صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
۳ ‏یه‎ fomtae A! pert نیست که ارزش وقت وکاربرد اطلاعات ۳1 9 Farvery bY رايانه در حجم يك ساختمان دوطبقه ‎wer MET eh‏ 07 ابعاد ۲ ساعت

صفحه 4:
وارد عصر جديدي به ‎Fae‏ 26 (تجارت الكترونيك) کرد زيادي ۳ 500 lie ‏با حضور‎ pert] كسب وكار انلاين در تال کسب و کار اينترنتي ب (0 es

صفحه 5:
كسب وكار در حقيقت جيزي جز برقراري ارتبات با له روز به ا بدون صرف ‎Leet‏ ‏ا وارد شدن بر گستره جهاني تجارت میتوانند با کمترین وكوجكترين امكانات در هر نقطه از ‎Seperate) ime) 2‏

صفحه 6:
6 كاربرد فناورى اطلاعات در امور مربوكة تجارت و اقتصاد و فرآيندهاى بازركانى منجر ‏ پیدایش علم . جديدى به نام تجارت الكترونيك يا -0 ‎Caen Pet Iolo onvors‏ 1۱۹ 0 ال 7۳۳۳ ل ا ا ا 0 حوامع به حوامعی ‎open ee‏ ار

صفحه 7:
3 دب اب وا يض اد | بیشتر پیشرفت خواهد کرد. فتهاي به وجود ده ‎BP)‏ فناوري ۳ و peter) sp JS Esl ‏ارتباطات در اواخر قرن بيستم‎ rome ty ‏شده است.‎ NSIT pres) wb ‏الكترونيكي انقلابي عظيم در شيوه تجارت و‎ ‏به وجود أورده است.‎ 0 cu eee Sorel eee RE Mec ‏ل‎ a ۱ ‏كار الكترونيكي شیوه و نحوه‎ ‏انسانها را نیز متحول ميسازد. توسعه فناوري‎ ‏اطلاعات و ارتباطات به مؤسسات و سازمانها‎ ‏این امکان ۳ مي‌دهد که فعاليت‌هاي تجاري و‎ Pee or ‏كلت حون لزنا‎ ‏دهند.‎

صفحه 8:
كشورهاي پیشرفته چندین سال است که كارك ار کر ۱۳۳ مسائل و مشکلات آن را تجربه کرده‌اند یراس زرد بسترهاي فناوري, قانوني ا ۱ ور ااستانه تحول اساسي و کامل ان كسب و کار و زندگي هستند, که در آن به میزان وسیع از فناوري اطلاعات و سر ارتباطات استفاده خواهد شد. يخي ‎x‏

صفحه 9:
علاوه 0000 کشوره یب جرد ‎PRL Orman E Py‏ برای تجارت ‎Reta‏ ‎sent 1‏ 2 ای ‎0 paren ‏وسور‎ 0 ‎ee 18 ‏سق‎ ed ‏از‎ aa ‏نمي‎ ‏ري ‎ae va ty ۱7‏ ع فتاورت قرن بیستم و شر فلن بیست و : اقق‌هاي جديدي رآ بر 1 ‎ae 017 0‏ م 007 اي و با سرعت و قاس روط 02000 ‎sere] Nes perce ea

صفحه 10:
6 در اين پروژه تعاریف مختلف براي تجارت الکترونيك و تفاوت آن با کسب و الكترونيك ذکر مي گردد و عوامل موثر در اين تجارت بررسي و ‎ee pe)‏ 7 1 شد . همجنين سعي ا ا 2 مخلف ل ل 5 ويژگي وازارهاي ال ‎CSS ESL ES ENC‏ قرار گیرند

صفحه 11:
8 با توجه به پیشرفت هاي اخیر در زمینه فن آوري اطلاعات و راه اندازي شبکه هاي كامييوتري با تكنيك هاي مختلف از جمله ا ال ‎Are‏ ا | هاي ۳ و مكاني ‎ee‏ ‏انتقال اطلاعات و ارتباطات حذف شده و 5 لازم 50 انتفال سربع اطلاعات 7 ‎eee‏ ا 0 70 052 07

صفحه 12:
5 در گذشته مردم ‎ole‏ براي كسب درآمد مي بايستي مسافرت هاي مختلف انجام مي دادند و براي شناخت منابع تجاري زمان زيادي را صرف مي نمودند ولي امروز منيع اصلي درامد تجارت از طريق اينترنت تعريف مي كردد . براي تجارت الكترونيك تعاريف ‎meres rey‏ ا 0 ‎ro) Re pe‏ انجام کلیه مفاهیم تجاري و فرایند ها و ‎cronies.‏ ۳ رک

صفحه 13:
در تجارت الكترونيكي کلیه مباولات تجاري أز خرید و فروش آگهي ‎eres‏ | موزش خريدار 5 رش ‎Resear‏ 0 ‎eee‏ و 5 000 ند محصول خود ي تم مردم جهان آرانه ‎eee‏ 2 ‎P) coop 3‏ خود محصولا 1 ‎er‏ ا برخوردار شوند

صفحه 14:
براي ارانه محصودات در بجارت الكترونيكي هیچ محدوديتي وجود ندارد و. ارائه تمام محصولات از جمله نرم افزار اتومبیل تجهیزات رایانه اي و ... و همچنین انواع و ارائه تمام محصولات از جمله نرم افزار اتومبیل تجهزات رایانه اي و... و همجنين انواع خدمات به مشتريان از ويژگي هاي منحصر به فرد تجارت الكترونيك ارائه خواهد

صفحه 15:
. بنابراين تجارت الكترونيك تغييرات اساسي در ‎mee a‏ تجاري به وجود مي اورد و با نگاه به مشتري مداري اصلي احترام به مشتري و نظر او را سرلوحه طراحي خود قرار

صفحه 16:
ات الكترونيك داياي مزایا اساست مت ‎i.‏ ‏باشد که شناخت این ويژگي ها عزم كشورها را در ورود هر جه سريع تر به اير تجارت جدي نموده و طييٍ مراحل موفق ان را ساده تر مي نماید . درامد , ار مناسب ا ‎Sem‏ ‎were SCS ETS‏ ۱ این تجارت را ‎luli‏ نمایند .

صفحه 17:
ار ‎cull‏ ‏را ل ۳۳۳ سرمایه گذاري ‎wll‏ 0 0 سنكايور با در امد ‎EMG. | nee Mite clon‏ میلوین دلاري و اندونزي و فیلیپین با در امد 150 میلیون ‎yo‏ خود ۳ ‏به 9۳ 1 داراي تکنولوژي 0 الکیر وست در توف شرقی آستا در تال

صفحه 18:
‎BN dw 90‏ متتلنتت ل درامد کشور سنگاپور در سال 2003 حدود 4 ميليارد دلار از طريق تجارت الكترونيك رسيد و در سال . 2004 با رشد 50 درصد همراه بود . بدين ترتيب مزاياي اساسي تجارت الكترونيك به ترتيب اولويت ‏ا 2 ا

صفحه 19:
2 سوه نآ ااستفادة 7 1 مس مس اينترنتي و طراحي وب سایت مناسب , امكان معرفي و ارائه يك محصول براي تمام مردم در نقاط مختلف جهان فراهم مي گردد و بنابراین يك محصول تنها براي يك شهر با يك کشورقابل ارائه نمي باشد. به همراه رائه يك محصول براي نقاط مختلف کره زمین ارائه فرهنگ مصرف و اموزشهاي 1 7 ۰

صفحه 20:
کر ی از ار هوشمندانه مي توان فرهنگ مناسب این ‎ee ts Mo ees‏ ۱۳ تجارت الكترونيك صادر نمود اين پدیده مي ا ا ا 0 1ك ا ل ‎ane OL er‏ 200 نادرست به همراه صدور يك محصول از م ل ا 2 ‎Carte Sep‏ مثبت يك كشور مي تواند به همراه صدور يك کالا از طریق اینترنت اصول فرهنگي و اعتقادي خودرا ني ۳ ‎Bure‏

صفحه 21:
بإرراه اندازي شبكةلاهاي كامبيوتري در ‎oly‏ بح ‎U2) oS‏ با تكنيك ‎si‏ ‏وه ی وت وان با

صفحه 22:
یل از سال 1990 و ور رت ۱ الكترونيكتجارت در تبعبت ‎pees 7‏ ا 00 ‎ae‏ )2 0 سس گردید ‎xs‏ ‎oe‏ براي ای ارس 9 ‎pee‏ ‏8“ ر مشكلا ‎oe ers ‏دن‎ 5

صفحه 23:
۳۳۹۱۹۹ [7 TST Roper ‏مكاني وزماني در تجارت‎ حذف گردید و اصل اطلاع رساني در 2ت 0 تحقق بيدا كرد و امكان سريع ارسال محصولات از جمله كتاب نرم افزار as a

صفحه 24:
در تجارت الكترونيك متقاضي كالا با ورود به وب سايت مورد نظر خود كالاي دلخواه را انتخاب و بعد از يرداخت يول أن از طريق اينترنت محصول خود را بلافاصله از طريق اينترنت و يا در را ای زر ‎age‏ ی كالاي مورد ‎ree‏ رادر تمام 326 5 در بین تولید کنندگا ن و عرضه کنندگان خدمات مختلف و وضعيت مناسب 2 07 5 او | 5

صفحه 25:
در اين مسیر تمام فرايندهاي درون 1 اليك - مالي و ۰ 6 تا ‎ag‏ فرایند هاي برون سازماني تبديل شد و روي

صفحه 26:

صفحه 27:
. به عنوان منال دارخانه تولید ۱۳ اگر تحت تاثیر تجارت الكترونيك قرار كيرد به جاي اينكه محصولات ۳ براي يك شهر با ‎et veel Peper rasyertey‏ | براي تمام مردوم جهان تولید و محصولات توليدي خود در عرصه رقابت با ديكّر توليد كنندكّان درصد فروش محصول خود را ارتقاء مي

صفحه 28:
‎a‏ ۱ ای ‏14 مشتري خود در تجارت الكترونيك واسطه هاي زائد ‎Seng Ey‏ ا ا ‎BY POV‏ ‎epee vy‏ ا ات ‎Or rear reer)‏ ‎Bt eee’ ro PE CSS Cm) ted epee rece)‏ چشمگيري در هزینه هاي محصولات تولید خود 7 يك كارخانه توليد كردد باده ها واسطه زائد اين محصول به دست مشتري مي رسد كه هر كدام از تسه سس تس ۳۸ روي قيمت اوليه محصول اضافه نماید

صفحه 29:
‎al>yo riz Ywljsl jl am 9‏ | محصول اصلي با قیمت زيادي به دست مشتري مي رسد ولي در ‏بپ۱ ۳ حذف هزينه هاي معاملاتي محصولات با ‏دست مشتري مي رسهد . به ‏همين دليل قيمت يك قطعه سخت افزاري در تجارتء الكترونيك به مراتب كمتر از قيمت همان قطعه در بازار خواهد بود .

صفحه 30:
۳ ‏سی آسان به اطلاعات‎ jt» 4 يكي از مشكلات اساسي تجارت سنتي"" نبودن مسير هاي براي دادن اطلاعات لازم يك محصول به 0 ال ا ا ل ‎ara Eo)‏ ل ل ا ا ا ا م كه فروشندكان 9 محصول تخصص کامل درباره ‎ol‏ ‎btn By‏ ل ا 0 5 محصولات ‎Yager‏ ۱۳ لازم ۳ به همراه ‎gare ul o2tiS silos 295 Ugare‏ كك لازم را درباره محصول خود بطور مستقيم از كارخانه سازنده دريافت نمايند .

صفحه 31:
از سايت هاي تجارت الكترونيك كليه اطلاعات ‎MU lepeer es] TED OTT‏ ا 0 520 ها اگر يك مشتري نداند چه محصولي را خرید کند ولي مشخصات درباره آن ارائه نماید ۳۳ علمي درباره انتخاب نوع محصول ارائه ‎ost Bee eT Roe aCe Sec‏ اینترنت ارائه مي گردد حتي مراحل راه اندازي سخت ام و نرم افزاري محصول مورد نظر نیز ارائه مي کردد : ۷ 1 الكترونيك ان را به طور ممتاز مورد توجه 000000001 داده است .

صفحه 32:
Cape ‏ل ل‎ | FAO MOTE TS ‏درون شهري و برون شهري مي باشد که به‎ 9 were eee ey ۳ ۳۹9 al ۳8 ‏به همراه خواهد داشت در‎ ve) ‏تجارت سنتي براي خرید ساده مي بايستي به‎ ‏محل فروش با وسیله نقلیه شخصي يا وسیله‎ ‏ار‎ ‏اتلاف وقت و مشكلاتي از جمله افزايش حجم‎ ‏ترافيك مي گردد و علاوه رن مي بايشنتي توان‎ ‏جابجايي ناوگان حمل و نقل شهري یا برون‎ ‏شهري ارتقاء یابد که اين امربطور خودکار هزینه‎ rap) ea irs vasrec tao) Rt ‏ا‎ همراه خواهد داشت

صفحه 33:
ولي در تجارت الکترونيك با توجه به انجام کلیه مبادلات تجاري از طريق اينترنت نيازي به را ا ‎erlyo a Sjli ci pit! oriiS‏ Cia pene pee MCRL ee L 9 olSitg 9 L ail lS Ai ee oe 5

صفحه 34:
و چون از به مراجعه تصوري مصرف خريدار نمي باشد بنابراين اين مشكلات غير قابل حل جوامع صنعتي از جمله ايران يعني ترافيك والودگي هوا وناوگان حمل ونقل به راحتي قابل حل مي گردد. و هزینه هاي بسیار زياد علي كه صرف حل مشكلات ۳ ‎ool ok‏ ل ل ‎ie #6‏ ارتقا فرهنكّ اينترنتي كشور هزينه كردد و بسترهاي لازم براي دسترسي در زمینه هاي مختلف سك اوري ‎DP) Fes) ran U9)‏ 20-6 ۳ فراهم كردد و در اين مسير علاوه بر فراهم آوردن تسهیلات فوق العاده براي مردم 21 نو شسارى مناسب را از(

صفحه 35:
معرفی مدل های مختلف تجارت الکترونیک در 0 و عرضه كنندكان كالاها و خدمات و همجنين نیاز اساسي مشتريان مدل هاي مختلفي ارائه مي | 7 مراحل ‎ea)‏ دعر ال رس قات : تعریف شده مي 1 ‎ears Ries‏ ‎pery‏ 9۳ تجارت الكترونيك معرفي 9 هاي سل براي آن ارانه رمي کرد

صفحه 36:
cere) peeve ran 75 ‎cena cae‏ ا ا ا ا 0 ا 1 شركت توليد كننده محصولات خود رلا ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اراك یر ۳ بايستي با استفاده قابلیت هاي نره آشرار ‎oa ee een‏ ‎wl L b oolo‏ 9 استفاده 9

صفحه 37:
لم تواند به راحتي محصولات ۳0 نیاز ۱ ‎piso aS caw! 024295 orld irl)‏ ا ا ا 2 علاوه بر خريد اسان در دفعات بعدي , اطلاعات مناسبي را از طريق يست ‎Pa ea (cone peer yr)‏ ‎ee ee) Ls‏ 3

صفحه 38:
. در این سایت يك «ا له براي ال نتاز وجود دارد و به طور خود كار كالاي انتخاب به سيد خريد 5200 مي گردد و در كانت أماده حرس مي ۱ کرد . نمونه. دیکنرضق350) تجارت الكترونيكي سايت كامييوتر 2( مي باشد که به کالاهایر ایانه رع 5

صفحه 39:
در اين سايت مشتري مي تواند رایانه و سیستم هاي جانبي خود را مبلغ ان سفارش خود را بعد از مدت زماني مشخص دریافت 70 8 ل رت 2 م امكان اين امر فراهم شده است

صفحه 40:
‎J Parts‏ شرکت محصولات خود را ‎ee a)‏ ۳ را انتخاب نمايند و با تاييد نهايي سفارش خود كالاي انان ظرف مدت مشخصي كه در سايت به ان ۱ اشاره ‎SS Sere‏ 0 015 ادرس يستي مشتري ارسال و مبلغ سفارش نقدا توسط مشتري پرداخت مي گردد

صفحه 41:
در صورتي که مشتري بخواهد مي توانند با افتتاح حساب ويك ذخيره ريالي توسط يست يك كد ويزه دريافت نموده واز طريق اين كد خريدهاي خود را انجام دهند .

صفحه 42:
‎ek ۹4‏ بل تجاررت ‎pe eg‏ خصوص تجارت و داد و ستد هاي ‏1 ‏1 ‏کننده و کالا مي توانند محصولات خود را ‎Petcare ener go ien ret pote‏ پا عرضه کننده ديگري در اینترنت ارائه ۳۹

صفحه 43:
‎aera‏ را لب نب مربوط و پایگاه داده هاي طراحي شده مي ۹ به طريقي ‏صورت كيرد كه امكان خريد و فروش هاي شرکت ها با همدیگر فراهم ‎oss‏ ۱ ۱۳۲ ۱۳ ۱ تجارت الكترونيكي مي ‏بايستي قوانین ‎ele‏ لازم و استاندارد ا ا ‎Raa‏ ‎5۹ Ro. ۳۹

صفحه 44:
3 مدل ©0659 ط جزء پرکاربردترین مدل هاي تجارت ‎ent VS ROC ye]‏ 1 معروف سوجا طراحي شده است در طراحي نرم افزاري اين سايت ابزار هاي لازم جهت 00 ‏ا ا‎ ey ‏ف صنعت خودرو با‎ ime sly oS ps sly شركت سوا طراحي شده است به طريقي كه 55 شرکت صنعت 2 00 هاي ‎a Werle)‏ ا 0 20 قطعه و دریافت آن و هر زمینه مورد نیاز با شركت سسا ارتباط بر قرار نمايد و اين ارتباط اينترنتي زمینه ارتقاء كيفي سطح توليدات شرکت ها را فراهم مي نماید .

صفحه 45:
سایت ۳۰ نیز نمونه مناسبي براي تجارت الكترونيکي در لایه6) 0 معرفي ‎cyl p>. 2295 ro‏ ۹ نرم افزاري تجارت الكترونيکي , ‎mr:‏ ‏555 ‏مبادلات تجاري و مكاتبات اداري با تكنيك بدون کاغذ فراهم گردیده است و شرکت هاي مرتبط با صنعت خود رو مي تواند ‎TARO EST mAs‏ 9[

صفحه 46:
‎Jas)‏ محرف کننده با محرف کننده600) ‎atlas plas jl aS tig iSll wyla Jao yal poll ‏مدل قاى تجارك‎ OEP ‏ل‎ ‏الكترونيك مي باشد امكان خريد و فرويش و‎ PDC ‏ا ل ا ا‎ Fe) ‏مي ل شخص که مي‎ ‏تواند تولید کننده يك,نرم افزار با يك تابلو نقاشي و‎ 0 ‏با ا ا‎ 21100 Os ch Gelb gurb 5 ‏نفاده عموم در اینترنت ‎le ero)‏ لك ‏محصول خود را توسط مصرف کننده ها فراهم نمايد .

صفحه 47:
بسياري از سایت هاي 60 امکان استفاده تجارت الكترونيك در لايه «©2 را نيز فراهم ‎ey‏ ا ا 0 0 ل ۱۹ اين امكان براي خريدار فراهم شده است كه اكر توليد خاص ذارند ان اتوليد را دن سایت سس براي دیگر مشتریان ارائه نماید و سایت 70::<) براي جلب مشتريان بيشتر عملا اين امكان را فراهم ا ا ا 0 تا

صفحه 48:
21 شرکت با دولت (590) ) در اين مدل تجاري امكان تجارت از طريق اينترنت براي يك شرکت بزرگ با دولت هاي كشورهاي ۱ افزاري اين اال ا ل ا ۱ استفاده از قوانين تجاري مشخص و استاندارد كه 7 506 0 ضروري مي باشد . در طراحي نرم افزاري اين جارت مي بايستي با توجه به مبادلات تجا جاري با يك رت تجاري مربوط به آن دولت در نظر 2010 گردد

صفحه 49:
1-۹ DME Ete) ay 0 كمتر مي باشد و اين لايه تجاري در موارد ‎Vole yols‏ تجاري يك شرکت بزرگ و با دولت خاص ‎ig es‏

صفحه 50:
6 در ‎dl‏ لايه ۳ الكترونيکي كه مسير رسيا دولت الكترونيك را 7 ‎ESOS Plea) Sy)‏ 0 مي ورد . | ۱ ا ا 00 2 و 00 وأسان ۳ آموزش همزمان براي كليه مصرف كنند

صفحه 51:
لین لذیه تجازي .ضي تواند براي ارائه 9 مي تواند جهت اطلاع رساني و ارتقاء ‎perme: Bove Tb)‏ 200 الگوهاي 201 مصرفي بكار رود ۰ شرکت ‎(Oe aA ard‏ در ‎ay‏ 7 0 طراحي قرار ‎Sol 9 cul oolo‏ ارائه 0ك است .

صفحه 52:
ادر اين مدل تجارت الكترونيك براي طراحي يك شرکت با کارکنان در نظر گرفته مي ؟ در طراحي نرم افزاري اين تجاري , وب سايتي تولید ه که در آن امکان تبادلات تبال؟ كاركنان و يرسنل يك 0[ 00 شرکت از ‎ee‏ ل ‎PSE pC‏

صفحه 53:
م۸ لح( ‎ee Hl “So‏ لالت هه ‎ee‏ ‎OTe Dearth eC NL es nee apt)‏ جهت کارکنان خود مي گيرند . به عنوان مثال شرکت 6-6 در سایت تجارت الكترونيك خود امكان خريد توسط پرسنل خود شرکت و نمايندگي هاي آن در سراسر جهان ‎i‏ به طور ‎gt erent ereere SCS‏ 1 كليت ول 01500 تامين نمايتد . شرايط سهل و اساني جهت خريد

صفحه 54:
egies oe | 6 rote | با شرایط سهل و شان و قرار دادن فضا ۳ معرفي یم ۱ اشخاص در اينترنت تاه نماید . ا مدل ‎Ey‏ مجموعه مدل 5 باشد ف ترا ‎CMI‏ ‎k‏ ا باشد که در آن اشخاص بدون هيج محدوديت تجا ي مي توانند با اشخاص ‎goes‏ از طريق اينترنت 7 بادلات د ‎syb‏ 00

صفحه 55:
۱ ‏ار‎ ale Pre ae ae hi Rete pS eare, Nt, ‏تولید کننده کالا فراهم مي گردد . در طراحي نرم‎ Rp ESOL NMC Tipe 0 2295 cso pdld GS uu b 02S 9 poo bly! 6 در اين مدل امكان عرضه يك محصول براي شرکت و خرید آن محصول توسط شرکت فراهم مي گردد

صفحه 56:
. به عنوان مثال يك شخص تولید كننده نرم افزار مي تواند نرم افزار خود را براي يك شركت نرم افزاري ارائه نمايد و ان شركت در = ل ۱ ۳۳7۳۹ سايت اينترنتي مكمه تم يك

صفحه 57:
Ee ‏را‎ ee ‏شركت با سازمان بالا سري خود طراحي مي‎ ‏كردد امكان تبادلات شركت با مجموعه اي كه‎ 1۱ ‏اا ا‎ CeCe so Neh ol PS ‏ا ا‎ 6 در جدول شماره يك جمع بندي مدل هاي موجود در تجارت الكترونيك نمايش داده شده است .

صفحه 58:
ey eee

صفحه 59:
را ‎ME‏ ‏نيازمندي ها و اهداف توجه ویژه نمود و با توجه به نيازهاي تبادلات تجاري ‎Ulgi ino‏ 002 انتخاب و سيس با تدوين قوانين تجاري سازگار با 1 مدل طراحي وب سایت و پایگاه داده سازكار با 2 مدل ۳ ۳۳ ودر نهايت وب سايت طراحي شده را در روی اینترنت قرار داد .

صفحه 60:
ا ا ‎RO pee] ip) Sr reser OSU‏ ( © ) و تجارت الكترونيك ( 60 ) تفاوت معني ا ا ا 7 در شناخت بارامترهاي موثر در كسب و كار الكترونيك مفيد واقع كردد . تجارت الكترونيك را مي توان فرايند خريد و فروش از طريق بستر اينترنتي معرفي ‎Serer Srey ee‏ 0 7 ا ا 5 خريد و فروش را هدايت مي كند .

صفحه 61:
بنابراین كسب و كار الكترونيك اشراف كامل بر تجارت الكترونيك ومدل هاي مورد استفاده أن دارد . قرار دادن تجارت الكترونيك به عنوان زير مجموعه اي از كسب و كار الكترونيك كاملا منطقي به نظر مي رسد .

صفحه 62:
کسب و کار الكترونيك تابع عواملي نظیر تجارت الكترونيك و هوشمند تجاري ۱) ‎PREC NOM ep ett ae CSOs eer)‏ مدیریت بر زنجيره تامين 05060 و برنامه ريزي منابع شركت (08000 ) م باشد و بنابراین مي توان تعریف کر هر کدام از عوامل پنچگانه مي توان 1 کسب و کار الکترونيك موفق دقیق و عملي هر پنچ عامل ض اساسي مي باشد

صفحه 63:
: در آدامه به معرفي دقيق تر عواقل ينجكائه موثر در كسب و كار الكترنيك مي يردازيم . ار هوشمندی تجارت (90) ) با توجه به رقابت شدید تولید کنندگان و عرضه كنندكان كالاه در اينترنت يك شركت براي حفظ بقاء و موفقيت خود در تبادلات تجاري از طريق اينترنت مي بايستي توانايي ‎oot bv‏ ا ا ‎PLC Cae pee tartar‏ 0 P| 3

صفحه 64:
وبا هوشمندي تجاري خود بتواند استراتزي رقباي خود را شاخته و مدل هاي تجاري خود را با سرعت اصلاح 0 يك شبانه روز ويا كمتر را داشته باشد بنابراين رمز باقي ماندن يك شركت در تجارت الكترونيك ارتقاء ضریب ح 0

صفحه 65:
”مد بويت روابط با مشترى ( 0080 ) 050 ee ‏طريق اينترنت نسبت به تجارت سنتي‎ 20 ‏اصل ا ات الت‎ ‏اساس كار حفظ و‎ 7 roe DP) ‏باشد‎ ‏ارتقاء تعداد مشتريان و احترام كامل به‎ . ‏نظرات سازنده مشتریان مي باشد‎ يك کسب و کار الکترونيك موفق از دست دادن يك مشتري را دلیل شکست اصول تجاري مي داند

صفحه 66:
9 ‎APPR Pn Pe I Feri ee Pca‏ دهد . در حالیکه در تجارت سنتي نظر مشتري در جایگاه ضعيفي قرار دارد و تولید کنند گان ‎eon Pert v‏ 0 ۱2 براي اهداف اقتصادي و نه براي جلب نظر و رضايت مشتريان توليد مي كنند ولي در تجارت الكترونيك حتي در ‎ro Nits), 5‏ ۲۳۳ ل ا 5 توجه به نظر مشتریان تغییر مي دهد .

صفحه 67:
مدیریت روابط با مشتري در يك سب و کار الكترونيکي موفق از جایگاه ويژاي برخودار مي باشد يك سایت تجارت الكترونيك موفق اصل مدیریت روابط با مشتري را به طور ير رن حفظ مي نمايد . ee spec 00 Repeat ‏جذب نظرات مشتري درباره سايت دريافت‎ ‏نظري مشتري درباره كيفيت خريد از‎ ‏سايت دريافت نظري مشتري درباره كيفيت‎ ‏محصول خريداري شده دريافت نظر‎ 22: ‏و 510 د.ررافت ی‎ 0

صفحه 68:
امكان عضويت مشتري در سايت و امكان برقراري تجارت الكترونيك در لایه 7۳ براي مشتري نیز از دیکر موارد ۱1 رعایت 95 مدیریت روابط با مشتري تعریف مي گردد . بديهي است سایت تجارت الكترونيك كه . اصل مديريت روابط با مشتري را به طور پر رنكٌ در طراحي خود اجرا نكند بزودي از كردونه تجارت الكترونيك خارج مي كردد ارتقاء اصل مديريت روابط با مشتري توسط ‎Ses EP) Ever] |‏ ا 0 0000

صفحه 69:
اليبانا #ايكي از اصول مهم در كسب 00 الکترونيك ودر بي آن تجارت 9 صداقت كفتار مي 0 عيني این مي بايستي تواناتي ۳۹ ‎Slaw‏ و صادقانه به نیاز مشتریان فراهم 30 3 0 2 ‏ا‎ Ee ESC) BYP ‏ا‎ 2

صفحه 70:
. بعنوان مثال اگر مشتري در يك سایت تجارت الكترونيكي محصولي را انتخاب و خريداري كرد و لي بعد از جند روز به ا ا ا 0ك Roi ts 1 1 ‏اا سوا‎ 1 ‏ا ا‎ erred ‏سايت منع مي 8 واين‎ 27 ‏ات‎ pe SO

صفحه 71:
محصولات ‎pyrene‏ ‎ios‏ ‎Ps‏ ‎Se 3‏ 1 ‎ss‏ ‏56 صل مدیریت ‎RR‏ ‏اينترنتي ر مسشدريان آنها تعداد 5و ليد 20 | ا رس

صفحه 72:
© وان متال 0 اه زماني كه يك محصول در اينتر نت وجود دارد براي مشتري مشخص گردد ‎TEED Iw FU DOT SET)‏ © 7 موفق 020 9 براي سس لت مدیت زمان مشخص تعریف مي گردد و به مشتري كفته مي شود كه اين محصول مثلا در جند 1 آينده 0 رل

صفحه 73:
**اصل برنامه ریزی منابع شرکت ‎ERP )‏ ( 0 يك كسب و کار الکترونيك موفقیت خود مي ‎PROCS IRD IDL CL 2] mere]‏ 1 ريزي اتوماسیون اداري قرار دهد و با اجري اين اصل مي تواند با تکنولوژي ‎rete] a PMGNOGNON(S (CYC)‏ 7 ا ‎EL ESE. ORCS Caste‏ شرکتهاي مشابه خود مکاتبات خرید و فروش تسویه حساب ‘ مناقصه ۱ ‎eer han i,‏

صفحه 74:
0 ree) ‏وري و حياتي به نظر مي‎ ‏توليدات با توجه به‎ ‏کت‎ ie 0-5 رت ‎eer‏ ‏ببس بر يك بازار الكترون ‎Heat‏ نيزي توجة به نظر شتا ی 2100 كان اطي نت بعت ‎py‏ ‎ee i es‏ در ‎et‏ ان هيمن ديل است كه ‎et 6 re a‏ 5 اند ر انبار ها مي ‎Woes eee‏ 0 3

صفحه 75:
مراياي بازارهاي الخترونيك نه باعكث موفقيت سريع تجارت الكترونيك شده است به شرح زير معرفي مي كردد : **مشتري مي تواند از طريق اينترنت را ‎es‏ ‏اه نظر استفاده كرده ‎wl‏ ۳ مشاهده و انتخاب هوشمندانه اي بنماید. و۳۳ از فروشگاه 9 ‎culw‏ 7 ‎Artery hres prec eres]‏ ساعات شبانه ‎es goa‏ ايام هفته 9 ae ee es

صفحه 76:
‎haa‏ 520 كالاها 8 بازار هاي الكترونيك ‎Ss‏ ل جشمكيري ‎Cua‏ 2 0 رید 0 سنتي در بازار هاي الكترونيكي وجود ندارد ‌ ‎ro) Oe al‏ استفاده سریع مشتري از خدمات پس از خرید و اموزش هاي الكترونيك ‎Sere eee ee)‏ **راه اندازي يك بازار الكترونيكي يا ارتقاء إن با مك كا ا ۳۱۳ فيزيك بسیار کم هزینه مي باشد .

صفحه 77:
معمولا در طراحي بازار الكترونيکي مي توان با توجه به شناخت نيازهاي بازار از بازار عمودي يا بازار افقي استفاده نمود . در بازار عمودي ( 0000© ) كه معمولا براي طراحي تجارت الكترونيك صنايع مختلف استفاده مي كرد مراحل بازار به طور ‎Cl pee Tetra rey CSee mer Spt Ta Sy ets‏ مختلف استفاده از بازار اك به طور ‎Te SY eS‏ 00 سازي مي كردد . در بازارهاي افقي ) ‎ly Vgoxo aS (WO‏ سايتهاي ارائه خدمات و اطلاعات استفاده مي شود كليه مراحل استفاده از بازار به طور ee erie hs

صفحه 78:
‎rs ۳۹‏ ل ‎oe‏ سس سا ‎ ‏8 براي ورود موفق به تجارت الكترونيك ميبايستي بسترهاي لازم از نظر اينترنتي و ا ا 0 ‏نبودن اين بستر ورود به دنياي تجارت ا 52 ‎ga yw‏ ال 00 ا . ‎Bilgo‏ ‎per ete pep eres‏ تجارت ‎SS See Ee Ce eh at ir TEU nr prs)‏

صفحه 79:
0 Crier pC Ce Daas ‏بدون بازده‎ براي ورود به دنياي تجارت الكترونيك اصلاح قوانين و فرايند هاي تجاري امري ضروري ‎Bie ere) sp eee p| hear Viper re‏ فرآيند هاي تجاري سنتي كه اكثر آنها توجيه علمي و اقتصادي ندارند ۳ وارد دنياي را راز و 500 0 ed pee ee 3

صفحه 80:
الكترونيكي براي حضور موفق در تجارت الكترونيك ارتقاء دانش همه اعضاي يك شركت ضروري بوده و از ۳ ۱۳ ‎eee eee e mtd.)‏ ا 0 اگر بدون توجه به آموزش مستمر پرسنل يك شرکت وارد تجارت ‎chia iSII‏ 2295 9 00[ شناخت و تحليل رقباي خود نداشته باشد در فاصله اي کم از گردونه تجارت الكترونيك خارج مي گردد آموزش هاي مستمر و كاربردي سطح كيفي يرسنل شركت را ارتقا داده و امكان شناخت موقعيت شركت در بستر اينترنت را

صفحه 81:
ال براي ورود موفق يك شركت به دنياي تجرات الكترونيك اصلاح ساختاري سیستم هاي اطلاعاتي آن شركت بسيار مهم مي باشد با اراد ا ۱ افزاري و نرم افزاري توان تحليل سيستم ‎Pee rey pe eet ters 09‏ ‎eu‏ ورود به دنياي تجارت ۳۳ فراهم مي گردد

صفحه 82:
بنابراین تعاریف نوین ارتباط سریع سيستمهاي اطلاعاتي و تواناتي همراهي با فن آوري جدید در جهان مي تواند نقش مهم و كليدي در اجراي موفق تجارت الكترونيك را به همراه داشته باشد بسياري از شركت هاي در جهان بدون توجه به اين اصول وارد تجارت الكترونيك شده و بعد از مدت زماني ۳ ۳ خسارت سنكيتي مجبور به حذف يا خارج 250 از كردونه تجارت اينترنتي شده اند .

صفحه 83:
#ايكي از اركان مهم در طراحي يك تجارت الكترونيك معرفي روش هاي مختلف يرداخت ان 5 که آگر بث تجارت الکترونيك ‎ATCA Pe‏ طراحي گردد مي بايستي زمینه پرداخت ار 1 ۱ نماید در اینجا روشهاي مختلف پرداخت الكترونيكي و راههاي امنیت ‎rail‏ و متعاقب آن اعتماد مشتريان را معرفي مي نماييم .

صفحه 84:
**تعريف يول الكترونيكي و روش توليد ان يول يك شي فيزيكي مي باشد و در تجارت سنتي براي خريد يك كالا از آن استفاده مي كرديد ولي با ورود به دنياي تجارت الكترونيك فكر انتقال اينترنتي ‎aw SS JS cure L gs‏ بطوريكه امروزه امكان انتقال يول با هر مبلغي از طريق اينترنت وبا كمترين زمان | دس ی ی در تمام جهان

صفحه 85:
3 استفاده از تكنولوزي رمز نكاري استاندارد و امضاي ديجيتال امكان انتقال يول الكترونيكي را به روشهاي مختلف فراهم نموده ‎Jo,» cul‏ الكترونيكي مي تواند به صورت كارت هوشمند و ا ا 7 ‎ope Ogre‏ دار و يا قابل تمديد مبلغ اعتبار را روي خود 0( نمايد 5 ايده ا م ‎are)‏ است كه مشتري توسط يك بانك داري سيستم ‎Pop Seep pre Eee eC PUT pre)‏ ‎oie‏ ا 0 عا ب د ‎Pears‏ ‏مشتري قادر است با كد شناسائي يا امضاء ديجيتالي در اينترنت خريد نمايد .

صفحه 86:
بديهي است در هر دفعه خريد بانك ۳۳ از کارت اعتباري مشتري ‎pores‏ مي نماید 9 ۱۳-۳7 ‎edi on,‏ نك مفافى راريزاق مشتري 0 براي راه اندازي يك يول الكترونيكي نياز به بر ‎CTP br‏ اعتباري با:أظهار ناهة ‎Pe‏

صفحه 87:
در روشهاي يرداخت الكترونيكي از راههاي صورت ‎aa‏ الكترونيكي و پرداخت مایکرو استفاده مي شود که به ذکر عملكرد هر ‎plaS‏ مي يردازيم

صفحه 88:
‎od Laiwl 51 ee‏ از کارت هو ۳ ‏با استفاده از تکنولوژي ساخت مدار مجتمع و ورود اي سي هاي سخت افزاري با قابليت مهم ا 207 0005 كارت هوشمند براي پرداختهاي الكترونيكي ۳ طريق اينترنت طراحي مي كردد و داراي يك آي سي براي حفظ اطلاعات و مديريت كدهاي لازم جهت استفاده از كارت هوشمند مي باشد كه با هر بار استفاده ها از سطح ماکزیمم ذخیره شده در اي سي کاهش مي یابد تا سر انجام به صفر برسد

صفحه 89:
ماكزيمم اعتباري ديكر كارت ۳ 0۳ ‎Y eis BC)‏ ا ا ل 01 قابل شار امكان شار سقف اعتباري در اي سي مورد نظر طراحي شده است و کاربر مي تواند کارت هوشمند را به دفعات متناوب شارژ و مورد استفاده قرار دهد . در تجارته الكترونيك كارتهاي هوشمند زيادي طراحي شده است كه با توجه به تنوع كاربر مي توان از هر کدام آنها در لایه هاي تعریف شده تجارت الكترونيك استفاده نمود .

صفحه 90:
شرئت 7-2 الصد با نرم افزار ها كارتهاي هوشمند طراحي و ارائه مي ۹ ل لت 265 درباره فن آوري كارتهاي هوشمند و راه ها استفاده از آن طراحي و در سايت خود ارائه نموده است براي استفاده از يك كارت هوشمند با ورودي شماره ‎eve ov‏ للك 0 1 ل استفاده از سقف اعتباري داخل كارت ‎Se ‏ا‎

صفحه 91:
rey err | امروزه استفاده از كارتهاي اعتباري بيش از 95 درصد يرداختهاي اينترنتي را در تجارت الكترونيك به خود اختصاص 2 و طراحي این كارتها باعث رونق اقتصادي دنياي تجارت الكترونيك شده است طراي و استفاده از يك کارت اعتباري تقریباً خيلي ‎Fv]‏ ا ات ا ا ا 2 ل از طريق يك مر ل مت اعتباري كارتهاي مشخصي ا ل 1 1 م 0 2 خريد يك كارت با سقف خريد مشخص داراي يك كد م ل 2 خرید هاي خودرا انجام دهند . بديهي است ارتباط لازم براي بايكاه داده اهاي توليد كننده تب

صفحه 92:
مراحل يك خريد اينترنتي با استفاده از كارت عتباري به شرح زير مي باشد: ‎l- 1‏ ا ا م 20000000 مختلف سايت دلخواه خود را براي خريد كالا انتخاب مي نمايد ‏“-مشتري جنس مورد نظر را انتخاب و وارد سبد خريد 550 ‏-مشتري اطلاعات کامل کارت اعتباري خود را وارد ‏"-اطلاعات کارت اعتباري به صورت رمز به وسیله ,908۱) به سايت تجارت الكترونيك شركت ارسال مي كردد.

صفحه 93:
3 -سايت مورد نظر از طريق سرور اين ات رد بلس رل ر سيس بسته اطلاعاتي به بانك صادر کننده كارت اعتباري مشتري ارسال مي كردد . -در صورت تائيد بسته اطلاعاتي توسط ‎I he ary ico Peels ory lo OBR‏ هل ار رل نم كردد ‎c‏ ‏مدت زمان اين مراحل بطور استاندار در ‎ee on he‏ باشد و بعد از اتمام اين زمان براي رعايت ‎ie ee |‏ 0 21 الاك پردازش اطلاعات مالي براي مشتري ارسال ‎Ko‏

صفحه 94:
در اين روش يرداخت الكتروينكي كه شامل يرداخت نقدي الكترونيكي و جك هاي الكترونيكي مي كردد سقف اعتباري يك مشتري در داخل يك كيف الكترونيكي قرار ا ا 0 0 ل 222%0 9 ل >29 استفاده و خريداري الكتروينكي نمايد 3

صفحه 95:
رای ار 1 از نرم ‎USEC)‏ مناسب 00 000 افزار ( ‎6٩‏ 0 که پروتکل امنيتي لازم را پشتيباني مي كند بسيار مفيد مي باشد وظيفه مراكز خدمات يرداخت در اينترنت هدايت يك نقش واسطه بين نرم افزار 005 و ‎errentEe)‏ ا ا 5 اين نقش شرکت ها مي توانند با امنیت بهتر الكترونيك و جرخه ان را وارد تحار ت العتره‌نیعی ان تصانند. .

صفحه 96:
در تجارت الكترونيك مي بايستي اصل احترام و ‎sail Jbel dh ulgis a suite oleic! laa‏ ‎cule,‏ گردد . ‎i) cule,‏ 00 ‎il‏ مشتزیان نه تبهاآنهاحقظ مي گردد . للك انا ‎FO ees. =) es Pea RG‏ ‎Ase UT Oat me Din MON ce‏ سطح اعتماد مشتري را در تجارت الکترونيك ارتقاء مي دهد اطلاع رساني مناسب درباره چگونگي خرید و صدور صورتحساب هاي الكترونيکي مي باشد .

صفحه 97:
صورتحساب الكتروينك كه مي توان ان را با صورتحسابهاي كاغذي مقايسه نمود براي كر مشتري صادر و به ادرس اينترنتي !|1173 مي كردد براي يك تجارت شدن مبلغ خرید و پرداخت اينترنتي ان يك ‎eye)‏ ا ا 0 ودر صورت قبول نهابي مشتري و يرداخت ‎TCS)‏ 1 مشتري صادر گردد .

صفحه 98:
در سک 6 تامین امنیت پرداختي در تجارت الكترونيكي يكي از مهمترين عوامل موفقيت آميز طراحي يك ‎Ore‏ ا ا 0 اا 20 از ‎Pee ie.‏ ‎meee rie ene ae Pasi) aes‏ 197۳ خريد به سايت تجاري ارسال مي نمايد لمس نماید و اكر خدشه اي به عرندي وارد کر دد

صفحه 99:
و ‎cul‏ ‎ope]‏ 0 رین ‎er iy ee‏ جهاني را رعایت و مسيرهايي را براي ‎Gi luiin,‏ 0 ‎ees eye eee‏ 0 تجارت الكترونيك در هر لايه مورد نظر مي بايستي به طريقي صورت گیرد ‎OAS‏

صفحه 100:
*اطلاعات شخص خرید را بطور ‎vy‏ ۱ وهيج خطر اينترنتي احتمال دزدي اين اطلاعات را نداشته باشد . ‏*اطلاعات يرداخت اينترنتي خريدار مي ‎fl‏ ا 0 استفاده از يروتكل هاي امنيتي تجارت از سرقت اين اطلاعات توسط اشخاص دیگر در اینترنت جلو گيري به عمل آید . ‏*اعتماد براي مشتري بوجود آید که ‎privet) Ee)‏ 1 ‎eee ee 95595996 ‏ل‎ bby

صفحه 101:
**سایت تجارت الكترونيكي مي بايستي صحت آدرس مشتري جهت دریافت محصولات خريداري شده را با مكانيزم هاي امنيتي چك نموده و در صورت تایید صحت آدرس كالاهاي را ارسال ۳ براي رعايت اين اصول طراحي سايت تجارت الكترونيكي مي بايستي به طريقي صورت كيرد كه يروتكل امنيتي |55 و رمز ۶ بطور کامل رعایت و پشتيباني مي گردد

صفحه 102:
راو ساخت شرکت <محعوه بود و امنیت ۳۳ اطلاعات ‎or (Oro‏ وب و اطلاعات ‎OECD SCR Mee)‏ را ‎Par eine‏ تضمین مي ۹1 در روش !كك 323 كه از طرف خريدار به فروشگاه الكترونيك ارسال مي گردد به ۳۹ 0 فقط توسسط فروشگاه ‎err yee)‏ 7 ۱9[ شده و بنابراین فروشنده و خریدار مي توانند از صحت معامله تجاري اطمينان ‎Ree Pet Ge‏

صفحه 103:
استفاده از امضاء ديجيتالي كه در روش تا 00 است مي تواند امنيت تجاري را کامل نماید . نكي دیگر 1 ‎ienra peeoe. Si.‏ 20000 مي باشد د ر پروتکل امنيتي “02/1 85) 0 02 ‎rr Ars seth) 5 hs‏ فروشنده به اطلاعات كارتهاي اعتياري خریدار را پرداخت الكترونيکي خریدار به سمت فروشنده ‎slap ow aly, ose‏ 17۳ ‎ils‏ ار را ‎PAB riches‏ فروشنده ۳7 مي کرد

صفحه 104:
علارت رالا دل یت بر مسر لیر ‎terrane peony‏ ۱[ دیگر شبکه ‎reer rte)‏ ۱ ‎a . 2945 cule,‏ ۱ " يك تجارت الكترونيکي موفق شامل مراحل زير مي باشد :

صفحه 105:
( Wost sevurtry) Oljse cuiol** **امینت سرویس دهنده وب ) ۳ ۸ حت ( ره ‎Batrirus ) Qwg yg ro slo jl ul**‏ ( 5 **ديوارهاي اتش ) میا **يك خط مشي امنيتي توام با اموز ‎(Cra ane‏

صفحه 106:
2 ۳ ,20 ار 00 دیوار آتش امد وشد در اینترنت ۳ فیلتر نموده و جلوگيري از اطلاعات زائد را بر عهده دارد . سيستم ديوار آتش با دو روش زیر ارائه مي گردد :

صفحه 107:
ke ‏مس‎ ۳ دراین سیستم از فیلتر هاي بسته که مبتني ل مي بانسند استفاده مي گردد: فيلتر ها هر بسته اطلاعاتي وارده و صادر را بررسي مي نمايد و درصورت اجازه ورود و يا اجازه خروج به بسته اطلاعاتي اجازه حركت در شبكه اطلاعاتي را صادر مي نمايد اجازه ورود و خروج را ندارند از بين مي 5 5

صفحه 108:
۱۳ A AN I cr meted در اين سيستم از نرم افزارهايي جهت ايمن بودن يل هاي ارتباطي استفاده مي كردد . اين ‎SIS e Se‏ ا ل ا الت اطلاعاتي را روي برنامه كاربردي انجام مي دهند .. اين سيستم داراي يروكسي ( بوصم ) بوده و آدرس هاي ارسال و دريافت را ترجمه مي كند و ادن هاي اسم دإ كلت ار طاريق اينترنتي مخفي مي نماید بنابراین بنظر مي رسد که همه درخواست هاي داخلي 7۳ انش مي آیند و به ‎eM es ee:‏ ا 1 ‎Meee Sey Ty‏ ا ا ‎DIC RRC] pe eenten‏ ‎ery Gere lea‏ ل ا

صفحه 109:
طراحي مناسب پیدر بددي شببه در ارتقاء امبیت اطلاعاتي نقش مهمي را بر عهده دارد و توصيه ‎ISDE‏ ال ل 000 000 نش باشد استفاده كردد و شبكه مي کت ای ال ار مشتزیان مجاز و شركاي تجاري با استفاده از كلمه ‎port‏ ۳( به بخشهاي امن ‎Kw yids culw‏ ۱7| 0۳ 99 امنیت سیستم عامل مورد استفاده نیز ‎IOP Eee Pee Teper vee)‏ 7 5 و لايه هاي مختلف تجارت الكترونيك بر عهده كيرد . سيستم عامل عحسعحك:() و () يشتيباني كننده ‎hopes] Ren eon her a none en‏ 000 جلو گيري از ورود انواع ویروس ها نیز سطح

صفحه 110:
‎er ca -‏ ۹ ع 0۳ ك در آیرّان ‎3 ‎5 6 ee ne, ‏از اين تكنولوزي را براي همه كشورهاي‎ RRS) ‏جهان از جملء ایران ضروري و الزامي نموده‎ ‏است با يك نگاه ساده به يكي از منافع تجارت‎ ‏ا به جاي ان دركشور‎ Te 5 ‏زر سني‎ ‏الكترونيك تا 70 درصد هزينه ها نسبت به تجارت‎ ‏سنتي كاهش مي يابد و همين صرفه جويي در‎ ‏مكاتبات كاغذي مي توان صرف هزينه هاي راه‎ ‏اندازي تجاري الكترونيك در کشور گردد

صفحه 111:
. خوشبختانه در برنامه هاي توسعه اقتصادي 1 ايران ابزارهاي لازم براي رسيدن كشور به تكنولوزي تجارت الكترونيك و اوراق بهادار در سطح ملي تعريف شده است و در ماده 3 همين قانون دستيابي اسان به اطلاعات تعريف شده است و در ماده 116 راه اندازي شبکه جامع اطلاع رساني پیش بيني شده است و گرچه را اندازي تجارت الكترونيك در ایران نیازمند هزینه هاي زياد ‎ol L og ul no‏ 0 الكترونيك صرف اين هزينه ها كاملا منطقي ‎PSs 3۳-9 a‏

صفحه 112:
. در صورتيكه هزينه هاي انجام شده براي تهيه كاغذ در ارتباط تجارت سنتي در نظر گرفته شود ويا علم به اينكه در تجارت 1 مي توانیم نتیجه گيري نماییم که اگر هزینه تامين كاغذ را كه در تجارت الكترونيك نياز به أن نمي باشد را صرف راه اندازي و ايجاد بستر هاي لازم براي تجارت الكترونيك نماييم مي توانیم امیدوار ‎sl orul yo aS eel‏ نزديك کشور ایران نیز در زمره كشورهاي ‎alls‏ ارو ات الكترونيكي قرار گیرد.

صفحه 113:
WITT it 9, wh ۳ 6 به بز بار بای از (

صفحه 114:

صفحه 115:
| WWW.KARAFARINY.COM-1 ۱ WWW.GOOGLE.COM-3 مو رد 5-هفته نامه بازاركار باه اطلاع 5

صفحه 116:
77

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان