منابع انسانی و مشاغل

مبانی محیط زیست

Mbni-mohitzitZo

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبانی محیط زیست”

مبانی محیط زیست

اسلاید 1: عنوان دوره : مبانی محیط زیست

اسلاید 2: كارشناسی ارشد مهندسی عمران-محيط زيستدانشکده محیط زیست دانشگاه تهران

اسلاید 3: عناوین و رئوس مطالب و مباحث تعاریف و اصطلاحات عناصر محیط زیست و رابطه متقابل آنهااهمیت حفاظت از محیطزیستآلودگی های محیط زیست

اسلاید 4: لطفا پاسخ سوالات زیر را یادداشت و ارائه نمایید1- عناصر ارزشمند محیط زیست ما کدامند؟2- آلودگی هوا چیست و چگونه بر زندگی ما اثر می گذارد؟3- تغییر اقلیم چیست و چه اثرات نامطلوبی دارد؟

اسلاید 5: محيط زيست چيست؟عوامل تشکیل دهنده محیط زیست:عوامل غیر زندهعوامل زنده (جانداران)

اسلاید 6: عوامل غیر زنده محیط زیستهوا، آب ، خاک و منابع معدنی، انرژی هوا: محیط پیرامون انسان هوایی است که همه اشکال زندگی وابسته به آن هستند. هوا یکی از پنج عنصر ضروري (هوا، آب، غذا، گرما و نور)براي ادامه حیات انسان است. هر فرد روزانه نزدیک 22000 بار تنفس میکند و تقریباْ به 15 کیلوگرم هوا در روز نیاز دارد. معمولا اْنسان نمیتواند بدون هوا حتی 5 دقیقه زنده بماند.آب : آب یکی از مهمترین و بنیاديترین عامل حیات موجودات زنده است چرا که هر جانداری براي ادامه حیات نیاز به آب داردخاک و منابع آلی و معدنی: به دو صورت کانی معدنی و موادآلی در طبیعت وجود دارد و بستری برای حیات جانداران و تامین مواد مورد نیاز آنها فراهم نموده است. انرژی: بیشتر از اشعه مادون قرمز بخشی از نور خورشید به دست می‌آید و در فعالیت‌های موجودات زنده نیز انرژی به صورت گرما آزاد می‌شود. دما یکی از عوامل غیر زنده محیطی است و تغییرات زیادی دارد و کلیه جانداران به نحوی با این تغییرات سازش پیدا کرده‌اند سازش باعث بقای جانوران می‌شود. نور نیز نقش مهم در غذاسازی تولید کننده دارد.

اسلاید 7: عوامل غیر زنده محیط زیست (هوا)هوا مخلوطی از گازهای نیتروژن، اکسیژن و دی‌اکسید کربن است که اتمسفر زمین را فراگرفته است.تامین اکسیژن حیات بخش برای انسان و جانداران

اسلاید 8: عوامل غیر زنده محیط زیست (هوا)نقش اساسی در فتوسنتز و تامین غذا بدن انسان بوسیله جریان هوا خنک می‌شود حسهای ویژه‌ای مانند شنوایی و بویایی بوسیله محرکهایی که از راه هوا منتقل می‌شوند، کار می‌کنند. بسیاری از فرایندهای فیزیکی و واکنشهای شیمیایی طبیعی که امکان زیست در کره زمین را فرهم می نمایند در محیط و بستر هوا ممکن هستندعوامل بیماری زا بوسیله هوا می‌توانند منتقل شوند

اسلاید 9: عوامل غیر زنده محیط زیست (آب)هر جانداری براي ادامه حیات نیاز به آب داردآب در بیشتر فرایندهای متابولیسمی بدن، نقش حیاتی دارد. هنگام گوارش غذا، مقادیر قابل توجهی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.تقریباً 70 درصد وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد. برای عملکرد درست، بدن ، روزانه به 1 تا 7 لیتر آب نیاز دارد البته این میزان آب به مقدار فعالیت بدن ، دمای هوا ، رطوبت و دیگر عوامل بستگی دارد.

اسلاید 10: عوامل غیر زنده محیط زیست (آب)برای تامین بهداشت و پاکیزگی دسترسی به آب پاکیزه عاملی کلیدی استوجود آب کافی برای تولید غذا و بخش کشاورزی و دامپروری ضروریستنیاز آب در بخش صنعت برای تولید مایحتاج زندگی انسانها غیر قابل انکار است

اسلاید 11: عوامل غیر زنده محیط زیست (آب)ویژگیهای مهم آب:حلال بسیار خوبی است.چگالی بالایی دارد و جالب این که وقتی یخ می‌زند یا حرارت می‌بیند، چگالی آن کاهش می‌یابد.گرمای تبخیر آب بالاست. یعنی برای تبدیل مقدار کمی آب به بخار، گرمای زیادی لازم است. گرمای اضافی بدن با تبخیر تنها مقدار کمی از آب بدن از طریق منافذ پوست تعریق کاسته می‌شود.بسیاری از واکنش های شیمیایی تنها در حضور آب انجام می‌شوند. پاره ای مواد با آب مخلوط نمی‌شوند، مثل لیپیدها و دیگر مواد هیدرات کربن‌دار. غشاء سلولی که حاوی لیپیدها و پروتئین است، از این خاصیت آب سود جسته و تعاملات محتویات سلولی با مواد شیمیایی خارج سلول را بدقت تحت کنترل دارد.هنگامی که آب بر اثر سرما به یخ تبدیل می‌شود، انبساط می‌یابد. یعنی چگالی یخ از آب کمتر است و همین مسئله باعث می‌شود که یخ روی آب شناور بماند. این ویژگی آب سبب می‌شود که بر خلاف بسیاری از مایعات، آب از سطح شروع به انجماد کند. در زمستان با یخ زدن سطح آب دریاچه‌ها، لایه عایقی از یخ ایجاد می‌شود که این لایه، از یخ زدن لایه های زیرین خود جلوگیری می‌نماید. در این شرایط ، ماهی ها و دیگر آبزیان می‌توانند در مناطق گرم‌تر زیرین به حیات خود ادامه دهند.

اسلاید 12: عوامل غیر زنده محیط زیست (آب)چرخه آب: آب در اشکال متفاوتی بر روی زمین یافت می‌شود. تنها ماده ای است که در طبیعت به هر سه حالت جامد، مایع و گاز وجود دارد. ابرها در آسمان، موج دریا، کوه یخی، توده های یخی در دل کوه ها و منابع آبی زیرزمینی تنها چند شکل از آب می‌باشند. طی اعمال تبخیر، میعان، انجماد و ذوب، آب مرتباً از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود. آب در چرخه خود ، مرتباً از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود، اما از بین نمی‌رود.

اسلاید 13: عوامل غیر زنده محیط زیست (خاک)خاك اساس هستی ، تولید و انبار مواد خام است و نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ایفا می کند . خاک که پدوسفر نامیده می‌شود، می‌تواند به صورت یک مخزن شیمیایی در سطح زمین درنظرگرفته خاک از زمانی که زندگی بر روی کره زمین شروع شده از گیاهان و حیوانات حمایت نموده‌است. خاك منبع درآمد و تولید و اساس جمیع تمدن مادي است حفظ خاك همانند حفظ آب و هوا ضروري می باشد .

اسلاید 14: عوامل غیر زنده محیط زیست (خاک)خاك از دو بخش تشکیل شده است. یکی بخش زنده خاك و دیگري بخش مرده خاك میباشد. بخش مرده خاك شامل سنگهاي هوازده و مواد معدنی حاصل از پوسیدگی گیاهان و جانوران میباشد و هوا و آب نیز در این بخش قرار میگیرند. اما خاك زنده، خاکی است که داراي جانوران کوچک همچون حشرات و کرمها است و در آن گیاهان، قارچها، باکتریها و سایر میکروبها قرار دارند . نمونه بارز خاك 50 % مواد معدنی و آلی و 50 % هوا و آب دارد که فضاهاي خالی موجود در خاك را پر میکند و ارگانیسمهاي زنده خاك را نگه میدارد.

اسلاید 15: عوامل غیر زنده محیط زیست (خاک)خاك ها به عنوان پالاینده هاي طبیعت محسوب می شوند . علاوه بر اینکه تأمین کننده موادغذایی هستند ، خاصیت تصفیه کنندگی نیز دارد. این خاصیت خاك در اثر خواص فیزیکی آنها ( عمل نفوذ آب از منافذ ) ،خواص شیمیایی آنها (جذب سطحی و تبخیر ) و خواص زیستی آنها (تجزیه و فساد مواد آلی) حاصل می گردد

اسلاید 16: عوامل غیر زنده محیط زیست (انرژی)انرژی نور خورسید منشأ و پایه تمام انرژِی ها است .انرژی آب های جاری، انرژی سوخت های فسیلی ، انرژی باد ، انرژی ناشی از جذر و مد آب و غیره همگی از انرژی خورشیدی منشأ می گیرند .

اسلاید 17: عوامل غیر زنده محیط زیست (انرژی)گیاهان توسط نور خورشید با انجام عمل فتوسنتز مواد غذایی لازم برای رشد و نمو خود را فراهم می کنند .این گیاهان منبع غذایی خوبی برای جانوران دیگر هستند . با مرگ و میر تدریجی گیاهان و جانوران دریایی و انباشته شدن آن ها در کف دریاها و نقاط دیگر زمین ، بقایای آن ها تحت فشار و گرمای زیاد ناشی از لایه های خاک های رسوبی که به مرور روی آن ها قرار می گرفت تبدیل به نفت گاز و زغال سنگ شده است انرژی خورشیدی آب سطح دریاها و آب های سطحی زمین و رودخانه ها را تبخیر وآب ناشی از برف و باران در رودخانه ها جاری می شود و انسان با بستن سد روی رودخانه ها انرژی الکتریسیته تولید می کند . باد نیز از طریق تابش خورشید و گرم کردن لایه های هوا و ایجاد جریانات همرفتی و فراهم نمودن امکان جابه جایی دو لایه هوای سرد و گرم تولید می شود .

اسلاید 18: عوامل زنده محیط زیست عوامل زنده (جاندارن):1.موجودات تولید کننده (گیاهان سبز) 2.موجودات مصرف کننده (جانوران )3.موجودات تجزیه کننده (باکتری‌ها و قارچ‌ها )

اسلاید 19: عوامل زنده محیط زیست اکوسیستم : کارشناسان محیط زیست هنگام بررسی ، مناطق زیستی را مورد مطالعه قرار می‌دهند. هر منطقه زیستی شامل موجودات زنده ویژه عوامل غیر زنده است اکوسیستم نام دارد اکولوژی : دانشی که به بررسی اکوسیستم‌ها می‌پردازد اکولوژی نامیده می‌شود.

اسلاید 20: عوامل زنده محیط زیست موجودات زنده با هم و با محیط غیر زنده خود ارتباطی متقابل برقرار می‌سازند. این ارتباط‌ها برای بقای محیط زیست بسیار لازمند. ارتباط غذایی مهمترین نوع آن است

اسلاید 21: اهمیت حفاظت از محیط زیست زندهزنجیره حیات جهان زنده زنجیره حیاتی باور نکردنی‌ است که نابودی حتی یک حلقه آن اثرگذار استیک گنجینه درمانی . 80 درصد از جمعیت کشورهای در حال توسعه با داروهای طبیعی معالجه می‌شوند. یک انبار وسیع مواد خوراکی و محصولات کشاورزی ما به تنوع زیستی وابسته‌اند. طبیعت مخزن بزرگ مواد خوراکی است.منبعی برای تامین نیازهای صنعت نشاسته‌ها ، شیره بعضی از نباتات ، روغنهای گیاهی ، چربیهای گیاهی یا حیوانی ، دیر زمانی است که مورد استفاده تمامی شاخه‌های صنعت قرار می‌گیرند. گیاهانی مانند نیشکر ، چغندرقند و گندم ، امیدهای شناخته شده انرژی سبز هستند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید