صفحه 1:
صفحه 2:
کارگاه
مدیریت دانش/ دانايي
دکتر ابراهیم گلشن
مزسسه عالي آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ريزي
صفحه 3:
صفحه 4:
a . ۰ ” ۰ ۰
ويژگي دوران معاصر: بستر فعالیت سازمان
عدم قطعیت | عدم اطمینان "بيش بينى نايذيرى رفتارها و رويدادها
روی آوری کوانتومی به پدیده ها ) يويايى هاى درونى يديده ها
حاکمیت وضعیت آشوب --” نظم در بى نظمى
صفحه 5:
رویکرد جدید به منابع سازمان
منابع مادی | فیزیکی - مالیی
منابع انسانی - دانشی
صفحه 6:
ويژگيهاي رفتاري و مديريتي مناسب در عصر جدید
ويژگي رفتارها/ کنش ها مدبریت/ تعامل با افراد» گروه هاء
سازمانها»...
بويا راهبردي (استراتژیك)
لحظه اي تاكتب>ك
هدفدار
صفحه 7:
صفحه 8:
تفکر فردي براي خلق دانش
تفکر به شیوه جانبي و موازي
تفکر ارزش محور و هدفدار
تفکر آزاد و رفت و برگشتي/ الهامي اشراقي
صفحه 9:
تعریف مدیریت دانش
مهار / کنترل سرمایه فكري سازمان. رسد سم
خلق ارزش از. دانش هاي موجود در سازمان.
مدیریت فرايندهاي حاکم بر خلق» توزیع» و کاربرد
دانش با ترکیب فناوري» ساختارهاي سازماني و افریاد
براي ایجاد موثرترین شکل يادگيري» حل مسئله و
تصمیم گيري در سازمان. سم
صفحه 10:
چرخه حیأت مدیریت دانش
صفحه 11:
بستر مناسب مدیریت دانش
حمايت از ايده ها براي خلق دانش
روابط مبتني بر اعتماد براي توزيع و تسهيم
دانش
تكنولوزي براي ذخيره سازي و بازيافت دانش
صفحه 12:
راهبرد پشتيباني نظري براي مدیریت دانش
). حمايت از دكر انديشي/ كسسته نكري
©. دامن زدن به خلاقيت
(7. تشویق نوآوري
صفحه 13:
مناسبات نوین در سازمان هاي با مدیریت دانش
01 وجود روابط غير رسمي بين افراد
برقراري ارتباط
(. تشکیل مرجع راهبردي
صفحه 14:
پارادایم هاي مدیریت دانش
فني - رایانه اي اجتماعي - ارگانيکي
فناورانه اجتماعي انساني
فني گرا انسانگرا
خطي غير خطي
Ea صریح و ضمني
استا iy
بهینه سازي انطباق پذیر
صفحه 15:
انواع دانش
اشکار داده ها و اطلاعات
ش صریح/ ۵
دانش
اطلاعات و الگوها
نش ضمني/ یا نیمه
دانش 3
صریح
پنها تجربه» مهارت و...
دانش پنهان
صفحه 16:
کاربرد دانش برای برقراری و دست
یابی به هدف
اطلاعات معنی دادن به داده ها
صفحه 17:
تمايز بين انواع دانش» مراحل يادگيري» و حاصل کار
حاصل
به يادسپاري
(بانك داده)
درك
(بانك اطلاعات)
فهم
(بانك دائش)
زندكي/ موفقيت
متعالي
(بانك خرد)
يادكيري
جمع آوري حقايق
شكل و كاركرد
دادن
تحليل و تركيب
قضاوت قاطعانه و
اقدام مناسب
تعريف
واقعيت/ حقايق خام
معني داريء داده
مفيد
درك روشن
اطلاعات
كاربرد دانش براي
تعيين و دست يابي
به هدف
سطح
داده
اطلاعات
دانش
خرد
صفحه 18:
در سازمانهاي یادگیرنده:
تمامي اجزا به هم ارتباط و پيوندي عمیق دارند. سازمانهاي ارکسترگونه
2 رواني جریان اطلاعات. افزایش دانش و رشد مدیریت نيروي انساني
0 آموزش مکرر کارکنان و تفویض اختياري به آنهاه ایجاد تيمهاي متعدد و
انجام بحثهاي گروهي براي ارتقاي اطلاعات و توانمندي آنان. خلق
فر هذكي بسيار قري والرمان دا اه تعترف دب آپرري انساني و
سازمان
اعد رهبري قوي سازماني. استراتزي كلي و مشترك سازمان ازيايين به
بالا
© جريان باز اطلاعات درتمامي بخشها. افزايش توانمندي براي تعامل
منطقي با يكديكر
صفحه 19:
سازمانهاي یادگیرنده
پنج قاعده یا فرمان
الگوهاي ذهني
آرمان مشترك
يادكيري تيمي
آقابلیت فردي
صفحه 20: