علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

مبانی تعلیم و تربیت در دوره راهنمایی

Tahqiq_tajziye_va-tahlil_dadeha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبانی تعلیم و تربیت در دوره راهنمایی”

مبانی تعلیم و تربیت در دوره راهنمایی

اسلاید 1: يافته‌های تحقيق و تجزيه و تحليل داده‌ها

اسلاید 2: 1- توصيف و تحليل داده‌های حاصل از مطالعه‌ی كتابخانه ‌ای 2- نظرسنجی و نيازسنجی از: دبيران دانش‌آموزان والدين متخصصان برنامه ‌ريزی درسي وزارت‌خانه ‌ها، سازما‌ن‌ها و نهادهای كشور مديران آموزشی

اسلاید 3: مبانی تعليم و تربيت دردوره ی راهنمايی اصول و معيارها در طراحی برنامه ی درسی دوره‌ی راهنمايی نقش برنامه‌ی سوم توسعهرويكردهای مطلوب در برنامه‌ی درسی دوره‌ی راهنمايی1- توصيف و تحليل داده‌های حاصل از مطالعه‌ی كتابخانه ‌ای

اسلاید 4: مبانی تعليم و تربيت در دوره‌ی راهنمايی- مبانی دينی و فلسفی- ويژگی‌های نوجوانان (سنين 14-11 سالگی)- نيازهای دوره‌ی نوجوانی (سنين 14-11 سالگی(- بدنی و جسمانی- شناختی- عاطفی- اجتماعی- مبانی علمی تعليم و تربيتبازگشت

اسلاید 5: نوجوان، موجودی است كه از نظر بدنی در حال دگرگونی و تحول، از لحاظ عاطفی نابالغ، از نظر تجربه محدود و از ديدگاه فرهنگ تابع محيط. همه چيز می‌خواهد، اما نمی داند چه چيز بايد بخواهد. تصور می‌كند همه چيز دارد، ولی در واقع چيزی ندارد. فكر می‌كند همه چيز می داند، اما در واقع چيزی نمی داند. نه از مزايای كودكی بهره مي‌برد و نه از امتيازات بزرگسالی. در رويا و تخيل زندگی می‌كند، اما با واقعيت روبه روست. مستی است هوشيار و خوابيده‌ای است بيدار.بازگشت

اسلاید 6: نيازهای دوره ی نوجوانی1- بدن سالم و سلامت روح2- استقلال عاطفی3- استقلال اقتصادی و تربيت حرفه‌ای4- فهم حقوق وظايف خود در جامعه5- فهم روش علمی و نقش علوم در زندگی بشرادامه

اسلاید 7: 6- رشد اخلاقی7- فهم ارزش و اهميت امور هنری8- درك ارزش‌های دينی و معنوی9- درك اهميت خانواده10- درك نحوه ی گذران اوقات فراغتبازگشت

اسلاید 8: اصول و معيارها در طراحی برنامه‌ی درسی دوره‌ی راهنمايی 1- اصول تربيتی و آموزشی حاكم بر دوره‌ی راهنمايی تحصيلی2- اصول و معيا رهای علمی در فرايند طراحی و تدوين برنا مه‌هابازگشت

اسلاید 9: اصول تربيتی و آموزشی حاكم بر دوره‌ی راهنمايی تحصيلی1- خودشناسی و توجه به تفاوت های فردی2- رشد متعادل و هماهنگ3- انتخاب رشته ی تحصيلی4- جلب همكاری همگانادامه

اسلاید 10: 5- ارتباط خانه و مدرسه6- تعميم آموزش دوره‌ی راهنمايی تحصيلی7- بهره‌گيری صحيح از اوقات فراغت8- محيط ‌شناسی9- استقلال بخشیبازگشت

اسلاید 11: اصول و معيارهای علمی در فرايند طراحی و تدوين برنامه‌هااصول و معيارهای مربوط به :مرحله جهت ‌دهی ارزشی و انتخاب نظريه آموزشی يادگيریمرحله نيازسنجی تدوين هدف‌هاادامه

اسلاید 12: تعيين استانداردهای آموزشیمرحله ی گزينش محتوا و تجربيات يادگيریمرحله‌ی سازمان‌دهی محتوا و تجربيات يادگيریتعيين شيوه‌ها و ابزارهای اندازه‌گيری و سنجش پيشرفت تحصيلیبازگشت

اسلاید 13: نقش برنامه‌ی سوم توسعهقانون برنامه ی سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ايران‌( مصوب 17/1/1379 مجلس شورای اسلامی)وضعيت موجود برنامه ی درسی از نظر سياستگذاران آموزشیانتظارات مطلوب سياستگذاران يا راهكارهای اجرايیبازگشت

اسلاید 14: وضعيت موجود برنامه‌ی درسی از نظر سياستگذاران آموزشی1- نبود مشاركت كامل معلمان در امور آموزش و پرورش2- عدم كارآمدی نظام برنامه‌ريزی درسی3- عدم تناسب حجم كتب درسی با ظرفيت ذهنی دانش‌آموزان ونيزبازمان تخصيص يافته برای تدريس آن‌هاادامه

اسلاید 15: 4- عدم بهره‌گيری از شيوه‌های فعال آموزشی به طور فراگير5- بی‌توجهی به نقش مطلوب زن در محتوای برخي از كتب درسی6- كم توجهی به آموزش مهارت‌های زندگی در كتب درسیبازگشت

اسلاید 16: انتظارات مطلوب سياستگذاران يا راهكارهای اجرايی1- توجه به امر پرورش در متن برنامه های درسی2- توجه به آموزش و پرورش عمومی3- رعايت مقتضيات محيطادامه

اسلاید 17: 6- انعطاف پذيری برنامه ی درسی7- توجه به ارزش خاص رشته‌های تحصيلیادامه4- عدم وابستگی و مقابله با تهاجم فرهنگی5- توجه به تفاوت های فردی و رشد همه جانبه و هماهنگ دانش‌آموزان

اسلاید 18: 8- پرورش توان تفكر و نقد و ابتكار9- حفظ محيط زيست10- توجه به تكنولوژی و مواد آموزشی11- هدايت تحصيلی به ويژه دخترانبازگشت

اسلاید 19: (رويكردهای عام و رويكردهای خاص هر برنامه‌ی درسی )رويكردهای مطلوب در برنامه‌ی درسی دوره ی راهنمايیرويکرد های خاصرويکرد های عامموضوع درسیرديفساختارگرايیرويکرد تفکر نقادرويکرد فرايند شناختیرويکرد ديسيپلينی / موضوعیعلوم تجربی1رويکرد فراشناخترويکرد حل مسالهرويکرد مفهومیرويکرد فرايند شناختیرويکرد ديسيپلينی/ موضوعیرياضيات2رويکرد آموزش مهارت های عملی پايهرويکرد فن محوررويکرد کارمحوررويکرد فعاليت محوررويکرد موضوعیرويکرد جامعه محوررويکرد فرايند شناختیآموزش حرفه وفن3رويکرد منطقه ای/ ناحيه ایرويکرد سيستماتيکرويکرد مهارت های جغرافيايیرويکرد محيط های توسعه يابندهرويکرد ديسيپلينی/ موضوعیرويکرد فرايند شناختیجغرافيا4ادامه

اسلاید 20: (رويكردهای عام و رويكردهای خاص هر برنامه‌ی درسی)رويكردهای مطلوب در برنامه‌ی درسی دوره ی راهنمايیرويکردهای خاصرويکردهای عامموضوع درسیرديفرويکرد تربيت شهروندرويکرد تقش های اجتماعیرويکرد محيط های توسعه يابندهرويکرد مفهومیرويکرد جامعه محوررويکرد انسان گرايانهرويکرد پرورش مهارت های تفکررويکرد ديسيپلينی/ موضوعیتعليمات اجتماعی5رويکرد تاريخ گرايیرويکرد مکتب تاريخیرويکرد موضوعیرويکرد انسان گرايانهرويکرد پرورش مهارت های تفکرتاريخ6رويکرد موضوع مداررويکرد ديسيپلينیرويکرد فرايند شناختیرويکرد جامعه محوررويکرد رشدگرارويکرد انسان گرايانهزبان وادب فارسی7ادامه

اسلاید 21: رويکردهای خاصرويکردهای عامموضوع درسیرديفرويکرد غيرصريحرويکرد صريحرويکرد پديدارشناسیرويکردتجربیرويکرد ارزش يابانهرويکرد ديسيپلينی/ موضوعیرويکرد فرايند شناختیرويکرد جامعه محوررويکرد رشدگرارويکرد انسان گرايانهآموزش دين8رويکرد فعاليت محورآموزش قرآن9رويکرد کلاسيکرويکرد گرامریرويکرد آموزش دينی به شيوه ی غيرصريحرويکرد موضوعی/ ديسيپلينیآموزش زبان عربی10رويکرد توسعه دانش زبانیرويکرد ارتباطیرويکرد موضوعی/ ديسيپلينیآموزش زبان خارجی11رويکرد خلاقرويکرد زيبايي شناسیرويکرد بررسی آثارهنریرويکرد دانش آموز محوریآموزش هنر12رويکرداصلاح رفتاررويکرد رشدجسمانیرويکرد رفتارگرايیرويکرد رشدگرارويکرد انسان گرايانهآموزش تربيت بدنی13رويكردهای مطلوب در برنامه‌ی درسی دوره ی راهنمايی(رويكردهای عام و رويكردهای خاص هر برنامه‌ی درسی)بازگشت

اسلاید 22: نتايج نظرسنجی و نيازسنجی از:1- مديران آموزشی ، دبيران و والدين در:1- 1- حيطه ی شناختی 2- 1- حيطه ی مهارتی3- 1- حيطه‌ی نگرشی و ارزشی - حوزه ها ی يادگيری موردنياز3- وزارت‌خانه‌ها ، سازمان‌ها و نهادهای كشور2- متخصصان برنامه ريزی درسیبازگشت

اسلاید 23: شناخت تكنولوژی (كامپيوتر، ساخت وسايل چوبی و فلزی،تعمير وسايل نجاری، بنايی و مكانيكی)آشنايی با مشاغل مرتبط با پرورش ماهیدرک اهميت سلامتی و بهداشت در زندگی فردی و اجتماعی، پيشگيری ، رفتار بهداشتی، مسائل بهداشتی ، بيماری‌های شايع و راه‌های مقابله با اعتياد)حيطه ی شناختیادامه

اسلاید 24: آشنايی با نكات ايمنی و نحوه‌ی مقابله با مخاطراتدرک اهميت آب در زندگی انسان و روش‌های مصرف صحيح آنآشنايی با مخاطرات و بلايای طبيعیشناخت شيوه‌های حفاظت از محيط زيستآگاهی از تاريخ و جغرافيای استانادامه

اسلاید 25: آشنايی با وظايف مؤسسات و سازمان‌های موردنيازشناخت زندگی انبيا و ائمهآشنايی با رخدادها و تحولات تاريخ ايرانشناخت تحولات فرهنگی و تاريخ تمدن ايرانكسب اطلاعاتی در مورد مشاغلادامه

اسلاید 26: شناخت مكان ها و آثار مهم مذهبیتوانايی در روخوانی و روان‌خوانی قرآنشناخت ميراث فرهنگی و هنریآگاهی از روش صحيح مطالعهخداشناسی و شناخت احکام ومبانی دينیادامهراه های شناخت مرجع تقليد

اسلاید 27: آگاهی از مسائل جامعه مانند ( رشد بی رويه ی جمعيت و خطر اعتياد)آگاهی از روش‌های كسب موفقيت در زندگيآگاهی از مسائل بلوغآگاهی از روش‌های كسب درآمد از راه های درستبازگشت

اسلاید 28: حيطه‌ی مهارتی كسب مهارت‌های بهداشتی  مهارت در ساخت وسايل ساده ی چوبی ، فلزی و …  كسب مهارت‌های فرآيند محور  كسب مهارت‌های اجتماعی نظير:  برقراری ارتباط با ديگران  کارگروهیادامه  مهارت‌های ارتباطی

اسلاید 29: انجام تحقيقات سادهتوانايی حل مسائل و مشكلات زندگی فردی و ا جتماعیمهارت در انجام آزمايش‌های علميمهارت در نوشتن به زبان فارسیمهارت های دفاعیبازگشت

اسلاید 30: حيطه ی نگرشی و ارزشیاحترام به والدينپای‌بندی به ارزش های دينی و مذهبی و اخلاقیاحترام به ائمه و مقدسات دينیرعايت حجاب اسلامیعلاقه‌مندی به حفظ ميراث فرهنگیمسئوليت پذيری و اتكای به نفسادامه

اسلاید 31: رعايت حقوق ديگرانخدمت به همنوعتعهد و وجدان كاریصرفه جويی و استفاده ی درست از امكاناتحفظ محيط زيستحفاظت از منابعبازگشت

اسلاید 32: حوزه‌های يادگيری موردنياز1- حوزه‌های علوم و فناوری (رياضی، كامپيوتر، خانه داری ، مشاغل، تكنولوژی ، زيست‌ شناختی، علوم زمين ، علوم فضا)2- حوزه‌های بهداشتی و تغذيه3- حوزه ی تربيت اجتماعی و اقتصاد فرهنگی و ارتباطات اجتماعی4- حوزه‌ی تربيت جسمانی و ايمنیادامه

اسلاید 33: 5- حوزه ی هنر و صنايع دستی ، تئاتر، سينما، موسيقی، خطاطی، سرود، نقاشی، سفالگری ، مجسمه‌سازی ، قالی بافی، نجاری، گل سازی، مكرومه‌ بافی6- حوزه ی دين و اخلاق7- حوزه‌ی ادب و مهارت‌های زبانی و ارتباطات كلامی8- حوزه‌ی يادگيری و تفكر خلاق بازگشت

اسلاید 34: نتايج نظرسنجی و نيازسنجی از متخصصان برنامه‌ريزی درسی1- فلسفه وجودی دوره ی راهنمايی2- رويكردهای برنامه‌ی درسی3- اهدافحيطه‌ی شناختیحيطه‌ی مهارتیحيطه ی نگرشی و ارزشی4- صلاحيت‌های عمومی معلمان5- ملاک‌های نظام ارزش يابی پيشرفت تحصيلی 6- اصول حاكم بر طراحی برنامه ريزی درسی 7- اولويت هر يك از موضوعات درسی موجودبازگشت

اسلاید 35: فلسفه ی وجودی دوره‌ی راهنمايی بر حسب اولويت1- تشخيص استعدادها، علايق و رغبت‌های فردی دانش‌آموزان2- توسعه ی سواد علمی، فرهنگی و فضايل اخلاقی و معنوی3- فراهم كردن زمينه‌های لازم برای تربيت شهروند متعهدادامه

اسلاید 36: 4- آماده كردن نوجوانان برای انتقال از مرحله ی كودكی به نوجوانی5- تداوم و تعميق آموخته‌های دانش‌آموزان در دوره ی ابتدايی6- آماده كردن دانش‌آموزان برای ورود به دوره ی متوسطهبازگشت

اسلاید 37: رويكردهای برنامه ی درسی بر حسب اولويت1- رويكرد اجتماعی : تأكيد بر انتقال فرهنگی ، جامعه پذيری ، بررسی نقادانه موضوعات و تغيير اجتماعی، تجربه ی اجتماعی و مهارت‌هایفرايند گروهی2- رويكرد فرايند شناختی : تأكيد بر رشد و تقويت مهارت‌های شناختی ( مشاهده تجزيه و تحليل، تركيب و ديگر مهارت‌های ذهنی)3- رويكرد رشدگرا : تأكيد بر محقق ساختن انديشه‌ی تلفيق رشد درابعاد مختلف(شخصيتی ، اخلاقی ، شناختی و جلوگيري از پسرفت يا توقف در جريان رشد)ادامه

اسلاید 38: 4- رويكرد انسان‌گرايانه : تأكيد بر شكوفايی فردی و ارزش های فردی و اجتماعی و تجربه های يادگيری به منظور درگيری شناختی و عاطفی 5- رويكرد ماوراء فردی : تأكيد بر دست يابی به خود متعالی و تفكرشهودی و پرورش خلاق6- رويكرد موضوعی -ديسيپلينی : آموزش موضوعات درسی و شيوه‌ی تكوين و شيوه‌ی تكوين وسازمان‌دهی آن‌ها و تسلط يافتن بر مهارت‌های پايهبازگشت

اسلاید 39: اهداف برنامه درسی (حيطه شناختی برحسب الويت)1- آشنايی با نقش‌های فردی، خانوادگی، گروهی، مذهبی و شهروندی2-   آشنايی با زبان انگليسی3- آشنايی با اصول بهداشت، علل بيماری هاي شايع و تغذيه‌ی صحيح، شناخت احكام اقتصادی اسلام4- آگاهی از حقوق مدنی و شهروندی5- آگاهی از مسائل ا جتماعی و زيست‌محيطی6- آگاهی از زبان و ادبيات ملی، آشنايی با نمونه‌هايی از آثار ادبی جهانادامه

اسلاید 40: اهداف برنامه درسی (حيطه شناختی برحسب الويت)7- آشنايی با اصول فناوری ، توليد و ساخت وسايل ساده8- آشنايی با ادبيات، فرهنگ و آداب و رسوم بومی9- شناخت اصول و مبانی دين و فضايل اخلاقی10- توانايی در روان‌خوانی و درك مفاهيم قرآنی11- آشنايی با تاريخ ملی و نواحی جغرافيايی ايران12- آشنايی با تاريخ و جغرافيای استانادامه

اسلاید 41: اهداف برنامه درسی (حيطه شناختی برحسب الويت)13- آشنايی با تاريخ صدر اسلام و پيشوايان دينی14- آموزش زبان عربی به منظور درك بهتر قرآن و احاديث15- شناخت ا حاديثی كه فرد را با نقش‌ها و وظايف يك مسلمان در برابر خدا و مردم آشنا می‌كند16- زبان فرانسه17- زبان آلمانی بازگشت

اسلاید 42: 1- مهارت‌های ارتباطی مانند نحوه‌ی برخورد با اعضای خانواده ، دوستان صحبت در برابر جمع، بيان احساسات و انديشه‌ها به شكل مؤثر2- مهارت‌های زبانی شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت كردن3- مهارت‌های اجتماعی مانند مشاركت‌جويی، تعاون، همكاری، كار گروهی4- مهارت‌های فرآيند تفكر مانند حل مسئله ، فرضيه‌سازی و تجزيه و تحليل5- مهارت‌های يادگيری نظير جمع‌آوری اطلاعات از منابع ، فنون ، كتابخانه و …اهداف برنامه درسی (حيطه مهارتی برحسب الويت)ادامه

اسلاید 43: اهداف برنامه درسی (حيطه مهارتی برحسب الويت)7- مهارت در انجام تحقيقات ساده8- مهارت‌های زندگی سالم مانند عدم گرايش به مصرف مواد مخدر، عبور از خيابان ، مقابله با مشكلات و خطرات، تصميم‌گيری و ايمني در رانندگی9- مهارت‌های انسانی مانند صبر، بردباری ، پشتكار …10- مهارت‌های رياضی شامل : استدلال، اثبات، تخمين زدن ، حل مسائل رياضی و كاربرد رياضی در زندگیبازگشت6- مهارت‌های خود مديريتی و مراقبت از خود شامل : برنامه ريزی، خودگردانی، خودانضباطی، اعتماد به نفس، حفظ سلامتی

اسلاید 44: اهداف برنامه هاي درسي (حيطه نگرشي و ارزشي ) بر حسب اولويت1-  احترام به قانون2-  علاقه به آموختن و يادگيري مادام‌العمر3-  علاقه به وطن، فرهنگ ايران و اسلام4-  احترام به والدين ، بزرگسالان و افراد بزرگ‌تر خانواده، معلمان و افرادي كه در بهتر شدن زندگي به ما كمك كرده اند.5-  مراقبت از محيط زيست و طبيعتادامه

اسلاید 45: 7-   علاقه به حفظ ميراث فرهنگي8-  احترام به كار و افراد كارگر9-  پرهيز از ظلم و ستم10 -كمك به نيازمندان11- احترام به اقليت‌‌ها و رعايت حقوق بشر 6- خداجويي ، علاقه به انبيا، معصومين ، پيشوايان دين و انجام اعمال نيكبازگشت

اسلاید 46: صلاحيت هاي عمومي معلم (برحسب اولويت) 1-  آگاهي از خصوصيات نوجوانان در دوره‌ي راهنمايي2- آشنايي با روش‌هاي ارزش‌يابي مبتني بر رويكرد برنامه‌ي درسي3- توانايي طراحي و توليد طرح درس و منطبق كردن برنامه با تفاوت‌هاي فردي و محليادامه

اسلاید 47: 4- آشنايي با فلسفه تعليم و تربيت ، برنامه‌ريزي درسي، مشاوره و راهنمايي5- آگاهي از روش‌هاي تدريس مبتني بر رفتارگرايي ، اطلاعات پردازي، تعامل اجتماعي و فردي6- آشنايي با رويكردهاي برنامه‌ي درسي بازگشت

اسلاید 48: ملاك‌هاي نظام ارزش‌يابي پيشرفت تحصيلي 1- ارزش‌يابي از دروسي مانند هنر، آمادگي‌دفاعي، تاريخ، جغرافيا، اجتماعي، حرفه‌وفن و... در دوره‌ي راهنمايي بر فعاليت‌هاي عملي دانش‌آموزان مبتني باشد.2- در دوره ي راهنمايي حداقل 40 درصد نمره به فعاليت‌هايعملي دانش‌آموزان در كلاس درس اختصاص داده شود و در امتحان پاياني تنها از 60 درصد محتواي برنامه‌ي درسي امتحان گرفته شود.ادامه

اسلاید 49: 4- در دوره ي راهنمايي شرط‌گذر از هر پايه‌ي تحصيلي بايد بر مبناي حداقل 12 نمره از 20 نمره در دروس زبان خارجي ، ادبيات فارسي، علوم ، رياضي ، عربي، ديني و قرآن مبتني باشد.5- دروس مختلف دوره ي راهنماي از نظر اهميت در ارزش يابي در يك سطح قرار دارند.بازگشت3- در ارزش‌يابي از دروس مختلف راهنمايي ابتدا آن‌ها را به گروه‌هايي نظيرگروه مطالعات اجتماعي(‌تاريخ، جغرافيا، اجتماعي) ، معارف ( ديني، قرآن، و عربي) و… طبقه بندي كنيم و ملاك قبولي در هر گروه درسي حداقل كسب 12 نمره از 20 نمره‌ي ميانگين هر گروه درسي در نظر گرفته شود.

اسلاید 50: اصول حاكم بر طراحي برنامه‌ريزي درسي (بر حسب اولويت) 1- توجه به رشد همه جانبه ي دانش‌آموزان در بعد عقلاني ، معنوي، علمي ، جسماني، اجتماعي و …2- توجه به مهارت‌هاي يادگيري مادام‌العمر و فرآيند تفكر3- تداوم و توسعه ي اهداف دوره‌ي ابتدايي4- توجه به تفاوت‌هاي فرهنگي، محيطي و شهر و روستاادامه

اسلاید 51: 5- توازن بين مهارت‌هاي يادگيري و محتوا6- تلفيق موضوعات درس تا سرحد ممكن7- پيش‌بيني دروس اختياري8- يكسان بودن برنامه در سراسر كشور9- غالب بودن دانش محتوا بر مهارت هاي يادگيري بازگشت

اسلاید 52: مواد درسي ( بر حسب اولويت )1- ورزش و بهداشت2-   رياضيات3-  زبان و ادبيات فارسي4-  هنر5-  علوم تجربي6-  زبان خارجي7-  آموزش حرفه وفن8-  قرآن9-  تعليمات اجتماعي10-  تعليمات ديني11-  تاريخ12-  جغرافيا13-  عربي14- فعاليت‌هاي تربيتي ( فوق برنامه)15-  آمادگي دفاعيبازگشت

اسلاید 53: نتايج نيازسنجي از :وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي كشور آب و مسائل مربوط به آن انرژي و نحوه ي مصرف آن محيط زيست و راه‌هاي حفظ آن بهداشت و تغذيه حمل و نقل و ارتباطات1- حوزه‌ي علوم و فناوري2- حوزه‌ي فرهنگ و دين  معارف اسلامي  زبان و ادبيات فارسي  فرهنگ و هنرادامه ايمني در برابر حوادث غيرمترقبه

اسلاید 54: 3- حوزه‌ي مطالعات اجتماعي مسائل اجتماعي – اقتصادي جامعه   توسعه و زيرساخت‌هاي مربوط به آنبازگشت

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید