mabanie_ravabet_omoomi_karbordi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبانی روابط عمومی کاربردی”

مبانی روابط عمومی کاربردی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: دوره آموزشی مبانی روابط عمومی کاربردی مدرس : هادی زمانی بخشی از سوابق اجرایی سرپرست نشریه بین المللی تحقیقات روابط عمومی در استان اصفهان عضوء انجمن روابط عمومی ایران عضوء انجمن آموزش و تحقیقات روابط عمومی ایران روزنامه نگاروعضو شورای سردبیری هفته نامه اسپادانامدیر نمایندگی موسسه روابط عمومی آرمان (تحقیقات روابط عمومی سابق) دراستان اصفهان

اسلاید 3: بخشی از سوابق علمی اخذ لوح سپاس و تندیس ویژه ترویج روابط عمومی از چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی 16 nov 2006-اخذ لوح سپاس و تندیس ویژه اولین همایش کاربرد روانشناسی تبلیغات در جامعه ایران – آذرماه 1387 کاندیدای اثر برتر نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی اخذ عنوان برتر نخستین جشنواره علمی تفسیر قلم اخذ رتبه اول بخش روابط عمومی جشنواره ملی دست آوردهای سازمان بیمه خدمات درمانی کشورانتشار بیش از 100 مقاله و اثر علمی ، ادبی ، اجتماعی در مطبوعات کشور انتشار بیش از 5 جلد کتاب

اسلاید 4: انا اعطیناک الکوثر . فصل لربک وانحر . ان شانئک هو الابتر سوره کوثر

اسلاید 5: اصول اولیه روابط عمومی خوب دیدن فن مشاهدهخوب شنیدن فن استماعخوب گفتن فن بیان خوب نوشتن فن نگارش

اسلاید 6: عوامل شکل دهنده این فعالیتاصول اخلاقیتخصص گرایی

اسلاید 7: بایستی توجه داشت که تعاریف ، وظایف را تعیین و اهداف را مشخص می سازد.(یحیایی ایله ای، احمد،1378،ص23)

اسلاید 8: تعریف روابط عمومیروابط عمومی ،کلیدی برای حل یک مشکل مشترک بین سازمان و مردم استروابط عمومی ایده آل مجرایی است ، برای تبادل اندیشه ها و افکارروابط عمومی ، هنری است برای در اختیار قرار گرفتن نیروی افکار عمومی به نفع سازمان روابط عمومی ابزاری برای برقرای ارتباط موثر در همه سطوح است روابط عمومی یعنی قدرت تفکر، اجتهاد ، تجزیه و تحلیل مشاوره وظیفه اساسی در روابط عمومی است (هیث،1384،ص22 ترجمه فارسی)روابط عمومی ابزار مفیدی برای کمک به تعیین ماموریت ها و طراحی اهداف آنهاست (هیث،1384،ص21 ترجمه فارسی)

اسلاید 9: روابط عمومی عبارت است از تلاش های آگاهانه ، قانونی و مستمر به منظور ایجاد اعتماد ،استقرار تفاهم ، شناخت متقابل و جلب همکاری دیگران بر اساس تحقیقات علمی و کاربردی به طور مستمر از سوی یک فرد یا یک سازمان روابط عمومی عبارت است از فعالیت های ارتباطی و تدابیری که سازمان ها و موسسات برای ایجاد و خلق نگرش های مطلوب و مقابله با نگرش های مخالف در پیرامون کار خویش دنبال می کنند (هنر هشتم – پاییز 1375: ص 19)

اسلاید 10: تعاریف روابط عمومی ،از نگاه بزرگان این علمسام بلک :حرفه روابط عمومی هنر و علم نایل آمدن به هماهنگی با محیط از طریق درک متقابل مبتنی بر حقیقت و اطلاعات کامل است

اسلاید 11: ادوارد برنیز :روابط عمومی تلاشی است توسط اطلاعات ، متقاعد سازی و سازگاری برای طرح ریزی حمایت عامه مردم از یک فعالیت ، انگیزه ، جنبش یا موسسه ... ، به طور حرفه ای فعالیت های آن طراحی می شوند و توسط کارشناسان آموزش دیده هماهنگ با اصول علمی که بر یافته های علوم اجتماعی بنا نهاده شده اند ، اجرا می شوند .رویکرد بی طرفانه و روش هایی که ممکن است شبیه رویکرد حرفه ای مهندسی باشد که از علوم فیزیکی سرچشمه می گیرند

اسلاید 12: هووارد چیس (1982) :مدیریت مسائل عبارت است از توانایی فهم ، بسیج کردن ، هماهنگی و هدایت تمامی کارکردهای راهبردی و سیاست گذاری و مهارت های روابط عمومی به منظور دستیابی به هدف : مشارکت آگاهانه در خلق سیاست عمومی تاثیر گذار بر سرنوشت نهادی و شخصی (بزرگان روابط عمومی ، 1386، 115)فیلیپ لزلی(1918-1997)روابط عمومی عامل میانجی در فرایند ارتباط است

اسلاید 13: پدر روابط عمومی مدرنایوی لی استدلال می کرد که مطبوعات آزاد نیازمند شفافیت است و شفافیت نیازمند مسئولیت پذیری اجتماعی است . لی دارای خط مشی صحیح نسبت به مردم بود و این اعتقاد در« بیانیه اصول» او مشهود استروابط عمومی وی از ارتباط دو طرفه حمایت می کرد . یک گفتگو با جامعه مربوط به شخص که ممکن است به شکل دهی سیاست ها کمک کند و پیام ها که می توانند تایید عمومی را جلب کنند (رابرت هیث :1386:102)

اسلاید 14: در بحث تعاریف روابط عمومی بایستی توجه داشت که روابط عمومی مانند همه دانشهای بشری از میان «نیاز» و «اندیشه» انسان سر برکشیده تا به کمک او بشتابد روابط عمومی از همان ابتدا عهد کرد که به انسان دروغ نگوید و پاسدار ارزشهای او باشد (هنر هشتم،شماره یازدهم، پاییز 1377)

اسلاید 15: تاریخچه روابط عمومی روابط عمومی ایرانیروابط عمومی اسلامی روابط عمومی مدرن

اسلاید 16: روابط عمومی ایرانی ریشه علم روابط عمومی به واقع در نجد آریاییها نهفته است 1) حضرت زردتشت سپنتمان ،پیامبرایران زمین یکی از موثر ترین انبیاء الهی در استفاده از تکنیک ها و وابزار های روابط عمومی امروزی است از جمله : تالیف اوستا به عنوان کتابی ارزشمند از شهودات و الهامات ایشان در یکتا پرستی تالیف قانون ارته (به عنوان نخستین قانون مکتوب ازتمدنی جهانی)(نقش مستند سازی و ضابطه مندی)

اسلاید 17: برخورد با مردم بر اساس اصل احترام و برابری ، صداقت و ایجاد ارتباط موثرراهنمایی کی گشتاسب پادشاه کیانیان و ارائه مشورت های لازم جهت پیشبرد اهداف متعالی یکتا پرستی (نقش مشاوره روابط عمومی)گسترش یکتا پرستی به عنوان رمز وحدت در سراسر گیتی (نقش ارتباطاتی روابط عمومی)2) هخامنشیان راه اندازی چاپارها و چاپارخانه ها به عنوان نخستین نظام وسایل ارتباطی (ارتباطات)تربیت کبوتران نامه بر و ساخت برج های کبوتر در پادگان ها و قصر ها سنگ نوشته ها بر دل کوهها به عنوان نخستین بیلبوردهای بزرگ جهان (اطلاع رسانی )استفاده ازاندیشمندان و بزرگان علمی به عنوان مشاور(نقش مشاوره روابط عمومی)اختراع خط و کتابت و آغاز تاریخ مکتوب (مستند سازی)ایجاد بایگانی سوابق اطلاعات بر روی خشت های گل(بروکراسی)منادیان و جارچیان دولتی (اطلاع رسانی )

اسلاید 18: روابط عمومی اسلامی حکومت اسلامی رسول مکرم اسلام (ص) بزرگترین روابط عمومی جهان را دارا بوده است به دلایل :قران ، معجزه پیامبر اسلام (ص) پیامبر اسلام (ص) و شیوه رفتاری و اخلاقی ایشان امیرمومنان علی (ع)اذان به عنوان اولین تکنیک روابط عمومی اسلامی کاتبان وحی انتخاب افرادی مطلع به عنوان مبلغ و اعزام ایشان به سرزمین های دیگر (با توجه به زبان و فرهنگ آن ملت)مکاتبه با سران امپراطوری های جهان

اسلاید 19: تاریخچه روابط عمومی مدرن پدر روابط عمومی جهان : ایوی لدبتر لی بنیانگذاران روابط عمومی مدرنادوارد برنیز(1891-1995)انتخاب نام روابط عمومی برای این علمتدریس اولین دوره روابط عمومی در دانشگاه نیویورک(1923)تالیف اولین کتاب روابط عمومی با عنوان ”تبلور افکار عمومی“

اسلاید 20: سام بلک (1915)بنیانگذار حرفه روابط عمومی کشور انگلستان پیشبرد و ترویج آموزش روابط عمومی خصوصا در مناطق کمتر توسعه یافته آفریقا و آسیاتالیف بیش از 10 جلد کتاب از جمله روابط عمومی عملی، نقش روابط عمومی در مدیریت ،روابط عمومی در عمل و ...سازمان دهنده موفق ترین کنگره های جهانی انجمن بین المللی روابط عمومی (ایپرا)اولین استاد روابط عمومی انگلستان

اسلاید 21: اسکات ام کاتلیپ: پدر آموزش روابط عمومی در ایالات متحده استاد دانشگاه جورجیا در آتنزرئیس دانشکده ارتباط جمعی و روزنامه نگاری هنری دبلیوگردیتالیف کتاب دانشگاهی ”روابط عمومی موثر“اخذ جایزه سندان طلایی انجمن روابط عمومی آمریکا-1990

اسلاید 22: جان وایلی هیل(1890-1977)بنیانگذار بزرگترین و موفق ترین شرکت روابط عمومی در تاریخ توسعه روابط عمومی بین المللنوآوری و رشداگر بخواهیم تاریخ دقیقی را برای روابط عمومی مدرن ذکر نماییم شاید سال 1929میلادی بهترین زمان ممکن باشد

اسلاید 23: واقعه کلرادو و ایوی لیاتحادیه های کارگری و اعتصابات دهه 1930سوسیالیسم و روابط عمومی سرمایه داری و روابط عمومی

اسلاید 24: روابط عمومی مدرن در ایران شرکت نفت ایران و انگلیس روابط عمومی دستگاهها در دوران حکومت پهلویانقلاب اسلامی و روابط عمومی سال 1375 نقطع عطف روابط عمومی ایران

اسلاید 25: دکتر نطقی ، پدر روابط عمومی ایران تالیف مقاله «ضرورت ایجاد رادیو در ایران» در سال 1317سال 1327 تاسیس روابط عمومی شرکت نفت ایران و انگلیس به مدیریت «مارشال مونتگمری»استخدام در این شرکت و انتخاب به عنوان عضو اولین گروه روابط عمومی سفر به آمریکا و پژوهش در 10 دانشگاه معتبر و ملاقات با ادوارد برنیزتدوین و تالیف نخستین مقالات رشته روابط عمومی به زبان فارسی ارائه نخستین تعریف و تبیین تعاریف و مفاهیم آن تدریس اولین دوره های روابط عمومی در کشور نخستین سخنران در اولین سمینار روابط عمومی کشور پذیرش ریاست نخستین گروه آموزشی روابط عمومی در نظام عالی آموزشی کشور تالیف کتاب معتبر «مدیریت و روابط عمومی »

اسلاید 26: عناصر نظریه روابط عمومی دکتر نطقی: 1- علم و هنر 2- عشق 3-فلسفه مدیریت نو 4- منافع عمومی 5- اثر گذاری 6- راستگویی 7- تبلیغات «خوشا به حال آن تبلیغات که روابط عمومی آن را حمایت کند و بدا به حال آن -روابط عمومی که تلیغات آن را اداره کند » 8- نیاز روابط عمومی به روابط عمومی

اسلاید 27: چهار مشخصه اساسی الگوی روابط عمومی دکتر نطقی:مبتنی بر یک دستگاه فکری مستقل است متکی بر فرهنگ خودی و آثار نیاکان است مبتنی بر«شناخت علمی » است متضمن منافع عمومی است

اسلاید 28: فلسفه وجودی این حرفه بقاء آن است کارشناسان روابط عمومی در برنامه ریزی ، پاسخگویی و اجتناب از بحران مشارکت دارند اخلاق و مسئولیت پذیری اجتماعی ار علائق اصلی روزگار ماست وظیفه ، مجموعه گسترده ای از ابزارهای تعیین راهبردهای خاص مورد نیاز برای رسیدن به اهداف معین را مشخص می کند شاید گسترده ترین ابزارها در این حرفه راهبردها باشند (هیث،1384،ص21-22 ترجمه فارسی)

اسلاید 29: نمودار سازمانی روابط عمومی

اسلاید 30:

اسلاید 31: استاندارد مدیریت کیفیت مدیریت کیفیت یا استاندارد ایزو چیست؟اصول مدیریت کیفیتالزامات مدیریت کیفیت مستندات مدیریت کیفیت ترسیم فلوچارت تالیف روش اجرایی هر فرایند

اسلاید 32: دستورالعمل تهيه مدارك هدف : تهيه مدارك درون سازماني به صورت يكنواخت دامنه عملكرد : كليه واحدهاي اداره كلتعاريف و اصطلاحات : روش اجرایی: رویه مشخص شده ای برای اجرای یک فعالیت یا یک فرآینددستورالعمل: شرح تفصیلی (جزئیات )چگونگی انجام و ثبت کارهامدارك مرتبط : روش اجرايي كنترل مداركشرح اقدامات : كليات :مدارك اداره كل شامل خط مشی و نظامنامه کیفیت، روشهاي اجرايي، دستورالعملها و مدارك پشتيباني می باشد.

اسلاید 33: نظامنامه كيفيت :مدركي است كه نحوه برآورده شدن نيازمندي هاي تعيين شده در قالب اهداف كيفي اداره كل و استاندارد مرجع ISO 9001(2000) و همچنين ساختار كلي سيستم مديريت كيفيت را تشريح مي كند. روش اجرايي / دستورالعمل :این مدارک شامل چهار بخش اصلي مي باشد :الف ) صفحه كنترلي ( ( Control Page ب ) جدول ثبت تغييرات مداركج ) صفحه پوششي ( Cover Page )د ) صفحه ( هاي ) شرح روش اجرايي / دستورالعمل

اسلاید 34: الف ) صفحه كنترلي ( ( Control Page اين صفحه كه بر روي كليه روشهاي اجرايي و دستورالعملها قرار مي گيرد شامل عناصر زير است :1- بالاي صفحه، آرم سازمان بيمه خدمات درماني همراه با نام اداره كل استاني ذکر می گردد.2- در داخل كادر پايين آرم، نوع مدرك؛ نام مدرك و كد مدرك براساس دستورالعمل كد گذاري ثبت مي شود .3- در كادر بعدی، نام و سمت و امضاء تهيه كننده؛ تائيد كننده و تصويب كننده به همراه تاريخهاي تهيه، تائيد و تصويب درج مي گردد.4- کادر پايين تر محل مهر وضعيت مدرك و تاريخ صدور آن می باشد.5- در پايين صفحه كنترلي، تعداد صفحات و جمله مربوط به حق مالكيت معنوي مدرك درج مي گردد.

اسلاید 35: جدول ثبت تغييرات مدارك : هر گونه تغييرات جزئي كه در صفحات مختلف (روش اجرايي و دستورالعمل) صورت مي گيرد در اين جدول ثبت ميگردد . اين صفحه داراي آرم سازمان و نام اداره كل استاني ، نوع مدرك، عنوان مدرك ، كد مدرك و شماره صفحه مي باشد.

اسلاید 36: ج ) صفحه پوششي روش اجرایی و دستورالعمل( Cover Page )صفحه پوششي روش اجرايي داراي آرم سازمان و نام اداره كل استاني، نوع مدرک، عنوان مدرك و كد مدرك، تعداد صفحات و داراي آيتم هاي زير است :هدف : در اين قسمت هدف از تهيه روش اجرایی درج مي گردد.دامنه عملكرد : عنوان كليه واحدهایی که بایستی این مدرک را جهت انجام فعالیتهای خود در اختیار داشته باشند. تعاريف و اصطلاحات : در اين قسمت كلمات و اصطلاحاتي كه ممكن است نامانوس باشد ويا منظور و مفهوم خاصي از آن در نظراست تشريح مي گردند.مسئوليت اجرا : پست سازماني كه مسئوليت كلي اجراي اين فرايند را عهده دار است در اين قسمت درج مي گردد. ( Process Owner )مدارك مرتبط : در این قسمت نام و یا کد ساير مداركي كه در روش اجرايي به آنها ارجاع داده شده و يا بايد مورد استفاده قرار گيرند از جمله سایر روشهای اجرایی، دستورالعمل ها، فرمها و ....... درج مي گردد.6-شرح اقدامات:به شرح تفصیلی روش اجرایی و یا شرح خلاصه ای از فرآیند به همراه فلوچارت روند انجام کار و یا تنها فلوچارت روند انجام کار می پردازد.

اسلاید 37: صفحه پوششي دستورالعمل داراي آرم سازمان و نام اداره كل استاني، نوع و عنوان مدرك، كدمدرك, تعداد صفحات و داراي آيتم هاي زير است :1- هدف : در اين قسمت هدف از تهيه دستورالعمل درج مي گردد.2- دامنه عملكرد : عنوان كليه واحدهایی که بایستی این مدرک را جهت انجام فعالیتهای خود در اختیار داشته باشند.3- تعاريف و اصطلاحات : در اين قسمت كلمات و اصطلاحاتي كه ممكن است نامانوس باشد و يا منظور و مفهوم خاصي از آن در نظر است تشريح مي گردند.4- مدارك مرتبط : در این قسمت نام و یا کد ساير مداركي كه در دستورالعمل به آنها ارجاع داده شده و يا بايد مورد استفاده قرار گيرند درج مي گردد.5- شرح اقدامات:به شرح تفصیلی دستورالعمل و روند انجام کار می پردازد.

اسلاید 38: د ) صفحه ( هاي ) شرح روش اجرايي / دستورالعمل :اين صفحه ( ها ) نيز داراي آرم سازمان و نام اداره كل استاني، نوع، عنوان و كد مدرك و شماره صفحه بوده و داراي شرح تفصيلي فرآيند است.اين شرح ممكن است به صورت فلوچارت (Flow Chart) باشد . در فلوچارت علائم اختصاري زير به كار مي رود : شروعپايانمسئول انجام فعاليتشرح فعاليت ( ها )یادداشتخيربلیارجاعتصمیم گیری

اسلاید 39: شروع و پايان هر فلوچارت با بيضي نشان داده مي شود. در نماد مستطيل شكل، شرح فعاليت در قسمت پايين و مسئول انجام آن در قسمت بالاي مستطيل قيد مي شود.. ارتباط بين نمادها ( اشكال ) با فلش مشخص مي گردد در نماد يادداشت توضيحات تكميلي مرتبط با یک شرح فعالیت مشخص بیان می شود. نماد تصميم گيري برای نمايش يك بررسي بكار مي رود. نماد تصميم گيري داراي دو خروجي ( بلی و خير ) مي باشد. به منظور انتقال خطوط ارتباطي به صفحات و يا بخش ديگر از نماد انتقال (دايره) استفاده مي گردد. نماد ارجاع به منظور اشاره به مدارك مرتبط بكار مي رود.

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43: مشکلات پیش رو روابط عمومی انضباطسازگاری شایعهدانش ناچیز نیاز به کار گروهیبیم نوآوریاصطکاک هزینه های ازمون و خطا

اسلاید 44: ارزیابی عملکردهابرنامه ریزیتمجیدتصمیمات کوچکانعطاف ناپذیریروزمرگیعدم آشنایی به وظایف مربوطه کارهای مانده سایر واحد ها

اسلاید 45: از دقت نظر تان صمیمانه سپاسگذارم خسته نباشید

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید