تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۷ اسلاید

الهام

صفحه 1:
ماهيت روانشناسى 00 ‏ا‎ arene

صفحه 2:
ا ا ‎ne‏ ار را زر ا الال ل ا ار ره ع ا 0 و علم روانشناسى به بحث در مورد اين ناهتجاريها مى ‎KIB]‏ ا ا ا 3 ‎S|‏ ات ل ا كد رویکردهایی که در روانشناسى قابل كاربرد است.

صفحه 3:
‎eater Syme‏ ا لك الاك ران ار ل * سوال هایی که این فلاسفه مطرح کردند با ماهیت ده 7 فرایندهای ذهنی و روانی سروكار دارد.

صفحه 4:
‎IO‏ لالز در ر نراد ا ا كم طريق استدلال و درون نكرى دست يافتنى است. ‏* تجربی گرایی: دانش از طریق تجربه ها و تعامل های ۰3 كسب ميشود. اين ديدكاه عمدتا با نام جان لاك و رت ‎Se eee eee Sew Tone ‏طبیعت و تربیت ادامه دارد.

صفحه 5:
‎ey) 25‏ تب بر ‎CU ere ire)‏ م ا ا ا 0 ‎1p Uses Gs ale oth Gis)‏ 5 ار عنوان روشى براى بررسى فرايند ذهنى اتكا كرد. دك ‎LY WAR OLS pn eee oer EY OTE Par BY‏ احساس هاى شخصى توسط خودش. * وونت به خويش تن نكرى روح تازه بخشيد وآنرا کافی ندانست بلکه 7 ازمايش را براى تكميل ان لازم شمورد . * در زمانه حاظر درون نكرى در روى كرد هاى شناختى محوريت ‎nce np‏ ل ا 7

صفحه 6:
FETE ‏ا‎ Ce Or EE Ce SE SDI EUS 0 ‏ا‎

صفحه 7:
SE Se ee (Seren . ‏گرایی» روانشناسی گشتالت و روانکاوی‎ 0 ‏كرد. از نظر وی روانشناسی کمیکان با جهن‎ mene E ‏الگویی نیز برای روانشناسی بزرگسالان باشد از بر و۶‎ epee: 3 ‏كه روالشناسى به صورت علم درآيد بيد دادم های ان اند اه های سیر علم‎ أن باشد رفتار امری همگانی لست وهوشیار عمدی خصوصي نارضایتی روانشناسان, ‎ee‏ ‏اا ا ‎ca 7‏ ی مر ره بيجيده رفتار كه در نتيجه أمرزش وبرورش ويذه ى ايجاد ميشود جرزی جز شب ای 92 پیوسته ای از پاسخ های شرطی نیستند. رفتار كرايان معمولا يديده هاى روانشنا. 00 تحلیل می کردند ‎GES TEL SpE ITC‏ ام مركا د باس

صفحه 8:
در سل )در المان جوانه رد و وازه اي العاد ا ‎ee ent ye‏ ا ae این شاخه اساسا به مبحث ادراک توجه داشته وبراین باور بو 3د تجربه های ادراکی ومبتنی بر طرح همیاری هستند که محر وسازمان تجربه انها را شکل می دهند» هم وابسته زمینه ای است ‎ee ne Breed‏ ار ‎0 ere SPY i Soe ene ren eee PI ‏رنگ ها تحت تاثیر تغییر روشنایی توجه داشت ,در نتیجه انأن به‎ ‏کر‎ LOI PT ‏گرایش پیداکردند .

صفحه 9:
‎ere etry‏ ا ل سر ار هاءاميال»انكيزه هاو هيجان هايى كه خودمان از وجود أنها كاك نت ‎NOR nOE ee SOE ee RDS aw ee ew Ce‏ وه ۱( ۱۱۳۱ الفظىءتداعى آزادءتحليل رويا. ‏در نظریه سنتی فرویدهانگیزه های امیال ناهشیار تقرینا ‎Ee i ete‏ جنسی و پرخاشگری پیوند دارد.به همین دلیل در آغاز با استقبال روبرو تبو3ه ‎er)

صفحه 10:
هریرث سیمرن وممکاراش تشن داد که اد ز کار 2 ‎ee‏ ‎ea.‏ 2 9 ی ی 10600 به تخییراتی در روانشناسی انجامیده رشد. زبانك و هايى در باب ساخت هاى ذهني ‎Sn Ce‏ اه کر 2 ‎SEO Ree eS ES BY eet ad ۳ 3‏ رازبا * در همان زمان بيشرفت هاى مهمى نيز در عصب روانشناسى در جريان بود.كشفياتي درباره انعزو نتتكا حاکی از وجود زوابطی بین رویدادهای عصبی و فرایندهای ذهنی بود. رش الگوهای خبر ردازی ‎eee OTe hea eee es‏ ِ ۳ * . این رشته از روانشناسی صرفا با تفکر ودانش ارتبط ندرد. | ‎Seay ee‏ مانند انگپزش و آدراک وشخصیت و روانشناسی اجتماعی نیز گسترش پیداکرد:

صفحه 11:
* پدیده های روانشناختی را می توان از دیدگاه چندین رویکرد ‎Sv Dye On eB EB yoT Ie Keele eB‏ ای متفاوت تبیین می کند. این رویکرد ها لزوما مستفل نیست بلکه ‎A EO DOE Ot Tee ene)‏ تمركز بيدا كنند.

صفحه 12:
© > رويكرد زيست شتاحتى » 8- رويكرد رفتارى » 9- رويكرد شناختى © 6- رويكرد روانكاوى * -رویکرد پدیدار شناختی

صفحه 13:
رفتار و فرایندهای ذهنی است. باتشریح اختلالاتی که می توان رویکرد زیست شناختی را توص ‎CES eee ES ee)‏ مر ل .هاى مغز انسان به ميزان رَيَادَئا 1 ره = ‎BED SEB)‏ م ام ل ا ا ‎se)‏ ا رم سر نا ‎Bees Se eres nee Ceci ence incem prey‏ ‎Ee rere ere ere Ee)

صفحه 14:
ال ار ۱ سروكار دارد. * رويكرد رفتارى به فرايندهاى ذهنى فرد هيج 1 ا ال سر( ذهنى ميانجى بين محرك و ياسخ ندارند.

صفحه 15:
—— =< * اين رويكرد تا حدودى واكنشي است در برابر مد ‎Boyes)‏ ۱ 2 * روانشناسان شناختی غالبا بر شباهت بين ذهن وكاميدواد تکیه دارد. داده ها را میگیرد به شیوه گوناگون پرذاز: کند.با اطلاعات موجود مقایسه می کند واز میان آن 3 ل

صفحه 16:
ثابق با نظریه فروید روانکاوی را و حافظه با مقاهیم غریزه ها که بنیان ز در باب رفتار ادمی بنا نهد . فرض بنيادى در نظريه فرويد اين است رفتار ادمى از فرايند ی برو شده اند برخاسته از غريزه ى ‎REN a‏ رز قزر ‎ALTE‏ ‏که باید انها را حل وفصل کرد .چرا که ممنوعیت نمی تواند ان را از ب ۳ حیطه ی آگاهی به حیطه ی ناهشیاری رانده میشود. فروید معتقد است که ادمی را غرایز اساسی هدایت می کند وادمی مدام با جامعه ای که بر مهار كردن اين تكانه تاكيد دارد در ستيز است. بنابراین مطابق با رویکرد روانکاری فروید معتقد است که رفتار پرخاشگرانه ريشه دریک غریز ی فطری دارد .

صفحه 17:
* رویکرد پدیدار شناختی از دیر وو سردي داس بدا 3 ‎OTE ea‏ ا ا ا ل ‎ve‏ ل ل ‎ONS Ie‏ ل در خصوصيات منحصر به فرد انسان تاكيد كردند كه افراد سالم هم أز بِيمَارَار وهم از حیوانات متمایز هستند. رن در می خواهند این نیاز بالغوه را به سر حد شکوفایی برساند . ‏* روانشناسان پدیدار شناختی یا انسان گرا بیشتر با لبات و معارف انسای ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
© 0) ييشنهاد فر ضيه های علمی » ©)ازمايش آن فرضيه

صفحه 19:
ور ‎Bye eSB)‏ @ رت ‏» در اغلب موارد مهم ترين منبع فرضيه علمى نظريه علمى است مجموعه بهم بيوسته يى از كزاره ها در باره ى هر بديده ى معين ‏* یکی از موثر ترین راه های پیش رفت دانش علمی ازمایش فرضیه هاگ از نظریات رقیب است . ‏* مقصود از کلمات علمی این است که روش های گرد اوری داده ها : ‏* (الف) فاقد سوگیری اند یعنی به نفع این فرضیه یا ان عمل نمی کند . ‏9 رت( ا ا 0

صفحه 20:
لاس رال ل © مجموعه اى از تعاريف مورد استفاده: و ‎Fees eee) SE Bn Re ee‏ ‎Sct ereye es eee ees Cre ie et Pee ra‏ مستقل است. 5 و * گروه گواه : گروه که شرایط بررسی در آن وجود ندارد . * اندازه گیری: نظاماتی برای اختصاص عدد به هر متغییر .

صفحه 21:
تواند تعیین کند کدام دسته از آزمودنی ها در چه وا آزمايشى قرار مى كيرند. ا ا ا ا رن ‎Sr CREED NO TG)‏ ا الا ا ‎ERED‏

صفحه 22:
ا ل ‎erate Ne‏ ‎Se ee A ese i ces)‏ نشانه نشان دهنده اين است كه افزايش يك متغيير كافش متغییر دیگری است .

صفحه 23:
* همبستگی و علیت :بین بررسی های آزمایشی و بررسی : ‎ae‏ تفاوتى اساسی ‎eee nea)‏ 1 NOONE Seated OOTP ۳ OUND Nis COU NRE Tre eure gece 21 ‏وقتی دو متغییر همبسته باشند تغیبر یکی از آن ها ممکن است علت‎ دیگری باشد» اما در خیاب شواهد آزمایش کافی چنین استنتاجي نادرست است .

صفحه 24:
شاهده مستقیم: ۱ ‎Be = see BEE ISB)‏ ار 0 0 0 طبیعی آن پیشرفت بیشتری حاصل شود . 9 eee * روش زمينه يابى: * گاه روش مستقیم دشوار است و می توان از راه های غیر مستقیم یعنی می 7 ‎PSD LE ere DE Eee vee tie SB VETS SEI‏ »* شرح حال نكارى: و

صفحه 25:
0 ن رشته ای ی شناسان قرار می گیرند و رویکرد های میان رشته ای دیگری برای بررسی عم عصب نگر شناختی این علم در پی آن است که دریبدفعلیت ذهنی در مغز چگونهانجلم می گیرد. Eee ee Ceres nr Sen ae ear SS ene aes روانشناسى تكامل : er aarp Cee ESS Saye Yee toe se len tebe tty ee sie) ‏و ا ها سال بر اسان قرا‎ es رده اس علم شناخت ذكر: ‎yer i iol bere no TEES Bes Oe ie pcre Peco Sir Pere ah)‏ 0ك ع كلد حدق اسل بن رشك الى الست ل فنا جو أل بر دذى أن يل ني ا اا 7 ‏رواتشتاسى فرهنكى ‎CEP tune ee rere ere eco ate ete ‏اا‎ ‎FS END TE RE e CR TORREY Td ‎ ‎

صفحه 26:
تفاده از موجودات زنده در روانشناسی ‎Wore Cy‏ ا اولین اصل: کمترین احتمال خطر است یعنی احتمال نباید بیش شرایط زندگانی عادی است باشد. 3 و را را بر ‎fee aed‏ ۳ كير ‎Te eS re eee ke acs‏ مر سر رز م۰ 4 ‎ ‏* سومین اصل :اصل رعایت حریم خصوصی ازمودنی هاست .یعنی اطلاعات که در جریان آزمایش به دست می آید باید محرمانه بماند ,در مورد جانوران نیز باید به گونه ای رفتار شود که روش های درد اور در مورد آنها باید با ‎ieOeb we rece Nels cy‏ ۱

صفحه 27:
و ۱ ار ورد ۱ ال ار ا ا ا ‎ee‏ ‎HED yah eet rh Se DEB Peon IOS KR Er)‏ نباید خود خ . می توان گفت گرایش خویشاوندی یکی از عوامل و( ار با خدمت به خود می گیرند» با اين حال خود خواهى متضمن قصد در خدمت ‏ ‎eS‏ ا ل ‎eye ten‏ مر سر لا درخت تاک ممکن است در رشد کردن و بزرگ شدن به نفع خودش عمل کند» ور در داروين هركز سازكارى وانطباق را باانكيزه هاى فردى وانكيزه هاى دكر خواهانه ونوع دوستانه در نيأمیخت .

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
26,000 تومان