سرگرمی و طنزسایر

مبانی بازی سازی (جلسه اول)

صفحه 1:
مبانى بازى سازى جلسه اول

صفحه 2:
هدف از این دوره مقدمات طراحى بازى آشنايى با اعضاى تيم بازى سازى | 1 بازی ها (معرفی کلی انواع سبک‌ها) شناختن مخاطب (انتظارات مخاطب) آناتوم طراحى بازى ‎oe nee‏ 1۱ سيستمهاء بالانس كردن و...) ‎ ‎۱ ‏0 لت 20 ‎

صفحه 3:
هدف از این دوره هنری ۱ واسط کاربری صدا فنی شنایی با اصطلاحات فنی طراحى فتى ‎ference‏ ‎rd ete ere lol‏ آشنايى با متدولوزى هاى ساخت بازى

صفحه 4:
تعاريف آكادميك: راجر کالویس: فعالیتی که داوطلبانه باشد. جدی نباشد ل ا 1م قوانین مختلفی بر آن حکم‌فرما باشنده باورپذیر باشد يوهان هوزينكا: فعاليت آزاد» خارج از زندكَى روزمره Be eee ‏ا‎ eo} ‏شمارش دارد. نتایج مختلف ارزش‌های مختلف دارند. بازی کن سعی می کند تا‎ ‏نتیجه را تحت تاثیر قرار بدهد. بازی‌کن به تیجی بازی وابستگی دارد و‎ 19 Cer HES ees eee

صفحه 5:
rer ete ge) ‏تعاريف بازى سازان:‎ ‏بین بازی کن‌ها‎ |۱9 ee SRS ES) bee se IVOes Pe ‏ا‎ R OTD SES Ne OOCYTE ‏ا‎ ‎0 ‏ا‎ on pee eS ‏ا ا‎ en Ces ad ۱۳ ieee ances oe ‏ا‎ ‎ESUCHE-S) er we} کتی سالن و ارییک زیمرمان: بازی, سیستمی است که در آن بازی کننده‌ها در را مجازی در گیر می‌شوند که توسط قوانین ‎Sees‏ تعریف شده و نتیجه‌ی قابل شمارشی دارد ا 0

صفحه 6:
تعريفها و مفاهيم ‎ke eats in‏ | ۱۳ یک دنبای مجازی و تزاعی ‏ا 320 ‏3 ‏یک سیستم جزا و پاداش می ‎

صفحه 7:
بخش‌های یک تیم بازی‌سازی گروه طراحی بازی ۹ ۳ ۱0 e aeRO C ek pee NTS Ce Open N aIpE ROS |e enon) ero ttre Tey cee eos TS Renta sie rien tas Tes ie entra ‏شبکه اسرور یا کلاینت)‎ كروه هثرى 600 ‏ا ا ل ا‎ eae B1) ‏ان‎ گروه صداگذاری ‎Tee a)‏ كن ‏گروه مدیریت ‏و ‏ا ل ‎5300007 ‎ ‏م ‎ ‎ ‏بندی؛ روابط عمومی» چاپ راهنماها) ‎ ‎

صفحه 8:
ايدههاى بازى از كجا مىآيند؟ كيم بلى (صحبت با دوستان» توفان فكرى) ابزار افناوری (ساختن ماد آزمایش با ویرایشگرها و ابزارهای در دسترس) داستان (نوشتن داستان و خلی یک دنا استفاده از داستان های آماده) | | ne arses iy

صفحه 9:
ایده‌ها را چگونه بپرورانیم؟ ‎heer!‏ ا شخصیت قلبل بازی کیست؟ ‏شخصيت اول بازى جه كار مى كند؟ ‎SN ol re CE) | ‏ديكر موجودات ساكن اين محيط كه يا جه هستند؟ ‏داستان بازى جيست؟ ‎ ‎

صفحه 10:
ایده‌ها را چگونه بپرورانیم؟ ۱ eats) ern where Era MCs SNe ‏ا‎ Neel Se eRe Se ane Ord ‏ا‎ ell eee oS ec meres Teen auc براى ساخت اين بازى جه ابزارى نياز داريد؟ آيا يس از نوشتن ايده و تكميل آن هنوز دوست داريد آن را بسازيد؟

صفحه 11:
۳ برای جلسه ی بعد یک ایدمی جدید برای یک بازی در هر ‎Gor‏ ا ا ا ‎ree ge ee‏ 00 بازی‌های تکراری باشد. ا ۷

صفحه 12:
rr Bere) ‎aes neo)‏ ل د اه رت ‏اه ‎ ‎

صفحه 13:
شناخت سبكها به جه كار مى آيد؟ لي ل ا ا ال 0 0 0 دارد که با رعایت آن استانداردها محصول از کیفیت تضمین شده‌ای برخوردار ieee ‏ا‎ *۴برای شکستن هر قانونی باید آن‌را کاملا شناخت! تمام نقاشان آبستره تسلط | * يرفروشترين و محبوبترين بازىهاى هر سال مانند .1010137 01 0811© ‎Uncharted. Legend of Zelda‏ , غيره دليل موفقيتشان ا ‎ioe TOCSY LE Ren eee Orne‏

صفحه 14:
انواع سبک‌ها * Action * Strategy * Role Playing * Sports ۰ ‏صماعلبصنه مامنطع۷‎ * Construction and Management * Adventure * Online * Other (Artificial Life, Puzzle...)

صفحه 15:
اکشن (حادثه‌ای) Bee Te Ser SE REST ‏ا‎ cA ES LD cae eer re SPIE CLT NaS SETS ‏به چالش می کشند.‎ ‎(Shooter) cjluhs caus you *‏ 5 + ل 0ل ‎Eye ‎

صفحه 16:
زیرسبک‌های اکشن * Shooter ~ 2D Shooter - 3D Shooter * First Person Shooter * Third Person Shooter * Rail Shooter * Tectical Shooter م5001 مجعم ‎٠‏

صفحه 17:
زیرسبک‌های اکشن * Non Shooter - Fighting ‏و‎ ‎~ Rhythmic ~ Fast Puzzle - Action Adventure ~ Hack ‘n Slash

صفحه 18:
‎eS 3‏ ل ا ا ل ا ل ا ل ا ا ل لت ‎ee ‏به دو دستدى انوبتى) (8856©0 1152) و همزمان وت دا تقسيم می‌شوند. ‎ ‎

صفحه 19:
نقش آفرینی * بازىهاى نقش آفرينى يا 213371526 8016 از بازىهاى كاغذ و قلمى به دنياى بازی‌های رایانه‌ای راه پیدا کرده‌اند. در بازی‌های نقش آفرینی ساخت و ارتقای کاراکتر برعهدمی بازی کننده است و توانايبىهاى كاراكتر در طول بازى افزايش بيدا مى كند.

صفحه 20:
fe SST Ee ve Dies cr endl ee Seu e NE SSD . رار غيرواقع كرايانه: ل 0

صفحه 21:
شبیه‌سازی وسایل نقلیه واكك واد ۲ ‎a‏ ‏فيزيك واقعی دارند و سازنده‌ها ‎bap bel‏ 4 سعی می کنند تا جا ن باز 0 1 7 ى ممكن بازى للك ل ل وسایل نقلیه‌ی شبیه‌سازی شده در باز ل زی شده در بازی در دنیای واقعی هم هستند.

صفحه 22:
ی ات ۴ هدف بازی کنندمی این بازی‌ها کشتن و شکست دشمن نیست. هدف ساختن و نظارت بر فرآیندهای ساخت و ساز است. * بازىهاى مديريتى هم به دو دستدى «نوبتى» و «همزمان) تقسيم مى شوند.

صفحه 23:
ماجرایی ‎nec ee cae Tees ae‏ | شخصيت هاى اصلى داستان را در ماجزاها شان همراهى كثدد *؟ بازىهاى ماجرايى عناصر بازىهاى اكشنء استراتزى و غيره را ندارند و مكانيكك يايمى آنها سا ات ‎Soe etme ete esis rece Shee ere eS Sate SS as‏ كه شخصيت اصلى بازى قابل تغيير است و در طول بازى قوى مىشود.

صفحه 24:
Pee CS) * در این بازی هوش انسانی جایگزین. هوش مصنوعی می‌شود و به همین علت طرفدار زيادى دارد. * بازىهاى آنلاين معمولا دنياهاى بزركى دارند كه باز ىكنندهها در آنها با يكك ‎WES gs ly gelete! fal So‏

صفحه 25:
۱ ۱ *مهمترین عامل موفقیت یک بازی توجه به خواست مخاطب است. nee ee Ce ieee pe mee smear teas ‏كمكك كند.‎ "بر خلاف سينماى خاص. بازى خاص نداريم.

صفحه 26:
شناخت مخاطب ل ا ا و ا مخاطبان بازی شما از بازی‌تان چه انتظاری دارند؟ از چه چیزهایی خوش‌شان می آیند و از چه چیزهای متنفر هستند؟ 00 Roem Teme Teen ee) ss OE CPST as

صفحه 27:
بازی کننده ها از بازی چه می‌خواهند؟ بازی کننده‌ها به دنبال چالش هستند بازی کننده‌ها می‌خواهند با هم‌دیگر تعامل اجتماعی داشته باشند بازی کننده‌ها به دنبال یک تجربه‌ی انفرادی پویا هستند بازى كننددها به دنبال تجربهاى هستند كه با احساساتشان بازى كند (حس قدرت» ناراحتى» عظمت و ...) بازى كنندهها مى خواهند در بازى بككردند بازى كنندهها مى خواهند خيالبافى كنند 1

صفحه 28:
بازی کننده ها از بازی جه انتظاری دارند؟ ‎ee eS ERLE eS‏ ا * بازی کننده‌ها انتظار دارند مرزها و محدودیت‌های دنیا به آن‌ها معرفی شود * بازىكنندهها انتظار دارند رادحلهاى عقلانى شان در حل مشكلات به كار ‏بيايد ‏* بازی کننده‌ها انتظار دارند به آن‌ها راهنمایی مستقیم بشود * بازى كنندهها انتظار دارند خرد خرد به يكك هدف بز ركك برسند ‎| ‏ا ا‎ s lhe ‎

صفحه 29:
مخاطب از بازی چه انتظاری دارد؟ *بازی کننه‌ها اتظار دارند در بازی شکست را هم تجریه کنند * بازی کننده‌ها انتظار دارند با چالش‌های منصفانه روبه‌رو شوند ‎See Bp SEE es) Cae) i‏ رس را سر در رزوی کر کی ‎eas) Bee Oe) haces‏ 0 RESO S) NC) ce Sie AOL ey aC ‏نتظارشان بر آورده نشود. حال‌شان گرفته خواهد شد!‎

صفحه 30:
Te ees Li ‏طراحی بازی فقط یک کار هنری و خلاقانه نیست.‎ * Rt ‏ل‎ en eS ae طراحى بازى نقظهايست ميان اين دو طراحی بازی یک مهارت است اا ا ا ل ا ‎By eee ieee CES‏ كه مطالعه و كسب دانش به تنهايى از كسى طراح بازى نمى سازد.

صفحه 31:
آناتومى طراحى بازى * مكانيككهاى يايه (105تقطاء»71 :02 2) *قصه گویی 0 لت ل ل ال 10ت * تعامل (7جا1تكذنا 18 112)

صفحه 32:
تمرین ‎BNC NUS eee eae ere Ce‏ 0ك ‎CNY)‏ و ات ل ا لل بنویسید و سپس در یک فهرست. انتظاراتی که مخاطب اين سبكك از بازى شما دارد را بنويسيد. اين فهرست حداقل بايد ‎٠٠‏ مورد داشته باشد. ۳-۳ ‏دوست دارند يا دوست ندارند را يوشش بدهيد. ‎ ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان