گزارش‌های دولتیسایروسایل نقلیه

كريدورهای ارتباط ريلی چين - اروپا و نقش كشور ايران

صفحه 1:
0 وزارت.راه وترابرى سمت ا ل اي بررسى اجمالى ‎ene Sey ene‏ ۱ و نقش کشور ایران NE ry Fe CPR ya pea iet |) ‏أدازة كل طراحى و مهندسى راه آهن‎ ۱ تیرماه ۱۳۸۹

صفحه 2:
فهرست مطالب SO Ne a ‏سس ا‎ ‏م‎ ee Dy lastest ed) De ey bee eed yas ‏سس‎

صفحه 3:
: ‏کشورها‎ (Sly Co BIS ‏اهمیت‎ - بازدهى مناسب و طولانى مدت سرمايه كذارى - درآمد ارزی و کمک به موازنه تجاری کشورها و تنوع درآمدهای ملی - افزايش فرصتهاى تعامل اقتصادى و فرهنكى بين مناطق مختلف ‎eal Reale Tet Ne ee ee Mad‏ ا لت Fe a ae LO TO alee Leia Pele Ol Nel le Rat liad

صفحه 4:
شناخت گریدور فابي ارتباط ريلي چین- اروپا

صفحه 5:
مسيرهاي ربلى فعال جين - ارويا (سياه و زرد رنكف): ارتباط ریلی کشور چین با کشورهای اروپای مر کزی و شرقى از طريق کربدور ترانزیت بین المللی شرق- غرب صورت می پذبرد.

صفحه 6:
‎eey‏ در( ‎oO‏ 3 5 ‎ ‏1 0 0 میسن افقلا يك كرندورهاي ‎occ) ١‏ 10( اك 108-09 مسير ‏ل ‎Oot ma | ‏ره ‎acer‏ ‏رد تسس تمس سس

صفحه 7:

صفحه 8:
OPERATION ORGANIZATION) | Y NETWORK MAP

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:
Se et ete ne oe Se ee ee ae ewe) wy nM ۱3 ‏ا ار رت اس‎ ‏می كردد:‎ Oe Me ee Ie ee TO Ste re NS eal ‏تراسیکا( شرق - غرب ) حدفاصل دو کشور چین و قزاقستان مشتر ک بوده و از‎ ۱ ‏ل‎ cece) ‏ا‎ ا ا ‎CNSy ee ey Ne Ie‏ و جنوبی این کریدور از کشور ایران می گذرد.

صفحه 12:
Ste ‏ی‎ Cues ries (با نوجه به تعدد مسیرهای واقع در شاخه شعالي و مرگري. کون هزيته كل 7 001 UES 112 9404 6941 9413 در TEE SIRT Rey PN PST تعداد تنقاط. ‎ie‏ 8 eA ce) 00100000000 eae) قاصلة | إن mate ‎(km)‏ میت ‎rch‏ 00 ‎ese | 0‏ ازبكستان- تر كمنستان ‎٠ ٠ ٠‏ - قركيه (درياجه وان:و بندو ‏سامسون) - او کراین - لهستان ‎ ‏۰ | ازبکستان- ت رکمستان-دریای خزر- آذربایجان- للك لدت كرجستان - درياى سياه - اوكراين - لهستان ‏ی ی ‎ ‎ ‏ال كك ‏0 ال ا ان - دوماتى - اروياى مركزى - ت و کمنستان-دربای خزر - آذربایجان - 0 |مركزى - دریای سیاه - بلغارستان-رومانی -ارویای ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
بر اساس جدول مذكور : ‎-١‏ عبورى از اتران جَهت ازتباط حِينَ با ازوياق شرقى در مقاسه با شاخه شمالى ‎/١‏ افزايش طول سير و ‎/2٠‏ افزايش هزينه سير دارد. ‎oe‏ ل ا ل ‎eae‏ ل ال ا ل رت ‎CS Seb‏ ‏لذا ‏دز وضعبت فعلى مسيرهاى عبورى از ابران جهت حمل باز ببن كشور چین با اروپای شرقی و مر کزی در مقاسه با مسرهای واقع در شاخه شمالی و م ررکزی ‏دارای جذایبت ۳۳۳ ‎ ‎

صفحه 14:
اهميت عبور از ايران در مسير ريلي جين- ارويا (از منظر کشور چین): - بود شبكة ترابري در مناطق شرقي (سين كيانك) و رشد اقتصادي أت <دسترسی به اروباي جنوبی و کشورهاي حاشبه مد بترانه. - دسترسي به كشورهاي جديد در طول مسير. سر ‎rece Det‏ رس افش وایستکی به کشورهای خاص (فرافستان و روسب») .

صفحه 15:
طرحهاى توسعه واقع در كريدور ترانزيت يبن المللى شرق- غرب كه ارتباط ريلى بين جين- اروبا را از طريق ايران تقويت مينمايد عبار تند از: ‎-١‏ طرحهاى توسعه ريلى در كشور ايران و تركيه ۳- ایجاد مسیر ربلی جدید بین کشورهای چین- تاجیکستان - افغانستان و ایران ی ‎a oe‏ من

صفحه 16:
مهمترين طرحهاي در دست اقدام جهت داخل ايران راه آهن دوخطه ميانه -تبريز دوخطه كردن تهران- ميانه تراك بندر و برقى كردن ايجاد خط دور | ارتباط جديد از درياجه وان مرز بازركان

صفحه 17:
* طرحهاي توسعه ربلي در کشور ایران از جمله محورهاى اجرايى ريلى واقع در شاخه جنوبى كريدوز ترانزيت شرق- غرب عبار تند از: ‎-١‏ راه آهن دوخطه ميانه- ستان آباد- تبريز به طول ‎١١0‏ كيلومتر ‏با احداث اين محور علاوه بر اينكه مسير موجود سرخس - رازى به ميزان ۰ کیلومتر و معادل ۵ ساعت کوتاهتر می گردد و بعلت دوخطه نمودن و ارتقاء مشخصات هندسی» ظرفیت محور افزایش می یابد. در حال حاضر ‎RO ven Neen ATL ey ‏عمليات زيرسازى ابن‎ ‎

صفحه 18:
"* طرحهاي فوسعه ربلي در کشور ابران 22 ۳ ‏اله‎ Pee CO eel) Oe ey ee | SMe ey A SO | Te) 00 ee eee Br WC PCS MOSS) oS Cp Et pe ime nepal ee ‏سب‎ كرد يده و مسير عبورى از ايران جوابكوى بارهاى بين المللى خواهد بود.

صفحه 19:
"* طرحهاي فوسعه ربلي در کشور ابران ۳- ترا کت بندی 9 برقی نمودن محور تهران - مشهد. 2 Ee er Se war meee ‏تا‎ ‏ات‎ p9re0 on! UO905 shy 9 Gay OTS IW Ab 20 Ol yl 5g” ‏اجرايى كن به زودى آغاز مى كردد) در راستاى افزايش قابليت عبوردهى‎ 0000

صفحه 20:
"* طرحهاي فوسعه ربلي در کشور ابران بندی و نتیجه ‎ES Bp me es Beer ee SSeS TES i‏ غربى در داخل كشور ايران (سرخس- رازى) قابليت جوابكويى به تقاضاى ل ۳ me kere ‏ال ل ا ل ل‎ eal دارد.

صفحه 21:
‎Ep eres‏ تال (از منظر ابران ‎Poy eae ‏زر‎ Sy re ‏ل ا‎ 5) 0) lie ENMU nl Ree ae NS ene SS Se Mel We Bebe S| Boe ‏6ن‎ ee) ‏- عبور بارهای ترانزیتی در کریدور راه‌آهن‌های آسیایی از شبه‌قاره هند و آسياى جنوب شرقى به سمت تركيه و ازويا ‏- تبادل مسافر فيمابين بين دو كشور و همجنين زائران اماكن متب ركه در ‏سب

صفحه 22:

صفحه 23:
۱ اجرای طرح رو به خاتمه است و با بهره برداری از این سیر ارتباط تمام ریلی سرزمين تركيه با ارويا برقرار مى كردد

صفحه 24:
- كاهش جذب بارهاى صادراتى: وارداتى و ترائزيتى و ۱ ۱ ۱ eee rere [Seats ee eI nen ee Reps Nee te ‏ا ل ل ا‎ ‏صادراتی و وارداتی‎ - كاهش بهرهورى خطوط ريلى موجود در منطقه

صفحه 25:
(5290 hs BU! fete Jo) 29857 99 Gye chy BUI Jo ‏ار‎ ‏ايجاد خط ريلي دور درياجه وان‎ -1 PDS) Se ‏ا ا ا‎ ل- ارتباط ريلي از طريق تعجران (اين قزينه به دلايل فني. اقتصادي و سیاسی مردود است.)

صفحه 26:
lg Ae yo 599 ob, ‏ایجاد خط‎ ۶ ۱- ت رکیه از دهها سال قبل این پروژه را مطرح ولی تا کنون آن را اجرایی ۳ '-.مسير اين خط در دو كزينه شمال و جنوب درياجه و براى سرعت ‎1١١‏ يا ۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است. ‎-٠‏ عليرغم توافقات قبلى مطالعات ترافيكىء ارزيابى فنى و اقتصادى از طرح ‎ere reyes)‏ ا ل 00 ‎0 ‏ا‎ or Nee ‏بقیه در صفحه بعد

صفحه 27:
9 ۱ 7 1۱ مالى طرح ذاده است. ۵ - طرف ترک اخیرا» این طرح را به دلایلی همچون اجرای احتمالی ‎eee aot ESS OIL PICS een ISLE We)‏ کشور را پیشنهاد نموده است.

صفحه 28:
ايجاد ارتباط ريلي از ات طرف ترك ظاهرا امتداد مسیر از مرز بازرگان را نیز مطالعه نموده ۳-0

صفحه 29:
3. ‏یر 3 7335 3مك‎ ae ed Jee ee ee ‏قت‎

صفحه 30:
‎ops Yo‏ ار تباظ ن بان وت رکبه از ظر نق ان ‏الف- راهآهر ایرران زت رتیه هر دز دارای عرضره ندال (۵ ۱6۲ ‎wi path gh pode‏ ‎IED EI) I GP IAS‏ رافزایش نویدسای حلیاتی دارد. ‎Sy Sg ss Es as SS OL ‏7؟‎ ‏و اشرایش زمارم حعل می‌شرد.‎ ‏رايسته شدن سير بين در تُشور تركيه راررران جد مُغور ثالث از سیف سیاسی مطاوبیت: ‎epee bee‏ ‏د* از منظی عراحبتظمران سیاسی» مسیس عبوری از نخجوان از حیث ژئوپلتیگ منطقه برخلاف. معرائع ملى تشخيصن داده شده است: ‏با در نظیر داشتن حجم مبادلات محتمل بین دو کشور و ضرورت آینده‌نگری, ‎Vel) patie 15)‏ 92 مر توجیه فنی و اقتصادی بیشتری دارد.

صفحه 31:
۱ نکات ذیل ضرورت دارد: ‎RE) ie Ct BIO eee eed I) ei‏ ا ا ل عمده بارهاء برآورد مقدار بار و مسافر در هر سال - حدود هزینه‌های اجرایی در هر کشور در هر یک از حالتهای ار تباط ریلی 1 [۱۹ eee ret)

صفحه 32:
- مشخصات و ظرفیت خطوط ریلی موجود در دو کشور تا مبادی و مقاصد اصلی بار و مسافر ‎are SB tne I Sed eon) Soret‏ ل ۱۶ ‏ار‎ CE Ne Nec dd el ne ace el cad اين مطالعه هنزينه بالابي ندارد (سقن © ميليارد ريال) و به هنزينه دو كشور ويا نرینه طرف ایمرانی فا ی است.

صفحه 33:
Existing Line (1520 mm) Existing Line (438 mm) [Under Gonstruction Lin (1 Under Construction Line (

صفحه 34:

صفحه 35:
سابقه مطرح شدن طرح در توافقنامه های بین المللی Be ean Sr nears [meer eran oe] Teer ie] ‏يبن المللى يبن كشورهاى ايزان: افغانستان و تاجيكستان‎ ‎-'١‏ تاكيد بر بيكيرى طرح در اجلاس معاونين وزراى خارجه سه كشور ايران: افغانستان و تاجيكستان در كابل در سال ‎7٠١8‏ ‏“- ناكيد بر بيكيرى اجراى محور در توافقنامه سال ‎٠٠١1‏ بين روساى محترم جمهور سه کشور ایران. افغانستان و تاجیکستان در حاشیه اجلاس سران شانكهاى

صفحه 36:
re OE 1- توسعه و تقویت رولبط اقتصادي: اجتماعي و فرهنكي كشورهاي ‎cored ela po)‏ ا ۱ 2- دسترسي مناسب ريلي کشورهاي افغانستان,تاجیکستان و | NC robe ts eek eee Ee ayer se) ‏ل له‎ 3- توسعه مناطق غربي (نوسعه نبافته و محصور در خشکي) چین و دسترسي مناسب لین کشوربه آبهاي آزاد جنوب . منطقه خاورمیانه و " حوزه مدیترانه

صفحه 37:
تاذیر محور بر هسیر ارنباطی چین- اروبا 1- مسیر مذکور در تبادلات با Dl Tees bit SBS oe NC att DIB) Ie ers ee) ‏ابجاد این مسیر در راستاي ایجاه شبکه هاي ريلي و بهبود ترابري منطقه‌اي‎ 2 ‏دا مر‎ ‏ربلي کشورهاي ابران. حوزه خلبح فارس عراق . خاورسبانه و مد بترانه برفرار‎ می نماید.

صفحه 38:
راه آهر سریع السیر مسافربري چین - ارویا -با توسعه نقاضاي سفرهاي بین المللي و بنا به ملاحظات افتصادي و ز بست ‎eed‏ ا ‎Eon‏ 0 اروپا مشاهده مي شود. - کشور چین ابجاد راه آهن سربع السیر مساقربري به اروپا را در دست مطالعه ذارد. - يكي از گزبنه ها این ایده عبور از ایران و ثرکیه مي باشد. 2500ظ2ك

صفحه 39:
راه اهن سريع السير مسافربري چین - ارویا - عبور از ابران ابن مزبت را دارد که از کلان شهرهاي مشید. تههران. کرج و ‎heey aie bee)‏ را ل ا ار مي ‎Brey ee‏ ‎Sp eel cee ere ape eer pe rerio rt] es ae‏ همسو مي باشد. ابران می نواند براٍی این منظور هعکاری مشتراکی را با رکشور جین در ‎Tee Tern‏ ل ا ا ا

صفحه 40:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان