علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

مالیات بر درآمد در حسابداری مالی ۲

maliyat_bar_daramad_dar_hesabdari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مالیات بر درآمد در حسابداری مالی ۲”

مالیات بر درآمد در حسابداری مالی ۲

اسلاید 1: تئوری حسابداری (2)مالیات بر درآمد در حسابداری مالی

اسلاید 2: تفاوت سود حسابداری با سود مشمول مالیات :1) اختلاف های دائمی2) اختلاف های موقتتفاوت های بین دوره ایتفاوت های ارزشیابی

اسلاید 3: 1) اختلاف های دائمی :انعکاسی از مجموع مالیاتی می باشد که واحد انتفاعی طی عمر خود پرداخت می کند و از قوانین مربوط به معافیت ها یا محدودیت های مجاز ، به دلایل اقتصادی ، سیاسی یا اداری ناشی می شود و ربطی به سود خالص حسابداری ندارد.این اختلاف بر جمع مالیات پرداختی تاثیر می گذارد و مستلزم تخصیص بین دوره ای مالیات نمی باشد.

اسلاید 4: 1) اختلاف های دائمی :این اختلاف ها منشا اصلی وجود تفاوت بین هزینه مالیات و مالیات پرداختنی در یک دوره مالی معین به شمار می آیند ، اما بر خلاف اختلافات دائمی ، در طول عمر واحد انتفاعی ، تفاوت بین دو نوع مالیات از بین می رود.- تفاوت دو رقم مذکور به حساب بدهی انتقالی به دوره آتی (deferred tax liability) منظور می شود.

اسلاید 5: تفاوت زمان بندی :بر طبق استاندارد های برخی کشور ها ، چهار وضعیت ذیل ممکن شناخته شده است :1) مبلغی که برای مقاصد مالیاتی از سود کسر شده اما از لحاظ گزارشگری مالی به دوره های بعد انتقال یافته است.به کار گیری روش نزولی استهلاک برای مقاصد مالیاتی و به کارگیری روش خط مستقیم برای گزارشگری مالی.

اسلاید 6: 2) درآمد فروش در دوره مالی جاری شناسایی شده اما از لحاظ مقاصد مالیاتی ، شناسایی آن به دوره های بعد موکول شده است.به کار گیری روش فروش اقساطی برای مقاصد مالیاتی و شناسایی درآمد فروش برای گزارشگری مالی می باشد.

اسلاید 7: 3) سودی که در محاسبه مالیات لحاظ شده اما شناسایی آن در صورت های مالی به تعویق افتاده است.پیش دریافت اجاره در دوره وصول به سود مشمول مالیات اضافه می شود اما شناسایی آن به دوره ارائه خدمات موکول می شود.

اسلاید 8: 4) هزینه هایی که از سود دوره جاری کسر شده اما از لحاظ محاسبه سود مشمول مالیات به دوره های بعد موکول شده است.هزینه های تضمین کالا در صورت سود و زیان دوره جاری منظور می شوند ، اما احتساب آنها به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی به دوره مالی پرداخت واقعی آن موکول می شود.

اسلاید 9: تفاوت ارزشیابی :1) کاهش مبنای مالیاتی داراییهای استهلاک پذیر به دلیل تخفیفهای مالیاتی.

اسلاید 10: 2) عملیات در کشورهای خارجی که پول عملیاتی و پول گزارشگری آنها یکسان است. بر اساس استانداردهای برخی کشورها ، پس از تغییر نرخ ارز ، مبنای مالیاتی برخی از داراییها و بدهی های عملیات خارجی می تواند با موارد متناظر آن بر مبنای ارزشهای تاریخی و پول کشور اصلی تفاوت داشته باشد.

اسلاید 11: 3) افزایش مبنای مالیاتی داراییها به دلیل تعدیل بر اساس تورم. این تعدیل موجب می شود که ای مبانی با مبانی ارزشیابی مبتنی بر ارزشهای تاریخی صورتهای مالی تفاوت پیدا کند.4) ترکیب واحد های تجاری به روش خرید که در آن ، ارزشهای منتسب به داراییهای ترکیب شده می تواند با مبانی مالیاتی متناظر آن تفاوت داشته باشد.

اسلاید 12: دلایل موافقین روش تخصیص مالیاتی :مفهوم مقابله هزینه ها با درآمد فروشمفهوم تداوم فعالیتروشهای مدیریت

اسلاید 13: مفهوم مقابله هزینه ها با درآمد فروش :بر اساس استاندارد های حسابداری برخی از کشور ها به کارگیری مفهوم مقابله هزینه ها با درآمد فروش ایجاب می کند که هزینه مالیات بر درآمد گزارش شده ، شامل آثار مالیاتی تمام اقلام درآمد فروش و هزینه های لحاظ شده در محاسبه سود قبل از مالیات باشد.

اسلاید 14: 1) مقابله هزینه مالیات ، در واقع با سود قبل از مالیات (به جای درآمد فروش) به عمل می آید که با مفهوم کلی مقابله هزینه ها با درآمد فروش تفاوت دارد.برخی انتقاد های وارده به این مفهموم :2) مخارج انتقالی به دوره های آتی و بدهیهای انتقالی به دوره های آتی به ترتیب ، نه دارایی است و نه بدهی. در حقیقت روشی است برای منتقل کردن آثار مالیاتی از یک دوره مالی به دوره مالی دیگر.

اسلاید 15: مفهوم تداوم فعالیت :در این نظریه ، فرض این است که نتایج مالیاتی یک رویداد در خود رویداد مستتر است. چنانچه مبلغ واقعی پرداخت مالیات در دوره ای که رویداد رخ داده است کمتر از مبلغ مالیات مربوط به آن یعنی هزینه مالیات بر درآمد باشد ، لازم است نوعی بدهی مالیاتی ایجاد شود.

اسلاید 16: به نحوی مشابه ، چنانچه مبلغ واقعی پرداخت مالیات بیش از هزینه مالیات بر درآمد مربوط باشد ، در صورت تساوی سایر شرایط ، لازم است حساب پیش پرداخت مالیات یا حساب بدهکار دیگری در سمت داراییها ایجاد گردد.

اسلاید 17: روشهای مدیریت :طبق این مفهوم ، مالیات بر درآمد هزینه انجام امور تجاری می باشد ، ضمن اینکه اغلب تصمیم گیریهای مدیریت بر اساس سود خالص (بعد از مالیات) مورد انتظار انجام می گیرد. علاوه بر این ، در تصمیم گیری های مربوط به سرمایه گذاری و توزیع سود سهام نیزلازم است موضوع مالیات لحاظ شود.

اسلاید 18: دلایل مخالفین روش تخصیص مالیاتی :قابل فهم نبودنهزینه نبودن مالیاتمربوط نبودنابهام

اسلاید 19: قابل فهم نبودن :در این نظریه ادعا شده است که گزارش هزینه مالیات بر درآمد به مبلغی متفاوت از مبلغ مالیات پرداختی ، موجب گمراهی استفاده کنندگان و جامعه می شود.محور این انتقاد ، کم اطلاع فرض کردن استفاده کنندگان از صورت های مالی می باشد.

اسلاید 20: هزینه نبودن مالیات :این گروه ادعا می کنند که مالیات بر درآمد هزینه نیست و در واقع نوعی توزیع سود محسوب می شود. اسن گروه دولت را شریک در سود واحد انتفاعی می دانند. بنابراین ، لازم است هزینه مالیات بر درآمد ، مساوی مبلغ واقعی پرداخت مالیات شناسایی گردد.

اسلاید 21: مربوط نبودن :این گروه می گویند ، صورت های مالی باید تا حد امکان به روشنی گردش وجوه نقد واحد انتفاعی را منعکس کند تا استفاده کنندگان بتوانند گردش آتی وجوه نقد را پیش بینی کنند. بنابراین ، گزارش مبلغی که واقعا بابت مالیات دوره مالی پرداخت می شود ، در مقایسه با محاسبه هزینه مالیات ، اطلاع مربوط تری محسوب می گردد.

اسلاید 22: ابهام :مخالفت دیگری که با تخصیص بین دوره ای مالیات به عمل آمده بر این مبنا استوار است که برآورد تعهدات مالیاتی آینده و آثار مالیاتی آتی تا حد زیادی با ابهام همراه است و بنابراین ، تخصیص مالیاتی را کم معنا می سازد.

اسلاید 23: نظریه تنزیل مبالغ تخصیص یافته :طبق این نظریه ، چون تعهدات مالیاتی در زمانی در آینده ایفا می شود و مزایای مالیاتی نیز دز زمانی در آینده عاید می گردد ، لازم است این مبالغ بر اساس نرخی مناسب تنزیل شود.- چنانچه دوره زمانی بسیار طولانی یا نامحدود باشد ، ارزش فعلی محاسبه شده به صفر نزدیک خواهد بود.

اسلاید 24: روش دارایی - بدهی :طبق نظر FASB این روش جایگزین محاسبه مالیات انتقالی به دوره های آتی گردید.مزایا :1) در این روش تحلیل ها ، از مفهوم مقابله هزینه ها با درآمد فروش پیروی نمی کند و تعاریف دارایی بدهی جایگزین آن می شود.

اسلاید 25: 2) در این روش لازم است به جای استفاده از نتایج معلوم گذشته ، اثر اختلاف های موقت در آینده ، برآورد شود.

اسلاید 26: انتقاد های وارده به این روش :1) مالیات انتقالی به دوره های آتی (دارایی) معرف نوعی پیش پرداخت مالیات که از تخصیص بین دوره ای مالیات ناشی شده است اما معرف ادعای بلا شرط بر منافع آتی نیست و فاقد ویژگی دارایی می باشد.

اسلاید 27: 2) بدهی مالیاتی انتقالی به دوره های آتی (بدهی) نیز که از تخصیص بین دوره ای مالیات ناشی می شود ، ویژگی های متعارف بدهی را ندارد. زیرا در این قبیل موارد ، تعهد قطعی در قبال مقامات مالیاتی وجود ندارد.

اسلاید 28: تخصیص طی دوره مالیات :بر اساس استاندارد های اغلب کشورها ، سود ها یا زیان های غیر مترقبه باید به طور جداگانه در صورت سود و زیان منعکس شود و همچنین برخی از اصلاحات دوره های قبل باید به عنوان تعدیل مانده سود (زیان) انباشته ابتدای دوره مربوط گزارش گردد.

اسلاید 29: در این قبیل موارد ، تخصیص طی دوره مالیات در صورت سود و زیان و یا بین صورت سود و زیان و صورت گردش سود (زیان) انباشته می تواند سود خالص عملیاتی (قبل از اقلام غیر مترقبه) را قابل فهم تر سازد.

اسلاید 30: روش خالص از مالیات :در این روش ، مالیات های انتقالی مستقیما به اقلامی که موجد آن بوده اند مربوط می گردد. بنابراین ، پیش پرداخت مالیات می تواند به عنوان یک حساب ارزشیابی (کاهنده) برای بدهی مربوط لحاظ شود. مالیات پرداختنی آتی نیز ممکن است حساب کاهنده دارایی تلقی گردد.

اسلاید 31: تهیه کننده : امین مهرابیگروه حسابداری دانشگاه رجاءبا تشکر از دکتر حسن همتیE-MAIL : POWER_OF_HONEST@YAHOO.COM

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید