lamp-haye-LED

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “لامپ های LED”

لامپ های LED

اسلاید 1: لامپ های LED

اسلاید 2: لامپ های LED آن گروه از لامپ هایی که برای روشنایی از دیود های نوری LED استفاده می کنند به لامپ LED مشهورند. این لامپ‌ها که در ابتدا بیشتر به عنوان یک چراغ هشدار در درون دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد داشتند، با توجه به مصرف برق کم نسبت به سایر لامپ‌ها، عمر بسیار بالا و فناوری جدید ساخت به رنگ‌های دیگر توانسته‌اند جای خود را در صنعت روشنایی باز کنند.لامپ‌های LED کارایی، طول عمر و بازدهی بالایی دارند که چند برابر لامپ‌های رشته‌ای بوده و نسبت به لامپ‌های فلورسنت کارآمدتر هستند.عبارت LED مخفف کلمات Light Emitting Diode است که معنای دیود منتشر کننده نور می باشد. دیودهای ساطع‌کننده نور از زیرمجموعه دیودها (نیمه هادی ها) هستند.یکی از پارامترهایی که  LED‌ها را از سایر نیمه‌هادی‌ها متمایز می‌کند تبدیل جریان الکتریکی عبوری به نور است

اسلاید 3: لامپ‌های رشته‌ای یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش مصرف انرژی و در نتیجه افزایش حجم تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان می‌باشند؛ در سال ۲۰۰۳ نوعی LED تجاریوارد بازار شد که با مصرف جریان تنها ۲۰ میلی آمپر، معادل ۳ برابر لامپ های فلورسنت در همان مقیاس نور دهی داشت. این دستاوردی بزرگ بود چرا که بازار مصرف لوازم نوری را متحول می کرد. در سال ۲۰۰۷ به بعد تولیدات لامپ های LED بسیار گسترش یافت و حتی برخی کشورها استفاده از لامپ اجباری شد.در ابتدا مقدمه ای بر عناصر خواهیم داشت و سپس روی نیمه رسانا ها و LED  ها که از مشتقات آن است متمرکز می شویم، سپس طرزکار لامپ های LED بیان شده و پس از مرور مزایا و معایب آن در نهایت به بررسی آینده این نوع لامپ ها خواهیم پرداخت.

اسلاید 4: عناصر از دیدگاه الکترونیک:عناصر بر اساس رفتار در مقابل الکتریسیته به سه دسته رسانا، نیمه رسانا و عایق تقسیم می گردند. عبور جریان  به نوع عنصر بستگی دارد. در عناصر رسانا، الکترون ها با کوچکترین تحریک (اختلاف پتانسیل) جابجا می شوند و در نیمه رسانا و عایق به دلیل آرایش الکترونی متفاوت، نیاز به انرژی بیشتری برای جابجایی الکترون ها خواهد بود

اسلاید 5: تولید نور در نیمه هادی:اختلاف در پتانسیل الکتریکی در یک نیمه‌رسانا می‌تواند باعث خارج شدن از تعادل گرمایی و قرار گرفتن در یک وضعیت برانگیختگی قرارگیرند. این الکترون‌های برانگیخته شده برای برگشتن به حالت عادی حین عبور از محل اتصال (Junction) دو نیمه هادی مثبت ومنفی از خود نور ساطع می‌کنند از این نیمه‌رساناها برای ساختLED استفاده می‌ گردد.در شکل ۲ فرایند تولید نور توسط ال ای دی نمایش داده شده است. اگر نقطه اتصال دو نیمه هادی در معرض دید باشد با عبور جریان از نیمه هادی، الکترون ها حین جابجایی از لایه منفی به مثبت انرژی خود را به صورت فوتون آزاد می کنند. در واقع این پدیده در کلیه ی نیمه هادی ها رخ می دهد اما در ساختLED  سعی می شود که این خاصیت به حداکثر میزان خود رسیده تا مقدار قابل توجهی نور تولید گردد.

اسلاید 6:

اسلاید 7: طیف نور LEDبسته به این که کاربرد LED  چه باشد، رنگ نور آن متفاوت است.حتی میتوان LED هایی با طیف نوری خارج از محدوده دید تولید نمود. به عنوان مثال  LEDمادون قرمز برای ریموت کنترل ها و LED  ماورا بنفش برای دستگاه های تشخیص اسکناس کاربرد دارد.دسته ای از LED ها نیز با ترکیب طیف مرئی و نامرئی می توانند نور خورشید را شبیه سازی می کنند که به LED های رشد گیاه مشهور اند که کاربرد آنها در گلخانه های مصنوعی می باشد.

اسلاید 8: طیف نور لامپ LEDحوزه ای از نور که چشم انسان قادر به دیدن آن است را نور مرئی می گویند. برای تولید لامپ LED از رنگ های روشن مثل سفید مهتابی،  زرد آفتابی و یا ترکیبی (طبیعی – نچرال) استفاده می شود. LED ها در تمامی رنگ ها تولید شده و کاربرد های زیادی جدا از روشنایی نیز داراست که از جمله آن ها می توان به نور پردازی، تزیین، ارتباطات، صنایع لیزر و … اشاره کرد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید