abziyan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. لیلا عیسی زاده

    ٣

نظر خود را بنویسید

ماهی و ابزیان

اسلاید 1: ماهیان و آبزیانتهیه کننده:

اسلاید 2: آبزیان، به جانورانی اطلاق می شوند که زندگیشان وابسته به آب بوده و ساکن اقیانوس ها، دریاها و رودخانه ها و غیره می باشند و قادر به زندگی در خشکی نیستند. همچنین آبزیان از نظر نوع زیست؛ به دو صورت ماهیان سردآبی و ماهیان گرم آبی وجود دارند که براساس مشخصات فیزیولوژیکی خود در اقیانوس ها، دریاها، خلیج ها، رودخانه ها، تالاب ها پراکنده اند.طبق تقسیم بندی های انجام شده آبزیان به سه گروه ماهی های استخوانی، ماهی های غضروفی و گروه های مختلف ماهی های بدون آرواره تقسیم می شوند.با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و نیز به دلیل وجود حدود ۵ هزار کیلومتر مرز دریایی در جنوب و ۲ هزار کیلومتر در شمال و رودخانه های جاری در سطح کشور، می توان گفت، کشور ایران از نظر تنوع گونه های مختلف آبزیان در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است، به طوری که براساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی ایران رشد آبزی پروری در ایران سالی؛ ۲۵ تا ۳۰ درصد است که همین رشد باعث کسب رتبه دوم در سطح جهان شده است.باید اضافه کرد، گونه های منحصر به فردی از آبزیان در آب های داخلی کشورمان وجود دارند که از این میان می توان به ۲۳ گونه بومی اشاره که عبارتند از: ۱۰ گونه از خانواده ی ماهی کپور، ۶ گونه از سگ ماهیان جویباری، ۱ گونه از لوچ ماهیان یا رفتگر ماهیان خاردار، ۴ گونه از کپور دندانه دار و ۱ گونه از گربه ماهیان.

اسلاید 3: دریای خزر با وسعت حدود ۴۳۶ هزار کیلومتر مربع، یکی از بزرگترین دریاچه های جهان به شمار می رود که در شمال ایران واقع شده است. تنوع زیستی در این دریاچه، به دلیل تغییرات زمین در گذشته، بالا و پایین رفتن قابل ملاحظه سطح آن، نمکی و غیرنمکی بودن، خصوصیات اکولوژیکی و ویژگی های آب و ترکیبات شیمیایی آن در نقاط مختلف این پهنه آبی، بسیار متنوع است. براساس گزارش ارایه شده؛ حدود ۱۰۰ گونه ماهی و ۱ گونه پستاندار یعنی فک دریایی در دریای خزر شناسایی شده است. علاوه بر گونه های جانوری، حدود ۷۸۲ گونه و زیرگونه گیاهی در دریای خزر وجود دارد.ماهیان دریای خزر براساس نوع کاربردی به سه دسته: ماهیان خاویاری، ماهیان استخوانی و ماهیان کیلکا تقسیم می شوند.ماهیان و آبزیان دریای خزر

اسلاید 4: از خانواده تاس ماهیان به شمار می روند. ماهیان خاویاری جزو گران قیمت ترین و کم نظیرترین گونه ی آبزیان هستند که حدود ۹۰ درصد از صید این ماهیان به دریای خزر اختصاص دارد. ماهیان خاویاری دارای انواع مختلفی است که عبارتند از: فیل ماهی، ماهی شیپ، تاس ماهی روسی یا چال باش، تاس ماهی ایران یا قره برون، ماهی ازون برون، استرلیاد و کالوگا.ماهیان خاویاری:

اسلاید 5: اوزون برون یکی از گونه ماهی های خاویاری است که به نام های دراکول و سورگا معروف می باشد. این ماهی دارای بدنی کشیده با پوزه ایی دراز و باریک می باشد. سیبیلک های این نوع ماهی کوتاه و بدون رشته است. رنگ بدن آن در قسمت پشت و پهلو تیره مشکی و در قسمت شکم روشن است. دهان زیرین ماهی عرضی متحرک بوده و ماهیان بالغ فاقد دندان در روی فک هایشان می باشند. اما ماهیان نوزاد دارای دندان هستند.اوزون برون زندگی در آب های گرم را ترجیح می دهد و یکی از ماهی های بومی دریای خزر محسوب می شود. این ماهی در شمال و سواحل ایران و جنوب دریای خزر زندگی می کند. علاوه بر دریای خزر، اوزون برون در دریای آزوف و سیاه نیز حضور دارد. این ماهی ها در فصل تخم ریزی یعنی فصل بهار و اوایل فصل پاییز به صورت دسته جمعی وارد رودخانه ها می شوند. ماهیانی که در فصل بهار وارد رودخانه ها می شوند در قسمت های بالایی رودخانه اقدام به تخم ریزی می کنند. ولی ماهی هایی که در فصل پاییز وارد رودخانه می شوند در قسمت پایینی رودخانه زمستان را می گذراند و اوایل بهار سال بعد تخم ریزی می کنند. مکان مناسب برای تخم ریزی ماهی ماهی رودخانه هایی با بستر قلوه سنگی می باشد. فاصله زمانی هر تخم ریزی بین 3 تا 4 سال می باشد. از مهم ترین رودخانه هایی که این ماهی ها وارد آن می شوند عبارتنداز: کورا، بابل رود، سرخ رود، گریان رود و تجن است. اوزون برون

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید