صفحه 1:
مبانى بازى سازى
جلسه دوم
صفحه 2:
آناتومی ساخت بازی
مکانیکهای پایه
قصه 3 روايت زار ۳
pele
صفحه 3:
!آنجه گذشت
« ايدههااز كجا مىآيند؟
© جطور مىشود ايدهها را بياده كرد؟
۱
می گیرند؟
* مخاطب اين بازى كيست و جه انتظاراتى از آن دارد؟
* برى شروع ساخت بازى از كجا شروع كنيم؟
صفحه 4:
OS aad ace)
هر چیزی که به بازی مربوط است باید در «مجموعه مستندات طراحی
.3< 5% «بازى
داستان بازی یک باژی
00000
Pacers ال و هوای بازی
ی oe مکانیکهای پایه
کلیدهای بازی 1 3
ما 58
ere ep Gees دشمنها - دوستها
eye) زاویهی دوربین
صفحه 5:
طرح تولید
مجموعه مستندات بازى جزوى از طرح توليد بازى است.
ا ل ا 1 ل ل
Bre oe Cee) Ho) 2] 0 eer ec a 8) 0) L0)sio1 Oras oe
طراحی بازی ling 0 =
I a oe coal
le ae
ce 3 برآورد Sy پروژه
صفحه 6:
طرح بيشنهادى
بيش از نوشتن كامل مجموعه مستندات طراحى بازى بايد اول به فكر
ee io ices
Directs Cen tee Case nt eet era sr emer Ce
به او برساند. به اين جيز :]100611112611 1151012 مى كويند.
ا اا ال ا ال ل pn en ل
site ا ل
تكران نباشيد كسى ابددى طلابى 1
صفحه 7:
ی
بيش از رفتن به مرحلهى توليد و ثبت كامل جزييات طراحى بازى» بهتر است يكك
نسخهی «پروتوتایپ» آماده شود.
نسخهی «پروتوتایپ» در واقع «اسباب بازی» شماست.
ee ea Ob ee ete enc nen SSP SSS CIC OES)
يس از تمام شدن نسخدى يروتوتايب بايد بفهميد كه ايدههاى اصلى بازى كار
مى كنند يا نه.
ا ا ا |
یکی از مهمترین چیزهایی که در تهیمی پروتوتایپ مشخص و نهایی میشود نوع
گرافیک و ظاهر بازی است.
صفحه 8:
0 sac
مهم ترين كار اعضاى تيم بازىسازى در ابتداى بروزه نوشتن يك مجموعه
مستندات كامل براى بازى است.
SSeS ORE hos eerie es ne heer ree enn ere
آغاز میشود.
- كامل و كويا بودن مجموعه مستندات بازى بسيار مهم است. اين موضوع را وقتى مى فهميد
3 تيمهاى مختلف هر كدام برداشت اشتباهى از مجموعه مستندات داشته باشند!
- مجموعه مستندات بازى بايد به تكك تكك اعضاى كروه وظایفشان را توضیح بدهد و هر
كس دقيقا بداند خواص جيزى كه روىاش كار مى كند جيست
صفحه 9:
4
eB Ae ee Se Uae helen roc
- تا میتوانید گیمپلی و چالشها را کاملتر توضیح بدهید.
- سبک بازی و خصوصیات این سبک را توضیح بدهید.
- هدف از ساخت بازی را شرح بدهید و به آن وفادار باشید.
- مخاطب بازى را مشخص كنيد.
- حال و هواى بازى را منتقل كنيد.
صفحه 10:
تعاريف
گیمپلی:
«گیمپلی» nas eS 1
انجام میدهد.
ا ا ل te
جالشها:
eT BOOT oar Ser) ا 1۱
صفحه 11:
انواع جالشها
ات
چالماعچداکی-
تت
چاسلرما وولبسته بسه حافظه ادلنش-
تست سر سا
le رد سل 0
صفحه 12:
خصوصیات چالشها
- چالشها باید با سبکک بازی همخوانی داشته باشند
ا
- جالشها بايد در طول بازى كامل تر و بيجيدهتر شوند
فراموش تكنيد كه بيش تر كيمرها بايد بتوانند جالش هاى بازى را
ا
صفحه 13:
دمرين
فصل اول مجموعه مستندات بازى مورد نظرتان را بنويسيد. اين فصل بايد
حتما شامل بخشهای زیر باشد:
sles oe
s\n
" مخاطب بازی
" حال و هوای بازی
000 as eee
صفحه 14:
۱ NE ee) veer Cape 2)
در فصل اول کلیت بازی معرفی شد. حالا در فصل دوم به سراغ جزییات
-میرویم
فصل دوم به طور کلی راجع NCTE 0
ال ات 0 و
ل ا ا ا ا 6
| ieee
صفحه 15:
مجموعه مستندات طراحی بازی - فصل ۲
در فصل دوم این بخشها باید به طور کامل توضیح داده شوند:
* زاويهى دوربين و ديد كيمر در بازى
See ee MAIC SAD ear C een
۶ کنترل بازی و نقشهی کلیدها
* واسط كاربرى بازى