کسب و کارمدیریت و رهبری

مبانی تاریخی مدیریت

صفحه 1:
مباني تاريخي مديريت بر اساس يادداشت‌هاي ‎Cheryl Wyrick‏

صفحه 2:
خلاصة بحث - از تفکر مدیریت كلاسيك چه چيزي مي‌توان فرا گرفت؟ - رويکردهاي علاقه‌مند به منابع الساني سازمان چه سهمي در بسط علم مدیریت داشتند؟ - نقش تحلیل كشّي در مدیریت چیست؟ -چرا دیدگاه سيستمي و تفکر اقتضايي هنوز هم مفیداند؟ - مدیریت با ورود به فرن 21 با چه روندها و سمت وسوهايي مواجه شده است؟

صفحه 3:
رويكردهاي کلاسيك به مدیریت ۷ مدیریت علمي _ فردريك تیلور - براي هر شفل قواعد حرکت. مراحل اجرايي کار استاندارد شده و شرایط کار مناسپ تعریف کنید - کارگران را با دقست کامل و بر مبناي توانايي‌هاي صعیح آن‌ها براي شفل . انتخاب كنيد - با دقت كاركران را آموزش دهيد تا كار را انجام دهند و انكيزههاي لازم رابه آنها بدهيد - با برنامه‌ريزي دقیق کار کار گران. از آنها حمايت كنيد

صفحه 4:
رويكردهاي كلاسيك به مدیریت اصول اداري _ هنري فایول - آینده نگري: برنامة کامل اقدامات لازم براي آینده - سازمان: تأمین منابع براي اجراي برنامه - هدلیت: گزینش, هدلیت. و ارزيلبي کار کنان براي رسیدن به بیترین نتلیج کار - هماهنگي: سازگار کردن اقدامات مختلف با یکدیگر - کنترل: حصول اطمینان از این که همه چیز طبق برنامه پیش مي‌رود

صفحه 5:
رويكردهاي كلاسيك به مدیریت / اصول اداري _ مري پارکرفولت ‎Mary Parker Follett‏ - گروه‌ها سازوكاري هستند که از طریق آن‌ها افراد ذکاوت و دانايي خود را تلفیق کرده و در خدمت هدف بزرگي قرار مي‌دهند - سازمانها به مثابه “كمونها” يا “جماعات با اهداف مشترك ” - شغل مدير لن است كه به ديكران در سازمانها كمك كند كه هماهنكف باشند و همبستكي منافع ايجاد كنند

صفحه 6:
رويكردهاي کلاسيك به مدیریت ۷ سازمان بورو كراتيك (دیوان‌سالارانه) _ ماکس وبر - بروكراسي * فرم سازماني ایده آل. با قصد مطلي و بسیار کارآمد * مبتني بر اصول منطقي, نظم. و اختیارات مشروع / سازمان‌هاي بوروکراتيك - ويژگي‌ها * تفسیم کار شغاف * سلسله‌مراتب فرماندهي روشن * قواعد و رويه‌هاي اجرايي رسمي * غيرشخصي بودن * مشاغل مبتتي بر توان‌مندي و شايستگي ۷ بوروكراسي - جوادب منفي * مربه‌ط به عدم م(یت‌های همک.. دورو کر اس

صفحه 7:
رويكردهاي كلاسيك به مديريت / رويكردهاي منابع انساني به مدیریت - مطالعات هاوس تورن ۲۱۵۷۷۲۳۱۵۴۳۵ ‎yas‏ اولیه براي بررسي رابطة انگيزه‌هاي اقتصادي و شرلیط فيزيکي کار ‏* رابطه‌اي پیدا نشد * "عوامل روان‌شناختي " در این تجربه‌ها تأثیر گذاشت

صفحه 8:
رويکردهاي کلاسيك به مدیریت مطالعات هاوس‌تورن - مطالعات اتاق آزمون خط مونتاژ * طوري طراحي شد كه اثر “عوامل روان شناخني ” آزمونهاي قبلي را به حداقل برسائد * عواملي كه به بدرهوري بيشتر منجر شد - آنمسفر و فضاي کار گروهي - نظارت مشاركني - طرز تلقي کار کنان» روابط بین افراد. و فرايندهاي گروهي - افراد بازده را کم مي‌کنند تا سایر افراد گروه از آن‌ها تاراحت نشوند - درس‌ها * حرکت به سمت مسائل اجتماعي‌وانساني به مثابة کلید افزایش بيره‌وري * تأثير هاوس تورن - افرادي كه از بقيه جداسازي شده وتحت مراقبت خاص قرار كرفتند. آن‌طور که اننظار می ,رفت عم كردند

صفحه 9:
رويكردهاي کلاسيك به مدیریت / نیضت رولبط انساني - مديراني که از روابط انساني خوب استفاده مي‌کنند به کارايي و بيره‌وري بالاتر مي‌رسند - نظرية نيازهاي انساني مازلو ۱۸۵5۱0۷۷ * نياز نارسابي و كمبود فيزيولوزيك يا روان شناخني فردي است كه مي ذواهد چيزي را ارضاء کند. * اصل کمبود - نیاز اراضاء‌شده انگيزة رفتار لیست * اصل پيشروي - يك نيار هنكامي به عامل انكيرش تبديل ميشود كه نياز سطح بايينتر ارضاء شده باشد - نظرية نهازهاي الساني مازلو * فيزيولوزيك ‎aes‏ ‏اصع ‎eke‏ يه كنا

صفحه 10:
رويكردهاي كلاسيك به مدیریت / تلوري 26 و تلوري ۷ _ مك گریگور - طبق تلوري ۵6 مدیران معتقدند که کارگران * کار را دوست ندارند © بلندگرايي ندارند * غیرمسئوول‌اند * در مقابل تفییر مقاومت مي‌کنند * ترجیح مي‌دهند که هدایت شوند - طبق تئوري ۷ مدیران معتقدند که کارگران * کار را دوست دارند * قادرند خویشتن‌دار باشند * مسئوولیت پذیراند ۱۳۰ oak 0

صفحه 11:
رويکردهاي كلاسيك به مدیریت / تلوري ۱6 و ۷ _ مك‌گریگور - مدیران رسالت دارند که کار کنان خود را به کمال رسانند - مدیران معتقد به به تئوري ۵6 کارگران ناراضي و وابسته تربیت م يكنند - مدیران معتقد به تلوري ۷ کارگراني مي‌سازند که با عملکرد بالا و با ابتکار . عمل به کونه‌اي که از آن‌ها انتظار مي‌رود. رفتار مي‌کنند * مفیومي میم براي استفاده از عبارت "قدرت‌بخشي " و *تفویة اختيارات ” تفویض

صفحه 12:
رويکردهاي کلاسيك به مدیریت نظرية شخصیت و سازمان _ آرگریس ۸۲9۷۲۱5 - رفتار مدیران در سازمان‌هاي سلسله مرا با = ‎oe tee‏ اي مراتبي سنتي بسا شخصیت افراد بالغ پخته

صفحه 13:
رويكردهاي كمّي به مديريت / مباني علم مديريت - کاربرد علمي فنون رياضي به مسائل مديريتي : * بيش بيني رياضي * مدل‌سازي موجودي‌ها * برنامه‌ريزي خطي * نظرية صف * روشهاي شبکه ‎aa‏

صفحه 14:
رويکردهاي مدرن به مدیریت ۷ تفکر سيستمي - سیستم * مجموعه‌اي از اجزاي به‌هم پیوسته که با هم کار مي‌کنند تا هدف مشتركي را تحقق بخشند 7 - سيستم فرعي * اجراي كوجكتر يك سيستم برركاتر - سيستمهاي بال * سازمان‌هايي که با محیط خود در فرایند مداوم تبدیل داده‌ها (منلبع)به ستاده‌ها دادوستد مي‌کنند

صفحه 15:
رويكردهاي مدرن به مدیریت تفکر سيستمي - معیط خارجي * منبع بازخور مشتریان و نیز منابع * موّثر بر عملیات و خروجي‌ها - محدودیت کشایند کان * واحدهايي که وظيفة آن‌ها کار با خارج از سازماني‌ها و مطلع شدن از تحولات محيطي بيروني است

صفحه 16:
رويكردهاي مدرن به مدیریت / تغكر افتضايي - پاسخ‌هاي مديريتي با موارد زیر منطبق مي‌شود * فرصت‌هاي منحصر به فرد براي شرایط مختلف * دیگر چيزي ‎Las" eld‏ راه‌حل " براي مسائل مديريتي وجود ندارد

صفحه 17:
روندها و سمت‌وسوهاي جدید ¥ کیفیت و سرآمدي عملکرد - کیفیت * توان پاسخ‌گويي به نيازهاي مشتریان صددرصد از موارد ‎Total Quality Management (TQM)‏ - مدیریت کیفیت کامل * رویکرد جامع به ارتقاي دائمي کیفیت براي سازمان کل

صفحه 18:
روندها و سمت‌وسوهاي جدید gle ‏گاهي‎ - تلاش براي کیفیست و سرآمدي عملکرد نلیجة اقتصاد جهاني‌شدة به‌شدت رفابتي است

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان