صفحه 1:
1۳ ‏برد‎ ‎A ‎x ‎s ‏کر‎ ‎1

صفحه 2:
6 برای شناخت مبانی جامعه‌شناختی برنامه‌ریزی درسی بایستی: < « و صلاحيتها و مهارتهاى اجتماعى ضرورى براى دانش آموختكان براى ايفاى نقش موثر در جامعه و اجزا و رابطه‌ی آن با تعلیم و تربيت

صفحه 3:

صفحه 4:
تاکید بر برنامه‌هایی برای: برای فعالیت‌های اجتماعی وکسب معرفت ومهارت‌های لازم برای زندگی آگاهی ‎oe‏ اجتماعی ودرک عسملی پیامدهای های جامعه شناختی در برنامه ریزی درسی ومبدان عمل

صفحه 5:
‎Society‏ به مفهوم وضع و حالت ‏۱ ‏حيواناتى است كه تحت یک قاعده و ‎fee epee cy ‎Societa ‎

صفحه 6:
Cultur e Cultur ادب. تربيت. 0 م۶ معرفت و -— اداب و رسوم زراعت

صفحه 7:
مفهوم جامعه و فرهنى در اصطلاح مبانی جامعه شناختی: / ۶ |جامعه مانند مسوجود زنده‌ای است که قانون تولد و رشد و مرگ برآن حاکم است. جامعه عبارت است از افرادی که گردهم جمع آمده‌اند و مناسبات و روابطی در میان آنها به‌وجود آمده. لین رولبط به‌وسیله‌ی مقررات. موسسات يا نهادهای اجتماعی مستحکم شده. برای اجرای لین مناسبات و حفظ رولبط. مکافات با ضمانت اجرائی وجود دارد

صفحه 8:
مفهوم جامعه و فرهنى در اصطلاح مبانی جامعه شناختی: مجموعه ای از افرادی انسانی می دلند که با نظام ها و سنن و آداب و قوانین خاصی‌به یکدیگر ) پیوند خورده و زندگی دسته جمعی دارند. مجموعه ای پیچیده ای مشتمل بر معارف . معتقدات . هنر حقوق . اخلاق . رسوم و تمامی تواناییها و عادلنی که بشر به عنوان عضوی از جامعه اخذ مینماید.

صفحه 9:

صفحه 10:
6 ساخت مفهومی فرهنگ و برنامه درسی:

صفحه 11:
© ساخت مفوومی فرهنگ و برنامه درسی:

صفحه 12:
ساخت مفهومی فرهنگ و برنامه درسی:

صفحه 13:
& انتقال فرهنکی با تطابق اجتماعی: * _پارسونز: انتقال فرهنگی و جامعه پذیری دانش آموزان. *_دورکهیم: درونی‌سازی حقایق اجتماعی. ۰ فرهنگ . غالب و مسلط بوده و برنامه درسی در خدمت آن است. ۰ _ هدف تلقین ارزشها و نقش‌هایی است که در یک فرهنگ خاص اهمیت اساسی دارند. + یادگیری فرایندی است که دانش آموزان خود را با انتظارات مدرسه و جامعه تطبیق می‌دهند. * معلم مرجع اصلی در فرایند یاددهی-یادگیری و مسئول اصلی انتقال دانش . ارزشها و انتظارات نقشهای مسختلف به دانش آموزان است. ۰ _محیط یادگیری ساختاری غیرمنعطفی دارد.

صفحه 14:
* تجدید ساختار جامعه | _ عاملی برای تغییر و تحول در فرهنگ. * مدرسه عامل تسغییر اجستماعی است و برنامه درسی بلید معلمان و دلنش آموزان را به شکلی فعال درگیر تغییراجتماعی نمایند. * ایجاد آگاهی نسبت به ابرابریهای اجتماعی در دانش آموزان و حسرکت دادن آنسها بسه مرحله تحول انتقادی. * ترغیب دانش آموزان به شرکت در عمل اجتماعی در سطح جامعه محلی.

صفحه 15:
6 در اين برداشت از ساخت مفهومی «فرهنگ و برنامه درسسی»: هدف اساسى. دركسيرساختن دانش أموزان.با مباحث و موضوع‌های اجتماعی و ت‌های مربوط به اجتما است. = به طور مستقیم با مسسائل اجتماعی ارتباط پیدا می‌کند. دانسش آموز فردی است که میتواند فعالانه در جریان تغییر اجتماعی حضور .بابد و در واقع عامل يا كاركزار تغيير باشد. [فرایند تدریس مبتنی بسر حل عملی مسائل اجستماعی است. معلم فردی است که در روشن ساختن جهت گیری فعالیت دانش آموز و همچنین فراهم ساختن مسنابع لازم به او باری می‌رسان

صفحه 16:
6 نسیروندی مردم سالاره رشد آگاهی‌های مربوطبه فرایند مردم سالار و مهارتهای موردنیاز برای مشارکت در مردم سالاری مانند تفکر انتقادی. تحلیل ارزشها و مهارت‌های فرایند گروهی در مرکز توجه قرار دارد. هدف اساسی:احترام به ارزشهای مردم سالار. مهارت در تجزیه وتحلیل تضادهای ارزشی, مهارتهای گفتگو و مفاهمه. مهارت‌های پذیرش نقش و آگاهی از فرایندهای دمکراتیک. *_ بادگیری: فرایندی تعاملی بین یادگیرنده و محیط و غوطه‌وری دانش آموز در تضادها و مسائل معماگونه اجتماعی. ‎ *‏ بادگبرنده: دارای توان استفاده از استعداد عسقلاتی خود در برخوردبا مسائل مربوط به سیاست‌های اجتماعی. ‏* فرادند تدردس: مبتنی بر حل مسئله و مباحث سقراطی. ‏*_ معلم: دارای درک و فهم دقیقی از سیاست‌های اجتماعی و مباحث و مسائل مربوط به هر کدام و ترغیب کننده دانش آموزان به مشارکت در بحثها. ‏* ارزشیلیی: بررسی مهارتهای موردنیاز برای تجزیه و تتحلیل تضادهای سیاست اجتماعی ‏و همچنین مهارت‌های موردنیاز برای مشارکت در مناظره‌ها. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
< مسائل و مشکلات اجتماعی پیش روی برنامه ریزی درسی:

صفحه 18:
لس نع نت ات دم نان نشدت اسن سد و ت سشزنر نر بر ت ات

صفحه 19:

صفحه 20:
۰ رشد وهویت فردی ۰ شهروندی فعال ۰ افرادگروه‌ها و میسسات ۰ علوم و تکنولوژی *_تولیده‌توزیع»مصرف ۰ ارتباط جهانی ‎٠‏ افراده‌مکان؛محیط ۰ قدرت»رهبری» حکومت ۰_دین و مذهب ‎ ‎ ‎

صفحه 21:
5 هوجو کر * مبنی جامعه شناختی برامه ریزیآموزشی و درسیالادن سلیمی وحمید ولی الهی (مطالعات روانشناسى و علوم تربیتی» بهار ۱۳۹۶ دوره سوم - شماره 01/6 * گزارش نهاییبررسی مبانی جامع‌شناختی برنام‌ی درسی جهت تعیبن مهارتها و نگرش‌های اساسی مورد نظر در برنامدى درسى ملى دکتر کورش فتحی - دببرخانهطرح تولد بنامهدرسی ملیاسفند ۸۷

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان