علوم مهندسی معماری و عمران

مبانی آسیب شناسی ساختمان

saakhtemannnnn

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبانی آسیب شناسی ساختمان”

مبانی آسیب شناسی ساختمان

اسلاید 1: مبانی آسیب شناسی:

اسلاید 2: آسیب شناسی ساختمان

اسلاید 3:  1. تركهاي ناشي از نشست طبيعي زمين2. ترك بر اثر نشست زمين در زير پي بنا 3. ترك ناشي از خشك شدن لايه‌هاي بنا در زمان احداث و عوامل جوي در طول زمان 4. ترك ناشي از جابجايي ناگهاني لايه‌هاي زمين 5. ترك بر اثر كاهش يا افزايش بارهاي وارده بر پي‌ها6. ترك بر اثر وارد آمدن نيروهاي رانشي به بنا7. ترك ناشي از لرزشهاي پيرامون بنا مانند ترافيك، انفجار، حفاري و غيره8. ترك بر اثر تغيير فشار آبهاي زيرزميني و تغيير ميزان رطوبت در بخش زير پي‌ها9. ترك بر اثر تعبيه و فعاليت تأسيسات مدرن در داخل بناهاي تاريخي10. ترك ناشي از كاهش تدريجي مقاومت و چسبندگي مصالح و ملاتها به علت فرسوديگی در طول زمان11. ترك بر اثر ساخت و ساز جديد (الحاقات) بدون توجه به پيوستگي و همبستگي سازه‌اي بناهاي قديمي12. ترك بر اثر فشارهاي وارده13. ترك در ديوار منحني14. ترك در نقاط اتصال ديوارها15. ترك در جداره‌ها و ديوارهاي پر بازشو (درها و پنجره‌ها) انواع ترك‌ها:

اسلاید 4: 1- حد فاصل سقف با ديوار، كه نمونة بارز آن در نعل‌درگاه‌هاست.2- بين زمين و سازة بنا3- در نقاطي كه توزيع بار و نيرو يكنواخت نيست.4- در نقاط تلاقي كنجها5- در مرز همجواري مصالح ناهمگن (چوب، آهن و گچ در كنار هم)6- در مرز همجواري پُر و نيم‌پُر و خالي (فضاهاي پر و خالي) مانند ايوان‌ها.محل ايجاد ترك در بنا:

اسلاید 5: ويژگيهاي ترك‌هاي كهنهويژگيهاي ترك‌هاي نو1- لبة ترك تيز نيست.1- لبة ترك تيز است.2- تغيير رنگ سطح مقطع (رنگ داخل و خارج ترك يكي شده باشد).2- رنگ داخل و خارج ترك متفاوت است.3- لبه‌هاي دو سوي ترك قابل انطباق نيستند.3- لبه‌هاي دو سوي ترك قابل انطباق بر هم هستند.4- داخل ترك بوسيلة مصالح و مواد رها شده پر شده است (وجود گرد و غبار).4- داخل ترك عاري از هر گونه گرد و غبار استویژگی ترک ها:

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید