پزشکی و سلامت تجهیزات پزشکی

لیزر و کاربردهای درمانی

leyzer_darman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “لیزر و کاربردهای درمانی”

لیزر و کاربردهای درمانی

اسلاید 1: بنام خداموضوع : دستگاه های لیزر درماناستاد : دانشجو :

اسلاید 2: تاریخچه لیزر تاریخچه کشف لیزر به سال های ۱۹۶۰ بر میگردد. واژه ليزر به معني (تقويت نور به روش گسيل القايي تابش ) است. ليزر به وسيله اي گفته مي شود كه نور را به صورت پرتوهاي موازي بسيار باريكي كه طول موج مشخصي دارند ساطع مي كند. اين دستگاه از ماده اي جمع كننده يا فعـال كننـده نـور تشـكيل شـده كـه درون محفظه تشديد نور قرار دارد. اين ماده پرتو نور را كه به وسيله يك منبع انرژي بيروني (از نوع الكتريسيته يا نور) بـه وجـود آمـده، تقويـت مي كند. شروع اختراع ليزر به زمان انيشتين بر مي گردد ولي شايد خود او هم نمي توانست در ذهن، كاربردي به اين وسعت براي ليزر در نظر بگيرد.

اسلاید 3: مقدمهلیزر از شگفت انگیزترین فناوری های جدید است که در بسیاری از وسایل، مانند پخش کننده های مته های دندانپزشکی، عمل جراحی لیزیک چشم، لیزرهای نابود کننده سرطان، ماشین های برش فلز، سیستم های اندازه گیری و… کاربرد دارد.ارتباط اتم با لیزر لیزر ابزاری است که روش آزادسازی فوتون را به کمک اتم های پُر انرژی کنترل می کند.ویژگی های نور لیزر:*نور آزاد شده تک رنگ است.*نور آزاد شده، همدوس (متمرکز) است.*نور لیزر کاملاً مستقیم است.

اسلاید 4: مراحل تشکیل لیزر

اسلاید 5: انواع لیزرهالیزرهای جامد: دارای مواد لیزری جامد مثل یاقوت و آلومینیوم هستند.لیزرهای گاز: هلیم و نئون که رایج ترین نوع لیزرهای گازی قرمز رنگ هستند.مخترع این لیزر علی جوان در سال 1960 می باشد.لیزرهای محرک: که از ترکیب گازهای واکنش پذیر مثل کلر با گازهای خنثی مثل آرگون استفاده می کنند.لیزرهای نیمه رسانا: که گاهی لیزرهای دیود هم نامیده می شوند. این ابزارهای الکترونیکی عموماً بسیار کوچک بوده و انرژی کمی دارند. این لیزرها بیشتر در چاپگرهای لیزری یا پخش کننده ها استفاده می شوند.

اسلاید 6: انواع لیزرهای پزشکیLow level laser – لیزر کم توان: که در کاربردهای درمانی در بیماریهای گوش و حلق و بینی، اورولوژی، آرتروسکوپی و کلاً فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند و شامل لیزرهای هلیم- نئون، لیزرهای دیودی، لیزر آرگون و کریپتون می باشند.Excimer laser لیزر اگزایمر( لیزر چشمی ) :لیزرهای اگزایمر لیزرهای گازی هستند که پالسهای نوری با طول ده نانوثانیه تا چند ده نانو طول موج ماوراء بنفش تولید می کنند. که در چشم و جراحی عروق کاربرد دارند. در چشم پزشکی برای اصلاح نزدیک بینی و دوربینی برای برداشتن لایه ظریفی از سطح قرنیه از لیزرهای اگزایمر استفاده می شود.

اسلاید 7: لیزر دی اکسید کربن ( لیزر اولتراپالس ) :لیزر گازی دی اکسید کربن دارای طول موج اصلی ۱۰۶۰۰ نانومتر در محدوده بالای طیف مادون قرمز است و عموماً در کاربردهای پزشکی از لیزر دیگری با طول موجی در محدوده مرئی (نظیر لیزر هلیم-نئون یا برخی لیزرهای نیمه هادی) به عنوان لیزر راهنما در کنار لیزر Co2 استفاده می کنند. طول موج بالای این لیزرسبب جذب آن به میزان وسیع توسط آب ومواد حاوی آب (نظیر بافت) می شود. از این رو لیزر Co2 به میزان وسیعی برای عملیات روی پوست و غشاهای مخاطی بکار گرفته می شود. انتقال این لیزر از محفظه تولید آن با استفاده از بکارگیری بازوهای چند قسمتی، حاوی آینه های مخصوص است. یکی از کاربرهای لیزر Co2، در زیبایی است که استفاده از آن می تواند برای لایه برداری ظریف پوست و از بین بردن چین و چروک پوستی و جوانسازی بکار رود. از کاربردهای دیگر این لیزرها ایجاد برش و انعقاد در جراحی، پروسه های لاپاراسکوپی، اندوسکوپی، بیماریهای پوست، تومورهای پوستی و برداشتن خالهای پوستی کاربرد دارند.

اسلاید 8: دستگاه های لیزر درمانییک دستگاه لیزر دارای یک منبع پمپاژ، آیینه برای تقویت پرتو کریستال یا گاز که تحریک می شود تا نور ایجاد کند و سیستم های هدایت پرتو لیزر به عمل مورد نظر است.دستگاه لیزر دو مد اصلی دارد‌: حالت اول مد موج پیوسته تا زمانی که دستگاه روشن است پرتو روی بافت اثر می کند. حالت دوم مد پالسی در هر چند ده هزار ثانیه انرژی لیزر در مدت کوتاهی ارسال می گردد.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید