علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

کارگاه آموزش کارپردازان و مسئولین تدارکات واحدها

kargahe_amoozeshie_kar_pardazan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارگاه آموزش کارپردازان و مسئولین تدارکات واحدها”

کارگاه آموزش کارپردازان و مسئولین تدارکات واحدها

اسلاید 1: كارگاه آموزش كارپردازان و مسئولين تداركات واحدها

اسلاید 2: آيين نامه مالي و معاملاتي

اسلاید 3: تعريف كارپرداز : طبق ماده 53 آئين نامه مالي و معاملاتي دانشگاهها كارپرداز مأموري است كه نسبت به خريد و تدارك كالا و خدمات مورد نياز طبق دستور مقامات مجاز با رعايت آئين نامه اقدام مي نمايد . از كارپردازان بايد تا سقف تنخواه ايشان وثيقه معتبر اخذ گردد. گردش عمليات تنخواه گردان ها و بالاخص تنخواه كارپردازان در پايان هر سه ماه كنترل ، تسويه و ترميم مي گردد .

اسلاید 4: ماده 53: کارپرداز مأموري است که نسبت به خريد، تدارک کالا و خدمات مورد نياز طبق دستور مقامات مجاز با رعايت اين آیین‏نامه اقدام مي‏نمايد. از کارپردازان قراردادي بايد تا سقف تنخواه ايشان وثيقه معتبر اخذ گردد. گردش عمليات تنخواه‏گردآن‏ها و بالاخص تنخواه کارپردازان در پايان هر سه ماه کنترل، تسويه و ترميم مي‏گردد. تبصره1- در خصوص کارپردازان رسمي وپیمانی تا سقف پاداش پايان خدمت ايشان وثيقه لازم نبوده و مازاد بر آن لازم است وثيقه دريافت شود. تسويه پايان خدمت تنخواه داران منوط به تسويه تنخواه ايشان خواهد بود.

اسلاید 5: ماده 33 :تنخواه‏گردان پرداخت عبارت است از وجهي که از طرف مدير امور مالي (خزانه دار) و یا مقامات مجاز از طرف وی و رييس امور مالي در واحدهای اجرایی مستقل با تأييد رييس موسسه يا مقامات مجاز از طرف ايشان و رييس واحدهای اجرایی مستقل، براي انجام هزينه‏ها و خريدها در اختيار کارپرداز قرار مي‏گيرد. سقف تنخواه کارپرداز تا سقف معاملات جزئی مي‏باشد، سقف يا تعداد پرسنل مسئول فقط به تشخيص رييس موسسه قابل تغيير است.

اسلاید 6: ماده 45: کليه اسناد هزينه، خريدها و تعهدات انجام شده حسب مورد بايد مدارک مثبته زير را حسب مورد همراه داشته باشد: مستنداتی که ازطریق نرم افزارهای الکترونیکی قابل احصاء ونگهداری هستند جایگزین اسناد کاغذی خواهد شد

اسلاید 7: الف) خريدهاي داخلي 1- درخواست خريد 2- فاکتور خريد 3- رسيد انبار يا رسيد تحويل مستقيم ودر خصوص مصرف کالا،حواله انبار که به امضائ تحویل گیرنده رسیده باشد 4- مدارک مربوط به مناقصه يا ترک تشريفات مناقصه حسب مورد 5- دستور پرداخت 6- تأييديه درخواست‏کننده مبني بر مطابقت شرايط فني با درخواست اوليه خريد حسب مورد 7- تصوير قرارداد، در مورد خريدهای در قالب قرارداد. 8- درموارد ضروري تأييد صورتجلسه تحويل کالا و یا نصب، توسط رييس موسسه يا مقامات مجاز از طرف ايشان و در مورد واحدهاي اجرايي مستقل نيز توسط رييس واحد به منزله صدور رسيد انبار / حواله انبار خواهد بود.

اسلاید 8: ب) خريدهاي خارجي : 1- درخواست خريد 2- اعلاميه بانک و در موارد جزئي صورت حساب فروشنده 3- مدارک ثبت سفارش وترخيص کالا 4- رسيد انبار ودر خصوص مصرف کالا،حواله انبار که به امضائ تحویل گیرنده رسیده باشد (در موارد ضروري صورت مجلس تحويل کالا به منزله صدور رسيد انبارو حواله انبار مي باشد) 4- مدارک مربوط به مناقصه يا ترک تشريفات مناقصه حسب مورد (بجز موارد مندرج در تبصره ماده 55) 5- دستور پرداخت 6- تأييديه درخواست کننده مبني بر مطابقت شرايط فني با درخواست اوليه خريد 7- تصوير قرارداد، حسب مورد

اسلاید 9: ماده 55: کليه معاملات موسسه اعم از خريد، فروش، اجاره، استجاره، پيمانکاري، اجرت و غيره بايد حسب مورد از طريق مناقصه يا مزايده انجام شود.

اسلاید 10: تبصره 1: در موارد زير نيازي به مناقصه و يا مزايده نمي‏باشد : 1- در مورد معاملاتي که طرف معامله وزارتخانه يا موسسه دولتي يا شرکت دولتي باشد. 2- موسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي و موسسات تابعه که بيش از 51% سهام و يا مالکيت آن‏ها متعلق به موسسات و نهادهاي مذکور باشد.

اسلاید 11: 3- در مورد خريد، اجاره به شرط تمليک يا اجاره و استجاره اموال منقول و غير منقول که يا به تشخيص و مسئوليت رييس موسسه يا مقامات مجاز از طرف ایشان با کسب نظر حداقل سه نفر از کارشناسان رسمي دادگستري يا حداقل سه نفر از کارشناسان خبره و متعهد منتخب رييس موسسه و يا با قيمت برابر يا کمتر از قيمت تعيين شده يا حقوقي كه نرخ‏هاي آن‏ها از طرف مراجع قانوني ذيصلاح انجام خواهد شد.  

اسلاید 12: 4- در مورد خريد خدمات مشاوره اعم از مهندسي مشاور، موسسات علمي، حق‏الاختراع و مشاوره فني بازرگاني مشتمل بر مطالعه، طراحي و يا مديريت بر طرح و اجرا و نظارت و يا هر نوع خدمات مشاوره‏اي و كارشناسي ، خدمات حسابرسی، خدمات هنري با رعايت موازين اسلامي و صنايع مستظرفه.

اسلاید 13: 5- خريد اموال منقول، غير منقول، خدمات و حقوقي که به تشخيص و مسئوليت رييس موسسه و مقامات مجاز از طرف ايشان منحصر بفرد (انحصاري) بوده ودارای انواع مشابه نباشد 6- در مورد خريد کالاهاي مورد مصرف روزانه که در محل از طرف دستگاه‏هاي ذي‏ربط دولتي و يا شهرداري‏ها براي آن‏ها نرخ ثابتي تعيين شده باشد.

اسلاید 14: 7- در مورد کرايه حمل و نقل از طريق زميني، هوايي، دريايي که از طرف دستگاه‏هاي دولتي ذيربط براي آن‏ها نرخ معيني تعيين شده باشد. 8-در مورد هزينه‏هاي مربوط به تعمير، راهبري، نگهداري و خريد قطعات يدکي جهت تعويض يا تکميل لوازم و تجهيزات ماشين آلات ثابت و متحرک پزشکي و غيرپزشکي و هم‏چنين ادوات و ابزار و وسايل اندازه‏گيري دقيق لوازم آزمايشگاه‏هاي علمي و فني و نظائر آن به تشخيص و مسئوليت رييس واحد درخواست کننده، با تأييد رييس موسسه يا مقام مجاز از طرف ايشان و تعیین بهای مورد معامله حداقل توسط یک نفر کارشناس رشته مربوطه منتخب رييس موسسه.

اسلاید 15: 9-در مورد معاملات محرمانه به تشخيص هيأت رييسه با رعايت صرفه وصلاح موسسه. 10-در مورد مناقصاتي که بنا به ضرورت وموافقت کتبي رييس موسسه به صورت متمرکز توسط وزارت متبوع برگزار مي گردد.

اسلاید 16: 11-خدمات فرهنگي و هنري، آموزشي و پژوهشي، ورزشي و نظاير آن با رعايت صرفه و صلاح موسسه و قراردادهاي آموزشي و هم‏چنين قراردادهاي پژوهشي با اشخاص حقيقي و حقوقي با هماهنگي شوراي پژوهشي موسسه به تشخيص و مسئوليت رييس واحد درخواست‏کننده و تأييد رييس موسسه و يا مقام مجاز از طرف ايشان. 12-خريد سهام و تعهدات پرداخت خسارت و جرائم ناشي از اجراي احکام قضائي. 13-در مورد کالاهای انحصاری که توسط کنسرسیوم های داخلی تولید می‏شود

اسلاید 17: ماده 57 :نصاب معاملات : الف) معاملات جزئي: معاملاتي که به قيمت ثابت سال 1392 کمتر از چهل ونه میلیون ريال (87000000) باشد. ب) معاملات متوسط: معاملاتي که مبلغ مورد معامله بيش از سقف مبلغ معاملات جزئی بوده و از ده برابر سقف ارزش معاملات جزئی تجاوز نکند. ج) معاملات عمده: معاملاتي که مبلغ برآورد اوليه آن‏ها بيش از ده برابر سقف ارزش مبلغ معاملات جزئی باشد.

اسلاید 18: تبصره1- مبناي مبلغ حدنصاب در خريد براي معاملات جزئي و متوسط مبلغ مورد معامله و در مورد معاملات عمده مبلغ برآوردي واحد متقاضي معامله مي‏باشد. تبصره2- مبناي حدنصاب در فروش، مبلغ ارزيابي و برآورد کارشناس خبره رشته مربوطه منتخب رييس موسسه مي باشد. تبصره3- مبلغ يا برآورد معاملات مشمول هر يک از حدنصاب هاي فوق نبايد با تفکيک اقلامي که به طور متعارف يک مجموعه واحد تلقي مي شوند، به نصاب پايين‏تر برده شود.

اسلاید 19:   تبصره4- تعيين سقف حدنصاب‏هاي مزبور در بندهاي فوق در ابتداي هر سال و بر اساس شاخص عمومي قيمت‏هاي اعلاني توسط بانك مركزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي که بر اساس قوانين مربوطه به تصويب هيأت وزيران رسیده و ابلاغ مي‏گردد، تعديل می‏گردد.

اسلاید 20: ماده 56: واژگانی که در فصل معاملات به کار برده شده، به شرح زیر تعریف می‏شوند: الف- مناقصه: فرایندی است رقابتی برای تأمين کیفیت مورد نظر (طبق اسناد مناقصه)، که در آن تعهدات موضوع معامله به مناقصه‏گری که مناسب ترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد، واگذار می‏شود. ب - مناقصه‏گزار : موسسه موضوع ماده ( 2 ) این آیین‏نامه که این مناقصه را برگزار می‏نماید. ج - مناقصه‏گر: شخصی حقیقی یا حقوقی است که اسناد مناقصه را دریافت و در مناقصه شرکت می کند.

اسلاید 21: ماده 58: طبقه بندي انواع مناقصات: الف ) مناقصات از نظر مراحل بررسي به انواع زير طبقه بندي مي شوند : 1- مناقصه يك مرحله‏اي: مناقصه‏اي است كه در آن نيازي به ارزيابي فني بازرگاني پيشنهادها نباشد. در اين مناقصه پاكت‏هاي پيشنهاد مناقصه‏گران در يك جلسه گشوده و در همان جلسه برنده مناقصه تعيين مي‏شود. 2- مناقصه دو مرحله‏اي: مناقصه اي است كه به تشخيص مناقصه‏گزار، بررسي فني بازرگاني پيشنهادها لازم باشد. در اين مناقصه، كميته فني بازرگاني تشكيل مي‏شود و نتايج ارزيابي فني بازرگاني پيشنهادها را به كميسيون مناقصه گزارش مي‏كند و بر اساس مفاد (ماده69) اين آیین‏نامه برنده مناقصه تعيين مي‏شود.

اسلاید 22: ب ) مناقصات از نظر روش دعوت مناقصه‏گران به انواع زير طبقه بندي مي شوند : 1- مناقصه عمومي: مناقصه‏اي است كه در آن فراخوان مناقصـــه از طريــق آگهي عمومي کتبي و علاوه بر آن به طريق الکترونيکي نيز به اطلاع مناقصه‏گران مي‏رسد. 2- مناقصه محدود: مناقصه‏اي است كه در آن به تشخيص و مسئوليت بالاترين مقام موسسه مناقصه‏گزار، محدوديت برگزاري مناقصه عمومي با ذكر ادله تأييد شود. فراخوان مناقصه با تشخيص رييس موسسه از طريق ارسال دعوتنامه کتبي يا الکترونيکي براي مناقصه‏گران صلاحيتدار بر اساس ضوابط (مواد 63 و 77 ) اين آیین‏نامه به اطلاع مناقصه‏گران ميرسد.

اسلاید 23: تحويل مورد معامله به شرح زير بايد انجام شود: الف) در مورد معاملات جزئي بوسيله و مسئوليت انباردار و يا تحويل گيرنده کالا برحسب مورد و در مورد خدمات غير قراردادي از طريق گواهي انجام کار. ب) در مورد معاملات متوسط بوسيله و مسئوليت انبار دار و يا تحويل گيرنده کالا و نماينده قسمت تقاضا کننده. ج) در مورد معاملات عمده به استثناي امور ساختماني و ساير امور فني، بوسيله و مسئوليت انباردار يا تحويل گيرنده کار و نماينده قسمت تقاضاکننده و نماينده رييس موسسه صورت مي‏گيرد.

اسلاید 24: در مورد تحويل گرفتن دارو و مواد شيميايي براي بيمارستان‏ها حضور مسئول مربوطه که از طرف رييس واحد تعيين خواهد شد نيز ضروري مي‏باشد. در مورد امور ساختماني، راه‏سازي و بطور کلي امور فني يک يا دو نفر متخصص فني حسب مورد به انتخاب رييس موسسه يا مقام مجاز از ايشان شرکت خواهند کرد.

اسلاید 25: تبصره1: تحويل مورد معامله در موارد مندرج در بند ب و ج اين ماده با تنظيم صورت مجلس بايد انجام شود و پس از اينکه مسلم شد کالا يا خدمات داراي تمام مشخصات لازم مي باشد، مراتب و مقدار آن در صورتمجلس ذکر و از طرف مسئولان با ذکر نام و نام‏خانوادگي و سمت و تاريخ بايد امضاء گرفته شود. در بند الف گواهي تطبيق مشخصات و مقدار کالا يا خدمات بعهده انبار دار يا تحويل گيرنده مي‏باشد.

اسلاید 26: ماده 81: براي کالاهاي تحويل شده در تمام موارد بايد قبض انبار، رسيد انبار يا رسيد و تحويل مستقيم که داراي شماره مسلسل باشد صادر گردد و به امضاء انباردار برسد و در دفتر انبار و کارت مربوطه ثبت و شماره ثبت دفتر انبار در روي قبض و کارت ذکر گردد و يک نسخه از رسيد انبار نيز به امور مالي موسسه ارسال گردد مفاد اين ماده مي تواند بصورت الكترونيكي و مكانيزه نيز انجام شود.

اسلاید 27: تبصره 1- در مواردي که کالا در خارج از انبار تحويل مي‏گردد و به انبار وارد نمي‏شود يا امکان ورود و نگهداري کالا در انبار نمي‏باشد، با در نظر گرفتن مفاد مواد 81 و80 اقدام خواهد شد و تحويل گيرنده کالا بجاي انباردار تکاليف مربوطه را انجام خواهد داد و رسيد يا صورتمجلس مربوط حسب مورد مبناي صدور رسید انبار ،حواله انبار مي‏باشد

اسلاید 28: ماده82:در صورتيکه در شرايط معامله براي تحويل مورد معامله علاوه بر آنچه در مواد 81 و80 تعيين شده تکاليف ديگري توسط رييس موسسه پيش‏بيني شده باشد لازم‏الاجرا مي‏باشد.ماده83: در مواردي که بين مسئولان تحويل مورد معامله مذکور در بندهاي ب و ج ماده 80 از لحاظ مشخصات و ساير مسائل مربوط به کار يا کالائي که بايد تحويل گرفته شود اختلاف نظر باشد هر يک از مسئولان مذکور نظر خود را در صورتمجلس قيد خواهد کرد و ترتيب انجام مورد معامله در مراکز از طرف موسسه يا واحد اجرائي مناقصه‏گزار طبق جلب نظر افراد بصير و مطلع تعيين خواهد شد.

اسلاید 29: تبصره : در موارد ضروري صورتجلسه تحويل كالا مبناي صدور رسيد انبار خواهد بود .تبصره : در مواردي كه كالا وارد انبار نشده ، صورتجلسه كالاهايي كه وارد انبار نمي شود به جاي رسيد انبار تهيه و پيوست سند مي شود اين صورتجلسه بايد به تأييد انباردار ، مسئول تداركات ، رئيس واحد و كارپرداز برسد ، مانند مصرف مواد غذايي در سمينارها و كلاسهاي آموزشي و ...

اسلاید 30: واحدهاي پرداختهاي پرسنلي و تداركات (كارپردازي):نقطه آغاز پيدايش اسناد پرسنلي ، واحد پرداخت حقوق و اسناد غير پرسنلي (خريد) ، واحد تداركات يا كارپردازي مي باشد .در اين واحدها اسناد مربوطه تنظيم وهمراه مدارك و ضمائم به مسئول محترم امور مالي واحد مربوطه ارجاع و پس از پرداخت طي حواله هاي مربوطه به مديريت مالي دانشگاه جهت رسيدگي و طي مراحل بعدي ارسال مي گردد . كارپرداز كارپرداز كارپرداز تهيه سه نسخه رسيد قيمت گذاري شده كارپرداز ارسال وقوع رويداد خريد تحويل به انبار يا مصرف كننده نرخگذاري رسيد تنظيم سند مالي امور مالي

اسلاید 31: *مستندات خريد*

اسلاید 32: تعريف سند حسابداري و چگونگي تكميل آنسند حسابداري برگه اي است حاوي و نمايانگر تشخيص حسابدار خبره و متخصص از وقايع مالي ، كه عمليات مالي موسسه به واسطه او در دفاتر ثبت و انعكاس مي يابد .مسئولين محترم امور مالي و همكارانش در سطح دانشگاه بايد براي كليه فعاليت هاي مالي روزانه (حسب ميزان فعاليتها) اسناد حسابداري صادر نمايند .اسناد حسابداري مشتمل بر ستونها و عناويني است كه تكميل آنها ، اطلاعات مورد نياز واحد حسابداري را فراهم مي كند .

اسلاید 33: الف – بخشهاي مندرج در سند حسابداري : - شناسنامه - شرح پرداخت و اطلاعات و ارقام ريالي - مشخصات مسئولين مجازشناسنامه : قسمت فوقاني اسناد را شامل مي شود ، در اين قسمت مشخصات و نشاني موسسه و يا افراد طرف معامله (گيرنده وجه) به طور كامل درج مي گردد .ستون شرح پرداخت : قسمت مياني سند را تشكيل مي دهد كه بايد حاوي توضيح و تعريفي از خريد يا خدمت انجام شده باشد و در مقابلش اصل مبلغ هزينه و سپس به ترتيب كسور و خالص پرداختني درج مي گردد و در منتهي اليه سمت راست اين ستون مدارك و ضمائم و سند شامل : شماره و تاريخ درخواست ، برگ درخواست ، رسيد انبار ، صورتمجلس ، فاكتور ، و ... قيد مي شود .

اسلاید 34: مشخصات مسئولين مجاز : در قسمت زير ستون شرح ، محل نوشتن اصل مبلغ (به حروف) و مهر و امضاء گيرنده وجه است كه در صورتي كه پرداخت طي چك باشد ، بايد حتما شماره و تاريخ چك يا چك ها قيد گردد و در ذيل اين محل ، قسمت مشخصات مسئولين مجاز براي انجام هزينه به ترتيب گردش كار آورده شده است كه مي بايستي به امضاء نامبردگان برسد .تبصره : پرداخت مبالغ بالاي يك ميليون تومان اخذ رسيد دريافت وجه (چك) الزامي است و همچنين پرداختهايي كه به نصاب معاملات متوسط مي رسد مبالغ مربوطه بايد به حساب اشخاص حقيقي يا حقوقي واريز گردد .

اسلاید 35: كليه اسناد هزينه خريدهاي داخلي انجام شده بايد «اصل» مدارك مثبته زير را حسب مورد همراه داشته باشد :درخواست خريد ، فاكتور خريد ، رسيد انبار، مدارك مربوط به مناقصه و يا ترك تشريفات حسب مورد ، دستور پرداخت ، صورتجلسه ، تصوير قرارداد در مورد خريدهاي در قالب قرارداد ، فرم يا فيش مالياتي حسب مورد ، رسيد انبار اسقاطي در صورت وجود اسقاط و ...

اسلاید 36: * جهت خريدهاي بالاي 1،500،000 ريال فرم مالياتي تهيه شده و از كليه اجرت هاي انجام شده ماليات مستقيم 3% اخذ گردد .*در مواردي كه تعداد فاكتورهاي مربوطه يك سند بيش از 2 عدد مي باشد تهيه ريز فاكتورها نيز الزامي است .*در طرح هاي پژوهشي آن قسمت از هزينه هاي انجام شده كه در پيشبرد طرح موثر واقع شده ، حسب گزارش مجري طرح ، تأييد ناظر و موافقت رئيس واحد يا مقام مجاز از طرف ايشان به هزينه قطعي منظور خواهد شد .

اسلاید 37: معاملات دولتي – اسناد هزينه كارپردازي و تداركاتتعاريف : معاملات جزيي : معاملاتي كه به قيمت ثابت سال 1392 كمتر از مبلغ 87،000،000 ريال باشد . (92/04/01)معاملات متوسط : معاملاتي كه برآورد اوليه آنها بيشتر از ده برابر سقف ارزش معاملات جزيي تجاوز نكند (از 87،000،000 تا 870،000،000 ريال باشد.معاملات عمده : معاملاتي كه برآورد اوليه آناه بيش از ده برابر سقف ارزش معاملات جزيي باشد (بالاتر از 870،000،000)املاك پلاك خور : تا تاريخ 87/10/01 اقلامي كه زير 200،000 ريال قيمت داشته باشند در حكم مصرفي و بالاتر از پلاك خور مي باشند و از تاريخ 92/10/01 اقلام زير 800،000 ريال در حكم مصرفي و بالاتر از آن در حكم پلاك خور محسوب مي شوند .

اسلاید 38: درخواست خريداولين مرحله انجام هزينه (بعد از تأمين اعتبار) درخواست خريد مي باشد درخواست هاي خريد بايد داراي شماره ، تاريخ و امضاهاي مربوطه باشد، ضمناً حدود مبلغ خريد مربوط به اجناس و مورد مصرف و نوع جنس و مشخصات كامل كالا يا خدمت بايد ذكر گردد .نكته: پيوست نسخه اصلي از درخواست جهت اسناد حسابداري كه به مديريت مالي ارائه مي شود كافي است .

اسلاید 39: فاكتور :مواردي كه كارپرداز بايد ( پس از انجام مراحل اوليه خريد) در مورد اخذ فاكتور رعايت كند : 1- از فروشندگان معتبر و با توجه به صلاح و صرفه دستگاه ذيربط خريد انجام شود . 2- حتي الامكان سعي شود فاكتورها به صورت دست نويس نباشد . 3- كليه تغييرات احتمالي در مورد تاريخ و مبالغ و ... در فاكتور بايد توسط فروشنده تأييد شود (زدن يك مهر ديگر الزامي است)

اسلاید 40: 4- در مواردي كه خريد به صورت نقدي انجام مي شود فروشنده بايد با زدن يك مهر ديگر و اينكه مبلغ به صورت نقدي دريافت شده است فاكتور را تأييد كند.( در مورد خريد نسيه ذكر نسيه و مدت زمان بازپرداخت الزامي است ) 5- خريد از يك يا دو فروشنده خاص انجام نشود

اسلاید 41: 6- فاكتورهاي خريد حتماً بايد داراي تاريخ خريد ، مهر فروشنده (حتي در مواردي كه فاكتور داراي سربرگ فروشنده باشد) ، نام خريدار ، آدرس فروشنده و مهر و امضاء كارپرداز باشد . 7- مسئوليت اخذ فاكتور و تأييد آن با كارپرداز مي باشد و در سيستم ادارات دولتي بيشتر از كاركنان استخدام رسمي به عنوان كارپرداز استفاده مي گردد و در صورت استفاده از كارپرداز قراردادي تضمين معتبر اخذ خواهد گرديد .

اسلاید 42: مهر كارپردازمهر كارپرداز :مهر كارپرداز بايد شامل 4 قسمت باشد : 1- نام دستگاه ذيربط = « علوم پزشكي اراك» 2- نام واحد مربوطه « بيمارستان طالقاني» 3- ذكر جمله (با نازلترين و مناسب ترين بهاء خريداري گرديد) 4- نام كامل كارپرداز « محسن احمدي»

اسلاید 43: تبصره : در موارد خاص و مواردي كه كالاي مورد نياز مشابه ايراني ندارد با تأييد مسئول مالي خريد كالاي ايراني بلامانع مي باشد .5- جنس ، نوع و مبلغ واحد كالاي خريداري شده بايد دقيقاً در فاكتور مشخص باشد ( مخصوصاً در موارد خريدهاي غيرمصرفي)6- به همراه فاكتورهاي دارويي تجهيزات پزشكي خريداري نشود- خريدهاي مصرفي و غير مصرفي فاكتور جداگانه گرفته شود7- كارپرداز نبايد طوري خريد كند كه فروشنده مجبور شود در پايان ماه فاكتور صادر كند (يعني جزء به جزء جنس را به واحد تبديل نمايد .)

اسلاید 44: 8- مواردي كه طبق بررسي و صلاح و صرفه دستگاه ، خريد بايد از فروشندگاني كه به تأييد مراجع ذيصلاح رسيده باشند انجام گيرد ، مانند خريد كپسولهاي اكسيژن و خريد تجهيزات پزشكي غيرمصرفي – خريد تجهيزات كامپيوتري 9- تمام خريدهاي غير مصرفي بايد به تأييد اداره اموال واحد برسد .تبصره : هر گونه اظهار نظر اداره اموال و امين اموال واحد بايد در رسيد انبار باشد و از اظهار نظر در فاكتور و درخواست خودداري شود . 10- در مورد اجرتهاي انجام شده صورتجلسه انجام كار نيز الزامي است

اسلاید 45: رسيد انبارتمام رسيد انبارها به صورت رايانه اي نرم افزار روزآمد و داراي شماره سريال باشد و از دست نويس بودن آن حتي الامكان خودداري شود . - مشخصات دقيق و مبلغ جنس و كالاي خريداري بايد در رسيد انبارها مشخص باشد .(مشابه اطلاعات درج شده در فاكتور) - رسيد انبارها حتماً بايد ممهور به مهر انباردار باشد و داراي امضاهاي مربوطه باشد - رسيد انبار مربوط به كالاي اموالي(كد 2) و غيراموالي (كد 1) ، مصرفي و كالاي مربوط به پزشكي و دارو بايد جداگانه زده شود .

اسلاید 46: - تمام تخفيفات داده شده بايد در رسيدانبار نيز منظور شود . - اظهار نظر امين اموال و شماره اموال كالاهاي خريداري شده بايد در رسيد انبار ذكر شود . (كالاي غير مصرفي) به منظور دست يابي به بهاي تمام شده كالا هزينه حمل ، نصب ، و راه اندازي به بهاي تمام شده كالاي خريداري شده اضافه گردد. رسيد انبار تحويل مستقيم فقط در موارد خاص استفاده شود تمامي كالاهاي خريداري شده كه ماهيت ورود به انبار را دارند بايد رسيد انبار داشته باشند مگر موارد خاص ( غذا – ميوه و شيريني – شارژ و ...)

اسلاید 47: نقليهجهت خريد وسايل نقليه (ماشين وانت ، آمبولانس ، كاميون ، سواري و ...) چنانچه ضوابط اجراي بودجه به دستگاههاي اجرايي اجازه داده باشد با وجود اعتبار لازم و موافقت نامه مبادله شده و مصوبه هيأت امناء ، مدارك زير لازم است : 1- صورتجلسه كميسيون ماده 2 2- كپي سند وسيله نقليه مربوطه كه توسط مسئولين مجاز كپي برابر اصل شود . 3- دستورالعمل و بخشنامه هاي مربوطه 4- قبض انبار

اسلاید 48: در صورت انجام هزينه جهت خودروهاي تصادفي چك خسارت ضميمه و برابر مبالغ چك تعميرات انجام گردد . و همچنين در مورد تعمير و يا تعويض بدنه و قطعات جانبي خودرو كه در معرض تصادف قرار دارند پيوست صورتجلسه الزامي است . 5- درصد سوخت وسايل نقليه به روش زير محاسبه مي شود و از جدول پيوست نبايد تجاوز نمايد. و چنانچه درصد ماشيني بيشتر از جدول باشد بايست صورتجلسه توجيهي پيوست باشد .فرمول محاسبه درصد سوخت : 100* مقدار بنزين مصرف شده = درصد سوخت كيلومتر پيموده شده

اسلاید 49: جدول درصد متعارف سوخت نقليهرديفنوع ماشينتعداد سيلندردرصد سوختمقدار روغن بدون فيلترمقدار روغن با فيلتر1لندرور پاژن617- 1566/52پاترول621- 1966/53پاترول419-17 44/54نيسان وانت416- 1444/55بنز اسپرينتر619- 1799/56كاروان413- 1144/57ميتسوبيشي416- 1444/58موسو615- 1388/59پيكاپ415- 1344/510آردي412- 1044/5

اسلاید 50: رديفنوع ماشينتعداد سيلندردرصد سوختمقدار روغن بدون فيلترمقدار روغن با فيلتر11پژو 405412- 1044/512پيكان413-11 44/513تويوتا وانت417- 1544/514وانت مزدا413-11 44/515جيپ صحرا415-1344/511پژو 405412- 1044/512پيكان413- 1144/513تويوتا وانت417- 1544/514وانت مزدا413- 1144/515جيپ صحرا415- 1344/5

اسلاید 51: رديفنوع ماشينتعداد سيلندردرصد سوختمقدار روغن بدون فيلترمقدار روغن با فيلتر16بنز ون618- 1566/517آمبولانس بنز آكونومي619- 1866/518آمبولانس بنز آكونومي414-13 44/519آمبولانس بنز بونا619- 1866/520آمبولانس مزدا414-12 44/521لندرور415-14 44/522تويوتا لندكروز620- 1877/523تويوتا سردخانه420- 1844/524بنز ده تن-45- 35 --25اتوبوس 355-45-40 --

اسلاید 52: رديفنوع ماشينتعداد سيلندردرصد سوختمقدار روغن بدون فيلترمقدار روغن با فيلتر26اتوبوس 302-28-25--27اتوبوس شهاب-28-25--28ميني بوس اويكو-19-17--29ميني بوس هيوندا-17-16--30ميني بوس بنز 309-18-17--31خاور 808-17-15--32بنز 911-27-25--

اسلاید 53: هزينه هاي متفرقه : قبوض آب و برق و گاز و ....، انشعابات آب و برق و گاز ، هزينه هاي مربوطه به جرائم دادگاه ها و حق كارشناسي ، هزينه هاي مربوط به خسارات و بيمه هاي خودروها ، جرائم ديركرد و .... - تمامي قبوض آب و برق و گاز و .... قبل از پرداخت بايستي توسط رئيس واحد يا مسئول تأسيسات تأييد شود .(درخواست) - براي تمامي قبوض آب و برق و گاز و ... كه به هر علت دست نويس مي باشند صورتجلسه اي تهيه و پيوست شود . - بدهي قبلي قبوض در صورتي قابل پرداخت مي باشند كه قبض قبلي آن پرداخت نشده باشد ( در اين گونه موارد قبض قبلي پيوست سند شود .)

اسلاید 54: - تمامي قبوض پرداخت شده ممهور به مهر بانك و پرفراژ باشد . - در مورد انشعابات بايستي نامه تقاضا واحد و نامه اداره مربوطه كه شماره حساب آن اداره را مشخص مي نمايد و فيش واريزي و صورتجلسه انجام كار را پيوست سند نمود . - تمامي هزينه هاي حقوقي و هزينه هاي مربوطه به جرائم دادگاهها و خسارات و جرائم ديركرد بايستي نامه دادگاه پيوست اسناد گردد .تأييديه دفتر حقوقي دانشگاه نيز الزامي است . - در مورد بيمه خودروها بايستي اصل نامه مربوط به پرداخت حق بيمه مبلغ آن نيز مشخص مي باشد به همراه كپي بيمه نامه قبلي و فعلي كه توسط بيمه تأييد شده است پيوست سند گردد .

اسلاید 55: *در صورتي كه هزينه از محل خارج از شمول باشد مجوز (دستور) خارج از شمول الزامي است .*در مورد هزينه انجام شده مربوطه به خودروها ذكر شماره خودرو الزامي است .*پيوست اصل مدارك (درخواست ، فاكتور و رسيد انبار) در اسناد حسابداري كه به مديريت مالي ارائه مي شود الزامي است .

اسلاید 56: * تعميرات و اجرت زير 50،000 توماني نياز به صورتجلسه ندارد فقط تأييد درخواست كننده كافي است .* جهت خريد و تعمير تجهيزات پزشكي رقم مشخص شود * تأييد پيچ و پلاك با تأييد مهندس عرب* در صورت پرداخت به شركتها مبالغ بالاتر از نصاب معاملات متوسط فيش واريز به حساب شركت ضميمه گردد .* در صورت پرداخت مبالغ كمتر از نصاب معاملات متوسط رسيد دريافت وجه (فرمت ارسالي) ضميمه گردد .

اسلاید 57: * تعمير تجهيزات پزشكي و كامپيوتري بايد به تأييد كارشناس مربوطه در ستاد برسد .*جهت پرداخت هزينه هاي اجاره ابتدا بايد ملك مورد نظر توسط كارشناس رسمي دادگستري كارشناس و گزارش مورد نظر پيوست اسناد مالي گردد .*خريد فلش ، لب تاب ، سرور و قطعات جانبي آن ممنوع مي باشد .

اسلاید 58: كاهش درصد ماليات علي الحساب ماده 104 قانون مالياتهاي مستقيمكليه مالياتهاي مشمول ماده 104 كه شامل (شركتها – اجرت – نصب – و ...) كه به صورت 5% كسر مي گردد از مورخه 91/06/25 به 3 % تقليل مي يابد .تبصره : هزينه هاي حمل و اجرت و نصب فاكتور فاقد قرارداد و فاكتوري مبالغ بالاي 1،500،000 ريال مشمول كسر ماليات علي الرأس مي گردد .

اسلاید 59: صرفه جويي در پذيرايي و مراسمخريد شير و كيك جهت جلسات ممنوع مي باشد براي برگزاري جلسات از بسكويت سالمين استفاده گردد ( طبق نامه شماره 43471ص91/2پ مورخه 1391/08/02)

اسلاید 60: مشخصات فاكتورهايي كه به آنها ارزش افزوده تعلق ميگيرد فاكتور در برگه A4 باشد . شماره ثبت شركت شماره سريال كد اقتصادي آدرس كامل شرت شماره تلفن و فكس گواهي نامه ارزش افزوده

اسلاید 61: مدارك خريدهاي معاملات متوسط برگهاي استعلام بها بايد مشخصات كامل كالاي مورد استعلام ذكر گردد و به مهر و امضاي تداركات و فروشنده برسد تبصره : در مورادي كه اداره تداركات وجود ندارد كارپرداز به عنوان نماينده تداركات محسوب مي گردد. صورت جلسه بازگشايي استعلام بايد داراي تاريخ و شماره دبيرخانه بوده و امضاي حراست،مسئول امور مالي،رئيس واحد و مسئول امور عمومي (تداركات) برسد و ضميمه نمودن پاكات استعلام بهاء ضروري است .

اسلاید 62: خريد از نماينده انحصاريانحصار در معامله عبارت است از يگانه بودن متقاضي شركت در معامله .در مورد شركتهاي انحصاري در معاملات متوسط و عمده نياز به مدارم استعلام يا مناقصه نمي باشد و بايد مدارك ذيل ضميمه اسناد گردد . اصل مدارك انحصاري ترجمه فارسي تأييد شده توسط كارشناسان دادگستري تأييد معاونت درمان و تجهيزات پزشكي مبني بر انحصاري بودن شركت فوق (جهت خريد تجهيزات پزشكي) يك برگ گزارش كارپرداز يا تداركات مبني بر انحصاري بودن شركت فوق و دستور رئيس مركز با ذكر خريد از نماينده انحصاري بلامانع است ( ماده 56 بند ط)

اسلاید 63: خريد تجهيزات پزشكي خريدهاي غيرمصرفي و تعمير تجهيزات به تاييد كارشناس تجهيزات پزشكي ستاد برسد . خريدهاي بالاتر از نصاب معاملات كوچك(متوسط) – صورتجلسه كميته تجهيزات پزشكي واحد – و مجوز خريد از معاونت درمان خريدهاي بالار از نصاب معاملات متوسط (عمده) صورتجلسه كميته تجهيزات پزشكي دانشگاه – مجوز خريد از معاونت درمان) قرارداد خريد با ذكر گارانتي دستگاه – نحوه نصب و راه اندازي آن در مورد تجهيزاتي كه نياز به نصب دارد صورتجلسه نصب پيوست گردد . جهت خريدهاي بالاتر از مبلغ 10،000،000 ريال بستن قرارداد الزامي است.

اسلاید 64: اخذ ضمانتنامه (5%) حسن انجام تعهدات جهت خريد كه تاريخ صدور ان قبل از تاريخ عقد قرارداد باشد . فرم صورتمجلس تأييد تجهيزات پزشكي ستاد جهت فاكتورهاي غيرمصرفي و تعميرات اخذ مجوز از معاونت درمان در خصوص خريدهاي انحصاري آخرين دستورالعمل ابلاغي معاونت درمان مدارك انحصاري به علاوه مدارك ترجمه كارشناس دادگستري توسط دفتر اسناد رسمي برابر اصل شوند .

اسلاید 65: مشخصات فاكتورهاي تجهيزات پزشكي فاكتور بايد در سربرگ A4 ارائه گردد . نام كانل شركت – كارخانه توليد كننده – آدرس – تلفن و فكس و كد اقتصادي در سربرگ فاكتور شركت قيد گردد . مدت زمان گارانتي و ارائه خدمات پس از فروش در فاكتور قيد گردد .

اسلاید 66: تأييد تجهيزات پزشكيقبل از خريد :دستگاههاي استرليزاسيون – كنسولهاي سقفي – گازهاي طبي – دستگاههاي اكسيژن ساز و سيستم هاي ساكشن سانترال – كپسولهاي اكسيژن : با واحد تجهيزات پزشكي ستاد هماهنگي گردد ( نامه شماره 45775ص2/91/پ)

اسلاید 67: اسناد خريد پيچ و پلاك ارتوپديبا عنايت به نامه شماره 34473 مورخه 92/06/26 مديريت محترم درمان و با توجه به اينكه خريد ايمپلنتهاي ارتوپدي ( پيچ و پلاك) از طريق معاون درمان پيگيري مي گردد جهت كليه فاكتورهاي اقلام مذكور تأييديه آن معاونت اخذ گردد .

اسلاید 68: ممنوعيت خريد كالاي خارجيطبق مصوبه هيئت دولت در سال 90 خريد كالاي خارجي طبق ليستي كه به واحدها ارسال گرديده ممنوع مي باشد مسئوليت مطابقت با اين دستورالعمل بر عهده ذيحسابان دستگاه اجرايي مي باشد .

اسلاید 69: پايانبا آروزي موفقيت

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید