازم فرضاٌ فیزیو تراپیعدم پیوستگی اطلاعات که در نهایت باعث عدم تکمیل پرونده پزشکی شخص می شود ، امکان گردش دقیق سیکل معاینه و تشخیص و درمان را مختل می سازد.امکان استفاده از تکنولوژیهای جدید ذر راستای عمل جراحی به سهولت در دسترس نیست.امکان آموزش فراگیر وجود ندارد.امکان ارتباط با متخصصین در راستای بهبود بیمار وجود ندارد.روش1_ آتی:1_1_ تجویز دارو در پرونده کامپیوتری2_1_ عمل جراحی بوسیله جراح و به کمک تکنولوژی3_1_ آموزش ON_LINEو کنترل از راه دور بیمار4_1_ارجاع بیمار به متخصصین از طریق پرونده پزشکی فرد در راستای انجام روشهای لازم فرضاٌ فیزیو تراپیپیوستگی اطلاعات که باعث تکمیل پرونده پزشکی شخص می شود ، امکان گردش دقیق سیکل معاینه و تشخیص و درمان را فراهم می سازد.امکان استفاده از تکنولوژیهای جدید ذر راستای عمل جراحی در دسترس قرار می گیرد.امکان آموزش فراگیر وجود خواهد داشت.امکان ارتباط با متخصصین در راستای بهبود بیمار به صورت به لحظه وجود خواهد داشت.

اسلاید 6: سيستم هاي جامع اطلاعات بيمارستاني ‏‎(HIS) ‎سيستم هاي جامع اطلاعات بيمارستاني‎(HIS : Hospital Information System) ‎‏ كلية وظايف و عملياتي را كه در قسمت‏‎ ‎هاي مختلف يك بيمارستان اعم از معاینه ،تشخيصي، درماني، اداري، مالي، پژوهشي و آموزشي انجام مي شوند را تحت پوشش قرار داده و ضمن دريافت و ثبت دقيق اطلاعات هويتي و درماني بيمار، توانايي نمايش پيشرفت هر اقدام و تأثير آن عمل را بر ساير امور بيمار مشخص مي نمايد . ‏ با اين تعريف اگر به وظايف قسمت هاي مختلف بيمارستان توجه شود ، مشاهده مي گردد كه در اكثر قسمت هاي تشكيل دهندة بيمارستان ها به نحوي مدارك پزشكي نقش پشتيبان و مكمل دارد و در واقع مدارك پزشكي شكل عملي و قانوني به خدمات درماني اعم از سرپايي، بستري و روش هاي درماني مي بخشد . HISچیست ؟مشکلعدم پشتیبانی سیکل معاینه و تشخیص و درمان بیماربه صورت پیوسته و ثبت موارد در پرونده پزشکی شخص

اسلاید 7: Server بيمارستانپذيرش بسترياتاق عملبخش‌هاي بستريترخيصبخشهاي سرپاييمدارك پزشكيصندوقاورژانسبيمه‌هاي طرف قراردادسايت بيمارستانداروخانهمديريتواحد رايانهحسابداريانبارآموزش و آموزش مجازيطرح یک سیستم (HIS)مشاهده می شود که جایگاه خاصی برای سیستم MEDICAL INFORMATICS در نظر گرفته نشده است .

اسلاید 8: وضعیت موجود سیستمهای HISبا توجه به ساختار فرآیندی موجود در یک بیمارستا ن که از طریق نظام کامپیوتری پشتیبانی می گردد ، مشاهده می شود که سیستم های جدید مرتبط با کنترل پروسه معاینه و تشخیص و درمان به چشم نمی خورد .1_ عدم وجود پرونده پزشکی بیمار که به صورت الکترونیکی در سطح کشور در حال گردش باشد . ( سیستم های پیوسته بیمارستانی )2_ عدم وجود سیستمهای DSS3_ عدم وجود سیستمهای پزشکی از راه دور و مانیتورینگ بیمار 4_عدم وجود سیستمهای و..... (در ادامه به تفصیل بررسی خواهد شد ) به جهت بررسی جایگاه سیستم MEDICAL INFORMATICS در بیمارستانها بررسی سیستمهای فرآیندهای در حال اجراء در بیمارستان ها جالب توجه می باشد .

اسلاید 9: MEDICAL_INFORMATICS چیست ؟این علم به همپوشانی دو مبحث گسترده پزشکی و انفورماتیک اشاره می کند :در حقیقت ابزاری تحلیلی و سیستمی جهت توسعه روش های مدیریت ، کنترل فرآیند ، تصمیم گیری و تحلیل علمی داده های پزشکی است . به گونه ای دیگر بر جنبه های تئوری و عملی پردازش اطلاعات ، ارتباطات ، برمبنای تجربیات و داده های حاصل از فرآیندهای پزشکی و بهداشت تاکید می کند .انفورماتیک پزشکی را می توان علم و هنر ( the art and science ) دانش پزشکی نامید . زیرا شخص نه تنها علم و فرضیه ها و تئوریهای خود را دارا است بلکه از مهارت کار با سیستم های پردازشگر کامپیوتری را نیز برخوردار می باشد .تعریف

اسلاید 10: زیر رشته های انفورماتیک پزشکی

اسلاید 11: زمینه های فعالیت و کاربرد انفورماتیک پزشکیسيستم هاي جمع آوري، ذخيره سازي، بازيابي و ارسال تصاوير پزشکي Medical Image Capturing, Archiving, Retrieving & Communication))سيستمهاي تله مديسين شامل: - Tele-Radiology - Medicine robot-Tele - Remote - clinics   - Tele-Echocardiography    - Tele-Pathology   - Tele-Diagnostics   - Tele-Surgery سيستم هاي تعامل انسان و رايانه در پزشکي: HCI (Human Computer Interface) in Medicineسيستم هاي هوشمند در پزشکي Intelligent Systems in Medicineسيستم هاي آموزش از راه دور در پزشکي E-Learning in Medicineطراحي سيستم هاي کمک تشخيصي در پزشکي Computer Aided Diagnostics

اسلاید 12: سيستم اطلاعات سلامت Health Information System  استانداردها Standardsسوابق الکترونیکی سلامت Electronic Health recordبازیابی اطلاعات Information Retrievalسیستم های تصمیمی گیری کلینیکی Clinical Decision systemsامنیت دیتاها Data Security بیوانفورماتیک Bioinformatics محاسبات پزشکی Medical Computingزمینه های فعالیت و کاربرد انفورماتیک پزشکی :قابل ذکر است که هریک از موارد مذکور دارای زیر شاخه های تخصصی خاص خود می باشند به عنوان مثال :

اسلاید 13: مثال یک (شبيه سازهاي بيماري در اينترنت)  امروزه در امر آموزش، شبيه سازها (simulator) مورد توجه بسيار قرار گرفته اند. شبيه سازها مي كوشند با ايجاد يك محيط حتي الامكان نزديك به واقعي ، قدرت تصميم گيري و جرات عمل را در دانشجويان تقويت نمايند. دانشجويان در اين محيط‏هاي مجازي و قبل از برخورد با موارد واقعي، علاوه بر مرور اندوخته هاي عملي خود، بدون ايجاد خطر براي ساير افراد، آنها را به مرحله عمل مي رسانند. شبيه سازها علاوه بر آموزش، در زمينه ارزيابي و امتحان علمي دانشجويان نيز بكار مي روند و‌ بر اساس تصميماتي كه دانشجويان مي گيرند و اعمالي كه انجام مي دهند، امتياز مي دهند. حتما تا كنون در مورد شبيه سازهاي پرواز (Flight Simulator) مطالبي شنيده ايد كه براي آموزش اصول خلباني به دانشجويان،قبل از پروازهاي واقعي استفاده مي شوند.در زمينه آموزش پزشكي نيز محيط هاي شبيه سازي شده بسياري ساخته شده اند تا قدرت هاي علمي و عملي دانشجويان پزشكي را افزايش داده و آنها را براي برخورد با موارد واقعي آماده كنند. شبيه سازهاي پزشكي جزئي از آموزش پويا (interactive)  هستند كه در آنها دانشجو فعالانه در زمينه آموزش شركت مي كند و برنامه آموزشي نيز به نسبت تصميمات و اعمال دانشجو،‌ واكنش نشان مي‏دهد.در اینترنت منابع فراواني در زمينه آموزش پوياي (interactive) پزشكي وجود دارد كه به چند دسته كلي تقسيم مي‏شوند: -شبيه سازهاي مجازي بيمار (Virtual interactive patient simulator) -دوره هاي آموزشي (On-line courses) online -آزمونهاي محاوره اي (Interactive examination) -كنفرانسهاي مجازي (Virtual conferencing)

اسلاید 14: مثال دو (طراحي سيستم هاي کمک تشخيصي در پزشکي) طراحي سيستم هاي کمک تشخيصي در پزشکي (Computer Aided Diagnostics)  متخصصان تکنولوژي جديد و منحصر بفردي ابداع کرده‌اند که امکان تشخيص سرطان سينه و انواع امراض قلبي را توسط تلفن موبايل فراهم مي‌آورد.به گزارش سایت انجمن درمانگران ایران ، در قالب اين فناوري از طريق نصب نرم‌افزاري جديد و افزودن يک دوربين مادون قرمز مي‌توان تلفن همراه را به يک ابزار تشخيصي فوق‌العاده کارآمد مبدل کرد که نتايج بررسي‌هاي آن خيلي دقيق‌تر از معايناتي است که خود خانم‌ها براي اطمينان از عدم ابتلا به سرطان سينه انجام مي‌دهند.نتايح اين اسکن بلافاصله براي تجزيه و تحليل به آزمايشگاه ارسال مي‌شود تا ضرورت انجام تست‌ها و معاينات بيشتر مورد بررسي قرار گيرد. دوربين مادون قرمز بکار گرفته شده از دو تکنيک موثر در تشخيص سرطان سينه بهره مي‌برد که يکي از آنها تفاوت‌هاي درجه حرارت در بخش‌هاي مختلف سينه و ديگري روند جريان اکسيژن به اين نواحي را بررسي مي‌کند. دوربين مزبور همچنين قادر به کنترل مواردي همچون فشار خون و ضربان قلب مي‌باشد. به گفته محققان با بهره‌گيري از بيوفيدبک‌هاي اين دوربين مي‌توان به بيماران در کنترل اختلالاتي همچون فشار خون بالا، ميگرن و صرع نيز کمک کرد.

اسلاید 15: تصمیم گیری پزشکی (Medical Decision making) چیست ؟انفورماتیک پزشکی یک رشته علمی است که با منابع و روش های فرمولی شده برای ذخیره بهینه، بازیابی و مدیریت اطلاعات بیومدیکال برای حل مساله و تصمیم گیری می باشد .

اسلاید 16: اهداف اصلی انفورماتیک پزشکی چیستند ؟ - بالا بردن کیفیت مراکز سلامتی و پایین آوردن هزینه ها- کاغذ بازی های پزشکی برای دنیای کنونی کافی نمی باشد- نیاز به ضبط سوابق پزشکی به صورت دیجیتال و به صورت اشتراک شبکه های بین مراکز- نیاز به کاهش هزینه ها به خاطر خطاهای پزشکی و تقلب های افراددر حال حاضر ثبت سوابق پزشکی به صورت پرونده های کاغذی کافی نمی باشد. زیرا پیدا کردن این سوابق از بین کاغذها مشکل می باشد.دیگر آنکه مراکز نیاز به بالا بردن سطح کار و بهره وری دارند، که این موارد باعث ایجاد روشی برای ثبت اطلاعات پزشکی به صورت دیجیتال می باشد.

اسلاید 17: گروه انفورماتیک پزشکی در ایران گروه انفورماتیک پزشکی ایران در محل مركز تحقیقات علوم و تكنولوژی در پزشكی قرار دارد. این مکان اولین مركز تحقیقاتی در زمینه كاربرد علوم و مهندسی در پزشكی در کشور است كه در مجتمع بیمارستانی امام خمینی، یكی از بزرگترین مجتمع های بیمارستانی كشور، تاسیس شده است. این مركز به دانشگاه علوم پزشكی تهران وابسته است و هدف كلی از تاسیس آن خدمت در راه استقلال صنعتی كشور و توسعه فنآوریهای طراحی و ساخت تجهیزات پزشكی با توجه به ملاحظات بومی بوده است.

اسلاید 18: پروژه های انجام شده در گروه انفورماتیک پزشکی در ایران_ کلاسه بندي بافت تصاوير سونوگرافي بيماريهاي منتشر کبدي با استفاده از تبديل موجک _ طراحي يک سيستم نمونه جهت ذخيره سازي و انتقال سيگنال الکتروکارديو گرافي از طريق اينترنت _ ناحيه بندي بافت استروما در تصاوير آندومتر جهت کمک به تشخيص هيپرپلازي _ طراحي رابط گرافيکي براي نمايش و تجزيه و تحليل تصاوير سه بعدي پزشکي با قابليت تشخيص هوشمند نواحي سرطاني روده بزرگ

اسلاید 19: مزایای توسعه انفورماتیک پزشکی بهبود کیفیت مراقبت پزشکیکاهش هزینه ارائه خدماترشد علوم پزشکیتوسعه انفورماتیک پزشکی منجر به موارد اشاره شده در ذیل و لذا منجر به بهبود کیفیت مراقبت وکاهش هزینه و همچنین رشد علوم پزشکی می گردد:دسترسی آسان به داده ها، نتایج و سابقه بیمارانمدیریت و برنامه ریزی بهداشتهماهنگی بهتر در مراقبت بین بخش های مختلفسیستم های حمایت تصمیم، بانک های دانش و مشاوره، بر اساس سند، سیستم های هوشمندمانیتورینگ کیفیت و استفاده از بازخورد ها برای تصحیح آن ارتقای سیستم تبادل اطلاعات بین سایت های مختلف پزشکی و کاهش جرایم مختلف در این زمینه (هم از سوی پزشک و هم از سوی بیمار )می باشد

اسلاید 20: بيوانفورماتيک (BI) چیست ؟بیوانفورماتیک علم نوینی است که در آن با استفاده از کامپیوتر، نرم افزارهای کامپیوتری و بانکهای اطلاعاتی سعی می‌گردد تا به مسائل بیولوژیکی بخصوص در زمینه‌های سلولی و ملکولی پاسخ داده شود در این علم با بکارگیری کامپیوتر سعی می‌گردد تا تحقیقات وسیعتری در خصوص پروتئین‌ها و ژنها بعمل آید. بدین ترتیب دو فعالیت برجسته‌ای که بیوانفورماتیک دانان به آن مشغول هستند پروتئومیک و ژنومیک می‌باشد.

اسلاید 21: مقايسة انفورماتيک پزشکي (MI) و بيوانفورماتيک (BI)تفاوت- انفورماتيک پزشکي يک رشتة عملي است که در حوزة علوم کامپيوتري و پزشکي قرار مي‌گيرد. همچنين از محدوده و جرگة علوم کتابخانه و اطلاعات، آمار، تدوين قوانين سلامت و بهداشت است. يعني علمي است که چگونه اطلاعات بهداشتي و پزشکي را با استفاده از کامپيوتر جمع‌آوري و مديريت کنيم.بيوانفورماتيک يک رشتة علمي ميان رشته‌اي است که بصورت مطالعه، اختراع، و کار با ساختمان‌ها و الگوريتم‌هايي براي بهبود تبادل، درک و مديريت اطلاعات پزشکي است.- انفورماتیک پزشکی بیشتر به ساختارها و الگوریتم های داده های پزشکی توجه دارد تا خود داده ها. این نشان می دهد که یک تفاوت میان بیوانفورماتیک و مدیکال انفورماتیک بر سر دسترسی آنها به داده ها می باشد. بیوانفوماتیک به تئوری پشت داده می پردازد. فردي که در رشتة بيوانفورماتيک است، به تئوري (وراي دستکاري داده‌ها) و دانشمندان بيوانفورماتيک علاقمند به خود داده‌ها و مفهوم زيست‌شناختي آنها و برخي به هر دو اينها علاقمند هستند. انفورماتيک پزشکي بدلايل عملي بيشتر علاقمند پرداختن به داده‌هاي بدست آمده در سطوح زيست‌شناختي خام هستند (اطلاعاتي از سيستم‌هاي چند سلولي تا سطوح جمعيتي). در حالي که بيشتر بيوانفورماتيک علاقمند به اطلاعاتي در بارة ساختمان‌ها و سيستم‌هاي سلولي و ملکولي مي‌باشند.

اسلاید 22: شباهتهر دو اين رشته‌هاي علمي با داده‌ها و اطلاعات بدست آمده در حوزة پزشکي و بهداشتي و کار با ابزار محاسباتي و بخصوص کامپيوتر سر و کار دارند و هدف غايي هر دو بهبود وضعيت سلامت و بهداشت و همچنين درمان بيماران و سلامت افراد جامعه مي‌باشد. همانطور که در تعاريف مختلف از ديد منابع و افراد ديده شد، اين دو رشتة علمي در برخي موارد، اشتراک و هم‌پوشاني دارند و شايد نسبت به علوم ديگر، مربوط‌ترين نسبت به يکديگرند.مقايسة انفورماتيک پزشکي (MI) و بيوانفورماتيک (BI)

اسلاید 23: Biomedical Informatics چیست ؟علم انفورماتيک بيومديکال مي‌تواند ترکيب کنندة انفورماتيک پزشکي و بيومديکال باشد. اين علم به اين صورت تعريف ميشود که: متدهاي رياضي، آماري و کامپيوتري (محاسباتي) که هدف آنها حل مسائلي در رابطه با سلامت انسان با استفاده از داده‌هاي باليني (تاريخچه، آزمايشات، نتايج آزمايشات بيوشيمي، راديولوژي و روالها) بعلاوة توالي‌هاي DNA و اطلاعات مرتبط در همة اين زمينه‌ها، توالي RNA و داده‌هاي توضيحي، و توالي پروتئين‌ها، ساختمان‌هاي حياتي، کارکرد و عکس‌العمل‌ها در بهداشت و بيماري. Biomedical Informatics يک رشتة علمي است که بعنوان مطالعه، اختراع و کار با ساختمان و روالهايي (الگوريتم‌هايي) براي توسعة ارتباط، درک و مديريت اطلاعات پزشکي پديد آمده است. هدف پاياني Biomedical Informatics در هم آميختن داده‌ها، علوم، و ابزارهاي لازم به منظور استفاده از آنها در زمان و مکاني است که لازم به تصميم‌گيري است.تعریف

اسلاید 24: فراگير (Enterprise Wide) يكپارچه (Integrated) ارتقاء بهره وري محدود به موسسات ويژه اي نيستدارا بودن Best Practice تعریف سيستمهای کاربردی در راستای افزایش قابلیت های سازمان (ERP)ويژگيهاي ERP

اسلاید 25: كاربرد سيستم جامع مديريت پرونده الكترونيك بيمار در سيستم هاي HIS جديد .حمايت و ايجاد يك روند كاري قابل حمل و توزيع اطلاعات در بيمارستان ها به وسيله يك شبكه بي سيم و با يك عملكرد صوتي به كمك كامپيوترهاي جيبي . معماري اين سيستم ماژولار است و براي در خدمت گرفتن يك بخش جداگانه كه در آن پزشكان و پرستاران با يك وسيله همراه مجهز شده باشند، طراحي شده و به يك سرور مركزي بخش از طريق استاندارد ‏Wireless LAN IEEE 802.11 (Wi-Fi) ‎‏ متصل شوند. سيستم فوق مي تواند با سيستم مركزي اطلاعات بيمارستان نيز ارتباط برقرار كند بررسي سيستم هاي HIS مبتني بر ERPاين سيستم با هدف پشتيباني روز به روز كليه فعاليت هاي پزشكان و پرستاران در يك بخش بيمارستاني به وسيله‎ ‎ي يك ابزار كار گروهي و هماهنگ به همراه دسترسي بي سيم به كليه سوابق پزشكي بيمار مي پردازد. اين پروژه بر اساس يك پروتكل ارسال اطلاعات از بيماران از يك سمت و دريافت آن در سمتي ديگر به كمك يك ‏PDA‏ است تجهيزات نوين مهندسي پزشكي

اسلاید 26: بررسي سيستم هاي HIS مبتني بر ERPفناوري هاي نوين مهندسي پزشكيسيستم هاي اطلاعاتي Tele Healthبه كار بردن ارتباطات الكترونيكي و فن آوري اطلاعات از راه دور براي انجام و خدمات پشتيباني از قبيل مراقبت هاي باليني از را ه دور ، آموزش و تعليم دادن در زمينه هاي مربوط به تندرستي به متخصصان و بيماران ، توسعه بهداشت عمومي و اجراي مديريت تندرستي . Tele Health از سه قسمت تشكيل گرديده است :Tele Medicine _ 1Tele Education _ 23_Informatics

اسلاید 27: بررسي سيستم هاي HIS مبتني بر ERPفناوري هاي نوين مهندسي پزشكيسيستم هاي اطلاعاتي Tele Medicine به كار بردن ارتباطات الكترونيكي و فن آوري اطلاعات از راه دور براي انجام و خدمات پشتيباني از قبيل مراقبت هاي باليني بيماران من الجمله پيگيري وضعيت بيمار از راه دور ، تجويز دارو ، مشخص كردن كليه فعاليتهائي كه بيمار بايستي انجام بدهد و پرسش هائي كه بيمار از پزشك خود مي پرسد .فرضاً : 1_امكان دريافت مشاوره پزشكي از راه دور بوسيله دستيار در منطقه ديگر 2_امكان انجام اعمال جراحي از راه دور

اسلاید 28: بررسي سيستم هاي HIS مبتني بر ERPHIS مبتني بر ERP چيست ؟فراگير (Enterprise Wide) برقراري ارتباط با ساير بيمارستانها ، داروخانه ها ، تامين اجتماعي ، بيماران ، اورژانس ها و... و نهايتا ٌ ايجاد سيستم هاي بهداشتي يكپارچه كشوري و در نهايت بين المللي يكپارچه (Integrated) زير سيستم هاي دروني ، سيستم HIS به صورت جزيره اي فعاليت نمي نمايند .دارا بودن Best Practice كليه بيمارستانهاي تحت پوشش سيستم مذكور داراي گردش فرآيند مشخصي مي باشند .مزاياي

اسلاید 29: HIS مبتني بر ERP چيست ؟دريافت گزارشات يكپارچه امكان دريافت سوابق بيمار از كليه بيمارستانهاي تحت پوشش و صدور كارت سوابق بيمارپشتيباني از كليه سيستم هاي سخت افزاري نوين كه در اختيار كادر پزشكي قرار دارندمانند : سيستم جامع مديريت پرونده الكترونيك بيمارپشتيباني از كليه فن آوري هاي جديد كه در خدمت پشتيباني از اطلاعات پزشكي و پزشكي از راه دور مي باشند نظير : مانند :Tele Medicine Tele Health ,مزايايبررسي سيستم هاي HIS مبتني بر ERP

اسلاید 30: بررسي سيستم هاي HIS مبتني بر ERPمعضلات راه اندازي HIS كشوري در ايران عدم وجود ابزار و تجهيزات لازم به جهت پياده سازي عدم توجه مديران و مسئولين به خدمات ارزنده فناوري مذكور عدم تمايل استفاده مردم از تجهيزات كامپيوترعدم امكان تهيه بسته هاي نرم افزاري ERP از كشورهاي توليد كننده در راستاي ارائه خدمت به هموطنان مي بايستي شروع كرد و با الگو برداري از بهترين هاي جهاني توليد نمود .ولي انشاء الله

اسلاید 31: Thanks for your time and your careتوكل به خداوند ، راه دستيابي به بهترينها را هموار مي نمايد .

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید