علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

کنوانسیون بین المللی ایمنی شناورهای صیادی

konvansione_imeniye_shenavarhaye_sayadi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کنوانسیون بین المللی ایمنی شناورهای صیادی”

کنوانسیون بین المللی ایمنی شناورهای صیادی

اسلاید 1: وزارت راه و ترابریسازمان بنادر و دريانوردياداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان (بندرامام خميني (ره) )اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانورديكنوانسيون بين المللي ايمني شناورهاي صيادي مصوب سال 1977( ترمولينوس پروتكل )بسم الله الرحمن الرحیم اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 2: 1A summery on Torremolinos International Convention for Safety of Fishing Vessels, 1977 and The 1993 Protocolپاييز 1387 بندرامام خميني (ره) برگرفته از وب سايت سازمان جهاني دريايي IMOwww.imo.org/Conventions/Contents.aspمترجم: شاهين تركپور SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 3: 2 SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 4: 3كنوانسيون 1977 : اين كنوانسيون در جلسه ايكه در شهرترمولينوس اسپانيا در سال 1977 برگزار گرديد .به همين نام ثبت گرديدو مي توان گفت اولين كنوانسيون بين المللي است كه در خصوص ايمني شناورهاي صيادي بتصويب رسيده است.يكي از دغدغه هاي سازمان جهاني دريايي IMO مسئله ايمني در شناورهاي صيادي است كه بدليل تفاوتهاي فراوان در خصوص طراحي و عمليات ماهيگيري، بسيار دشوار بوده است كه بتوان كنوانسيونهاي SOLAS و Loadline در مورد شناورهاي صيادي بكار برد. SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 5: 4زيرا اكثر كشتيها بايد كالا را از بندر بارگيري نمايند ولي شناور صيادي بايد بار خود را از دريا بارگيري نمايد. كنوانسيون 1977 شامل مجموعه مقرر ات است ايمني در مورد ساخت كشتي صيادي ، تجهيزات جديد كشتي هاي دك دار و كشتي صيادي درياپيما بالاي 24 متر طول و حتي شامل كشتي هاي عمل آوري بحث ي نمايد.اين كنوانسيون شامل ، الزامات در مورد تعادل كشتي صيادي ، همچنين بخشهايي در خصوص ساختمان كشتي ، ديوارهاي ضدنفوذ آب و تجهيزات مربوطه ( درب هاي ضد نفوذآب ) ، ماشين آلات و تجهيزات الكتريكي و مبارزه با حريق ، تجهيزات حفاظتي پرسنل صياد : تجهيزات نجات جان افراد در دريا ، دستورالعمل هاي اضطراري ، فراخوان عمومي و تمرينات ايمني، تجهيزات مخابراتي راديو تلفني و راديو تلگرافي ، و تجهيزات كمك ناوبري، مي باشد . SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 6: 5 SFV Protocol 1993 اصلاح کنوانسیوندر سال 1980 بدليل وجود اشكالات فني در كنوانسيون ، مشخص گرديد كه اين كنوانسيون نمي تواند پاسخگوي كليه شناورهاي صيادي در جهان باشد ، و لذا IMO تصميم گرفت يك پروتكل را بجاي كنوانسيون فوق ارائه دهد . پروتكل ترمولينوس 1993 : ( SFV Protocol 1993 ) يا (Torremolinos Protocol 1993 )  اين پروتكل در دوم آوريل سال 1993 بتصويب رسيد و زمان لازم الاجرا شدن آن يكسال ، پس از آنكه 15 كشور عضو IMO كه حداقل ميانگين تعداد شناورهاي صيادي با طول بيش از 24 متر ، بيشتر از 14000 كشتي باشد ، مي باشد . اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 7: 6بسيار مهم تا 31 آگوست 2008، 15 كشور كه بيش از 85/9% از كل تناژ كشتي هاي جهان را در اختيار دارند، عضو اين پروتكل شده اند كه انتظار مي رود تا اواخر سال 2009 اين پروتكل لازم الاجرا گردد. لذا از هم اكنون بايد تمام تلاش خود را جهت پيوستن به اين پروتكل را بنماييم و يا حداقل آمادگي لازم را كسب كنيم.اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي SFV Protocol 1993

اسلاید 8: 7اين پروتكل شامل شناورهاي صيادي بالاي 24 متر و شامل شناورهاي عمل آوري ماهي و ميگو مي باشد. همچنين اين پروتكل الزامات درخصوص كشتي هاي صيادي اقيانوس پيما، دركليه سطوح را شامل گرديده است، كه يكي از نتايج آن ساخت نسل جديد و پيچيده كشتي هاي صيادي مي باشد . بمنظور رسيدن به موفقيت در اجراي اين كنوانسيون اين كشتيها مي بايستي به تجهيزات مدرن ماهيگيري و دريانوردي مجهز شده باشند . كشتيهاي صيادي بايد به تجهيزات و دستگاههايي مجهز شده باشند كه به هنگام ماهيگيري كف كشتي آسيب زيادي به محيط زيست دريايي بالاخص منابع زيست محيطي آبزيان وارد سازند.( Environment – friendly trawling ) SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 9: 8روند عمومي در خصوص شناورهاي مدرن صيادي ، تا آنجائيكه اقتصادي است ، بايد شامل بهبود ماشين آلات و تجهيزات ماهيگيري باشد كه همان بهبود در ايمني همه جانبه و نهايتا بهتر شدن محيط كار صيادان است .مقررات در اين كنوانسيون در يك Annex قرار دارد كه شامل 10 (Chapter) مي باشد .بخش I : General Provisions مقررات دراينAnnex شامل كشتي هاي صيادي است كه بعدازتاريخ لازم الاجرا شدن پروتكل،ساخته شده اند، مي باشد . بخش II :Construction, watertight integrity and equipment شامل يكسري مقررات و الزامات فني وتكنيكي مي باشد .بخش III :Stability and associated seaworthiness شامل يكسري مقررات و الزامات فني در خصوص حداقل تعادل و شناوري كشتي صيادي ، تاثير عمليات ماهيگيري در شرايط مختلف جوي،تاثيربادهاي شديد و امواج دريا و غيره بر روي تعادل كشتي صيادي مي باشد. SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 10: 9بخش چهارم : Machinery and electrical installations and periodically unattended machinery spacesشامل چهار قسمت است :Part A : عمومي ، (كليات) اين بخش به شناورهاي صيادي بالاي 45 متر طول اعمال مي گردد. Part B : تجهيزات موتورخانه و ماشين آلات .Part C : تجهيزات الكتريكي . موتورخانه هاي اتوماتيك وكنترل از راه دور. : Part Dبخش پنجم:Fire Protection, Fire Detection, Fire Extinction and Fire Fightingشامل 3 قسمت است:قسمت الف: عمومي (كليات)قسمت ب: الزامات ايمني در خصوص جلوگيري از حريق در شناورهاي بالاي 60 متر طولقسمت س: الزامات ايمني در خصوص جلوگيري از حريق در شناورهاي بين 45 و 60 متر طول SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 11: 10بخش ششم: Protection of the crewالزامات فني درخصوص انواع وروديها مدخل و بريدگي ، انبارها ( بطور كلي هر گونه بريدگي و مدخل بر روي عرشه ) ، Bulwarks ( حفاظ اطراف كشتي ) ، حفاظ نرده ايي ، پله ها و پله هاي طنابي است .بخش هفتم: Life-saving appliances and arrangement شامل سه قسمت است:قسمت الف : عمومي (كليات) ، شامل شناورهاي جديدي است كه طول آنها بيشتر از 45 متر مي باشد، مگر جاييكه قانون مطلب ديگري را عنوان كرده باشد. براي مثال قوانين 13 و 14 اين قسمت در خصوص بيسيم قايق نجات و فرستنده امواج راداري است. مقرارت فوق شامل كشتي هايي مي شود كه از زمان لازم الاجرا شدن پروتكل وجود داشته اند، مي باشد.قسمت ب: Vessel requirements شامل تعداد و انواع قايق هاي نجات، الزامات در خصوص جليقه نجات و غيره مي باشد.قسمت س: Life-saving appliances requirements شامل الزامات فني در خصوص تجهيزات نجات است. SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 12: 11بخش هشتم: Emergency procedures, musters and drillsشامل هم شناورهاي ساخت جديد و هم شناورهاي موجود مي باشد كه طول آنها بيشتر از 24 متر است . مسايلي از قبيل سيستم اعلان خطر ، ليست فراخوان عمومي ، دستوالعمل هاي ايمني و تمرينات درخصوص ترك كشتي ، را تحت پوشش قرار مي دهد. SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 13: 12بخش نهم: Radio communications اين بخش در خصوص الزامات لازم براي كشتي هاي صيادي كه مي بايستي از تجهيزات مخابرات دريايي جهاني ( GMDSS) استفاده نمايند، مي باشد . همچنين اين بخش برگرفته تصويري است از مقررات موجود در بخش IV از كنوانسيون SOLAS74 است .شامل 2 قسمت است:قسمت الف: شناورهاي جديد و موجودقسمت ب: شامل مجموعه مقرارت و الزامات لازم براي تجهيزات راديويي بر روي تمامي شناورها و آندسته از شناورهايي كه در مناطق ويژه، صيادي مي كنند. SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 14: 13بخش دهم: Shipborne navigational equipment and arrangementsاين بخش درخصوص تجهيزات ناوبري بر روي شناورهاي صيادي جديد و موجود كه طول آنها بيشتر ، 24 يا بيشتر شناورهاي صيادي باطول كمتر از 24 متر و شناورهاي صيادي باطول بيش از 45 متر مي پردازد . SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 15: 14استانداردهاي منطقه ايي Regional Standards همانگونه كه اشاره شد ، پروتكل فوق در برگيرنده شناورهاي صيادي بالاي 24 متر است . اما در بعضي از بخش ها تنها شامل حال شناورهاي صيادي بالاي 45 متر مي باشد . همچنين پروتكل به متولي بخش دريايي هر كشوري اجازه داده است تا تنها از آن دسته از قوانيني كه براي شناورهاي بين 24 تا 45 متر است استفاده كنند. بمنظور يكسان سازي استانداردها ، پروتكل به متوليان بخش دريايي اجازه داده است تا يكسري استانداردهاي منطقه اي راجهت شناورهاي صيادي كه دريك منطقه فعاليت دارند ، باتوجه به در نظر گرفتن روش هاي صيادي ، طبيعت بستر دريا ، وضعيت جوي آب و هوايي منطقه ، تفاهم نامه هاي همكاري منطقه ايي را بتصويب برسانند. پيشنهاد: مسئولين جمهوري اسلامي بايد تلاش نمايند تا يك تفاهم نامه همكاري صيادي در منطقه خليج فارس بين كشورهاي اين حوزه منعقد گردد. SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 16: 15مثال 1 :آيين نامه مقررات ايمني شناورهاي صيادي بين24و45متردر (East and South – East Asia region ) منطقه شرق و جنوب شق آسيا، كه در توكيو در سال 1997 بتصويب رسيد. اين آيين نامه در اصل يك راهنماي ايمني يا Guidelines شناورهاي صيادي مي باشد . مثال 2 : توافقنامه منطقه اروپايي : European Regional Agreement كه در اول ژانويه سال 1997 لازم الاجرا شد . مجلس قانون گزاري اروپا با وضع نمودن آيين نامه يكسان سازي ايمني در شناورهاي صيادي بالاي 24 متر، قصد بهبود و افزايش ضريب ايمني در كشتي هاي صيادي را داشته است. اين آيين نامه از سال 1997 بتصويب رسيد و منشاء اصلي آن بر اساس پروتكل ترمولينوس 1993 مي باشد . SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 17: 16مجموعه قوانين ايمني در شناورهاي صيادي و دستورالعمل هاي راهنماي اختياري سازمان جهاني دريايي IMO با همكاري سازمان خوار و بار جهانيFAO و سازمان بين المللي كار ILO تعدادي دستورالعمل غيراجباري را بتصويب رساندند. اين اسناد به سند FAO/ILO/IMO معروف است كه شامل دستورالعمل راهنماي آموزش صيادان و صدور گواهينامه صيادي ، دستورالعمل اصلاح شده ايمني پرسنل صيادي و شناورهاي صيادي در سال 2005 و دستورالعمل راهنماي اختياري براي طراحي ، ساخت و تجهيز شناورهاي كوچك صيادي مصوب سال 2005 مي باشد. دستوالعمل اصلاح شده ايمني شناورهاي صيادي كه بصورت راهنماي اختياري است ، اساسا در سال 1970 تهيه گرديده است ، كه اصولا جهت استفاده مسئولين متوليان دريايي ، موسسات آموزشي ، مالكان شناوران صيادي ، نمايندگان سازمان هاي پرسنل صيادي و سازمان هاي غيردولتي كه نقش اصلي و مهم در ايمني و بهداشت و آموزش صيادان را بعهده دارند ، مي باشد . SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 18: 17قسمت A اين دستورالعمل ( كد ) پيشنهادات و راهنماهايي در خصوص بهبود مقررات ملي ، سطح سواد و آموزش صيادان ،دستورالعمل هاي آموزشي و پيشنهادات و راهنماهاي مربوط به ايمني و سلامت بهداشت صيادان ، مي باشد . مسئولين متوليان دريايي هر كشور بايد تشويق شوند تا با توجه به اين دستوالعمل و ساير دستورالعمل هاي پيشنهادي و راهنماها ، اقدام لازم جهت تهيه و تصويب دستورالعمل ملي ايمني ، بهداشت و آموزش پرسنل صيادي و شناورهاي صيادي را با در نظر گرفتن نيازهاي منطقه اي و فرهنگ هر كشور ، را تهيه و به تصويب برسانند . SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 19: 18قسمت Bاين كد در خصوص الزامات و مقررات لازم جهت ساخت كشتي و تجهيزات مورد نياز كشتي صيادي است كه مورد استفاده مهندسان و طراحان كشتي سازي و مالكان شناورهاي صيادي مي باشد. اين كد شباهت زيادي به كنوانسيون سولاس دارد و شامل 11 بخش و 7 ضميمه مي باشد. SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 20: 19 SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 21: 20 SFV Protocol 1993 اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 22: موفق و مويد باشيد اداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

اسلاید 23: با تشكربا تشكراداره امتحانات و گواهينامه هاي دريانوردي

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید