پزشکی و سلامت بیماری‌ها

لوازم آرایشی غیر مجاز

lavazem_arayeshi_gheir_mojaz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “لوازم آرایشی غیر مجاز”

لوازم آرایشی غیر مجاز

اسلاید 1: لوازم آرایشی غیر مجازطبق اعلام معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، ۹۰ درصد لوازم آرایشی وارداتی عرضه شده در کشور غیر مجاز است و به صورت قاچاق وارد کشور می شود. كشور ما سومین مصرف كننده لوازم آرایش، در خاورمیانه است.

اسلاید 2: بیماری های پوستی! پیدا شدن جوش های چرکیعلت: آلوده بودن لوازم آرایشیخارش و تورم پوست علت: حساسیت پوستی به آن مواد ویا زیاده روی در استعمال آنهاایجاد لکه ها ی متعدد روی پوست علت:فاسد بودن مواد آرایشیپوسته پوسته شدن صورت علت: فاسد بودن مواد. حساسیت

اسلاید 3: سرطان!بخش پوست و زيبايي دانشگاه هاروارد اعلام كرده‌اند برخي رژلب‌هايي كه خانم‌ها مصرف مي‌كنند، می تواند سبب سرطان پوست لب و اطراف لب و سینه در آنها شود.

اسلاید 4: رژ لب های سرطان زا: دکتر ناهید نمان، محقق سرطان سینه در یکی از بیمارستانهای شهر تورنتو، مطلبی را در مورد وجود نوعی سرب خطرناک در برخی مارکهای معروف رژ لب اشاره کرده است.سرب یک مـــاده شیمیایـــی است که باعث بروز سرطان می شود.

اسلاید 5: رژلبهای حاوی سرب CHRISTIAN DIORLANCOMECLINIQUEY.S.LESTEE LAUDERSHISEIDORED EARTH -LIP GLOSSCHANELMARKET AMERICA-MOTNES LIPSTECK

اسلاید 6: بالاترین میزان سرب بالاترین شانس ابتلا به سرطان. اگر رژ لب شما مدت طولانی روی لبتان می ماند بخاطر مقدار بالای سرب آن می باشد.

اسلاید 7: رنگ مويكي از تازه‌ترين هشدارهاي بهداشتي كه مدتي پيش منتشر شد، دقيقا در همين رابطه است؛ محققان و متخصصان امراض پوستي اعلام كرده‌‌اند ميزان آلرژي و حساسيت ناشي از مصرف رنگ مو در مصرف‌كنندگان رو به افزايش است و اين رقم نسبت به چند سال گذشته، دو ‌برابر شده ‌است.

اسلاید 8: رابطه مواد آرایشی با سرطان ترکیبات شیمیایی استفاده شده در مواد و لوازم آرایشی، از جمله مواد پارابن (Parabens) و فتالات (Phetalates) ارتباط مستقیم با رشد تومورهای سرطانی، به ویژه تومورهای سرطان سینه دارد.

اسلاید 9: پنکیک و کرم پودراستفاده از پن كيك و كرم پودر به مرور زمان باعث از دست رفتن طراوت و شادابى پوست مى شود.

اسلاید 10: ریزش مو با استفاده از شامپو قابل درمان نیست شامپو هيچ نقشي در بلندكردن، افزايش رشد مو و پركردن آن ندارد. شامپوها فقط مي‌توانند نقش نرم‌كنندگي و حالت‌دهندگي داشته باشند.

اسلاید 11: آرایش چشم هاريمل‌هاي مايه به ويژه انواعي كه پايه اصلي آنها آبكي است،  محيط مناسبي براي رشد و نمو ميكروب‌ها هستند و با تكثير اين ميكروب‌ها و حضور مداوم آنها در نزديك چشم مي‌تواند عفونت‌هاي چشمي، التهاب، قرمزي، ترشحات غليظ، خارش و حتي پوسته‌ريزي لبه پلك را ايجاد كنند، همچنين در موارد شديدتر اين ريمل‌‌ها به قرينه چشم آسيب مي‌رسانند و در نهايت لك قرنيه و اشكال در بينايي را به وجود مي‌آورند. اين علايم با ادامه مصرف افزايش مي‌يابد. متخصصان توصيه مي‌كنند به دليل حساس بودن ناحيه اطراف چشم، بهتر است از اين ريمل‌ها كمتر استفاده شود.

اسلاید 12: وجود مواد رنگي و عطري و يا حتي نگهدارنده موجود در داخل ريمل‌ها نيز مي‌تواند حساسيت‌هاي پوستي ايجاد كند. توليدكنندگان اين محصولات، براي جلوگيري از خراب شدن تركيبات موجود در آن و گاهي براي مقابله با ميكروب‌ها از آنتي‌بيوتيك پيشگيري كننده استفاده مي‌كنند، به اين ترتيب شانس عفونت كاهش مي‌يابد. اگر شما در اثر استفاده از ريمل‌ها دچار حساسيت مداوم مي‌شويد، بايد منتظر باشيد تا مژه‌هايتان ريزش بيشتري داشته باشند و كم پشت شوند.

اسلاید 13: زنگ خطري براي مردم‌!!!سردار عليرضا اكبرشاهي، فرمانده انتظامي استان تهران ضمن هشدار به شهروندان از آنها خواست براي خريد اقلام آرايشي  بهداشتي حتما به مراكز معتبر مراجعه كنند و در صورت مشاهده افراد متخلف كه براي سودجويي، جان و مال مردم را نشانه رفته‌اند، موضوع را به پليس اطلاع دهند.

اسلاید 14: لنزهای زیباییاهميت ندادن و تميز نكردن يا تميز كردن ناكافي لنز موجب مي‌شود كه رسوبات پروتئين‌دار؛ گرد و غبار و موجودات تك سلولي روي سطح لنز را بپوشانند و نه تنها موجبات خارش و قرمزي چشمان شما را فراهم آورند و حتي تا كاهش بينايي چشم، پيش روند. توصيه متخصصان چشم‌پزشكي آن است كه لنز يك جسم خارجي است و تا ضرورتي براي استفاده از آن وجود ندارد نبايد از اين محصول استفاده كرد. استفاده از لنزهاي رنگي فقط با هدف زيبايي يكي از مواردي است كه دليل قانع كننده‌اي براي استفاده از لنز نيست،

اسلاید 15: يكي از عوارض شايع مصرف لنزهاي تماسي خراشيدگي سطح قرنيه به علت مصرف دراز مدت و كاهش اكسيژن‌گيري قرنيه مي‌باشد كه در صورت عدم تشخيص و درمان به موقع، مي‌تواند موجب عفونت و آبسه قرنيه گردد كه مهم‌ترين و بدخيم‌ترين عارضه مصرف لنز بوده و مي‌تواند منجر به از دست رفتن ديد بيمار گردد.از علل شايع عفونت قرنيه، استفاده از مواد تميزكننده و ضدعفوني كننده غيراستاندارد، ساخته شده توسط خود فرد مي‌باشد. حساسيت به مواد مورداستفاده در موقع تميز و ضدعفوني كردن لنز و نيز حساسيت به خود لنز از عوارض شايع مصرف اين وسايل مي‌باشد كه بخصوص در موارديكه سابقه مصرف آنها زياد باشد، به وفور ديده مي‌شود.

اسلاید 16: توصیه پزشکانپزشکان به زنان توصیه می کنند که استفاده از مواد آرایشی را تا حد زیادی پایین آورند و یا از مصرف آن ها به کلی بپرهیزند. آن ها بر این باورند که سعی برای زیبایی بیشتر با استفاده از مواد شیمیایی آرایشی، انسان را به مرگ نزدیک تر می کند در سال های اخیر، با افزایش استفاده از مواد آرایشی توسط خانم ها در ایران ، آمار رشد بیماری سرطان سینه نیز تا حد قابل توجهی بالا رفته است. هم اکنون این نوع سرطان، شایع ترین نوع در بین زنان ایرانی است. این در حالی است که اکثر بیماران مبتلا به این سرطان، دارای سنین پایین و میان سالی هستند.

اسلاید 17: را ه های پیشگیری: لوازم آرایش خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. تاریخ تولید آنها را حتما چک کنید. سعی کنید از مارک های متفرقه استفاده نکنید. آنها را قبل از استفاده روی یک قسمت از بدن خود تست کنید. سعی کنید از یک مارک خرید کنید.

اسلاید 18: چگونه مي‌توان جنس تقلبي را از جنس اصلي تشخيص داد تشخيص دادن آنها خيلي سخت است. گاهي اوقات از روي باركد شيشه ، گاهي از روي جعبه و بعضي اوقات هم اصلا نمي‌شود تشخيص داد. البته عطرها به راحتي قابل تشخيص هستند.كرم‌هاي تقلبي جذب پوست نمي‌شوند. شفافيت ندارند و پس از مدتي استفاده باعث سياهي و تيرگي پوست مي‌شوند.

اسلاید 19: وزارت بهداشت در اين زمينه نيز تدابير ويژه‌اي را در نظر گرفته است. نخست آنكه هر شركت وارد كننده لوازم آرايش بايد مجوز واردات را از وزارت بهداشت كسب كند و هر شركت نيز در صورتي اين مجوز را كسب خواهد كرد كه آن شركت، جزئيات دقيق اقلام آرايشي وارداتي خود را به وزارت بهداشت، ارائه كند. بنابراين اين شركت‌ها موظف هستند جزئيات دقيق اين كالاها و اعتبار كارخانه سازنده را با سند و مدرك به وزارت بهداشت ارائه كنند .

اسلاید 20: در هنگام خريد و مصرف محصولات آرايشي و بهداشتي دقت كنيم كه : حتماً پروانه ساخت بهداشتي داشته باشدتاريخ توليد و انقضاء بطور مشخص و خوانا بر روي محصول درج شده باشد . اگر محصول وارداتي است حتماً بر چسب فارسي نويس حاوي اطلاعاتي همچون تاريخ توليد ، تاريخ انقضاء و شماره مجوز واردات از وزارت بهداشت داشته باشد . اگر دستورالعمل مصرف موجود است قبل از مصرف محصول حتماً به آن دقت كافي نمائيم . كرم هاي آرايشي مناسب با پوست خود انتخاب نمائيم . كرم هاي لايه بردار و محصولات مشابه را با دستور پزشك مصرف نمائيم . شامپوهاي مناسب با موي سر خود خريداري نمائيم بطور مثال شامپو براي موهاي معمولي ، چرب ، خشك و شامپو مخصوص موهاي رنگ شده و آسيب ديده .از تماس نرم كننده مو با پوست سر و ريشه مو اجتناب نمائيم زيرا سبب سست شدن ريشه مو و ريزش آن مي گردد . در هنگام استفاده از مواد شوينده جهت جلوگيري از آسيب به پوست از دستكش استفاده نمائيم . براي حفظ سلامتي خود از خريد محصولات آرايشي و بهداشتي فاقد پروانه ساخت ، تاريخ توليد و تاريخ انقضاء و وارداتي بدون برچسب فارسي اجتناب نمائيم . معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید