کسب و کارمدیریت و رهبری

مبانی سازمان و مدیریت

صفحه 1:
خب ۱7 مباني سازمان و مدیریت دکتر محمد رضا طبیبی براساس کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف طاهره فیضی

صفحه 2:
خب ۱7 تعریف سازمان: گروهي متشکل از دو یا چند تن که در محيطي با ساختار منظم و از پیش تعیین شده براي نیل به اهداف گروهي با یکدیگر همكاري مي‌کنند.

صفحه 3:
انواع سازمانها: #سازمانهاي انتفاعي و غیر انتفاعي #سازمانهاي توليدي و خدماتي سازمانهاي دولتي و خصوصي

صفحه 4:
© سازمانهاى انتفاعى: سازمان‌هانی هستند که بازهدف کسب سود تشکیل می‌شوند. © سازمانهاى غير انتفاعى: اين سازمانهاء با اهداف اجتماعي. فرهنكي. مذهبي و سياسي تشکیل مي‌شوند مانند اتحاديههاي كاركري و انجمنهاي مذهبي.

صفحه 5:
.= بو - 2 89 لين سازمانها از مواد خام يا مواد اوليه براي توليد کالا استفاده می‌کنند.مانند كارخانههاي توليد كفش و تلويزيون. © سازمانهاي خدماتي: اين نوع از سازمانها خدمات ارائه مىكنند مانند خدمات مشاوره عمومى و خدمات يزشكى.

صفحه 6:
9 = ‏دول‎ See این نوع سازمان‌ها تحت کنترل دولت هستند. سازمان‌هاي خصوصي: این نوع سازمان‌ها بجاي کنترل دولت توسط افراد يا بخش دولتي کنترل مي‌شوند.

صفحه 7:
8005 انواع محیط سازماني: 1)محيط داخلى: 2محیط خارجی: عواطف مواد اوليه ارزشها يول اعتقادات انرژی منافع کارکنان اطلاعات منافع سهامداران نيروي انساني

صفحه 8:
ذینفعان : افراد و گروههایی هستند که با پیگیری اهداف سازمانی بر سازمان تأثیر می گذارند.

صفحه 9:
عوامل محيطي: ۱- عوامل محیطی با تأثیر مستقیم: الف- ذجنفعان خارجی: شامل: مشترجان. عرضه کنند کان. دولت. کرههای ذجنفع. رسانه ها اتحادیه های کار کری. هوسسه های مالی. رقیبان و ساجر کروههای جا منافع وجژه ب- ذینفعان داخلی شامل: کارکنان, هیئت مدیره صاحبان سهام ۲- عواهل محیطی جا خاثیر غبر هستقیم:شامل: عواهل اجتجاعی. عوامل اقتصادی. عواهل سیاهسی و عواهل فناوری

صفحه 10:
فرآیند برنامهريزيء سازماندهي. هدایت و نظارت بر کار اعضاي سازمان و کاربرد کلیه منابع قابل دسترسي براي رسیدن به هدف‌هاي تعیین شده سازمان. 10

صفحه 11:
خب ۱7 زمان با همكاري افرا از طریق آنان و عبارتست از فرآیند دستيابي به هدفهاي سا سایر منابع سازماني. 11

صفحه 12:
خب ۱7 3)تعریف مدیریت: هنر انجام دادن کارها بوسیله دیگران.

صفحه 13:
۱7 انواع مدیران: ) از نظر سطح سازماني: 2 ازنظر فعاليت‌هاي سازماني: مدیران عملياتي مدیران وظیفه اي مدیران مياني مدیران عمومي مدیران عالي 13

صفحه 14:
خب ۱7 مدیران عملیاتی: مدیران در این سطح مستقیما مسئول تولید کالا و خدمات هستند مانتد سرپرستان, 14

صفحه 15:
خب ۱7 مدیران مياني: این مدیران به طور مستقیم به مدیران رده بالا گزارش مي‌دهند و پل ارتباطي میان مدیران عالي و عملياتي هستند. 15

صفحه 16:
خب ۱7 گروه كوچكي از مدیران را تشکیل مي‌دهند. واین مدیران اهداف. خطمشي‌ها و راهبردهاي سازمان را تشکیل مي‌دهند. 16

صفحه 17:
خب ۱7 مدیران وظيفه‌اي و مدیران عمومي: #مدیران وظيفه‌اي(تخصصي) : كاركناني با مهارتهاي ويزه در زمينه خاص مانند حسابداري» امور پرسنلي و غیره. #مدیران عمومي: مسكول كلية وظایف و فعالت‌های هستته که در یک واحد با یک سازمان انجام مي‌شود » مثل رئيس کارخانه. 17

صفحه 18:
1ج 11 مهارتهاي مورد نياز مديران: 1)مهارت‌هاي ‎Spl‏ ‏2مهارت‌هاي انساني 3مهارت‌هاي فني تیه 9 ‎US yo lle a pe‏ نی 18 سازمان و مدیریت تألیف طاهره فيضي

صفحه 19:
مهارتهاي ادراكي: اين مهارت به مدير امكان ميدهد كه سازمان را به صورت يك كل در نظر بكيرد و روابط متقابل بخشهاي مختلف و جكونكي تاثير تغيير هر قسمت در كل سازمان را پيش‌بيني کند. تیه 9 ‎US yo lle a pe‏ نی 19 سازمان و خدیریت لیف طاهره فسن

صفحه 20:
مهارت هاي انساني: اين مهارت به مدير امكان ميدهد تابا افراد. در کنار آنها و به طور موثر با آنها کار كند. مديران در همه سطوح به اين مهارت نيازدارند. ‎US yo lle a pe 9‏ نی 20 سازمان و مدیریت تألیف طاهره فيضي

صفحه 21:
مهارت‌هاي فني: اين مهارت‌ها به معني نايي به کار بردن ابزاره شیوه‌ها و دانش مورد نیاز براي اجراي يك زمينه تخصصي است. هه و تیم حسن على دی سا کاب ماب 21 سازمان و مدب طاهره فيضي

صفحه 22:
‎agi‏ و تنظم: حسن غلي آیادق- براساسن کناب با ‎vl stale‏ 22 سازمان و مديريت تأليف طاهره فيضي

صفحه 23:
وظايف مدير: 1)برنامهريزي 2)سازماندهى 3)هدايت 4)نظارت 5)خلاقيت نید و تل هس على آادو ساس كلاب ی 23 سارمان و مديريت تأليف طاهره فيضي

صفحه 24:
24 اهداف سازماني تهيه و تنظيم: حسن علي آبادي- ازعان و مديريت 2 أساس كفات ‎lia‏ ‏أليف طاهره فيضي

صفحه 25:
نقش يعني الگوهاي رفتاري مورد انتظار از هر فرد در یک واحد اجتماعي. نید و یم هس على آادو راما کناب ی 25 سازمان و مده

صفحه 26:
نقش‌هاي ‎a:‏ ۳2 ارتباطي: اطلاعاتي: اب "تشريفاتي *ارزیاب ‎iby caulk‏ رهبري *توز ‎Ses‏ * تخصیص‌دهنده 53 توزكتقدة | ملد "مذاکره کننده و و سعير: عن علي ارق براساس عات ننه ‎otek‏ و مديريت ‎Sab Gall aul‏ 26

صفحه 27:
نقشهاي ارتباطي نقشهاي اطلاعاتي 27 ارزیاب توزيعكننده نوآور آشوبزدايي تخصیصدهنده متابع تهیه و تنظیم: انواع فعالیتها وظایف تشريفاتي و نمادین آموزش. ایجاد انگیزه و هماهنگي دیگران توسعه روابط با افراد خارج از محیط کار جمعآوري اطلاعات از منابع مختلف انتقال اطلاعات به سایر مدیران انتقال اطلاعات به افراد خارج تغییر اساسي براي اصلاح واحدها و استفاده ازفرصتها ایجاد تغییرات براي حل مسایل غیرقابل پيشبيني تصميمگيري در اینباره که کدام مدیر یا پروژه چه seats polar dae ene

صفحه 28:
تعریف و انواع تعریف مدیریت و انواع ‎Drei‏ مدیران سازمان و مهارتهای موردناز تغریف اك | | انوع یط مدير, ‎a‏ ۳ نقشهاي مدیران| ازماني له مدیران تعریف سازمان مان برتامهريزي ازمانهاي و 1 ولتي و اعي و سارمنهای خصوصي سازماند پر انتفاعي توليدي و ‎ox‏ خدماني تشریفا يروي > ارتباط ‎3S‏ ‎eS pe = ۱‏ مذاکره ‎rf‏ | کننده ‎Skyy‏ ف ۱ تخضیص دهنده ا ۳ تسس شویند مناج 28

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان