علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

ماشین کاری پرتوهای الکترونی

machinkari-partohaye-electroni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ماشین کاری پرتوهای الکترونی”

ماشین کاری پرتوهای الکترونی

اسلاید 1: عنوان پروژه: ماشین کاری پرتو های الکترونی

اسلاید 2: اصول کار ماشین کاری پرتو الکترونیفرایند ماشین کاری با اشعه الکترونی ebm درحالت کلی به دوگروه تقسیم می شود:1- گروه گرمایی 2- گروه غیرگرماییدرفرایندebm گرمایی سطح کاتد ترمو الکترونیکی تادمای بالایی گرم می شود تا الکترون ها سرعت کافی رابرای گریزازفضای اطراف کاتد بدست اورند. جریان این تعداد زیاد الکترون هامانندیک پرتوالکترونی با قطر کم به سمت آند حرکت می کند درنتیجه قطعه توسط بمباران این الکترون ها دریک محدوده متمرکزتا چنان دمای بالایی گرم می شود که درآن نقطه ذوب و یا تبخیرمی شود.درفرایندنوع دوم یا ebm غیرگرمایی ازیک پرتوالکترونی برای ایجاد واکنش شیمیایی استفاده می شود.

اسلاید 3: فرایند ماشینکاری با اشعه الکترونی نوع گرمایی :درطی عملیات ماشینکاری پرتوالکترونی باسرعتی بالا به قطعه کاربرخورد می کند سپس انرژی جنبشی الکترون ها به انرژی گرمایی تبدیل می شود که این گرمای تولید شده باعث ذوب شدن و تبخیر قطعه ها می گردد این فرایند می تواند سوراخ هایی با اشکال مختلف ایجاد کند ولی با این وجود ازآن معمولابرای ایجاد سوراخ های گرد درفلزات سرامیک ها پلاستیک ها وغیره استفاده می کنند. از این فرایند جهت ماشینکاری مواد رسانا و نارسانا نیزاستفاده می شود بطوری که قبل و بعد از شروع ماشین کاری درمحفظه ماشین کاری خلا ایجاد می شودقطر پرتوالکترونی درروی قطعه کاربایستی به مقدارکمی کوچکترازقطرسوراخ موردنظرباشد.

اسلاید 4: وقتی که پرتو الکترونی به قطعه کار برخورد می کند، ماده ای گرم می شود و سپس ذوب می شود و بخشی از آن تبخیر می شود. در طرف خروجی سوراخ مواد پشت بند مصنوعی یا آلی استفاده می شود. پرتو الکترونی پس از نفوذ کامل در قطعه کار تا اندازه ای در مواد پشت بند کمکی نیز نفوذ می کند. ماده پشت بند تبخیر شده و با فشار زیاد از سوراخ بیرون می اید ، ماده مذاب نیز به همراه ماده پشت بند تبخیر و خارج می شود. برای ایجاد سوراخ های دایره ای پرتو الکترونی به کمک کنترل کامپیوتری در امتداد محیط سوراخی که باید تولید شود حرکت می کند، روش دیگری نیز موجود است که آن عبارت از این است که پرتو می تواند ثابت نگه داشته شود و میز کار در مسیر معینی به کمک دستگاه cnc حرکت کند.

اسلاید 5: سیستم ماشینکاری با پرتو الکترونی:سیستم ebm سه جزء مهم دارد که عبارتند از: 1- تفنگ پرتو الکترونی2- سیستم خلاء3- منبع تغذیه

اسلاید 6: تفنگ پرتو الکترونی:از تفنگ پرتو الکترونی به منظور تولید پرتو الکترونی و متمرکز نمودن آن در موقعیت از قبل تعیین شده استفاده می شود . تفنگ ebm به روش پالسی یا ضربانی عمل می کند که در آن یک کاتد فوق العاده داغ که از نوع رشته ای تنگستنی می باشد، ابر الکترون ها را تولید می کند. در بعضی مواقع ممکن است کاتد همانند یک قطعه جامد به طور غیر مستقیم توسط تابش منتشر شده از یک رشته فیلامنت گرم شود. در اثر نیروی دافه کاتد ، الکترون ها با شتاب بسیار زیاد به سوی آند که آنها را جذب می کند حرکت می کنند .

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید