صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
حسابداری ى یک سیستم اشت که در آن فرایند. جفع بندی, ثبت, کش های مالی 3 و صورتهاي ‎salts‏ در شگل ها و مد های خاص انجام می‌گیرد تا افراد ‎Bei Be‏ زمانی ‎to‏ مدیران و برون .. بتوانند از اين آطلاعات ‎oa‏ کنند. به عنوان بي نظام بردازش اطلاعات, ‎slaps)‏ و دريافت ‎Gal epee‏ می‌آورد. . محصوار نهان, ایی ز و اشخاص ‎eal 2s‏ سح رگ گذا ‎si‏ ‘ دول و. قرار می‌گیرد.

صفحه 4:
تاریخچه حسابداری: ‎٩‏ سیر سعودی حسابداری به سه قسمت عمده تقسیم ميشود. ‏1-دوران باستان ‏2-دوره سرمایه داری تجاری و رنسانس ‏3-دوره انقلاب صنعتی ‎

صفحه 5:
دوران باستان: © بيدايش تمدن باعث رواج داد و ستد و جریان درمد و هزینه حکومت شد. در نتیجه نیاز به ثبت ات بود. زيرا حساب خراج هاء مالیات ها و خزائن باید ثبت و ضبط میشد. ‎٩‏ مثال: تمدن باستانی سومر (نظام حسابداری جامع , کاهنان...) ‎٩‏ نخستین مدرک کشف شده حسابداری در جهان :مربوط به تمدن سومر:3600 ق م : درباره پرداخت دستمزد تعدادی ‏ار ‎٩‏ در تمدن یونان و روم هم حسابداری پیشرفته ای وجود داشته ‏است (مامور.دولت. فهرست تفصيلن دزياقث و يرداخت حسابداری دوطرفه) 1 ‎

صفحه 6:
كم" دوره سرمايه دارى تجارى و رنسانس: ‎٩‏ شکل گیری فضای سیاسی - اقتصادی در قرن سیزدهم که باعث ایجاد رونق سوداگری و رواج پول در معاملات. که خود نیز دلیل بر ایجاد قاعده جمع و خرج حساب صندوق و بدهکار و بستانکار آن گردید. ‎ ‎٩‏ از نتایج قرن چهاردهم ابداع شکل دو طرفه حساب بود که سمت راست بدهکار و چپ بستانکار سمت بود. © در قرن پانزدهم لوکاپاچیولی و انتشار کتاب ریاضیات و ‏ابداع فن دفتر داری دوطرفه. دفتر باطله سه دفتراصلی حسابداری ۳ دفتر روزنامه دفتر کل ‎ ‎

صفحه 7:
دوره انقلاب صنعتی: ‎٩‏ در این دورو کارخانه های کوچک و بزرگ به وجود آمد. ‎ow cule,‏ آنها ایجاد شد,بنابراین ضرورت نیاز به نوعی دفترداری صنعتی احساس شد که اکنون حسایداری صنعتی نامیده می شود. اما این حسابداری تنها به گزارش بهای تمام شده بسنده ‎wo‏ کرد و برای اتخاذ تصمیمات مدیریتی آینده کافی و دقیق نبود. با پیشرفت کارخانه ها در عرصه تولید مفهوم مدیریت علمی مهم شد تا اطلاعات دقیق و گسترده مالی فراهم شود و به دنبال آن روش های هزینه یابی کامل و دقیق ابداع شد و تا امکان اتخاذ تصميمات درست و دقیق بر مبنای این اطلاعات فراهم شود.امروزه ‎ual‏ ‏شاخه از حسابداری را حسابداری مدیریت می گویند. ‎ ‎

صفحه 8:
il ‏نواع‎ ‏حسابداری:‎ ° ضتعتف حسابداری : ۳ رز حسابداری مالی ° 1 حسابداری دولتی 1 حسابداری مدیریت حسابداری منابع | نسا نی

صفحه 9:
حسابداری صنعتی ‎٩‏ این حسابداری که بتدریج و پس از انقلاب صنعتی روی داد در جهت نیاز به دانستن بهای تمام شده محصولات تولیدی بود. ‎٩‏ همزمان و همراه با تکامل ابزارها و شیوه های تولید, در سده های بعد, روشها و شیوه‌های هزینه‌یابی پیشرفته‌ای ابداع و بکار گرفته شد که هزینه عملیات را بدرستی شناسایی نماید. ‎٩‏ در کل همان هدف اندازه گیری و گزارش بهای تمام شوه محصولات خدهات :ودفها ليتها برا «تبال موقندر ‎

صفحه 10:
حسابداری مالی ‎٩‏ این نوع از حسابداری را می توان حسابداری گزارش نيز نامید. زیرا هدف اصلی در این نوع از حسابداری, تهیه صورتهای مالی اساسی می‌باشد که مورد نیاز استفاده کنندگان از اين صورتهای مالی است. ‎٩‏ یکی دیگر از موضوعات اصلی که در اين دوران تأثیر اساسی بر رشته حسابداری گذاشت برقراری مالیات بر درآمد بود که دولتها به صورت یکی از اصلی ترین استفاده کنندگان از صورتهای ‎tle‏ مؤسسات ‏درآمدند. ‎

صفحه 11:
حسابداری دولتی ‎٩‏ از اواخر قرن نوزدهم نیاز به کنترل عمومی بر هزینه های دولت احساس شد و دولتهای برخی از کشور های اروپایی مکلف شدند که درآمدها و ‏هزینه های سالانه خود را پیش بینی و به تصویب مجليين تمايتدكان برسانتد و بدين ترتيب» :تنظيم و تدوين بودجه دولت متداول كرديد و بدين منظور حسابدارى دولتى به صورت رشته اى متمايز بوجود آمد. ‎

صفحه 12:
حسابداری منابع | نسانی © يكى از مباحث جدید در دانش حسابداری, نگرش نوين به منابع انسانی به عنوان یکی از موثرترین عوامل مولد در ایجاد درامد موسسات است. بنابراین ارزش اقتصادی منابع انسانی به مثابه دارایی با اهمیت موسسه تلقی و امکان ارایه آن در صورت‌های مالی مطرح می گردد. حسابداری منابع انسانی عبارت است از شناسایی و ارزیابی منابع انسانی موسسه و گزارشگری به اشخاص ذینفع.

صفحه 13:
‎٩‏ در اواخر قرن نوزدهم مدیریت علمی به عنوان رشته‌ای خاص توسط فردریک تیلور مطرح گردید ‏9 اين نوع از مذیریت نیاز زیاذی به اطلاعانی ‎Gly Jud jl‏ ‏تمام شده محصولات و خدمات, مقدار تولید. هزینه اجزاء ‎i‏ تولید, ‎rod‏ فروش محصولات و خدمات و ‏ظرقیت منایع مختلف نظیر ظرفیت تولیدی ماشین آلات 4 8 ۳۳ ‎ ‎asl coil‏ مديرآن از اطلاعات عالى. عوجي شدكة ‏روشهای هزینه یابی تولیدات, خدمات و فعالیتها توسعه یابد و اطلاعات مفصل تری از جنبه های مختلف مالی فعالیت‌ها فراهم آید. ‎٩‏ بدین ترتیب. حسابداری مدیریت به عنوان رشته‌ای خاص ‏در آوایل قرن حاضر شکل گرفت. ‎

صفحه 14:
تعاریف حسابداری مدیریت: © حسابدا ى مديريت شامل طراحی و استفاده از حسابداری در داخل سازمان است . ‎٩‏ حسابداری مدیریت. یک سیستم اندازه‌گیری برای گرداوری اطلاعات مالی و عملیاتی است که فعالیت مدیریتی و رفتارهای انگیزه‌ای را هدایت می‌کند و ارزشهای فرهنگی را که برای بهدست‌آوردنٍ هدفهای استراتژیک سازمان لازم است خلق و ‏ايت مي ‏© جديدترين و بذيرفته شده ترين تعريف حسابدارى مديريت در ‏وسيع تعريقى است كه فدراسيون بين المللى حسابذاراتٌ ‏ارائه كردة آبتنت که بن_ابيتاسن اين تعريف : جسناتداري:هديريت فرآیند تشخیص . اندازه گیری , انباشت , تحلیل , تنظيم::. تفسين و ‎bis‏ اطلاعات (مالی و عملیاتی ) است ‎a‏ تناع برنامه ریزی ارزیابی و کنترل سازمان و حصول اطمینان از حسابدهی و نحوه استفاده از قنایع مزبوط مورد. انتفاده مدیران قزاز مه ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
ae ‏ندریج‎ ‏يبحى حسابداری‎ 0 مديربت . 0 در مقا ‎a‏ با حسابدا كسان ری قديربيك بداری مالی پیدایش را ست در ‎aii‏ نتيجه : بايد راههای جدید 7 2 اطلاعات ب تدبد تبيه ید کمک هيم و ابزا های ‎S‏ یت به تد ۱ حسابدا مدیریت ر 5 ل يريت به تدريج

صفحه 16:
حسابداری مرحله اول «روش حقیقت مطلق» مرحله دوم «هزینه یابی استاندارد» مرحله سوم «هزینه یابی فعالیتهای چند گانه» مرحله چهارم «روش حقیقت شرطی» ‎٩‏ مرحله پنجم «ارزش اقتصادی اطلاعات» ‎٩‏ مرحله ششم «تنظیم قراردادهای رسمی» ‎٩‏ مرحله هفتم «ورود به مدیریت استراتژیک» ‎0 ‎6 ‎° ‎6 ‎

صفحه 17:
1 مرحله اول- روش جفيعت مطلق (حدود سال های 1850-1879) در اين مرحله مهمترین عامل ظهور حسابداری مدیریت, حسابداری بلعتن بوده ست ویژگی ها اين دوره: * محاسبه بهای تمام شده بر اساس اعداد واقعی * تخصیص هزینه ها به واحدهای تولیدی تا هزینه هاى محصولء بين بهای تمام شده کالای فروش رفته و موجودی آخر دوره تسهیم شود. * هدف این دوره محاسبه دقیق و مبتنی بر شواهد و عوامل قابل دفاع جهت تکمیل گزارشگری خارجی است (هورن گرن, 1975). * پیشرفت سیستم های حمل و نقل و ارتباطات, به خصوص راه آهن و تلگراف تاثیر به سزایی در پیشرفت حسابداری مدیریت داشت,.زیزا دسیزسی به مواداولیهو توزیع محصولات :زا در مناطق مختلف سهولت بخشید.

صفحه 18:
مرحله دوم- هزینه یابی استاندارد (حدود دو دهه آخر قزن 19 با حرکت انقلاب صنعتی در صنایع فلزی) دهه های 1880 و 1890 هدق اصلی تلور پدر مکتب انقلاب صنعتى, افزايش بهره ورى کارگران و مواد اولیت ب ليه بود, اين هدف پر حسابداری مدیریت متجر به پیذایش, سیستم های استاندارد گر - در ‎lanl‏ مهندسان صنایع تعیین کننده استانداردهای محضول بودند اما به تدریخ تدیل آين لت اک ‎pt‏ ‏استانداردهای هزیته توسط حسابداران صنعتی و مدبریت متداول ‎rhs‏ من استاندارد وا د واحد جد محمول» اصلاح عملیات تولید و قیمت ‎er oH)‏ مطلوبتری توسط مدیران صورت پذیرفت. از ‎Ser ee ane‏ ای تمام شده استاندارد بیشتر به ‎mee‏ محصول نزدیک بود تا به «بهای تاریخی». 2 بهای تمام نتنده استاندازد ل یک اطلاع داخلی قیمت گذاری 0 مثاملات مريوط به عوامل تولید منطیق نود

صفحه 19:
سوم- هزینه یابی فعالیت های چندگانه (حدود سال های 1925 - 1900( 6 در نی سرجله تیب بای ‎og pled oh alse‏ تولیدی, تحت پوشش حسابداری مدیریت قرار گرفت ‎٩‏ شرکت دویونت برای اولین بار در سال 1903 به جای تولید یک محصول اقدام به تولید محصولات گوناگون نمود. در این حالت مسئله تقسیم سرمايه بين محصولات مختلف از نظر تولید, توزیع و فروش مطرح شد و تکنیک های بودجه بندی و کنترل عملیات و ارزیابی عملکرد مدیران توسط حسابداران مدیریت مورد استفاده قرار كرفت

صفحه 20:
مرحله چهارم- روش حقیقت شرطی (حدود سال های 1925-1969) 9حسابداران دریافتند که اطلاعات قیمت تمام شده محصول توسط مدیران به عنوان جانشين اطلاعات بازار به کار برده می شود و همجنين به عنوان اطلاع مهم كمى مى تواند مديران را ادن تصميمات داخلى سفارش, قیمت گذاری, تركيب محصولات و تعیین سوداوری کالاها.

صفحه 21:
با این توصیف حسابداران به تدریج درصدد یافتن راه هایی افتادند تا مدیران را در تصمیم گیری داخلی یاری دهند. این امر باعث پیدایش نتایج مطلوب زیر شد: © حسابداران دريافتند كه هيج روش یکسانی جهت جمع ] سم ‎Be Ses i Be aa‏ ‎at Sie jaw lagen‏ آنها ‌افتند که بل روش ها 1 به هدف و تصمیم مورد بررسی مدیران ‎٩‏ نقش چسایداران از محدوده گزارشگر شگری خارجی یک شرکت خارج گردید و به ارش 1 و خارجی شرکت هایی که در کشورهای دب فعالیت داشتند تعمیم یافت و ‏رو بان شد دید مدیران نسبت به ‎rob its‏ خ کم را از «متخصصین ‎a: gare‏ عنوان «حسابداران مفهومی» ببینند. در اواضر مرحله چهارم استفاده از سار علوم ‎er‏ ‏اقتصاد, مدیریت وهش یاتی, ریاضی, كا = روانشناسی در حسابداری مدیریت رواج بیشتری با ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
03 مر ينجم ارزش اقتصادی اطلاعات (حدود سال های 1980- 1970( 9 مطالعات دمسکی و فلتوم منجر به پیدایش دو نتیجه زیر در حسابداری مدیریت گردید: 1- اين فلسفه که هرچه اطلاعات بیشتر تصمیم گیری بهتر را خط بطلان کشید و نشان دادند که جمع آوری اطلاعات باید در چارچوب هزینه و فایده انجام شود. این موضوع حتی نحوه گزارش دهی, زمان و تتاوب گزارشات مالی را ثیز مشخص نمود.

صفحه 23:
2- روش منظم و سیستماتیکی را بر اساس تثوری تصمیم جهت تررسى وتيادة نمودن هرنته و فایدم و نتم های مالی در فترایظط عدم اطمینان معرفی نمود. : ‏این روش ها شامل شناسایی عوامل زیر است‎ ٩ ‏تصمیم گیرنده یا ارزیابی کننده اطلاعات‎ pani? ‏تصمیم در بین مجموعه ای از‎ Danio ‏تعیین حالات‎ ‏تصمیمات‎ تعیین عوامل غیر قابل کنترلی که بر حالات متعدد تصمیم اثر گذار است ۹تعیین احتمال وقوع عوامل غیرقابل کنترل ٩جمع‏ آوری اطلاعات اضافی و تاثیر آن در احتمالات اولیه ٩تعیین‏ بازده با نتيجه تصمیم 9انتخاب مطلوب ترین تصمیم با توجه به معیارهای پولی ٩انتخاب‏ تصمیم مطلوب با توجه به ریسک و مطلوبیت تصمیم

صفحه 24:
مرحله ششم تنظیم قراردادهای رسمی (دهه 1980-1990) ‎٩‏ در این دوره حسابداری مدیریت وارد بحث جدیدی به نام «موافقت های قراردادی» شد. بر اساس همین موضوع, تعریف جدیدی از سازمان ارائه شد. که در آن سازمان به عنوان مجموعه ای از قراردادهای به هم پیوسته بین افراد. مدیران و سهامداران, ‏عرضه کنندگان مواد اولیه, مدیران و کارکنان تعریف شد. ‎ ‎ ‎ ‏به دنبال آن بسیاری از حسابداران مدیریت با توجه به مفهوم «تئوری نمایندگی» سعی در تعیین ویژگی های قراردادهای بهینه ‎yu‏ صاحبکار و نماینده نمودند. اين قرادادها مبتنی بر این اصل بود که ‎a‏ طور همزمان مطلوبیت صاحبکار و نماینده را بیشینه کند. ‎

صفحه 25:
مرحله هفتم- پیدایش حسابداری مدیریت استراتژیک (اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1900) ‎٩‏ در این زمان بسیاری از شرکت هایی که در سطح جهانی فعالیت داشتند دریافتند که مهم ترين مسئله در راستای سودآوری و كسب و كارء رقابت ‏است. ‎sly‏ این منظور لازم بود تغییرات مهم در درون وبیرون سازمان در فضای کسب و کار انجام شود. ‎

صفحه 26:
تغییرات در بعد درون سازمانی: ‎٩‏ بررسی و تعیین استراتژی مربوط به فعالیت های شرکت ‎٩‏ پذیرش فلسفه مشتری مداری و ارزش افرینی برای مشتریان ‎٩‏ کاهش موجودی کالا و انبارها ‎٩‏ تأکید بر کیفیت محصول/خدمات ‎٩‏ تولید منعطف و کاهش زمان تحویل وارائه محصول و خدمات ‎٩‏ استفاده از تکنولوژی جدید © سازماندهی خط تولید © استفاده موثر از اطلاعات ‎٩‏ استفاده از سیستم ها و تکنیک های نوین در زمینه سیستم های اطلاعات 9 توجه به مدیریت هزینه ها و کاهش بهای تمام شده

صفحه 27:
تغییرات در بعد خارجی: 9 جهانی شدن و ورود به بازارهای جهانی ۵ نقناخت ویژگی بازار هذف و بازاریابی هذف برای مخصولات و خدمات ‎٩‏ افزایش سهم بازار جهانی برای محصولات و خدمات ‎٩‏ توجه جدی به رقبا و همکاری با آنها (به جای نفی آنها) ‏9 توجه جدی به عرضه کنندگان مواد اولیه و زنجیره ‎٩‏ بررسی عوامل فرهنگی, سیاسی و اجتماعی محیط های برون سازمانی ‎

صفحه 28:
1 تفاوتهاى اساسى بين حسابدارى مديريت و حسابدارى مالى: © بين اطلاعات حسابدارى مالى و مديريت تشابهات زيادى وجود دارد ‎pal gai 99 be)‏ هبن 99 ‎jl‏ اطلاعات تهیه شنده تخسط سیستم حسابداری استفاده می کنند اما در حوزه حسابداری اطلاعات مورد نیاز سازمان بر دوگونه دسته بندی می گردند. ‎٩‏ ویژگی های اطلاعات دسته اول(مورد استفاده در حسابداری مالی): ‏1. وجودشان در ساختار سازمان ضروری است 2. بر مبنای قوانین ‎orcad‏ اسك مى ليله ‎٩‏ ویژگی های اطلاعات دسته دوم(مورد استفاده در حسابداری مدیریت): ‏1 نبودشان تقضی در سازمان ایجاد تمی کند 2. بر پایه اطلاعات دسته ‏اول به دست می آیند. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 29:
tae ena دیحق و ذینقع مانند استفاده کنندگان از .. سرمایه گذاران و بستانکاران و اطلاعات ۱ دارد (تماما استاندارد) تدارد ( بیشتر بر اساس اصول پذیرفته شده. 2 برداشت و طراحی خاضص حسایداری سازمان) تاریخی ( مربوط به گذشته] برآوردی و مربوط به ماهیت اطلاعات 3 ( آینده عموما پایان سال مالی (سالیانه) پر حسب تیاز دوره ارائه گزارشات وهو عاتن سورت جود وا هر نوع اطلاعاتی که نوغ گزارشات 5 زيان و كردش وجوه نقد . ترازنامه مديريت خواستار آن .باشد خلاصه و عمومی تفصیلی و سری میزان افشاء 6 اطلاعات اطلاعات ضرفات جنبه ثبنی و اطلاعات خروجی برای ارزش افزوده 7 گزارش گیری داشته و محاسیاتی سازمان ارزش افزوده اطلاعات برای .تميياشد تصمیم گیری و تصمیم سازمان سازی ایجاد مینماید میتواند نقطه شروع ثبت اطلاعات كاملا وابسته با اطلاعات وایستگی اطلاعات ‏ 8 تلقی گردد. از جنبه های قانونی و کنترل برای تداوم حضور و بقای اطلاعات سازمان مورد نیازاست. سازمان و گسترش آن مورد نیاز است. حسابداری مالی است.

صفحه 30:
نقش حسابداری مدیریت : ‎٩‏ نقش و فرآیند حسابداری مدیریت, همکاری و مشارکت فعالانه در اخذ تصمیمات و حل و فصل مشکلات در همه خوژه. های اجرایی است. خسابذاری مدیریث. ذر اجرای اهداف سازمانی دو نقش اصلی دارد : ‎٩‏ ) گرد آوری و تامین اطلاعات مربوط, به موقع و صحبح مورد نياز مديران. _ ‏8 )متشاركث ادر قرأزنة مذيريت ‏هريك از نقش هاى فوق به شرح زير مورد بررسى قرار مى يرد: ‎

صفحه 31:
‎٩‏ در زمینه گرد آوری و تامین اطلاعات: ‏حسابداری مدیریت مسئولیت گردآوری و تامین اطلاعات مورد نیاز مدیریت سازمانی را جهت پاسخگویی در موارد زیز دارد: ‏- برنامه ریزی, ارزیابی ‏- حفظ و نگهداری دارایی های سازمان ‏- سنجش و ارزیابی عملکرد واحدهای تجاری ‏- ایجاد و برقراری ارتباط با گروههای ذینفع برون سازمانی نظیر سهامداران ‎٩‏ در زمینه مشارکت در فرآیند مدیریتی: ‏حسابداران مدیریت به عنوان مشاوران تجاری درون سازمانی در قالب تیم های ترکیبی با مدیران همه سازمان مشارکت فعال دارند: این فرآیند شامل موارد زیر است: ‏- مشارکت استراتژیک ‏- تصمیم گیری عملیاتی ‏- و استفاده مناسب از اطلاعات حسابداری چهت به کارگیری منابع سازمان ‎

صفحه 32:
موارد اسخا ده حسابداری

صفحه 33:
ابط على معلولی: علت یاب ‎pl ed‏ برای تولید و 7 ‎bles :‏ ریاف وتف ایجاق تم کنتة ‎as fist‏ ال لمت‌هایی کم ارزش|فزوده د ‏5553 ارتباظ بین اجزای نختلف نک ونخیره:] ‎Subs ut)‏ های واسكله ]2 برقيمت وی اولض - تشخیص ها اخل یا خارج شرکت: ‏ی ‎SSS‏ ری ازج تزا ‎ul ‏انگیزه‎ داجیا‎ -5 ‏طریق‌آندازه‌گیری رفتا رهای ‎Sas‏ ‏6- تغيين گرایش‌ها و رویکردها: نتيجه فرآيند ارزنابی شود و در صورت تتبچه دهی ب يا عدم نتيجه ‎Stl Jie ow‏ ‏شود ‏7- تغيير ديدكاءها: افراد ‎Solas‏ دارند كه موفقيت را به فعإليت خود سيك ذهلذ | ما شكس ها را نه عوامل شخیظی مربوط تا إين نسبت دادن سود مک ‏ابداری مدیریت تغییر کند و در نهایت رفتارها را نیز تغییر دهد. ‎ ‎

صفحه 34:
هدفهای اصلی حسابداری ‎٩‏ تامین اطلاعات مورد نیاز مدیریان برای تصمیم گیری و برنامه ریزی. ‎٩‏ کمک به مدیران در رهبری و کنترل فعالیت های عملیاتی. ‎٩‏ انگیزش مدیران و کارکنان برای فعالیت در راستای هدفهای سازمان. ‎٩‏ سنجش و ارزشیابی عملکرد واحدهای تابعه ب مدیران و ساير کارکنان سازمان. ‎

صفحه 35:
0 تامین اطلاعات مورد نیاز مدیران برای تصمیم گیری و برنامه ریزی: ‎٩9‏ در تصمیم گیری های با اهمیت, مدیران عملا بر اطلاعات حسابداری مدیریت اتکا میکنند؛ بنابر اين ارتباط فرآیند تصمیم كر كبا اطلاعات حسایداری مذیریف حأنز اهیت انست: ‎۲ ‏فرآیند تصمیم گیری:‎ ٩ ‏1-تعریف مسئله: 2-.شناساین:راه حل ها: 3دگزد آوری: اظلاغات ‏مربوط 4تصمیم گیری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎٩‏ ویژگی های اطلاعات حسابداری مدیریت: - تموبوظ بوجن: (باجساله بامصتیم) ‏- به موقع بودن ‏- صحيح بودن ‎

صفحه 36:
کمک به مدیران در رهبری و کنترل فعالیت ‎skh‏ عملیاتی: ‎٩‏ رهبری و کنترل عملیات روزمره نیازمند مجموعه متنوعی از اطلاعات مربوط به فرآیند تولید پا ارائه خدمات است ‎٩‏ اطلاعات حسابداری مدیریت غالبا از طریق جلب توخة بة.مذیراق کمک:میکند. گزارزشهاق حسآبذارق مدیریت به ندرت ممکن است مسائل تصمیم گیری مدیریت: را خل کند اما این اطلاعات توجه:مدتران را به مباحنی جلب میکند که نیازمند مهارتهای مدیریتی آنها است. (مثال هزینه برق مصرفی) ‎ ‎

صفحه 37:
آزگتر ان سدیرآن و کا ‎lw lS‏ فعالیت در راستای هدفهای سازمان: ‎az 51°‏ مدیران هدفهای سازمان را تعریف کرده اند اما سازمان مشتمل بر افرادی است که هدفها خاص خود را دارند.این هدفها متنوع بوده و لزوما در راستای هدفهای سازمان قرار ندارد. ‏یکی از مقاصد کلیدی حسابداری مدیریت این است که انگیزه لازم را در مدیران ایجاد کند که فعالیت های خود را در راستای دستیابی به هدفهای سازمان متمرکز نمایند. (یکی از راهها : بودجه ‏بندی) ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 38:
۲ ستنجسش و ۳ بی عملكرد واحدهاى سازمان: © اندازه كيرى عملكرد افراد در سازمانءيكى از راههای ایجاد انگیزش است . اين قبيل اندازه گیری ها را میتوان مبنایی برای تشویق , ارتقاء یا اهداء مزایای مالی به کار گرفت (پرداخت سود مدیران بر مبنای عملکرد زیرمجموعه ها) حسابداری مدیریت این نقش را در سازمان ایفا می کند: به نحوی علاوه بر اندازه گیری عملکرد اشخاص . عملکرد واحدهای تابعه نظیر بخشها . خطوط تولید , مناطق جغرافیایی و امثالهم را ارزیابی میکند.

صفحه 39:
حسابداری مدیریت

صفحه 40:
Ps اطلاعات و انگیزش: 6 اظلاعات حسانداری:عجیریت غالبز دو مظیر اضایرر خامین کید ‎eS peed:‏ © اطلاعات در اختبار گیرندگان قرار میگیرد تا آنان را در انتخاب بهترین راه عل ا سات ام اه حلها يارى دهد اما اين اطلاعات غالبا تصمیم مدیران نیز اثر آرد. ‎٩‏ به عنوان مثال بودجه سالانه یک واحد انتفاعی را در نظر بگیرید. گر چه بودچه تويك حسابداركي : مودت تودع ولی باید توسط ‏تصميم های با آهمیتی را ‎Peet Sb‏ ‏تصميم هاى با اهميتى ابع در ‏سال ‎gaat‏ شود ‎fees,‏ این بودجه با آز أطلاعات مندرج در ‏دج میشود بعلاوه اطلاعات بودجه بر تصمر ‏د ا 0 ‎oul, LS‏ سال ‎Chee‏ ‎ee‏ ا 0 قرار ميكيرد. ‎ ‎ ‏د مر ‎gle‏ فرايتد مديران ناجارند

صفحه 41:
آثار رفتاری: ‎٩‏ واکنش مدیران و کارکنان نسبت به اطلاعات حسابداری مدیریت غالبا آثار با اهمیتی را بر رویدادهای واحدهای انتفاعی بر جای میگذارد به عنوان مثال: ‏- واكنش مدير توليد نسبت به بودجه مصوب چگونه است؟ ‎٩‏ تمامی این سوالات به تمایلات رفتاری افراد و محدودیت آثان:دز بکارگیزی اطلاعایت: مربوط ات هزچه: درک حسابداران مدیریت از رفتار کارکنان بهتر باشد تهيه اطلاعات مورد نیاز برای آنان اثر بخش تر خواهد بود. ‎

صفحه 42:
هزینه ها و فواید: ۵ اطلاعات را میتوان نظیر کالاها مد نظر قرار داد مانند کالاها اطلاعات را میتوان تهیه یا خریداری کرد. اطلاعات میتواند کیفیت بالا با پایین داشته باشد , با ‎IS sales sal Beal libs os eras Wel‏ یا خدمات تهیه اطلاعات هزینه دارد و فوایدی نیز بر آن فتضون آست: ‎٩‏ هزینه ها: حقوق و مزایای کارکنان. هزینه خرید و عملیات کامپیوترها , و هزینه زمان صرف شده ‎oe ‏فواید: بهبود تصمیم گیری هاء برنامه ریزی‎ ٩ ‏تر,کارایی بیشتر عملیات و رهبری و کنترل بهتر‎ ‎ ‎

صفحه 43:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان