صفحه 1:
مجمع بین المللی اقتصاد فناوری نانو 7 مبانی برند سازی و اهمیت آن میراحمد امیرشاهی عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س)

صفحه 2:
‎ui‏ توسعه و ارتقای یک برند کار سختی است؟ ‎ ‏شاید سختی توسعه و ارتقای یک برند. به همان سختی تربیت و بزرگ کردن بچه هایمان باشد. همه ما بهترین آرزوها را برای بچه هایمان داریم _ از مدت ها قبل از به دنیا آمدنشان, در مورد آنها فکر می کنیم. در مورد ویژگی های شخصیتی آنهها تصمیم می گیریم در مورد انتخاب نام مناسب برای آنها با اعضای خانواده مشورت می کنیم 7 . در چند سال اول زندگی, آنها را از هر نظر تغذیه کرده و از آنها نگهداری می کنیم. سپس آنها را روانه مدرسه (جامعه) می کنیم. ‎2 ‏میراحمد امیرشاهی

صفحه 3:
‎ui‏ توسعه و ارتقای یک برند کار سختی است؟ ‎ ‎ ‏ضمن این که هنوز از آنها نگهداری کرده و هدایتشان می کنیم. از آنها می خواهه که بهتر از بچه های دیگر فامیل, هم محلی هاء و هم کلاسی ها (رقبا) باشند. فقط تعداد کمی از والدین می توانند. طبق برنامه ریزی اولیه خود. بچه هلیشان را به عرصه برسانند. ‏علیرغم عدم موفقیت هایی که داریم» همان رویاها را برای بچه های جدیدمان در سر می پرورانیم. ‏والدین موفق تر, والدین (مدیران) لایق تری هستند. ‏میراحمد امیرشاهی

صفحه 4:
۰ payee eal eal oy ae ‏نیاز دارد.‎ دیوید آگیلوی میراحمد امیرشاهی

صفحه 5:
#2 كالا جيزى است كه در يك كارخانه توليد می شود اما یک برند آن چیزی است که مشترى آن را مى خرد. يك كالا ممكن است از سوی یک رقیب تقلید شود. اما يك برند جيزى منحصر به فرد است. يك كالا خيلى زود از رده خارج مى ‎Sa dg dg‏ برند موفق يايدار مى ماند. استفن کینگ 5 ميراحمد اميرشاهى

صفحه 6:
واژه برندینگ برای اولین بار در مورد گله های گاو به کار رفت. از آنجا که گاوهای ماده و گاوهای اخته (پرواری) شبیه به هم هستند, آنها را با داغ کردن از هم تشخیص می دهند. شرکت هایی که در یک صنعت واحد فعالیت می کنند» كما بيش مثل هم هستند. تنها یک برند استثنایی می تواند آنها را از رقبایشان متمایز نماید. 6 میراحمد امیرشاهی

صفحه 7:
بدون توجه به سنء پست سازمانی» و نوع کسب و کاری که داریم. همه ما بايد متوجه اهميت برند باشيم. ما مدير عامل شركت خودمان هستيم (شركت ”من “). در عصر حاضرء مهمترين كار ما براى ادامه حضور در يك كسب و كار اينست كه مسئوليت بازاريابى برند ”"خود“ را به عهده بكيريم. (تام بيترزء ۱۹۹۷) جقدر تلاش كرده ايم تا خودمان را به يك برند معتبر تبديل كنيم؟ میراحمد امیرشاهی

صفحه 8:
شاید به جرات بتوان گفت که بارزترین مهارت حرفه ای بازاریابان قابلیت و توانایی آن ها در ایجاد. حفظ مراقبت و ارتقای برند است. بازاریابان اعتقاد دارند که "تعبین و ارتقای برند هنر و بنیان بازاریابی استد" انجمن بازاریابی آمریکا برند را چنین تعریف می کند: یک برند یک نام اصطلاح. علامت؛ نشان یا طرح يا تركيبى از اين هاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات یک شرکت یا گروهی از شرکت ها و متمایز کردن این کالاها و یا خدمات از کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود. 8 میراحمد امیرشاهی

صفحه 9:
* برند فقط یک نام نیست» * برند فقط یک اصطلاح نیست, * برند فقط یک علامت نیست؛ ۴ برند فقط یک نشان» سمبل یا طرح نیست برند ترکیبی از این هاست و برای شناسایی کالاها يا خدمات یک شرکت یا گروهی از سرکت ها و متمایزکردن این کالاها و خدمات از کالاها و خدمات رقبا به کار می رود. به نظر کاپفرر (۰)۱۹۹۸ یک برند معتبر "مجموعه ای از تداعی های ذهنی خاص (منحصر به فرد)» قوی (برتر از رقبا) و مثبت (ایده آلی) است که توسط مشتری به ارزش ادراک شده از محصولات و خدمات اضافه می شوه میراحمد امیرشاهی

صفحه 10:
عمده ترین مشکلات برند سازی در شرکت های تکنولوژی-محور ایرانی ۳۹ ‎a‏ دیدگاه مدیران ارشد شرکت های ‎Lol‏ دیدگاه تولید-محور/تکنولوژی-محور ديدكاه بازار-محور 4 82)/مشترى-محور (مقايسه مديران ارشد سازمانها ايرانى در قبل و بعد از انقلاب) 2 لازمه برند سازی در بازار اين است که مدیران روی پرند شخصی خودثشنان (هویت خود) کار کرده باشتد: 3 توجه به این نکته مهم که هر ایده جدیدی لزوما قابل بازاریابی و برند سازی نیست. 10 میرلضد

صفحه 11:
11 برند - دارايى آکر معتقد است سه مورد از مهمترين دارايى هاى بسيارى از شركت ها كه در كزارشات مالى آنها ثبت نمى شوند عبار تند از: * کارکنان» * تکنولوژی اطلاعات؛ و * برند. هزینه های ارتقای برند تان را یک سرمایه گذاری تلقی کنید نه یک هزینه متغیر در سال ۲۰۰۱ ارزش ۱۰۰ برند معتبر مندرج در فهرست اینتر برند معادل ۳ ارزش سرمایه آنها در بازار بوده است. این نسبت در سالهای اخیر به ۸ رسیده است. میراحمد امیرشاهی

صفحه 12:
محصول یا ارزش؟ ‎a‏ آیا یک شرکت محصولات و خدماتش را مى فروشد با ارزش؟ * ولوو به یک انگاره متصل است: ماشینی با بالاترین درجه امنیت. * سونی به انگاره ذهنی کیفیت متصل می باشد. * محصولات آلمانی مهندسی خوب خود را عرضه می کنند. * محصولات ساخت کشور سوئیس, دقت خود را می فروشند. * یک برند یک انگاره مطلوب و ویژه در بدنه محصولات. خدمات؛ مکانها و یا تجارب می باشد. این انگاره هرچه بیشتر و توسط مردم بیشتری به اشتراک گذاشته شود قدرت و ارزش برند به همان نسبت بیشتر خواهد شد. شما جه ارزشی را به مشتریانتان می فروشید؟ 12

صفحه 13:
13 مدیریت برند مدیریت اثر بخش برند مستلزم کسب سود است نه سهم بازار. امروزه مشتری ها بسیار قدرتمند تر و متوقع تر از گذشته شده اند. دیگر دوران برندهای متوسط به پایان رسیده است. تنها آنهایی که رضایت را در حد اعلا برآورده کنند باقی خواهند ماند. چیزی که واقعا باعث می شود یک نام تجاری به یک برند تبدیل شود: برتری ‎Saul‏ قابلیت تمایز؛ نیرومندی و اطمینانی است که به تداعی ها و معانی آن مرتبط است. یک برند زمانی موجودیت پیدا می کند که قدرت تحت تاثیر قراردادن بازار را کسب کرده باشد این اکخسات زمالیر آنحد میراحمد امیرشاهی

صفحه 14:
14 مدیریت برند شما باید فهم کاملی از دیدگاه و نحوه رفتار مشتریانتان داشته باشید دیدگاه مشتریان در مورد "معادله قیمت / ارزش" را به دقت زیر نظر بکیرید شرکت هایی که به دنبال فروش کوتاه مدت خود هستند از توجه به مشتریان عمده و آنچه که برای آنها مهم است غافل می شوند. مدیران به این نتیجه رسیه اند که بهترین نوع وفاداری؛ وفاداری به يا وفاداری به خرید ارزان نبوده و وفاداری به برند می باشد. سود سهام سرمایه گذاران در شرکت هایی که برند قوی دارند بیشتر از سایر شرکت هاستد میراحمد امیرشاهی

صفحه 15:
15 ‎oe ol‏ دنه از آن یروش می کنند و به آن اعتماد دارند پیشتر می شود. ‏میراحمد امیرشاهی

صفحه 16:
16 وجوه تمایز خود را جدی بگیرید یکی از ضعف های اساسی شرکت های ایرانی درحوزه مدیریت برند. کم توجهی آنها به تمایز برندشان در بازار است. امروزه ثابت شده است که تمایز محصولات و برند ها در بازارهای رقابتی عمر مفید دارد. عمر مفید وجوه تمايز برندهاء در پیچیده ترین رده های محصول, بیشتر از ۱۸ ماه نیستد شركت ها بايد متداوما مراقب وضعیت تمایزشان در بازار باشند؛ از آن مراقبت و حفاظت کنند. و آن را به روز در آورند. میراحمد امیرشاهی

صفحه 17:
وجوه تمایز خود را جدی بگیرید * آکر وجه تمایز برندها را به منزله موتور قطار شرکت های دارنده آنها می داند و از آن به عنوان دلیل موفقیت آنها در بازارهای رقابتی یاد مى کند " وجوه تمايز يك برند بايد از سه بعد مورد مطالعه قرار گرفته و طراحی شوند: * دلخواه 651۲۵016 (از دیدگاه مصرف کننده) * قابل ارائه 96۱:۷6۲۵0۱6 (از دیدگاه تولید کننده) و * متمایز ‎Differentiating ous‏ (از دیدگاه رقابتی) جه تمایز شما که دارای سه ویژگی فوق باشد چیست؟ 17 میراحمد امیرشاهی

صفحه 18:
فواید برند؟ 4 * سهولت سفارش دهی و پیگیری آن * جلو گیری از تقلید رقبا * جلب مجموعه ای از مشتریان وفادار و سودآور * کمک به شرکت ها در بخش بندی بازارشان * اعتلای وجهه یک شرکت * برند ها موجب می شوند که صاحبان آنها بهترین انگیزه ها را برای نشان دادن رفتار صحیح و مناسب داشته باشند. 18 میراحمد امیرشاهی

صفحه 19:
* اماء شاید مهمترین فایده یک برند این باشد که ثروت تولید می کند. 7 19 پیش بينى مى شود كه در حال حاضرء ۲۳ از ثروت جهانی مربوط به برند است. ارزش دارائی های نامسهود صد نسرکت مندرج در فهرست ۴۲5۴ در اواخر دهه ۱۹۸۰ در حدود 44۰ کل ارزش دارائی ها و در سال ۲ بالغ بر 7/۷۰ کل ارزش دارائی های آنها بوده است. چه مقدار از این ثروت جهانی متعلق به شرکتهای ایرانی است؟ برای به دست آوردن سهمی از اين ثروت جهانی (در سطح سازمانی و در سطح کشوری) چه برنامه ریزی خاصی انجام داده ایم؟ میراحمد امیرشاهی

صفحه 20:
20 0 اهميت اقتصادى برند شايد مهمترين فايده يك برند اين باشد كه ثروت توليد مى کند. 4 ارزش سرمایه گذاری شرکت کوکاکولا» 1/7۱ ارزش سرمایه گذاری شرکت نستله» و 1 ارزش سرمایه گذاری شرکت مک دونالد مستقیما مربوط به ارزش برند ‎.cuwlil (Corporate brand) ijl‏ مجموع نسبت ارزش دفتری /ارزش بازار ۵۰۰ شرکت برتر آمریکا (56۳500) در ابتدای دهه ۱۹۸۰ معادل ۰ و اواسط دهه ۱۹۹۰ معادل ۳۵۰ ودر سال ۳ به بیش از 6۷۰ رسیده است. میراحمد امیرشاهی

صفحه 21:
21 فهرست با ارزش ترین برندهای سال ۵۵۶ و۵۱۵۱ د/ 8۱۵۵ 2012 نام برند و میزان رشد آن نام کشور کوکاکولا (766) آمریکا ‎@pre(dCO%)‏ آمریکا 100 )8 %( آمریکا گرگل (9م) آمریکا ميكروسافت (© 96-) آمریکا ©6 (966) آمريكا مک دونالد (0896) آمریکا اینتل (4696) آمریکا سامسونگ (96600) کره جنوبی تويوتا (©90) ژاپن میراحمد امیرشاهی Rl O99 ($w) 66606 )( P0990 ($w) 69726 ($m) 87089 ($w) ‏66ج‎ ($w) FOOSE ($w) 28969 ($w) 8689 ($er) مق 099

صفحه 22:
22 فهرست با ارزش ترین برند های سال 6 09 ae 6 6 qa 6 9 eo 2012 نام برند و میزان رشد آن ‎(%1D) ose‏ ‎ooo‏ 0%( ديسني_ (908-) ‎(?%)Oere‏ ‏هیولت پکارد (969-) ژیلت ‎(%P)‏ ‏لوئیس ویتون ‎(WE)‏ ‏عم (9099) نوكيا (©960) آمازون (©966) میراحمد امیرشاهی نام کشور آلمان آلمان آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا فرانسه آمریکا فنلاند آمریکا ارزش برند ‎DO? ($v)‏ ‎($w)‏ ۵08 ‎($e)‏ 0660م ‎O79? ($v)‏ ‎($x)‏ ?20067 ‎($c)‏ 666966 ‎C087? ($x)‏ ‎Sted ($w)‏ (مق) 64006 ‎($m)‏ 18625

صفحه 23:
23 MI MU برند جكونه باعث توليد ثروت مى شود؟ 0 افزايش وفادارى مشتريان (هر فاميل وفادار به برند 8863 در هر سال بابت خريد محصولات آن شرکت ۷۲۵ دلار بیشتر از محصولات مشابه پول می پردازد). تسهیل تامین مالی شرکت ها افزایش ارزش برند افزایش قیمت سهام ۰ ثبات در كسب درآمد Ix پایداری اشتغال نیروی انسانی میراحمد امیرشاهی

صفحه 24:
به اميد موفقيت شما در ورود به عرصه مشتری مداری و برند سازی ‎a‏ میراحمد امیرشاهی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان