گزارش‌های دولتیعلوم انسانی و علوم اجتماعیسایرسیاست و قانون‌گذاریوسایل نقلیه

كنوانسيون بين المللی ايمنی شناورهای صيادی

صفحه 1:
يي الرحمن الرحيم وزارت راه و ترابرى سازمان بنادر و دريانوردى 1 + اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان (بندرامام خمینی و 3 اداره امتحانات و كنوانسيون بين المللی ایمنی شناورهای ‏ مصوب سال ۱۹۷۷( ترمولینوس پروتکل ) اداره امتحانات و گواهینامه های در بانوردی

صفحه 2:
SFV Protocol 1993 A summery on n Torremolinos » International Convention for Safety of Fishing Vessels, 1977 and The 1993 Protocol پاییز ۱۳۸۷ بندرامام خمینی (ره) برگرفته از وب سایت سازمان جهانی دریایی ‎IMO‏ ‎www.imo.org/Conventions/Contents.asp‏ 4 مترجم: شاهین تر کپور ‎XK‏ اداره امتحانات و کواهینامه های دربانوردی

صفحه 3:
aa 3 1993 Torremolinos Protocol enc 267 227 25 1۳22:۳227 622*2252 52» ‏هص‎ ‎SAFETY OF FISHING as Cocscticates اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی

صفحه 4:
‎aa‏ با ‏۱ منوانسیون 27۷ ‏لین کنوانسیون در جلسه ايکه در شهر ترمولینوس اسپانیا در سال ۷ برگزار گردید .به همین نام ثبت گردیدوحی توان گفت اولین کنوانسیون بین المللی است که در خصوص ایمنی شناورهای صیادی بتصویب رسیده است. ‏یکی از دغدفه های سازمان جهلنی دریلیی ۱۵ مسئله ایمنی در شناورهای صیادی است که بدلیل تفاوتمای فراوان در خصوص طراحی و عملیات ماهیگیری» بسیار دشوار بوده است که بتوان کنوانسیونهای ‎Loadline 9 SOLAS‏ در مورد شناورهای ‎١ ‏بكار برد.‎ “ yy ‏اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
aa 3 00 خود را از دريا بار كيرى نمايد. کنوانسیون ۱۹۷۷ شامل مجموعه مقر رات است ایمنی در مورد ساخت کشتی صیادی » تجهیزات جدید کشتی های دک دار و کشتی صیادی دریاپیما بالای ۲۴ متر طول و حتی شامل کشتی های عمل آوری بحث ی نماید. این کنوانسیون شامل » الزامات در مورد تعادل کشتی صیادی » همچنین بخشهایی در خصوص ساختمان کشتی ‏ دیوارهای ضدنفوذ آب و تجهیزات مربوطه ( درب های ضد نفوذ آب ) » ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی و مبارزه با حریق » تجهیزات حفاظتی پرسنل صیاد : تجهیزات نجات جان افراد در دریا ؛ دستورالعمل های اضطراری » فراخوان عمومی و تمرینات ایمنی؛ تجهیزات مخابراتی رادیو ‎wy‏ و رادیو تلگرافی » و تجهیزات کمک ناوبری» می باشد . اداره امتحانات و کواهینامه های دربانوردی

صفحه 6:
5۳۱۷ Protocol 1993 12 کنوانسیون { در سال 1980 بدليل وجود اشكالات فني در كنوانسيون . مشخص كرديد كه اين كنوانسيون نمي تولند باسخكوي كليه شناورهاي صيادي در جهان باشد . و لذا 0 تصميم كرفت يك بروتكل را بجاي كنوانسيون فوق ارائه دهد . پروتکل ترمولینوس 6999 : ( ©0969 اصطص) ‎GPO‏ ) با ( 09299 امصصاصة) عساسسصس) _ اين بروتكل در دوم آوريل سال ©©09 بتصويب رسيد و زمان لازم الاجرا شدن آن ایکسال ۰ پس از آنکه 46 كشور عضو 100 که حداقل میانگین تعداد شناورهاي ‎DDD IL INAS‏ اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی

صفحه 7:
6 SFV Protocol 1993 a ۱ تا ۲۱ آگوست ۰۲۰۰۸ ۱۵ کشور که بیش از ‎۸۵/٩‏ از كل تناز کشتی های جهان را در اختيار داينده عضو لین پروتکل شده لند که انتظار می رود تا اواخر سال ۲۰۰۹ اين بروتكل لازم الاجرا گردد. لذا از هم اكنون بايد تمام تلاش خود را جهت ببوستن به اين بروتكل را بنمابيم و يا حداقل آمادکی لازم را كسب كنيم. \ / X ۳ اداره امتحانات و کواهینامه های دربانوردی

صفحه 8:
SFV Protocol 1993 بمنظور رسیدن‌به موفقیت در اجرای لین کنوانسیون لین کشتیهاحی بایستی به تجهیزات مدرن ماهیگیری و دربانوردی مجهز شده باشند . کشتیهای صیادی باید به تجهیزات و دستگاههایی مجهز شده باشند کهبه هنگام ماهیگیری کف کشتی آسیب زیادی-به محیط زیست دریلیی بالاخص منلبع زیست محیطی آبزیان وارد سازند. ‎Cavtirovedt — Prieady trawtay )‏ ( | ۳ اداره امتحانات و کواهینامه های دربانوردی

صفحه 9:
SFV Protocol 1993 ام ‎sca pet es ipa dead meet‏ ”5 آلات و تجهیزات ماهيگيري باشد که همان بهبود در ايمني همه جانبه و نهایتا" بهتر شدن محیط . کار صیادان است مقررات در این کنوانسیون در يك »«صب() قرار دارد که شامل ‎ge (Chopter) UD‏ باشد . ‎Geverd Proves (ie‏ : 4 مقررات دراین) شامل كشتي هاي صيادي است که بعدازتاریخ لازم الاجرا شدن پروتکل .ساخته شده اند. می باشد . 11 (Onvstruntion, watertight toieqriy ced equipwect (iy شامل يكسري مقررات و الزامات فني وتكنيكي مي باشد . 41 :Grobity ced assorted seaworikicess (ie 4 يكسري مقررات و الزامات فني در خصوص حداقل تعادل و شناوري كشتي ععليات ماهكيري دو شرايطا مختلق جوي .تاثيربادهاي شدید و امواج مریا و غیره بر روي تعادل کشتي سيادي مي باشد ۱ آداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی

صفحه 10:
بعش چهارم : ‎veriiewded‏ بلس جوم ‎teetdhiiows und‏ 0 وه بصوای شامل چهار قسمت است : 0 ۳۵۷ : عموسي (ک لیا نلیرس خشسه شتورهايصباد بل 45 متر طولاعط [مي‌گردد. © نوم : تسجهیزلتموتورخلنه و ماشیرلت شامل 6 قسمت است: قسمت الف: عمومي (کلیات) قسمت ب: الزامات ايمني در خصوص جلوگيري از حریق در شناورهاي بالاي 000 متر طول قسمت س: الزامات ايمني در خصوص جلوگيري از حریق در شناورهاي ‎OO 5 PS cay‏ متر طول اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی

صفحه 11:
ششم: رحج جما ۴و م۳ الزامات فني درخصوص انواع وروديها مدخل و بريدگي » انبارها ( بطور كلي هر گونه بريدكي و ب ی 2 2 ابي است . بخش هفتم: سمحي وم جه لج ساب بمزرمجیقرا شامل سه قسمت است: قسمت الف : عمومي (کلبات) » شامل شناورهاي جديدي است که طول آنها بیشتر از 6 متر مي باشد» مگر جاییکه قانون مطلب ديگري را عنوان کرده باشد. براي مثال قوانین 49 و *46 اين قسمت در خصوص بیسیم قایق نجات و فرستنده امواج راداري است. مقرارت فوق شامل كشتي هايي مي شود که از زمان لازم الاجرا شدن پروتکل وجود داشته انده مي باشد. أقسمت ب: ومح شيم امییو) شامل تعداد و انواع قايق هاي نجات؛ الزامات در خصوص جليقه نجات و غيره مي باشد. ت س: سس شوه ‎Pesan opphawes‏ 2" امل الزامات فني در خصوص تجهیزات نجات است. اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی

صفحه 12:
SFV Protocol 1993 | بخش هشتم: طال له عساص ‎Cwerpuy provedies,‏ شامل هم شناورهاي ساخت جدید و هم شناور‌هاي موجود مي باشد که طول آنها بیشتر از 66۴ متر است . مسايلي از. قبیل سیستم اعلان خطر » لیست فراخوان عمومي » دستوالعمل پوشش قرار مي دهد. 7 آداره امتحانات و كواهينامه هاى دريانوردى

صفحه 13:
SFV Protocol 1993 اين بخش در خصوص الزامات لازم براي كشتي هاي صيادي که مي بايستي از تجهیزات مخابرات دريايي جهاني ( 000606063) استفاده نماینده مي باشد . همچنین این بخش برگرفته تصويري است از مقررات موجود در بخش 100 از کنوانسیون وه رانق است . شامل 6 قسمت است: قسمت الت: شناورهاي جدید و موجود قسمت ب: شامل مجموعه مقرارت و الزامات لازم براي تجهیزات راديويي بر روي تمامي شناورها و آندسته از شناورهايي که در مناطق ویژه. صيادي مي کنند. اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی

صفحه 14:
ee SFV Protocol 1993 Cena ane ‏يل دم‎ Qe wes این بخش درخصوص تجهیزات ناوبري بر روي شناورهاي صيادي جدید و موجود که طول آنها تر » 00۴ یا بیشتر شناورهاي صيادي باطول کمتر از ‎OP‏ متر و شناورهاي صيادي باطول بیش از 6 متر مي پردازد . 7 86 آداره امتحانات و كواهينامه هاى دريانوردى

صفحه 15:
۱۳۷ ۰. 5۳۷ ۳۲۵۲۵۵۵۱13 استاندار دهای منطقه گیی 5۲۵۲۱0۵۲05 569۱0۳۵۱ ای اشاره شد » پروتکل فوق در برکیرنده شناورهای صیادی بالای ۲۴ متر ت . لما در بعضی از بخش‌ها تنها شلمل حال شناورهای صیادی بالای ۴۵ متر می . همچنین پروتکل‌به متیلی بخش دریلیی هر کشوری اجازه داده استستا تنها ‎ai‏ دسته از قوانینی که برای شناورهای بین ۲۴قا ۴۵ متر است استفاده کنند. بمنظور یکسان سازی استانداردها » پروتکلبه متولیان بخش دربایی اجازه داده است تا یکسری لستانداردهای منطقه ای راجهت شناورهای صیادی که دییک منطقه فعالیت دایند » باتوجمبه در نظر گرفتن روش های صیادی » طبیعت بستر دریا » ضعيت جوى لآب و هولیی منطقه» تفلهم نلمه های همکاری منطقه لیی را بتصویب ‎yf‏ َل پیشنهاد: ‎os‏ جمهوری ‎aes‏ بلید تلاش تسس تفاهم نامه همکاری صيادى دو ِ ابن ‎SS:‏ ‏آداره امتحانات و كواهينامه هاى در يافوردى

صفحه 16:
15 SFV Protocol 1993 ۴50( ‏:آیین نلمه مقررات ایمنی شناورهای صیادی بین۲۴و۴۵متردر‎ ۱ JES, ‎South - East Asia region |‏ 200 ) منطقه شرق و جنوب شق آسیاء که در توكيو در سال ۱۹۹۷ بتصویب رسید. لین آیین نلمه در اصل یک " راهنمای ایمنسی يا ‎gly sks “Guidelines‏ صیادی مسی باشد . ‎European Regional Agreement : ig! dilate aolitdtgi : ۲ ‏مثال‎ ‏که در اول ژانویه سال ۱۹۹۷ لازم الاجرا شد . مجلس قانون گزاری اروپا با وضع ‏نمودن آیین نلمه یکسان سازی ایمنی در شناورهای صیادی بالای ۲۴ مترء قصد ‏بهبود و افزلیش ضریب ایعنی در کشتی های میادی را داشته است. لین آیین ‏نلمه از سال ۱۹۹۷ بتصویب رسید و منشاء اصلى كن بر اساس بروتكل ترمو لينوس ۳ می باشد . ‏و ۱ 8 ‏آداره امتحانات و كواهينامه هاى دريانوردى ‎ ‎

صفحه 17:
is _SFV Protocol 1993 ماس قوانین ایمنی در شناورهای صبادی و دستورالعمل های راهنمای اختباری سازمان جهلنی دریلیی 0۵ لبا همکاری سازمان خوار و بار جهانی۳۸0 و سازمان بين المللى كار 0 !| تعدادي "دستورالعمل غیراجباری " را بتصویب رساندند. این ناسبه سند ۲۸0۵/۱۵/۱۱۵ معروف است که شلمل دستورالعمل راهنمای آموزش یادان و صدور گواهینلمه صیادی » دستورالعمل اصلاح شده ایمنی پرسنل صیادی و شناورهای صیادی در سال ۲۰۰۵ و دستورالعمل راهنمای اختیاری برای طراحی » خت و تجهیز شناورهای کوچک صیادی مصوب سال ۲۰۰۵ می باشد. توالعمل اصلاح شده ایمنی شناورهای صیادی که بصورت راهنمای اختیاری است» اساسا" در سال ۱۹۷۰ تهیه گردیده است »که اصولا" جهت استفاده مسئولین متولیان بربلیی » موسات آموزشی » مالکان شناوران صیادی » نمایند گان سازمان های پرسنل یادی و سازمان های غیردولتی که نقش اصلی و مهم در ایمنی و بهداشت و آموزش صیادان را بعهده دارند » می باشد . ٠. y اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی

صفحه 18:
‎ee)‏ ا الل ‏> ‏قسمت ۸ لین دستورالعمل ( کد ) پیشنهادات و راهنماهایی در ‎oe‏ بهبود مقررات ملسی » سطح سواد و آموزش یادان »دستورالعمل های آموزشی و پیشنهادات و راهنماهای مربوط جه ایمضی و سلامت بهداشت صیادان » می باشد . مسئُولین متولیان دربلیی هر کشور بلید تشییق شونستلبا توجه به کین دستوالعمل و سایر دستورالعمل های پیشنهادی و راهنماها » اقدام لازم جهت تهیه و تصویب دستورالعمل ملی ایمنی » بهداشت آموزش پرسنل صیادی و شناورهای صیادی رلبا در نظر گرفتن نیازهای منطقه ای و فرهنگ هر کشور » را تهبه وجه تصویب برسانند . ۲ ۹ ‏اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی ‎ ‎

صفحه 19:
SFV Protocol 1993 ۰ قسمت قالین کد در خصوص الزامات و مقررات لازم جهت ساخت کشتی و تجهیزات مورد نباز کشتی صبادی است که مورد استفاده — و طراحان کشتی سازی و مالکان شناورهای صیادی می اشد. لین کد شبلهت زیادیبه کنوانسیون سولاس دارد و شلمل ۱۱ بخش و ۷ ضمیمه می باشد. q 4 اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی

صفحه 20:
ea 1 V Protocol 1993 => Fishermen and Fishermen and ‏ددهي ۱ سس‎ ۵9

صفحه 21:
اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی

صفحه 22:
اداره امتحانات و کواهینامه های در بانوردی

صفحه 23:
اداره امتحانات و کواهینامه های دریانوردی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان