کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

لوازم استحفاظ فردی

lavazeme_estehfaze_fardi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “لوازم استحفاظ فردی”

لوازم استحفاظ فردی

اسلاید 1: By:reza kazemiPERSONAL PROTECTIVE EQUIPMENTلوازم استحفاظ فردی

اسلاید 2: مقدمهوقتی نتوان کارکنان را به طور مناسب در برابر خطرات شغلی با استفاده از کنترلهای مهندسی محافظت نمود باید آنها را به وسیله حفاظت فردی تجهیز کرد.با توجه به اینکه لوازم استحفاظ فردی متناسب با هر خطر ، طراحی و ساخته می شود نیاز است ابتدا در خصوص خطرات ، شناخت پیدا نموده و در ادامه با انواع لوازم استحفاظ فردی کاربردی در صنایع نفت ،گاز ، و پتروشیمی آشنا شویم.

اسلاید 3: خطر (عامل زیان آور) HAZARDتعاریف :به شرایط آسیب و صدمه به کارکنان ، خسارت به وسایل ، تجهیزات و از بین بردن مواد یا کاهش قدرت کارایی در اجرای یک عمل از قبل تعیین شده اطلاق می شود.هرگونه موقعیت یا منبع بالقوه زیان و ضرر به شکل جراحات انسانی یا بیماری ، صدمه به اموال و تجهیزات و ترکیبی ازآنهایطی که دارای پتانسیل.

اسلاید 4: DANGE & HAZARDدر زبان فارسی بعضی وقتها از کلمه DANGER نیز به جای کلمه HAZARD استفاده می شود.درست است که هر دو را خطر ترجمه می کنیم ولی از لحاظ معنی با یکدیگر فرق دارند.تعریف HAZARD در صفحه قبل ذکر گردید ولی DANGER بیان کننده قرارگرفتن نسبی در معرض یک HAZARD می باشد. وجود یک HAZARD به آن معنی نیست که حتماً DANGER نیز وجود دارد.با در نظر گرفتن عملیات پیشگیری و احتیاطات لازم می توان DANGER مربوط به HAZARD را بسیار کاهش داد.

اسلاید 5: انواع خطراتخطرات فیزیکی :شرایط و یا مواردی هستند که ایمنی افراد را به مخاطره می اندازد.نمونه هایی از آن به شرح زیر می باشد :منابع متحرکمنابع با دمای بسیار بالا و پائینمنابع با تشعشات نوریمنابع پرتاب کننده اجساماجسام تیز و برنده منابع الکتریکی خطرناکدستگاههای غلطان یا دوار

اسلاید 6: خطرات بهداشتی شرایط و یا مواردی هستند که سلامت افراد را به مخاطره می اندازد.نمونه هایی از آن به شرح زیر می باشد :مواد شیمیایی که کارکنان می بایست در معرض آنها قرار گیرندگرد وغبارهای مضردودهامه رقیقدود غلیظ مه و گازهاتشعشات هسته ای

اسلاید 7: روش کنترل خطرکنترل خطر عبارت است از حذف یا کاهش خطر در یک کار خاص.هر محیط کار ،نیاز به طرح و برنامه ریزی دقیق ایمنی دارد که دستیابی به آن از طریق اقدامات کوتاه مدت و دراز مدت میسر است. این اقدامات به ترتیب زیر می تواند درجه بندی شود :الف ) کنترلهای مهندسیب ) کنترلهای اجرایی

اسلاید 8: الف ) کنترلهای مهندسیکنترل مهندسی با تغییر شرایط فیزیکی خطرناک پتانسیل خطرات موجود در محیط کار را برای کارکنان درگیر کار به حداقل خود می رساند.نمونه های از کنترل های مهندسی به شرح زیر می باشد :حذف خطر در منبع کاهش خطر در منبع دور کردن کارکنان از خطرجلوگیری از خطر به وسیله حصار کشی استفاده از تجهیزات حفاظتی خصوصیات طراحی اولیه تغییر فرایندنصب حفاظ برای ماشین آلاتآلارم های دقیقنظارت هنگام خریدتهویهمحصور و ایزوله کردن فرآیندقفل کردن و برچسب زدن روی دستگاه یا سیستماستفاده از روشهای مرطوب سازی به منظور کاهش گرد و غبار

اسلاید 9: ب ) کنترلهای روش اجرائی کاراین کنترل هل با تغییر روشهای کاری کارکنان ، آنها را از معرض خطرات باالقوه موجود دور نگه می دارد.نمونه هایی از این کنترل ها به شرح زیر می باشد :نصب علائم هشدار دهنده بهداشت فردیضبط و ربط ، تعمیر و نگهداری ارایه روشهای کنترل خطرهاآموزش کارکنان نسبت به خطرات موجود در محیطتعویض چرخشی شغل کارکنان

اسلاید 10: لوازم استحفاظ فردی (PPE)عبارت است از مجموعه وسایلی که در جهت حفظ سلامت و جان کارکنان در برابر شرایط و اعمال ناایمن استفاده می شود.

اسلاید 11: اهدافآشنایی با انواع مختلف لوازم استحفاظ فردیآموزش کارکنان در خصوص اینکه چرا به PPE نیاز دارندآشنایی و آگاهی کارکنان نسبت به محدودیتهای PPEآموزش کارکنان نسبت به استفاده موثر ، توجه و نگهداری صحیح از PPEآموزش کارمنان به منظور انتخاب صحیح PPE متناسب با شغل آنها

اسلاید 12: مسئولیتهامسئولیتهای کارفرماحفاظت کارکنان از خطرات محیط کارایجاد ، نظارت و اجرای یک برنامه موثر PPE برای کارکنان بایگانی اسناد ارزیابی محیط کارتهیه استانداردهایی برای انتخاب PPEآموزش کارکنانبایگانی اسناد آموزش کارکناناجرای ارزیابی تعیین خطرات فیزیکی و بهداشتی که در محیط کار وجود دارداستفاده از کلیه کنترلهای مهندسی و روشهای اجرایی کار مناسب به منظور به حداقل رساندن خطرات موجود در محیط کار

اسلاید 13: نکته اگر تجهیزات حفاظت فردی توسط شخص و یا پیمانکاران تهیه شده است می بایست قبل از استفاده تاییده کارفرما را در خصوص کیفیت آنها اخذ نماید.

اسلاید 14: مسئولیت هامسئولیتهای کارکنانتوجه کردن کلیه کارکنان به دوره های آموزشی ارزیابی خطرات بالقوه و موجود در محیط کار قبل از شروع کارتوجه به تمامی علائم هشدار دهندهگوش دادن و پیروی کردن از دستورات سرپرست خودتعمیر و نگهداری از PPE مطابق با دستور العملهای موجودبازرسی و چک PPE از لحاظ سالم و بی عیب بودن قبل از استفاده از آنها

اسلاید 15: انواع PPEکلاه ایمنی عینک ایمنی گوشی ایمنی دستگاه تنفسیدستکش ایمنی لباسکار کفش ایمنی کمربند ایمنی

اسلاید 16: PPE مناسب برای محافظت از سرکلاه ایمنی اگر در محیط کار احتمال آسیب به سر وجورد داشته باشد نیاز است که از کلاه ایمنی مناسب استفاده شود.آسیبهای عمومی که به سر وارد می شود به شرح زیر می باشد :سقوط یا پرتاب اشیاءضربه به سر در اثر برخورد با اشیاء تماس سر با رساناهای الکتریکی پاشیده شدن ،چکیدن و یا ریختن مایعات خطرناک

اسلاید 17: انواع کلاه ایمنیکلاه ایمنی با جنس مقاوماین نوع کلاه به دو گروه ذیل تقسیم بندی می شوند :نوع اول : باعث کاهش نیروی ضربه حاصل از برخورد اشیاء از ارتفاع می شود نوع دوم : باعث حفاظت سر از ضربات بالاو کنار می گردد.طبقه بندی نوع G :تعمیرات عمومینوع E :کارهای برقینوع C :برای راحتی و حفاظتهای محدود طراحی شده است.

اسلاید 18: طبقه بندی تحت استاندارد جدید وقدیم ANSIاستاندارد قدیماستاندارد جدیدکاربردتست ولتاژAGعمومی2200ولتBEبرقی20000ولتCCرساناتست نشده است

اسلاید 19: انواع کلاه ایمنی کلاه های ضربه گیرسر را در برابر ضربات ناشی از برخورد با اشیاء ثابت محافظت می نماید.در جاهایی که سازه ها در ارتفاع پائین قراردارد و احتمال برخورد آنها با سر زیاد باشد ایده ال می باشد.

اسلاید 20: انواع کلاه ایمنی کلاه های مقاوم در برابر حرارت (نسوز)سر و موها را در برابر جرقه ها محافظت می کند این نوع کلاه در زمان جوشکاری کاربرد بسیار دارد.

اسلاید 21: نحوه استفاده همیشه باید در محلی که پتانسیل خطر برای سر وجود دارد مورد استفاده قرارگیرد.قبل از استفاده پوسته آنرا از لحاظ شکستگی و تورفتگی ها چک کنید.قبل از استفاده ، از سالم بودن تویی داخل کلاه مطمئن شوید.از رنگ زدن ، خراشیدن و یا سوراخ کردن آن خوداری کنید.هرگز از کلاه با جنس فلزی استفاده نکنید زیرا می تواند رسانای جریان الکتریسیته باشد.هر گز به منظور حمل لوازم شخصی و کاری خود از جمله چراغ قوه ها ، سیگار ، خودکار و ... استفاده نکنید.اگر کار باید در شب صورت گیرد جنس کلاه مورد استفاده باید از نوعی باشد که نوررا منعکس کند.

اسلاید 22: شرایط نگهداری :کلاه ایمنی را هر یک ماه یکبار تمیز نمایید تا عاری از روغنها ، گریسها ، مواد شیمیایی و مواد زائد دیگر شود.کلاه ایمنی را در یک محلول ملایم صابون و آب گرم بمدت 5تا 10 دقیقه قراردهید.کلاه ایمنی را با آب بشوئید و سپس با یک پارچه تمیز پاک کنید.به دلیل اینکه نور خورشید و گرما می تواند آسیب به کلاه برساند همیشه کلاه را در یک جای تمیز ، خشک و خنک نگهداری کنید.

اسلاید 23: PPE مناسب برای محافظت از چشمها و صورتهدفطوری طراحی شده اند که چشمها و صورت را در برابر ذرات پرتاب شونده ، فلزات مذاب ، مواد شیمیایی مایع ، مایعات اسیدی و قلیایی ، مواد شیمیایی گازی شکل و نورهای شدید محافظت کنند. آسیبهای عمومی که به چشم وصورت وارد می شود : ضربه به موجب برخورد با اشیاء آویزان تماس با مواد شیمیایی و یا دیگر مواد خطرناک فلزات مذاب ، اسیدها و قلیاها پاشیدن شدن مواد شیمیاییمواد شیمیایی سمی که بصورت گازی و بخاری در محیط کار وجود دارد.گرد وغبار و دیگر مواد معلق مانند تراشهای فلزات یا خاک ارهنورهای شدید که به وسیله جوشکاری و لیزرها تولید می شود

اسلاید 24: انواع PPE چشم وصورتPPEچشمعینک ایمنی جنس آن باید از فلز / پلاستیک و با فرمی ایمنی باشد.برای ضربات متوسط ذرات استفاده می شود.بعضی از آنها در برابر تراشه ها مقاومت داشته باشند.

اسلاید 25: گاگلبه دلیل اینکه کاملاً به صورت می چسبد حفاظت بیشتری نسبت به عینک ایمنی از چشمها می کند.بعضی از آنها طراحی شده اند که در زمان منع استفاده از لنز اصلاحی یا عینک می توان از آن استفاده نمود.به دلیل اینکه تمام سطح چشم را می پوشاند و نیز به صورت می چسبد می تواند در جاهایی که احتمال پاشیده شدن ناگهانی وجود دارد از چشمها محافظت نماید.

اسلاید 26: انواع گاگلمقاوم در برابر ضربات : جنس آن از انعطاف پذیر است و روی آن سوراخهایی به منظور تهویه ناحیه جلوی چشم زیر عینک تعبیه شده است.مقاوم در برابر ذرات و گرد وغبار : جنس آن انعطاف پذیر است و روی آن هود با سوراخهایی به منظور تهویه تعبیه شده است.مقاوم در برابر مواد شیمیایی : جنس آن سخت و انعطاف ناپذیر و به وسیله بالشتکهایی که روی آن تعبیه شده روی صورت می چسبد.مقاوم در برابر اشعه شدید : چشمها را در برابر نورهای شدید حاصل از لیزر محافظت می نماید.مقاوم در برابر جوشکاری : چشمها را در برابر نورهای شدید حاصل از جوشکاری محافظت می نماید.

اسلاید 27: انواع محافظ های صورت نقاب محافظ صورتتمام صورت رامی پوشاند و محافظت می نماید.اغلب در زمانی که کارکنان در معرض فلزات مذاب، مواد شیمیایی به شکل اسپری ، و گرد وغبار قرار دارند استفاده می شود.همیشه جهت محافظت بیشتر صورت و چشم علاوه بر نقاب باید عینک ایمنی یا گاگل استفاده شود.به تنهایی آنها را نمی توان جهت استفاده از چشم در نظر گرفت .

اسلاید 28: انواع محافظ های صورت2. ماسک محافظ جوشکاریچشمها را از سوختن بر اثر اشعه های مادون قرمز یا نورهای مضری که در زمان جوشکاری ، برشکاری ، لحیم کاری و ... تولید می شود محافظت می کند.چشمها و صورت را در برابر جرقه های پرتاب شده، تراشه های مذاب و براده های سرباره تولیدی در زمان جوشکاری ،برشکاری ، لحیم کاری و ... محافظت می کند.وقتی از ماسک جوشکاری استفاده می شود باید از عینک ایمنی یا گاگل نیز استفاده گردد.

اسلاید 29: انواع محافظ های صورت3. لنزهاتنوع پهنای لنزها به گونه ای است که قابل استفاده بر روی عینک ایمنی و گاگل باشد.این لنزها علاوه بر اینکه چشمها را در برابر خطرات کاری محافظت می کند بلکه باعث جذب نورهای شدید خیره کننده نیز می شود.لنز انتخاب شده باید سازگار با طبیعت اجرائی کار باشد.

اسلاید 30: نکتهاگر در زمان کار خطرات پرتاب اشیاء وجود دارد باید ازصفحات محافظ کناری عینک استفاده کرد.چنانچه پزشک عینک یا لنز برای فرد توصیه کرده است ، او می تواند در هنگام کار PPE چشم و صورت را به گونه ای استفاده نماید که باعث ناراحتی وی نگردد.

اسلاید 31: نکات مهم در مورد استفاده از انواع PPE چشم وصورتباید آنها در شرایط مناسب حفظ و نگهداری شوند.برای تمیز کردن آنها از صابونهای ملایم ، آب و حوله های لطیف و مناسب استفاده کنید.در صورت آسیب دیدن نباید آنها را مورد استفاده قرارداد.در صورت امکان تعمیر و یا با یکی دیگر که سالم است تعویض نمایید .دستورالعمل سازنده را قبل از استفاده مطالعه نمایید. هرگز به منظور پاک کردن آنها از صابونها ، کاغذهای ساینده و حوله های پارچه ای استفاده نکنید.

اسلاید 32: PPE مناسب برای محافظت از گوشهدفیکی از آسیبهای عمومی در محیط کار صدمه به گوش می باشد. به دلیل اینکه آسیب در زمانهای طولانی اتفاق می افتد اکثراً به PPE مناسب برای گوش اعتنا نمی کنند. اگر ازPPE گوش استفاده نشود و یا به شکل غلط استفاده شود امکان اینکه شنوایی شخص به صورت موقت یا دائمی آسیب ببیند وجود دارد.انواع :گوشی اسفنجیگوشی پلاستیکی گوشی خلبانی گوشی که به وسیله حلقه برروی گوش ثابت می شود.گوشی مخصوص

اسلاید 33: زمان استفادهزمانی باید از گوشی ایمنی استفاده شود که :در معرض صداهایی با شدت 85 دسی بل و یا بیشتر قرار بگیرید.صداهای آزار دهنده صداهایی مانند انفجار کوتاه که به علت آسیب به گوش می شود.در محلهایی که علاوم استفاده از گوشی نصب گردیده است.

اسلاید 34: نحوه استفاده صحیح گوشی اسفنجی دست را از پشت سر به طرف گوش برده و گوش را به نرمی به سمت بالا و عقب بکشید.گوشی را با دست دیگر به صورت چرخشی به قطر کم تبدیل کرده و آنرا در مجرای گوش فرو کنید .گوشی را رها کرده تا پس از چند لحظه به حالت اولیه خود برگرددو مجرای گوش را به خوبی کیپ نماید.

اسلاید 35: گوشی پلاستیکیدست راست را از پشت سر به طرف گوش برده و گوش را به نرمی به سمت بالا وعقب بکشید.گوشی را با دست دیگر به صورت چرخشی و به شکل مدور در مجرای گوش فرو کنید.گوشی را رها کرده و چند لحظه صبر کنید و مطمئن شوید که مجرای گوش را به خوبی کیپ کرده است.

اسلاید 36: گوشی خلبانیمطمئن شوید که گوشی به طور چسبان اطراف گوش ثابت قرارگرفته است. باید توجه داشت چنانچه در مواقع استفاده از این گوشی ، موهای بلند داشته باشید در این صورت گوش بطور کامل محافظت نخواهد شد.

اسلاید 37: نکات مهم در مورد استفاده از گوشی های ایمنی گوشیهای اسفنجی یکبار مصرف می باشند و باید بعد از استفاده آنها را کنار گذاشت زیرا در صورت استفاده مجدد باعث آلودگی شدید گوش می گردند.گوشیهای پلاستیکی و گوشیهایی که به وسیله حلقه بر روی گوش ثابت می شوند.در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید در جای تمیز ، خنک و خشک باید نگهداری شوند.در صورتی کثیف شدن جلد یا جعبه نگهداری آنها را به وسیله یک محلول آب و صابون ملایم تمیز کرده و با یک حوله نرم خشک کرد.گوشیهای خلبانی در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید در جای تمیز ، خنک و خشک باید نگهداری شوند.قبل از استفاده از سالم بودن آن مطمئن شوید و در صورت آسیب دیدن آنها از کار فرمای خود یکی دیگر تحویل بگیرید.گوشیهای مخصوص در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید در جای تمیز ، خنک و خشک و دور از الکتریسیته و لوازم الکتریکی باید نگهداری شوند.آنها را مطابق با دستورالعمل سازنده تمیز نمایید.به دلیل اینکه زود شکسته می شوند از افتادن آنها جلوگیری کنید.

اسلاید 38: PPE مناسب برای محافظت از جهاز تنفس (ریه ها )هدفاین وسیله طوری طراحی شده اند که می بایست آنها را از قبل در محیط ایمن پوشید تا در موقع اضطرار اگر احتمال بروز شرایط خطرناک از لحاظ هوای سمی وجود داشته باشد از آنها استفاده کرد. استنشاق سریعترین راه برای ورود آلودگی به جریان خون می باشد به همین دلیل مهم است که اگر در محیطی که اتمسفر آن آلودگی است از ریه ها حفاظت کامل صورت گیرد.

اسلاید 39: روش کار در محیط هایی با شرایط IDLHاگر در محیطی با شرایط IDLH کار می کنید حتماً یک نفر کمکی بیرون از آن محیط همراه خود داشته باشید.باید به صورت سمعی ، بصری یا علائم خاص ارتباط بین نفرات داخل و خارج به منظور حمایت از نفر داخل محوله IDLH وجود داشته باشد.ناظر یا افراد مجاز دیگر باید شخصی را که وارد محوطه IDLH می شود را آگاه سازند و او را به سمت درب خروج اضطراری راهنمایی نماید.ناظر یا افراد مجاز دیگر باید اخطار به منظور قرارداشتن لوازم مورد نیاز مناسب در محوطه IDLH را بدهد.SCBAیا SAR همراه با SCBAلوازم مناسب برای جابجایی کارکنانی که وارد محوطه IDLHمی شوند. دستگاه هایی برای نجات در جاهایی که امکان استفاده از دستگاه جابجا کننده به خارج از ناحیه در دسترس نباشد.

اسلاید 40: نکتهدر مواردی که اداره ایمنی و آتش نشانی در سازمان وجود دارد :حداقل دو نفر باید در محلی امن در بیرون از محوطه IDLHبه گونه ای مستقر شوند که در طول مدت کاری با نفر داخل محیط ارتباط سمعی – بصری داشته .یکی از دو نفری که بیرون از محل IDLH قرار دارد می تواند وظیفه دیگری را انجام دهد به شرطی که این وظیفه تداخلی با دیگر فعالیتهای وابسته با امداد و نجات نداشته باشد.

اسلاید 41: سیستم امداد و نجات به شکلی طراحی شده اند که استفاده کننده در شرایط اضطراری بتواند به شکل ایمن بالا وپائین برود.

اسلاید 42: عوامل اصلی بروز مشکل برای جهاز تنفسیهوا می تواند به روشهای زیر آلوده شود :گرد وخاک : موادی هستند که در اثر خرد شدن مواد جامد و تبدیل آنها به ذرات ریز به وجود می آیند.بخارات : موادی هستند که در زمانی که یک ماده جامد یا مایع تبخیر می شود به وجود می آیند.مه : بخاراتی است که تغلیظ شده و در هوا به شکل ذرات یا قطرات ریز دیده می شود.مه رقیق و افشانه ها : ذرات بسیار ریز مواد مایع معلق در هوا می باشد.گازها :موادی که در فضا در دمای محیط وجود دارند که بودار یا بی بو هستند.دود غلیظ : هرگاه یک فلز ، پلاستیک یا پلیمر در معرض حرارت بالا در طول یک فرایند مثل جوشکاری یا لحیم کاری قرار بگیرد دود توام با مه ایجاد می شود.دود : از ذرات ریزی ساخته شده است .در صورتی که ماده ای کربن دار باشد و احتراق ناقص کند تولید می شود.

اسلاید 43: فضاهای خطرناک فضاهای خطرناک بر دو اساس طبقه بندی می شوند :کمبود اکسیژن : وقتی که میزان اکسیژن کمتر از 19% باشدسیلوها بویلرهامخازنانبارکشتیفاضلاب ها2) آلودگی : اتمسفرهایی که در آن بخارات / گازهای خطرناک وجود دارد.سولفید هیدروژندی اکسید سولفورکلربنزینآمونیاک

اسلاید 44: معیار انتخاب ASRنمونه گیری از فضای محیطچه فعالیتی از کارکنان در زمان اجرای کار همراه با دستگاه تنفسی انتظار دارید.میزان زمانی که برای یک کار خاص صرف می شود.

اسلاید 45: طبقه بندی دستگاه های تنفسیآنها به دو گروه طبقه بندی می شوند :دستگاه تصفیه کننده هوا(APR)دستگاه تولید کننده هوا(ASR)

اسلاید 46: نکتهبین دو دستگاه بالا تفاوت زیادی وجود دارد.دستگاه تنفسی تصفیه کننده هوا : در محیط های غیر خطرناک زمانی که احتیاج به حفاظت بیشتری نسبت به زمان عادی وجود دارد استفاده می شود.دستگاه تنفسی تولید کننده هوا : در محیط های سمی یا IDLH و یا فضاهایی که کمبود اکسیژن وجود داشته باشد ، استفاده می شود.

اسلاید 47: دستگاه تنفسی تولید کننده هوادستگاه تنفسی تصفیه کننده هواهواازیک سیلندر یا کمپرسور تولید می شود.در محیط هایی که حیات و زندگی تهدید نمی شود مورد استفاده قرار می گیرداگر در محیط هایی موادی وجود داشته باشد که باعث IDLHو یا کمبود اکسیژن باشد استفاده میشوددر مواقعی که عوامل سمی شیمیایی ناچیز هستند استفاده می شوند.هوا را در اندازه محدودی تصفیه می کند.هرگز در جایی که کمبود اکسیژن است نباید استفاده شوند.مصرف کننده باید ازنوع و مقدار مواد خطرات موجود در محیط آگاه باشد.آنها با توجه به هوای محیط فیلترهای و کاتریجهای قابل تعویضی دارند.

اسلاید 48: ماسک های یکبار مصرفبرای حفاظت در برابر عوامل زیر استفاده می شوند :گرد وغبار سمی آزاد شده از مواد روغنی و نفتی گردهای گیاهانمهمواد شیمیایی باسمیت کمعوامل خطرناک مواد جامدمواد یا مه هایی که نمی توانند بخارات مضر و معینی داشته باشند

اسلاید 49: ماسک های نیم صورتبرای حفاظت در برابر عوامل زیر استفاده می شوند :محیط هایی با آئروسلهای روغنی یا غیر روغنی فلزات با خاصیت سمیت کم جوشکاری هانتاویروسگازهای آمونیاکینکته :در ماسک های نیم صورت فیلترهایی وجود دارد که این فیلترها در هنگام تنفس ذرات مایع و سمی موجود در محیط را جذب می کنند.

اسلاید 50: ماسک های تمام صورتبرای حفاظت قسمتهای زیر در برابر مواد و عوامل آلوده و محرک مورد استفاده قرار می گیرد:صورتبینی چشمهادستگاه تنفسینکته :همیشه جهت تصفیه هوا از کاتریج مناسب استفاده می شود.

اسلاید 51: دستگاه های تنفسی برقیبه راحتی هوا را به منظور تنفس به وسیله قدرت باطری و پره ای که در آن تعبیه شده است پساز گذراندن از فیلتر به صورت چرخشی به داخل و سرتاسر کلاه یا هود می فرستد.

اسلاید 52: ماسک های گازیطوری طراحی شده اند که در برابر گازهای ویژه یا گروهی از گازها ریه ها را محافظت می کند.نکته : ماسک های گازی به منظور جذب مواد آلوده خاص در هنگام تنفس هوا به کار می روند.

اسلاید 53: انواع دستگاهای تنفسی تولیدکننده هواSARمتشکل شده است از یک کمپرسور و شیلنگ ،تا وقتی که از آنها استفاده می شود هوا پاک را جهت تنفس تامین می شود.بیشترین طول مجاز شیلنگ 90متر می باشد.طول شیلنگ باید به اندازه ای باشد که استفاده کننده به راحتی تحرک داشته باشد.هوا را برای مدت نامحدودی از زمان تامین می کند.

اسلاید 54: دستگاه های تنفسی به منظور نجات و رهایی از شرایط اضطراریبه کمک یک سیلندر هوا فشرده که همراه دارد ، حدود 15-5 دقیقه هوای مورد نیاز را تامین میکند.این دستگاه فقط برای خروج اضطراری از محیط های خطرناک طراحی شده است.

اسلاید 55: انواع دستگاههای تنفسی تولید کننده هواSCBAبه طور عمده برای رهایی یا واکنش در برابر شرایط اضطراری در یک محیط خطرناک مورد استفاده قرار می گیرد.هوا را برای حداقل مدت 30تا60دقیقه تامین می کند.باید دستگاه به سیستم آلارم مناسب مجهز باشد.متشکل از یک ماسک تمام صورت که روی آن تسمه های به منظور کیپ نمودن ماسک تعبیه شده است و یک سیلندر هوای فشرده بر روی پشتی کمربند همراه با بندهای حمایل تعبیه شده است.مصرف کننده باید آموزش لازم نسبت به استفاده از آنها را بگذراند.به استفاده کننده اجازه صحبت کردن نیز می دهد.

اسلاید 56: انواع دستگاهای تنفسی تولیدکننده هواSABAبه طور عمده برای کارهایی که کارکنان در مدت زیادی در معرض خطرات گازهای سمی هستند.ترکیبی از دستگاه تنفسی که هوارا از طریق یک خط لوله فراهم می کند که سیلندر هوا نیز همراه آن می باشد.توسط یک سیلندر کمپرسور هوای فشرده ، یک کمپرسور و یک شیلنگ و یا ترکیبی از آنها ، هوا را به صورتی که به راحتی استفاده کننده بتواندتنفس کند تامین می کند.وقتی از یک سیلندر هوای فشرده استفاده می شود باید 5تا15دقیقه هوا را تامین نماید.وقتی که از کمپرسور استفاده می شود، طول مجاز شیلنگ 90 متر می باشد.مصرف کننده باید آموزش لازم نسبت به نحوه استفاده از آنها را بگذراند.

اسلاید 57: انتخاب صحیح نوع دستگاه های تصفیه کننده هوانوع آلودگی موجود را تعیین و مشخص کنید.شکل و فرم آلوده کننده را تعیین کنید.آلودگی از لحاظ اینکه چگونه سمی است را تعیین و مشخص کنید.غلظت آلودگی را تعیین و مشخص کنید.مقدار اکسیپزن موج.د در نواحی خطرناک را تعیین کنید.حساسیتهای فردی که نسبت به آلودگی دارید را در نظر داشته باشید.نیازهای فردی برای حفاظت دستگاه تنفسی را در نظر داشته باشید.نکته :بعضی جاها نمی توان فاکتورهای بالا را ، تعیین و مشخص نمود.

اسلاید 58: نوع دستگاه تنفسیعوامل خطرناکماسک هایی که ذرات راتصفیه می کنندذرات جامد و مایعدستگاه های تنفسی تمام صورتمواد حساسیت زا برای پوست و چشم هادستگاه های تنفسی با ماسک های نیم یا تمام صورت مواد شیمیایی بر پایه مشتقات نفتی PAPRپشم شیشه و سربPAPRفلزات با سمیت بالا جوشکاری ASRموادی که IDLHهستندASRکمبود اکسیژن (کمتر از 19%)

اسلاید 59: انتخاب صحیح نوع فیلتر و کاتریج برای دستگاه تنفسی تصفیه هوافیلترهاذرات فیلترها به 9 کلاس طبقه بندی شده اند که با توجه به راندمان ، اجرا و مقاومت در برابر آلودگی ها تقسیم بندی می شوند:بازده فیلترها به سه کلاس طبقه بندی می شوند ک95%99%7/99%2) هرکلاس به سه گروه دیگر با توجه به مقاومت در برابرآلودگی ها طبقه بندی می شود :P، R، Nنکته:دستگاه تنفسی با ماسک های نیم و تمام صورت فیلترهایشان از طبقه بندیهای P,R,Nاستفاده می کنند.

اسلاید 60: جدول طبقه بندی فیلترهاجدول طبقه بندی فیلترهامقاوم در برابر مواد شیمیایی بر پایه مشتقات نفتی نیستندNمقاوم در برابر مشتقات نفت می باشد. برای 8 ساعت کار در مجاورت مواد شیمیایی بر پایه مشتقات نفتی استفاده می شود.Rضد مشتقات نفتی . می تواند در مجاورت مواد شیمیایی مشتقات نفتی استفاده شود.Pذرات با مقاومت بالا. می تواند در مجاورت مواد شیمیایی بر پایه مشتقات نفتی استفاده شود.برای PAPR استفاده کنید.ذرات با بازده بالا

اسلاید 61: کاتریج هامشخصه رنگ کاتریج های مواد شیمیایی :گازهای اسیدی :سفیدبخارات آلی : سیاهگازهای آمونیاکی : سبزگازهای اسیدی و بخارات آلی : زردترکیبات گازی : سبز زیتونیفیلترهای با ذرات با بازده بالا : ارغوانی تیره مایل به سرخ

اسلاید 62: نحوه پوشیدن ماسک های یکبار مصرفماسک را در دستانتان طوری قرار دهید که قسمت رودماغی ماسک سمت انگشتانتان باشدماسک را روی دهان و بینی قرار دهیدتسمه بالایی را به قسمت پشت سر برده و آن را در قسمت بالای گوش قرار دهیدتسمه پایینی را به قسمت پشت سر برده و آنرا در قسمت پایین گوش نزدیک گردن قرار دهیداگر روی قسمت دماغی ماسک نوار فلزی قرار دارد آنرا به گونه فشار دهید که روی بینی ثابت بماندماسک و تسمه های آنرا روی صورت و پشت سر به گونه هی تنظیم کنید که به راحتی روی صورت ثابت شود

اسلاید 63: نحوه پوشیده ماسک های نیم صورتماسک را زیر چانه به شکلی قرار دهید که رودماغی آنبه سمت صورت قرار گیردتسمه های ماسک را با دست دیگر به سمت بالای سر ببریدتسمه هایی که متعلق به پشت سر است را نزدیک گردن قرار دهیدماسک و تسمه ها را بهطور ثابت و راحت روی صورت ثابت کنید سپس سگک تسمه های بالای سر وپشت سر را به طوری بکشید که ماسک کاملاً روی صورت ثابت و کیپ شودنکته :قبل از اینکه در معرض محیط آلوده قرار بگیرید از سالم بودن آن و کیپ بودن ماسک روی صورت مطمئن شوید.

اسلاید 64: تست ماسک های یکبار مصرفدو دست خود را روی ماسک قرار داده و به طوری که به ماسک فشاری وارد نشود نفس بکشیدچک کنید که آیا ماسک به سمت داخل کشیده می شود یا خیراگر ماسک به داخل کشیده شد و هوایی وارد ماسک نگردید مشخص می شود که ماسک به شکل مناسبی روی صورت ثابت شده است

اسلاید 65: تست ماسک های نیم و تمام صورت تست فشار مثبت به وسیله دست خود خروجی ماسک را بگیریدبه آهستگی به سمت بیرون نفس بکشید وسپس بمدت 10 ثانیه نفس نکشید.چک کنید و ببینید که آیا ماسک به سمت بیرون برآمده است یا خیراگر ماسک به سمت بیرون بر آمده شده هوایی به سمت بیرون نرفته بود ماسک به طور مناسب روی صورت کیپ شده است

اسلاید 66: 2) تست فشار منفیورودی ماسک را با دست خود بگیرید به سمت داخل نفس بکشیدو سپس بمدت 10 ثانیه نفس نکشیدچک کنید و ببینید که ماسک به سمت داخل فرو رفته است یا خیراگر به سمت داخل فرو رفته و هوایی از بیرون به داخل ماسک وارد نشده است آن به شکل مناسب و صحیح روی صورت ثابت و کیپ شده استنکته :باید در نظر داشت قبل از انجام تستهای بالا ماسک ها از لحاظ کمی و کیفی نیز چک شوند.

اسلاید 67: تست کیفیتتست کیفیت را به منظور ارزیابی عملکرد دستگاه تنفسی انجام دهیددر این تست یک سری عوامل آلوده کننده را اطراف دستگاه تنفسی پوشیده شده رها می کننداین تست بر اساس تعیین شاخص های فیزیکی فرد استفاده کننده و پاسخگویی او نسبت به عواملی که در تست وجود دارد طراحی شده است .تئوری بنیادی تست کیفیت به گونه است که دستگاه تنفسی به شکل موثر استفاده کننده را از عوامل آلوده کننده و خطرات آلودگی موجد در محیط های کاری حفاظت می کند.

اسلاید 68: تست کمیتیک نوع ارزیابی بوده و به گونه ای است که چگونگی موثر بودن دستگاه تنفسی را برروی استفاده کننده خاص مشخص می کند این تست سطح واقعی عوامل حمله کننده بیرون و داخل ماسک را اندازه گیری می کندباید تست به صورت سالیانه یکبار یا بیشتر متناسب با انواع شکل صورت مصرف کنندگان انجام شودمصرف کننده باید قبل از ورود به منطقه خطر تستهای فشار منفی و مثبت را انجام دهد

اسلاید 69: نکات مهم در مورد تجهیزات حفاظت تنفسهمیشه قبل از استفاده آنها را مورد بازرسی قرار دهیددقت کنید که آنها خراب ،سوراخ ، کثیف و ... نشده باشنداگر ایرادی و نقصی مشاهده گردید از آنها استفاده نکنیدهر گز از آنها یی که به طور کامل کار نمی کنند استفاده نکنیدشما باید بدانید که دستگاه تنفسی شما در موارد زیر به درستی کارایی ندارد :وقتی که بو یا مزه مواد آلوده را حس کنیدوقتی که اختلال در نفس کشیدن تان به وجود می آیدوقتی که احساس گیجی یا ناخوشی می کنید• بعد از استفاده در صورت یکبار مصرف بودن آنرا کنار گذاشته و دیگر استفاده نکنید• آنها را به شکل مناسب در یک کیسه پلاستیکی که درب آن کاملاً بسته و محکم شده است نگهداری و محافظت نمایید• شما باید مطمئن شوید که آنها به شکل مناسب نگهداری و دور از شرایط زیر قرار دارند :گرد وغبارنور خورشیدحرارترطوبتمواد شیمیایی آسیب رسان

اسلاید 70: مناسب برای محافظت از دست هاPPEهدفدست ها را در برابر خطرات زیر محافظت می کند:جذب مواد مضر توسط پوستپارگی یا بریدگی شدیدخراشیدگی شدید سوراخ شدنسوختگی شیمیایی سوختگی حرارتی دمایربینهایت مضر

اسلاید 71: عوامل اصلی در آسیب به دستسوختگی ها : منابع الکتریکی ، سرمای شدید یا اجسام گرم می تواند باعث سوختگی شودبریدگی ها: اشیاء یا ماشین هایی که دارای لبه های تیز هستندسوراخ شدگی : قلم ها ، آچارپیچ گوشتی ها ، میخ ها و سیم های سفت و ...شکستگی و قطع عضو : دست ها در تماس با ماشین آلات دوار می توانند درگیر شوند و باعث رگ به رگ شدن ،له شدن و یا دررفتگی دست ها یا انگشتان می شوند.در معرض مواد شیمیایی : در تماس با مواد شیمیایی سوز آور یا سمی یا بیولوژیکی می تواند باعث حساسیت پوست شود.ضربه دیدگی خراشیدگی

اسلاید 72: انتخاب صحیح دستکش ایمنی دستکش باید به گونه ای باشد که در دست به خوبی قرارگیردهمه دستکش ها دست را در برابر سطوح مختلف نمی توانند حفاظت نمایند. بعضی از جنس دستکش ها با توجه به نوع ماده شیمیایی معین شده است .در زمانی که با مواد شیمیایی کار می کنید سر ساقه های دستکش باید به گونه ای باشد که از ریختن مواد شیمیایی به داخل دستکش یا به سمت آرنج جلوگیری کند.از دستکش با جنس فلزی در هنگام کار با وسایل برقی خود داری کند در زمانی که با با ماشین آلات دوار کار می کنید استفاده از دستکش به دلیل اینکه قسمت دوار ماشین به آسانی می تواند دستکش ، دست و آرنج را به سمت ماشین بکشد ، خطرناک می باشدنوع دستکش متناسب با کار خود انتخاب نمایید

اسلاید 73: انواع دستکش بافته شده ازفلز / که در برابر لبه های تیز مقاوم است و از بریدن و پارگی دست جلوگیری می کنداز جنس فیبر مصنوعی/ بسیار محکم و سبک که به منظور حفاظت در برابر بریدن ، شکاف خوردن و خراشیدگی دست ساخته شده استاز جنس ونیلی و لاستیک مصنوعی/ به منظور حفاظت ار برابر موادشیمیایی سمی ساخته شده استغیر قابل نفوذ / در برابرمواد شیمیایی خطرناک و سمی مقاوم می باشداز جنس بوتیل/ که مقاومت زیاد در برابر نفوذ بخارات گاز و آب دارد.مقاومت بالا/ نسبت به نفوذ حلالهای آروماتیکی و کلرین دارها دارداز جنس نیتریل/ است که در برابر حلالهای مختلف ، مواد شیمیایی ناملایم ، چربی ها و پروتئین ها و ... به شکل عالی مقاوم هستند.دستکش های پلاستیکی / دست ها را زمانی که با دستگاه های برقی کار می کنید محافظت می کند.

اسلاید 74: انواع دستکش دستکش است که دست ها رادر برابر حرارت و شعله حفاظت می کند.دستکشی است که جنس آن از سرب است و دست ها را در برابر منابع تشعشعاتی محافظت می مندودستکش یکبار مصرف / از جنس لاستیک خام که دست ها را در برابر میکروبها و باکتریها محافظت می نماید.دستکش از جنس پارچه ای پرزدار / که دست ها را در برابر لبه های تیز ، تراشه ها ، گرد وخاک و ارتعاش محافظت می نماید.دستکش چرمی / که دست ها را در برابرسطوح زبر و خشن محافظت می نماید.

اسلاید 75: نکات مهم در مورد استفاده از دستکش ها انگشتر ، ساعت ، دست بند و یا اشیایی از این قبیل را از دست های خود در آوریددست های خود را قبل و بعد از استفاده دستکش بشوئید دستکش ها را قبل از استفاده بازرسی نمایید در صورت پاره یا فرسوده شدن آن ، دستکش دیگری جایگزین شودبعد از کار با مواد شیمیایی آنها را با مقدار زیادی آب بشدئید تا عاری از هر گونه ماده شیمیایی شود.در صورت نیاز دستکش های کتانی را بشوئیدبه دلیل اینکه دستکش ها یک وسیله حفاظتی شخصی است از دادن آنهابه دیگری امتناع ورزید .در محلی خنک ، خشک و دارای تهویه مطبوع به شکلی صحیح نگهداری کنید.هر گز از دستکش در هنگام کار با دستگاه های دوار مثل دریل هل و ماشین های تراشکاری استفاده نکنید.

اسلاید 76: PPE مناسب برای محافظت از بدنهدفشما به لباس کاری که بتوان سرتاسر بدن را بپوشاند و حفاظت نماید ، نیاز دارید.در صورتی مه در معرض خطرات آتش ، مواد شیمیایی سمی ، خورنده و یا قابل اشتعال هستید باید از یک لباس کار که کل بدن را بپوشاند استفاده نمایید.

اسلاید 77: عوامل اصلی آسیب رسان به بدنحرارتهای شدیدآتشپاشش فلزاتو دیگر مایعات گرم برخورد با ماشیت آلات و اشیاءتماس با مواد شیمیایی خطرناک تماس با مواد عفونی مثل خونبریدگی تشعشعات

اسلاید 78: انواع لباس کارپیش بندلباس کار سرتاسریلباس کار تمام بدن/ ضد مواد شیمیاییلباس کار منعکس کننده نور برای کارهای که در شب و یا کنار جاده انجام می شود.

اسلاید 79: انتخاب صحیح لباس کارلباس کار بر اساس اینکه کارکنان را در برابر سوختگی ناشی از آتش ، مواد شیمیایی ، جریانهای گرم و ذرات پرتاب شونده حفاظت کند ساخته شده اند.آستینها باید به اندازه کافی بلند باشند و سر آستینها به شکلی محکم روی دستکش ها را بگیرند.شلوار باید بالای چکمه ها را بپوشاند.نکته:در بعضی اماکن وجود چند نوع خطر توام با یکدیگر وجود دارد نیاز است در این مکانها لباس کار چند منظوره متناسب با خطرات موجوددرمحل تهیه شود.

اسلاید 80: انواع لباس کار حفاظتیلباس کار محافظت در برابر آتش / به منظور حفاظت در برابر آتش تولید شده استلباس محافظ در برابر ذرات / به منظور حفاظت در برابر خطرات مواد جامد تهیه شده است لباس ضد مایع/ به منظور جلوگیری از نفوذ مایعات تهیه شده استلباس ضد مایعات شیمیایی/ به منظور حفاظت در برابر نفوذ مایعات شیمیایی تهیه شده استلباس ضد پاشش/ اسپری/ به منظور حفاظت در برابر افشانه ها و پاشش های احتمالی تهیه شده استلباس یکبار مصرف / بر اساس آنکه یکبار استفاده شوند تهیه شده استلباس محافظ جوشکاری/ یه منظور حفاظت در برابر جرقه و ذرات پرتاب شونده در عملیات جوشکاری تهیه شده استنکته :از پوشیدن لباس های با ترکیبات مصنوعی از جمله PVC ، پارچه هایی بر پایه مواد نفتی ، پلی استرها ،نایلونها و دیگر مواد پلیمری پلاستیکی زیر لباس کار اکیداً خوداری شود.

اسلاید 81: نکات مهم در مورد استفاده از لباس کارلباس ضد آتش باید عاری از هرگونه مواد سمی سوختنی ، گریس ، روغن و دیگر مواد قابل اشتعال باشد.باید لباس ضد آتش به گونه ای با ماشین لباسشویی یا خشک کن ها به گونه ای تمیز شوند که باعث آسیب رسیدن یا آب رفتن آنها نشود.وقتی از خشک کن یا ماشین لباسشویی استفاده می کنید باید :با لباس های دیگر آنها را نشوییدبا آب کمتر از دمای 35 درجه سانتیگراد آنها را بشوییداز آب به مقدار زیاد استفاده شودهرگز از صابون استفاده نکنیدهرگز از سفید کننده ها استفاده نکنیدآمها را دردمایی حدود 80 درجه سانتیگراد خشک کنیددستگاه خشک کن /ماشین لباسشویی را روی دور پایین تنظیم کنیداز حلالهایی که رنگ و لکه زا هستند استفاده نکنید

اسلاید 82: PPE مناسب برای محافظت از پاهاهدفPPE پا طوری طراحی شده اند که پا را در برابر ضربات ناشی از افتادن یا غلطیدن اشیاء روی پا ، اشیاء برنده ، شوک الکتریکی و یا دیگر خطرات محافظت می کند.

اسلاید 83: عوامل اصلی آسیب به پاهاآسیب در اثر برخورد و فشار/ اشیاء سنگین مثل بشکه ها یا اشیایی که می توانند بغلتندآسیب در اثر ریخت وپاشها / اسیدها ، بازها یا فلزات مذاب که می توانن روی پا پاشیده شوندآسیب در اثر لغزیدن / روغن ، آب ، صابونها ، مواد موم ماننده واکس و دیگر مواد شیمیایی آسیب در اثر شوک الکتریکی آسیب در اثر سطوح سرد ، گرم و مرطوب / پاها دچار آسیبهای زیر می شود :سرمازدگی تاول و سوختگیعفونتهای قارچیآسیب در اثر اشیاء برنده / سوزنها یا میخهایی که توانایی سوراخ کردن کف پا یا بالای کفشهای معمولی را دارند.

اسلاید 84: انواع مختلف کفش ایمنی کفش ایمنی پنجه فولادی / پنجه ها را در برابر برخورد و فشار اشیاءمحافظت می کند.کفش ایمنی با کف پایی خاص / حفاظت ویژه در زمان دویدن از قوزک و پنجه و همچنین تمام پا می کند.کفش ایمنی با کفی با جنس سخت / فلزی که در کف آن بکار رفته از سوراخ شدن پا جلوگیری می کند.کفش ایمنی از جنس پلاستیک / لاستیک خام : در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.کفش ایمنی از جنس PVC/ پاها را در برابر رطوبت محافظت می کند و با ایجاد اصطحکاک از لیز خوردن جلوگیری می نماید.کفش ایمنی از جنس بوتیل / پاها را در برابر کتونها ،آلدئیدها ، الکل ها ، اسیدها ، نمک ها و قلیاها محافظت می کند.کفش ایمنی ونیلی / مقاوم در برابر حلالها ، اسیدها ، قلیا ها ، نمک ها ، آب ، گریس و خون می باشد.کفش ایمنی نیتریلی / مقاوم در برابر چربی ها حیوانی ، روفن ها و مواد شیمیایی است.کفش ایمنی الکترواستاتیکی / الکتریسته ساکن را به سمت کف زمین هدایت می کند.کفش ایمنی ضد الکتریسیته / با نوجه به اینکه از جنس لاستیک سخت می باشد به عنوان عایق عمل کرده و جلوگیری از شوک و سوختگی پا به وسیله برق می کند.

اسلاید 85: نحوه انتخاب صحیح کفش ایمنیکفش ایمنی را بر اساس نوع کاری که می خواهید انجام دهید انتجاب کنید.هرگز از کفش ایمنی یا چرمی یا پارچه ای در محل های که اسید سوز آور وجود دارد استفاده نکنید.کفش ایمنی را به گونه ای انتخاب کنید که اندازه پاهایتان باشد.

اسلاید 86: نکات مهم در مورد استفاده از کفش ایمنی قبل از استفاده آنها را بازرسی وچک کنید و دقت نمائید که سوراخی که باعث نفوذ مواد به داخل آن شود روی آن وجود نداشته باشد.در صورت فرسوده شدن یا خراب شدن آنها را تعویض کنید.بعد از کار با مواد شیمیایی قبل از جابجایی ، آنها را با مقدار زیادی آب بشوئید تا عاری از مواد شیمیایی و آلودگی های دیگر شود.به دلیل شخصی بودن کفش ایمنی از دادن آن به دیگری خود داری کنید.آنرا در یک محل تمیز ، خنک ، خشک و با تهویه مطبوع نگهداری کنید.

اسلاید 87: PPEمورد نیاز جهت کار در ارتفاعاین وسایل طوری طراحی شده اند که کارکنان بتوانند با آسودگی خاطر در ارتفاع کار کنند زیرا اکثر حوادث که بر اثر سقوط اتفاق می افتد باعث مرگ می شود.

اسلاید 88: علل اصلی سقوط از ارتفاع حواس پرتی شرایط محیطیضبط و ربط ضعیفخرابی دستگاه ها استفاده نامناسب از دستگاه هااسترسشتاب و عجله اطمینان بیش از حد

اسلاید 89: انواع لوازم جلوگیری از سقوطصندلی مجهز به کمربند ایمنی کمربند ایمنی از نوع تمام بدنکمربند ایمنی از نوع دور کمری

اسلاید 90: نکات مهم در مورد لوازم جلوگیری از سقوطآنهایی که تحمل بار ندارند فوراً از سرویس خارج شوند و یاید طوری علامت گداری شوند که دیگران از آنها استفاده نکنند.با توجه به نوع کار کمربند ایمنی و یا اتصالات مربوطه را انتخاب و به شکل صحیح استفاده نمایید.کمربند ایمنی و دیگر اتصالات باید هر سال یکبار تست و بازرسی و در صورت نیاز تعمیر شوند.کمربند ایمنی و دیگر اتصالات باید هر 5 سال یکبار تعویض شوند.کمربند ایمنی و تسمه ها باید به طور مرتب با یک شوینده طبیعی شستشو داده شوند.بعد از شستشو باید اجازه داد به طور طبیعی آنها خشک شوند.آنها را به طور طبیعی در جای خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.اتصالات ، مخصوصاً قزن ها و گیره ها را چک و بازرسی نمایید تا مطمئن شوید که آنها به منظور اینکه به راحتی باز و بسته می شوند.

اسلاید 91: نکات قابل ارائه دردوره آموزشیمسئولیت کارفرماست که آموزش نحوه استفاده ازPPE را به کارکنان بیاموزد.PPE باید به شکل صحیح استفاده شوند تا شما را محافظت کند.PPE به شکل مناسب استفاده شودتا شما را محافظت نماید.از مسئولیتهای کارفرما است PPE متناسب با کار تهیه نماید و از استفاده صحیح کارکنان اطمینان حاصل نماید.حفاظت شخصی از اهداف اصلی می باشد و هر کدام از ما باید از نیازهای ایمنی کارفرما پیروی کنیم.اولین لوازم استحفاظ فردی کلاه ایمنی می باشد.از دیگر PPE که برای شما قابل دسترس است می توان به موارد زیر اشاره کرد:گوشی پلاستیکی و خلبانی که که مقدار آلودگی صوتی را که به پرده گوش می رسد را کاهش داده و در نتیجه گوش را محافظت می کند.کمربند ایمنی همراه با طناب نجات از انواع دیگر PPE است که شما را از افتادن حفاظت می کند.چشمها و صورت در محیط های خطرناک ، باید حفاظت شوند.انواع مختلفی از عینکها و گاگلها جهت حفاظت از چشمها وجود دارد.PPE می تواند باعث مزاحمت ، ناراحتی ، گرما و ... شود و کارکنان گاهی آنها را استفاده نمی کنند ولی این دلیلی منطقی برای استفاده نکردن از PPE نمی باشد.

اسلاید 92:

اسلاید 93: نحوه صحیح انتخاب حفاظت فردی

اسلاید 94: نحوه صحیح انتخاب حفاظت فردی

اسلاید 95: نحوه صحیح انتخاب حفاظت فردی

اسلاید 96: نحوه صحیح انتخاب حفاظت فردی

اسلاید 97: نحوه صحیح انتخاب حفاظت فردی

اسلاید 98: نحوه صحیح انتخاب حفاظت فردی

اسلاید 99: نحوه صحیح انتخاب حفاظت فردی

اسلاید 100: نحوه صحیح انتخاب حفاظت فردی

اسلاید 101: نحوه صحیح انتخاب حفاظت فردی

اسلاید 102: نحوه صحیح انتخاب حفاظت فردی

اسلاید 103: نمره تیرگی شیشه عینک متناسب با کارهای مختلف

اسلاید 104: نمره تیرگی شیشه عینک

اسلاید 105: نمره تیرگی شیشه عینک

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید