کسب و کار مدیریت و رهبری

ماتریس اندازه‌گیری – Measurement Matrix

14-Measurement-Matrix

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ماتریس اندازه‌گیری – Measurement Matrix”

ماتریس اندازه‌گیری – Measurement Matrix

اسلاید 1: ماتریس اندازه‌گیریMeasurement MatrixMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانماتریس اندازه گیرینوعابزارمراحل استفادهطراحیموضوعتغییرات و سازمانسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: ماتریس اندازه‌گیری، ابزاری است که با استفاده از آن می‌توان گزارش خوبی از پیشرفت کار به دست آورد. چراکه می‌تواند عملکرد سازمان در دستیابی به اهداف را محاسبه و خلاصه کند. این اهداف که بر استانداردهای مورد توافق سازمان، مبتنی هستند به صورت مقادیر قابل اندازه‌گیری بیان می‌شوند تا با سنجش دوره‌ای متغیرها بتوان عملکرد و پیشرفت سازمان را پیگیری و ثبت کرد. فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل می‌باشد: 1- تیم، اهداف و نیازهایش را شناسایی می‌کند. برای تعیین این اهداف قابل اندازه‌گیری می‌توان از داده‌های الگوه‌ها یا استانداردهای صنعتی مربوط به عملکرد استفاده کرد. 2- اهداف و استانداردهای عملکردی در قالب ماتریس اندازه‌گیری ثبت می‌شوند. به علاوه، تیم در مورد اینکه برای هر یک از اهداف ذکر شده چه وزن نسبی در نظر بگیرد به اجماع می‌رسد. 3- مقادیر میانی عملکرد سازمان(بر اساس مقیاسی از 0 تا10) در جدول قرار می‌گیرند. 4- در پایان امتیاز سازمان در پیشروی امور را به صورت دوره‌ای اندازه گرفته، دور مقداری که وضعیت دستیابی به هدف را نشان می‌دهد، خط بکشید. این عدد را در وزن نسبی که برای هر هدف در نظر گرفته‌اید، ضرب و نتایج را با هم جمع کنید تا عملکرد یا امتیاز کلی حال حاضر سازمان معلوم شود. این تکنیک کمی، چند متغیره و عملیاتی بوده و ارزیابی‌های آن به صورت چند‌مرحله‌ای و نقطه‌ای انجام می‌پذیرد. همچنین ماتریس اندازه‌گیری قابلیت جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها را نیز دارد. از جمله ابزارها و تکنیک‌های مشابه با ماتریس اندازه‌گیری می‌توان به روش‌های برنامه عملیاتی، الگوبرداری، تحلیل نیازها، ماتریس اهداف، برنامه ارزیابی ماهانه اشاره داشت که در برخی موارد با این ابزار مشابهت و ارتباط دارند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطبرنامه عملیاتی Action Planتحلیل نیازهای اطلاعاتی Information Needs Analysisبرنامه ارزیابی ماهانه Monthly Assessment Scheduleمدل بهبود تطبیقی Benchmarkingمزایاساده و قابل اجرا امکان ارزیابی در چند بعدکاربردها گزارش نتایج و پیگیری حرکت سازمان در راه رسیدن به اهداف رسم جدول سنجش عملکرد برای سازمانمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی زمان‌بر بودن تکنیک نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان